کیف پول

بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال؛ معرفی 6 مورد برتر

کیف پول‌های سخت افزاری دستگاه‌های فیزیکی هستند که اجازه می‌دهند کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال مورد نظرتان را در آن‌ها ذخیره کرده و تراکنش‌هایتان را مدیریت کنید. از این کیف پول‌ها به اسم کیف پول سرد یا آفلاین نیز یاد می‌کنند.

به این علت که آن‌ها به جز برای مدت کوتاهی زمانی که کاربر بخواهد یک تراکنش را کامل کند، به اینترنت وصل نیستند. بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال امنیت بیشتری در مقایسه با یک کیف پول آنلاین یا صرافی کریپتو دارد.

چون خود کاربر کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتالش را مدیریت می‌کند و شخص دیگری به آن‌ها دسترسی ندارد. اما یک صرافی آنلاین یا سرویس کیف پول متمرکز در معرض سوء استفاده قرار دارند، مانند بلایی که سر صرافی FTX آمد و دارایی کاربران از بین رفت.

پس در ادامه این مطلب از اینوکس تا انتها همراه ما باشید تا با معرفی چند نمونه، بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال را معرفی کنیم.

بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال

از بین بهترین کیف پول‌های سرد داخل بازار می‌توانیم به لجر نانو اس پلاس، لجر نانو ایکس، ترزور مدل وان و… اشاره کنیم. بعضی از این کیف پول‌ها نسبتا ارزان هستند اما برای تعدادی دیگر باید زیاد هزینه کنید.

کیف پول‌های گرانتر قابلیت‌های پیشرفته‌تر مانند پشتیبانی از بلوتوث و یک اپلیکیشن موبایل دارند. هر کیف پول قابلیت‌ها و امتیازهای خاص خود را دارد. به‌عنوان مثال کیف پول سیف پل S1 یک مکانیسم خودتخریبی دارد که اگر فردی سعی کند عنصر تراشه امنیتی را غیرفعال کند، فعال می‌شود.

یا کیف پول ترزور مدل وان قیمت ارزانی دارد اما برخلاف کیف پول‌های لجر، اپلیکیشن مخصوص آی او اس ندارد.

لجر نانو اس پلاس

لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus) به عقیده بسیاری از افراد بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال به دلیل قیمت ارزان آن و پشتیبانی از توکن‌ها و ارزهای زیاد است. شما از این کیف پول برای نگهداری توکن‌های غیرمثلی نیز می‌توانید استفاده کنید.

یکی از معایب اصلی لجر نانو اس پلاس این است که برخلاف مدل پیشرفته‌تر نانو ایکس، قابلیت اتصال به کامپیوتر با استفاده از بلوتوث را ندارد. این کیف پول تنها از پورت USB-C پشتیبانی می‌کند و از آن می‌توانید به کمک اپلیکیشن Ledger Live، استفاده کنید. قیمت لجر نانو اس پلاس در حال حاضر 79 دلار است.

ترزور مدل وان

ترزور مدل وان (Trezor Model One) یکی دیگر از کیف پول‌های سخت ‌افزاری ارزان با قیمت تنها 69 دلار است. کاربران برای تامین امنیت بیشتر می‌توانند یک PIN تا حداکثر 50 رقمی را برای کیف پول خود مشخص کنند.

شما می‌توانید این کیف پول را در ارتباط با اپلیکیشن موبایل Trezor Suite قرار دهید و دارایی‌های دیجیتال خود را مدیریت کنید. گرچه این اپلیکیشن فقط برای اندروید است و کاربران آیفون نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

ترزور مدل وان مانند اکثر کیف پول‌های ارزان از اتصال بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند و فقط با استفاده از پورت USB-A قابل استفاده است. پشتیبانی از بیش از 1000 ارز دیجیتال و قیمت ارزان، این مدل را به بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال برای بسیاری از کاربران تبدیل کرده است.

لجر نانو ایکس

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) یک کیف پول پیشرفته با قیمتی بیشتر از دو مدل قبل است. این کیف پول از USB-C و همچنین بلوتوث پشتیبانی می‌کند و یک باتری قابل شارژ نیز دارد. شما می‌توانید این کیف پول را به اپلیکیشن Ledger Live روی گوشی هوشمند یا کامپیوتر خود وصل کرده و دارایی‌های دیجیتالتان را مدیریت کنید

.

نانو ایکس یک کیف پول سرد بسیار امن و قابل حمل است اما عیب اصلی آن را باید قیمت بالای آن بدانیم که 149 دلار است. پشتیبانی از بیش از 5 هزار توکن و امکان اتصال به بلوتوث نانو ایکس را به بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال تبدیل کرده است.

الیپال تیتان

یکی دیگر از نامزدهای عنوان بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال، الیپال تیتان (Ellipal Titan) است. این کیف پول نیز پیشرفته است و حتی قیمتی بیشتر از لجر نانو ایکس دارد. ویژگی ممتاز الیپال تیتان نمایشگر بزرگ و شبیه به نمایشگر موبایل آن است تا بتوانید به‌راحتی دارایی‌های کریپتو و تراکنش‌های خود را مدیریت کنید.

الیپال تیتان برخلاف سایر کیف پول‌های این مطلب امکان اتصال به پورت یواس‌بی، بلوتوث، NFC یا هر نوع ارتباط خارجی دیگر را ندارد. بنابراین این کیف پول بسیار امن است اما برای استفاده منظم با آن زیاد راحت نخواهید بود.

از مزیت‌های کیف پول سخت‌ افزاری الیپال تیتان باید به پشتیبانی از استیک کردن و امکان نگهداری از توکن‌های غیرمثلی اشاره کنیم.

سیف پل اس وان

سیف پل اس وان (SafePal S1) یک کیف پول سخت افزاری ارزان است که همین موضوع مزیت آن محسوب می‌شود. علت قیمت پایین این کیف پول قاب پلاستیکی و شکننده آن به جای فلز است. این کیف پول یک مکانیسم خودتخریبی دارد که اگر کاربر PIN را به دفعات اشتباه وارد کند یا فردی بخواهد در عملکرد تراشه رمزنگاری کیف پول اختلالی ایجاد کند، فعال خواهد شد.

قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از 15 زبان و بیش از 50 بلاکچین و مکانیسم مورد نظر، سیف پل اس وان را به بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال تبدیل می‌کند.

لجر استکس

استکس جدیدترین کیف پول شرکت لجر است. این کیف پول قابل حمل است و یک صفحه لمسی دارد تا استفاده از آن آسان باشد. شما می‌توانید از این والت برای نگهداری بیش از 5 هزار توکن دیجیتال استفاده کرده و آن را از طریق بلوتوث یا پورت USB-C به یک دستگاه خارجی متصل کنید.

برخلاف اکثر کیف پول‌های دیگر، امکان شارژ بی‌سیم باتری لجر استکس (Ledger Stax) وجود دارد. قیمت این کیف پول 279 دلار است و در حال حاضر باید آن را پیش خرید کنید و تا تاریخ مارس 2023 به دستتان نخواهد رسید.

مزایا و معایب کیف پول‌های سخت افزاری

به کمک توضیحات بالا می‌توانید بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال را طبق نیازها و بودجه خود انتخاب کنید. اما بهتر است مزایا و معایب این دسته از والت‌ها را نیز بدانید.

مزایا

  • امنیت بسیار بالا
  • پشتیبانی از صدها یا هزاران ارز دیجیتال
  • • قابلیت‌های حفاظتی اضافه مانند احراز هویت بیومتریک
  • آسیب‌پذیری کمتر در مقابل ویروس‌های کامپیوتری

معایب

  • اگر کیف پول و کلید ریکاوری خود را گم کنید، دارایی‌هایتان را از دست می‌دهید.
  • • پیچیدگی بیشتر در مقایسه با کیف پول‌های گرم
  • قیمت بالای بعضی از مدل‌ها
  • راحتی کمتر زمان استفاده برای تراکنش‌های روزمره

سخن اینوکس با شما

کیف پول‌های سخت افزاری مطمئن‌ترین راه برای نگهداری دارایی‌های کریپتوی شما و جلوگیری از دست دادن آن‌ها هستند. به‌ویژه زمانی که ورشکستگی اخیر صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال را در نظر می‌گیریم. حتما این جمله مشهور را شنیده‌اید که «اگر کلیدهای خصوصی خود را از دست بدهید، کریپتوهایتان را از دست می‌دهید.»

اما با خرید بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال می‌توانید کنترل کلیدهای خصوصی خود را داشته باشید، به جای آن‌که این کار را به یک شخص ثالث واگذار کنید. تنها عیب اصلی والت‌ سخت ‌افزاری این است که اگر آن را گم کنید، دارایی‌های دیجیتال را از دست می‌دهید. بنابراین آن را در جای مطمئنی نگه دارید.

منبع
milkroad

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا