ارزهای دیجیتال

بررسی بهترین اندیکاتور اسکالپ کریپتو برای کسب سود

بررسی بهترین اندیکاتور اسکالپ کریپتو، می‌تواند یک روش مناسب برای کسب سود از بازارهای مالی باشد. موفقیت در استراتژی اسکالپینگ به عوامل مختلفی از جمله کنترل احساسات، تصمیم‌گیری سریع و داشتن یک برنامه معاملاتی بستگی دارد. انتخاب بهترین استراتژی و اندیکاتور برای استفاده از اسکالپینگ، بیش از سایر عوامل در موفقیت اسکالپرها موثر است. اندیکاتورهای اسکالپینگ می‌توانند ابزاری مفید برای پیش بینی و تحلیل حرکت قیمت باشند تا نقاط موثر در بازار ارزهای دیجیتال، شناسایی شوند. اگر می‌خواهید با اسکالپینگ و اندیکاتورهای مناسب برای آن آشنا شوید، با ما در این مقاله از اینوکس همراه شوید.

اسکالپینگ چیست

اسکالپینگ (Scalping) یک سبک معاملاتی است که مبنای کارکرد آن، کسب سودهای کوچک و تجمیع آن‌ها است. در مقایسه با معامله‌گران سوئینگ که دارایی مورد نظر را برای مدت نسبتاً طولانی نگه می‌دارند، استراتژی اسکالپینگ شامل سودهای سریع و کوچک است که در انتها جمع شده تا مبلغ قابل توجهی را نشان دهد.

اسکالپرها به تحلیل تکنیکال مسلط هستند و از نمودارهایی با بازه زمانی یک تا پنج دقیقه‌ای استفاده می‌‌کنند. این دسته از تریدرها دارای استراتژی خروج می‌باشند و به برنامه و استراتژی خود، پایبند هستند.

آیا اسکالپینگ در بازار ارز دیجیتال متفاوت است

نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال برای استراتژی اسکالپینگ و اسکالپرها مناسب است؛ زیرا تغییرات قیمت باعث ایجاد فرصت‌های زیادی برای این دسته از افراد می‌شود. با این حال، بسیاری از اسکالپرها، ‌ترجیح می‌‌دهند از بیت کوین (BTC) برای معاملات اسکالپ خود استفاده کنند. به این علت که بیت کوین قابلیت اطمینان و اعتماد بیشتری در بازار دارد و نوسان کمتری را نیز شامل می‌شود.

اما اگر هم آلت کوین‌ها را برای اسکالپینگ انتخاب می‌‌کنید، به سراغ ارزهایی بروید که نقدینگی بالایی دارند. ناگفته نماند معاملات اسکالپینگ به تمرکز و توجه زیادی نیاز دارد و یک معامله‌گر قبل از ورود به چنین معاملاتی، باید این موارد را در نظر بگیرد.

چگونه باید از استراتژی معاملاتی اسکالپینگ استفاده کرد

هر معامله‌گر اسکالپر باید درک کاملی از استراتژی‌های معاملاتی خود داشته باشد. برای جلوگیری از شکست در معاملات و تحمیل ضرر، بهتر است به یک استراتژی قوی پایبند باشید. از معامله‌گران مبتدی گرفته تا پیشرفته، همه می‌توانند از استراتژی‌های زیر بهره ببرند:

معاملات رنج (Range Trading)

رنج به معنای حرکت قیمت بین دو سطح قیمت بالا (High) و قیمت پایین (Low) در یک بازه زمانی است. وقتی معامله‌گران ارز دیجیتال در رنج‌های مختلف معامله می‌کنند، اغلب این کار را در بازه زمانی بلند‌مدت (Long) و کوتاه‌مدت (Short) انجام می‌دهند. هنگامی که یک معامله‌گر بهترین رنج معاملاتی را انتخاب می‌‌کند، سعی می‌کند موقعیت‌های معامله‌گری را با خرید در سطح حمایت (Support) و فروش در سطح مقاومت (Resistance) وارد کند.

اسپرد خرید-فروش (Bid-Ask Spread)

اسپرد خرید-فروش به معنای اختلاف قیمت درخواستی و قیمت پیشنهادی فروشنده/خریدار است. این امر به اسکالپرها کمک می‌‌کند تا یک پوزیشن را با قیمت پیشنهادی یا درخواستی باز کنند و سپس آن را به سرعت ببندند تا سود کنند. اسپرد خرید-فروش به یکی از دو روش زیر انجام می‌شود:

1.  اسپرد خرید-فروش گسترده (Wide Bid-Ask Spread)

زمانی که قیمت درخواستی بالاتر از حد معمول باشد، در حالی که قیمت پیشنهادی بسیار کمتر است.

2.  اسپرد خرید-فروش محدود (Narrow Bid-Ask Spread)

وقتی تعداد خریداران بیشتر از فروشندگان باشد، قیمت درخواستی کمتر و قیمت پیشنهادی بالاتر از حد معمول خواهد بود.

استراتژی آربیتراژ (Arbitrage Strategy)

در این رابطه بخوانید: بهترین استراتژی ترید روزانه؛ ۱۰ استراتژی برتر در سال ۲۰۲۳

آربیتراژ زمانی اتفاق می‌افتد که یک معامله‌گر از تفاوت قیمت حاصل از خرید و فروش یک دارایی در بازارهای مختلف، درآمد کسب کند. دو نوع معامله آربیتراژ وجود دارند که شامل آربیتراژ فضایی (Spatial Arbitrage) یا آربیتراژ جفتی (Pairing Arbitrage) هستند. یک معامله‌گر آربیتراژ فضایی می‌‌تواند به طور همزمان موقعیت‌های خرید و فروش را در صرافی‌های مختلف باز کند.

از سوی دیگر، آربیتراژ جفتی به یک پلتفرم محدود می‌‌شود. معامله‌گران از تغییرات در یک جفت ارز معاملاتی مانند باز کردن موقعیت فروش در جفت ارز USD/BTC (دلار آمریکا در برابر بیتکوین) برای کاهش ریسک، سود می‌‌برند.

بهترین زمان برای شروع معاملات اسکالپ

بهترین تایم فریم برای معاملات اسکالپ، نمودارهای ۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای است. هرچه بازه زمانی کوچکتر باشد، ستاپ معاملاتی بیشتری وجود خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که بهترین تایم فریم معاملاتی برای شروع معاملات اسکالپ، به استراتژی انتخاب شده توسط تریدر بستگی دارد. جذابیت اسکالپینگ، در این است که در عرض یک روز می‌‌توانید چندین معامله سودآور با سود تجمعی بالایی را کسب کنید.

معایب اسکالپینگ

اسکالپینگ می‌‌تواند یک استراتژی معاملاتی بسیار سودآور باشد، اما معایبی نیز دارد. مهمترین عیب این روش، هزینه‌های مربوط به ترید است. کارمزدهای بالا در برخی از صرافی‌ها، می‌‌تواند بخش زیادی از سود شما را کاهش دهند. همچنین، اسکالپرها باید قدرت تحلیل و سرعت عمل بالایی داشته باشند تا بتوانند در زمان‌های پرفشار، از خود واکنش سریع و مناسبی نشان دهند.

بهترین اندیکاتور اسکالپ کریپتو برای کسب سود

بهترین اندیکاتور‌ها برای معاملات اسکالپینگ به شرح زیر هستند:

اندیکاتور میانگین متحرک (MA)

بهترین اندیکاتور اسکالپ کریپتو  اندیکاتور میانگین متحرک (MA)

نخستین اندیکاتوری که می‌خواهیم در بخش بهترین اندیکاتور اسکالپ کریپتو از آن یاد کنیم، میانگین متحرک است. استفاده از میانگین متحرک برای تعیین اینکه قیمت دارایی در چه سمتی در حال حرکت است، یک راه عالی برای پیش‌بینی قیمت خواهد بود. شما می‌‌توانید از این اندیکاتور در هر سبک معاملاتی دیگری استفاده کنید و اندازه پنجره‌های معاملاتی خود را کاهش دهید.

یکی از انواع میانگین‌های متحرک، میانگین متحرک ساده (SMA) است که بر اساس اضافه کردن آخرین قیمت‌های بسته شدن و سپس تقسیم قیمت بر تعداد دوره‌ها محاسبه می‌‌شود.

میانگین متحرک نمایی (EMA) اندیکاتور مفید دیگری است که به معامله‌گران اطلاعات بیشتری نسبت به آخرین قیمت‌ها می‌‌دهد. اندیکاتور EMA یکی از بهترین اندیکاتور‌ها برای اسکالپینگ است؛ زیرا به آخرین تغییرات قیمتی، پاسخی سریع‌تر می‌دهد.

اندیکاتور حمایت و مقاومت

درک اینکه سطوح مقاومت و حمایت در کجا قرار دارند به تریدر در انجام معاملات اسکالپینگ با سرعت بالا، کمک شایانی می‌کند. تریدر باید از هرگونه وقفه و تعلل در این سطوح دوری کند؛ زیرا ممکن است سود مورد نظر خود را از دست بدهد.

اندیکاتور SAR

یکی دیگر از بهترین اندیکاتور اسکالپ کریپتو، اندیکاتور SAR است. اندیکاتور (SAR (Parabolic SAR یکی دیگر از بهترین اندیکاتور‌های اسکالپینگ است که روند حرکتی قیمت را نشان می‌‌دهد. اندیکاتور SAR در طول یک روند صعودی، نقاط مناسب که پتانسیل رشد بالایی دارند را نشان خواهد داد.

این اندیکاتور همچنین زمانی که قیمت بیش از حد بالا باشد، در نمودار قیمت موقعیت فروش را نشان داده و به معامله‌گران سیگنال کاهش قیمت را ارائه می‌دهد.

اندیکاتور SAR به معامله گران کمک می‌‌کند تا حرکت آینده قیمت یک دارایی را به همراه زمان و مکان ثبت سفارش حد ضرر تعیین کنند. این اندیکاتور زمانی بیشتر موثر است که بازارها در جهت یک روند معین، حرکت کنند.

اندیکاتور قدرت نسبی (RSI)

یکی از معروف‌ترین و بهترین اندیکاتور اسکالپ کریپتو، اندیکاتور RSI است. این اندیکاتور برای تعیین نقاط ورودی و خروجی معاملات استفاده می‌شود. اگر اندیکاتور RSI عددی بیشتر از 70 را نشان دهد، موقعیت معاملاتی فروش باید اخذ شود و اگر RSI عددی کمتر از 30 را نشان دهد، موقعیت معاملاتی خرید باید اخذ شود.

اندیکاتور MACD

همانند RSI، یکی از بهترین اندیکاتور اسکالپ کریپتو برای کسب سود، مکدی است. میانگین متحرک همگرایی یا واگرایی تحت عنوان MACD، یکی دیگر از اندیکاتور‌های محبوب اسکالپینگ است. اندیکاتور MACD رابطه بین دو میانگین متحرک قیمتی را نشان می‌‌دهد که از طریق تفاضل میانگین متحرک نمایی 26 روزه از متحرک نمایی 12 روزه محاسبه می‌‌شود. همچنین میانگین متحرک نمایی 9 روزه به عنوان تنظیم پیش فرض MACD یا خط سیگنال برای خرید و فروش استفاده می‌شود.

اندیکاتور استوکاستیک

یکی دیگر از اندیکاتور‌های محبوب برای معاملات اسکالپینگ، اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic Oscillator) است. این اندیکاتور بر اساس این فرض ساده ایجاد شده است که قیمت، جلوتر از مومنتوم حرکت می‌‌کند. در نتیجه، معامله‌گران از این اندیکاتور اسکالپینگ برای دریافت سیگنال‌های مربوط به حرکت قیمت قبل از آغاز آن، استفاده می‌کنند.

با اینکه اندیکاتور استوکاستیک پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد، اما یکی از مطمئن‌ترین ابزارها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

استفاده از بهترین اندیکاتور اسکالپ کریپتو باعث می‌شود فرآیند ترید و سرمایه‌گذاری، با سود همراه شود.

نکات معاملاتی مهم درباره بهترین اندیکاتور اسکالپ کریپتو و معاملات اسکالپینگ

قبل از شروع معاملات اسکالپ بهتر است به چند نکته مهم به شرح زیر توجه کنید:

تمرین اسکالپینگ در حساب آزمایشی

حتما قبلا از ورود به بازار و معاملات واقعی، در حساب دمو و آزمایشی تمرین‌های مناسب انجام دهید. در واقع شما می‌توانید در این حساب آزمایشی با پول غیر واقعی، تمرینات مربوط به اسکالپینگ را انجام دهید و استراتژی‌های مختلف و ارزشمند خود را تست کنید. نکته‌ی مهم در رابطه با این کار، این است که پول معاملاتی در این حالت واقعی نبوده و خطری دارایی شما را تهدید نمی‌کند.

به هزینه‌های هر صرافی توجه کنید

صرافی‌های ارز دیجیتال کارمزدهای مختلفی را برای انواع معامله‌گران دریافت می‌کنند. در حالی که معاملات اسکالپینگ به دلیل زیاد بودن معاملات، به گران بودن (کارمزد بالا) شهرت دارند، برخی از صرافی‌ها، کارمزدهای معاملاتی نسبتاً پایینی دریافت می‌کنند. بنابراین برای پیدا کردن بهترین صرافی‌ها، تحقیقات زیادی انجام دهید.

در مورد معاملات اسکالپ آموزش ببینید

اگر در زمینه معاملات اسکالپینگ تازه کار هستید، بهتر است قبل از انجام هر کاری آموزش ببینید. شما می‌‌توانید از یک دوره آموزشی ارز دیجیتال، ویدیوها یا وبینارها و وبسایت‌های حوزه ارز دیجیتال برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید. اگر منابع غیر دیجیتال را ترجیح می‌‌دهید، کتاب‌های زیادی در مورد ارزهای دیجیتال و اسکالپینگ در بازار وجود دارند.

اسکالپینگ از تعداد معاملات زیاد با سود کم تشکیل شده است.

 در این رابطه بخوانید : معرفی بهترین استراتژی‌ ترید ارز دیجیتال در ۲۰۲۳؛ کم‌ریسک و سودده

به نحوه کار ربات‌ها و نمودارها عادت کنید

اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی سریع است. بنابراین هر ابزاری که بتواند به شما در افزایش سرعت کمک کند، مفید خواهد بود. شما باید چندین اندیکاتور و ابزار تحلیلی را تست کرده تا بهترین مورد را برای خود پیدا کنید. به یاد داشته باشید که ربات‌ها و نمودارهای معاملاتی به عنوان ابزارهایی برای راهنمایی بیشتر برای شما کاربرد دارند و موفقیت نهایی را تضمین نمی‌کنند.

سخن اینوکس با شما

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله به بررسی بهترین اندیکاتور اسکالپ کریپتو و استراتژی‌های مربوط به آن پرداختیم. اسکالپینگ در ارز دیجیتال، یک استراتژی معاملاتی کم ریسک است که براساس کسب سودهای کوچک و سریع کار می‌کند. یک اسکالپر قیمت یک دارایی خاص را با دقت بالایی رصد می‌کند تا از نوسانات قیمتی برای کسب سود بهره ببرد. ساز و کار ناپایدار بازار ارزهای دیجیتال، استراتژی‌های اسکالپینگ را بسیار محبوب کرده است. شما می‌توانید با بهترین اندیکاتورهای اسکالپینگ ارز دیجیتال مانند اندیکاتور میانگین متحرک، محدوده حمایت و مقاومت، اندیکاتور SAR، اندیکاتور قدرت نسبی (RSI)، اندیکاتور MACD و اندیکاتور استوکاستیک، روند حرکتی بازار را پیش‌بینی کنید.

از طريق
منبع

مرجان اسلامیان

من معتفدم نوشتن در خون همه آدماست، بعضی ها شعر خوب مینویسند، بعضی‌ها داستان کوتاه، بعضی‌ها خاطرات، بعضی‌ها جملات قشنگ و بعضی‌ها رمان چند جلدی، پس مهم نیست چی می‌نویسیم، مهم این است که خواننده‌ای در گوشه‌ای از جهان نوشته‌ ما را می‌خوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا