کیف پول

بررسی کیف پول فانتوم و آموزش نصب آن روی دسکتاپ و موبایل

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

کیف پول فانتوم انتخابی عالی برای نگهداری از ارزهای دیجیتالتان روی بلاکچین سولانا است. اما این کیف پول که می‌توانید افزونه مرورگر آن را نیز نصب کنید، چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مقاله از اینوکس قصد داریم با بررسی این کیف پول، به این سوال پاسخ دهیم و مزایا و معایب آن را نیز بررسی کنیم. پس همراهمان بمانید.

کیف پول فانتوم چیست؟

کیف پول فانتوم یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها روی بلاکچین فانتوم است. یک کیف پول غیرمتمرکز وب 3.0 غیرحضانتی است، یعنی کاربران کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را بر عهده دارند. کاربران این کیف پول بدون نظارت شخص‌ و نهادهای ثالث می‌توانند از وب غیرمتمرکز استفاده کنند و مسئولیت کامل تراکنش‌ها و امنیتشان برعهده خودشان است.

کیف پول فانتوم تمرکز خود را از زمان عرضه روی فراهم‌سازی رابط کاربری امن و ساده‌ برای تعامل با پروژه‌های مالی دی‌فای و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در اکوسیستم سولانا گذاشته است. این پلتفرم یک صرافی غیرمتمرکز دارد که کاربران توسط آن می‌توانند دارایی‌های کریپتوی موردنظرشان را بخرند و بفروشند.

جدا از آن باید به بازار NFT این کیف پول نیز اشاره کنیم که کاربران در آن می‌توانند توکن‌های غیرمثلی با ارزش را در شبکه سولانا جمع‌آوری کنند. از خدمات دیگر این کیف پول امکان استیک کردن ارزهای سولانا است و هولدرها بابت آن پاداش دریافت می‌کنند.

دسترسی به این کیف پول بسیار ساده است و می‌توانید روی مرورگر خود افزونه مخصوصش را نصب کنید یا روی دستگاه اندروید یا آیفون خود، اپلیکیشن موبایل کیف پول فانتوم را نصب کنید.

مزایای کیف پول فانتوم

  • طراحی شیک و امکان استفاده راحت
  • دارای اپلیکیشن موبایل و افزونه مرورگر
  • دارای بیش از 2 میلیون کاربر
  • بررسی‌شده توسط شرکت کودلسکی سکیوریتی

معایب کیف پول فانتوم

  • در حال حاضر تنها از شبکه سولانا پشتیبانی می‌کند.
  • تنها با افزونه آن می‌توانید کیف پولتان را به کیف پول لجر وصل کنید.
  • متن باز نیست.

قابلیت‌های کلیدی

کیف پول فانتوم قابلیت‌های عالی زیادی دارد که کاربران از آن‌ها می‌توانند استفاده کنند. از جمله:

دارای یک بازار NFT و صرافی غیرمتمرکز داخلی

فانتوم فقط یک کیف پول کریپتو نیست، بلکه محلی است که در آن می‌توانید ارزهای دیجیتال را معامله کنید. در صرافی غیرمتمرکز داخلی این کیف پول می‌توانید تمام توکن‌هایی را که اکوسیستم سولانا از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، تعویض کنید.

این سیستم داخلی به کاربران اجازه می‌دهد قیمت بازار را برای ارزهای پشتیبانی‌شده با چندین صرافی غیرمتمرکز دیگر مقایسه کنند و تنها ارزهایی را تبدیل کنند که بیشترین سود را برایشان به‌همراه داشته باشد. نرخ لغزش این قابلیت تنها 0.5 درصد است. یعنی اگر قیمت تبدیل حداقل 5 درصد از قیمتی که ابتدا مشخص‌شده است کمتر شود، تراکنش برای جلوگیری از ضرر معامله‌گر انجام نخواهد شد.

جدا از آن کیف پول فانتوم یک بازار بومی NFT دارد. کاربران این کیف پول به علت همکاری بین فانتوم و Magic Eden که یکی از بازارهای بزرگ NFT سولانا است می‌توانند توکن‌های غیر مثلی را ضرب، لیست، مدیریت و حتی پاک کنند، بدون اینکه از محیط کیف پول خارج شوند.

استیک کردن ارز سولانا

سولانا بلاکچینی است که از مکانیسم اثبات سهام استفاده می‌کند. این شبکه با استفاده از کوین‌های استیک‌شده، کوین‌های جدید را ایجاد یا ضرب می‌کند. کاربران کیف پول فانتوم می‌توانند با استیک کردن ارزهای سولانا خود سالیانه حداقل 5 درصد سود دریافت کنند.

دسترس‌پذیری و استفاده آسان

از ویژگی‌های بسیار مهم این کیف پول دسترس‌پذیری و راحتی کاربران در استفاده از آن و قابلیت‌هایش است. کیف پول فانتوم به‌نحوی طراحی شده است که حتی کاربران مبتدی و پیشرفته به‌سادگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

برای استفاده از این کیف پول می‌توانید افزونه آن را برای مرورگرهای مختلف از جمله کروم، فایرفاکس، بریو و اج نصب کنید. برای دسترسی به خدمات مختلف این کیف پول می‌توانید اپلیکیشن آن را روی دستگاه اندروید یا آیفون خود نیز نصب کنید.

این کیف پول قصد دارد از بلاکچین‌های اتریوم و پالیگان نیز پشتیبانی کند تا تعداد توکن‌های قابل پشتیبانی خود را افزایش دهد و امکان انتقال ارز بین زنجیره‌های مختلف را فراهم کند.

در این رابطه بخوانید: آینده ارز فانتوم: پیش بینی قیمت ارز فانتوم در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰

نحوه استفاده از کیف پول فانتوم

برای استفاده از این کیف پول به روش‌های مختلف می‌توانید اقدام کنید که در زیر توضیح می‌دهیم.

نحوه نصب اپلیکیشن فانتوم روی کامپیوتر یا لپ تاپ

  • به سایت کیف پول فانتوم و سپس بخش Phantom for Desktop بروید و از لیستی که می‌بینید، مرورگر موردنظرتان را انتخاب کنید. نکات این راهنما برای مرورگر کروم است.
  • در تب کروم که باز می‌شود، روی دکمه Add to Chrome کلیک کنید.
  • پنجره‌ای باز خواهد شد که از شما می‌پرسد اضافه شدن مرورگر کیف پول فانتوم به کروم را تایید می‌کنید یا نه. روی گزینه اضافه کردن افزونه کلیک کنید.
  • زمانی که این مرحله تمام شد، یک تب جدید به اسم کیف پول فانتوم باز خواهد شد. شما با کلیک روی دکمه Create a new wallet می‌توانید یک حساب جدید باز کنید.
  • رمز عبور موردنظرتان را در فیلد مربوطه وارد کرده و روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • روی آیکون چشم در تب بعدی کلیک کنید تا عبارت بازیابی‌تان را ببینید. اگر رمز عبور کیف پول خود را فراموش کردید یا دیگر به آن دسترسی نداشتید، برای بازیابی کیف پول فانتوم به این 12 عبارت نیاز خواهید داشت. توجه کنید که این عبارت‌ها را روی کاغذ بنویسید و در جای امنی نگه دارید. کادر «من عبارت بازیابی مخفی خود را ذخیره کردم»، تیک بزنید و روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • تب بعدی کلیدهای میانبر Ctrl + Shift + P را نشان می‌دهد که از آن می‌توانید برای باز کردن کیف پول فانتوم خود در کامپیوترتان استفاده کنید. روی گزینه Continue کلیک کنید.
  • از گوشه بالا سمت چپ تب مروگر کروم خود روی آیکون پازل کلیک کرده و آیکون سنجاق را انتخاب کنید تا افزونه کیف پول فانتوم را به مرورگرتان سنجاق کنید. سپس روی دکمه Finish کلیک کنید تا مرحله ثبت‌نام کامل شود.

نحوه نصب کیف پول فانتوم روی آیفون

  • وارد حساب اپ استور خود شوید و اپلیکیشن Phantom Wallet را جستجو کنید.
  • پس از نصب این اپلیکیشن و باز کردن آن، روی گزینه Create new wallet کلیک کرده و سپس انتخاب کنید که چطور می‌خواهید از کیف پولتان محافظت کنید. در پایان روی گزینه Next کلیک کنید.
  • عبارت بازیابی مخفی به شما نشان داده خواهد شد که باید آن را روی یک کاغذ بنویسید و در جای امنی قرار دهید (حواستان باشد با گم کردن این کاغذ، دسترسی به کیف پول خود را از دست خواهید داد). سپس روی عبارت ok I saved it somewhere کلیک کنید.
  • حالا با موفقیت کیف پول فانتوم خود را نصب کردید. در مرحله بعد با شروع استفاده از خدمات این کیف پول موافقت کرده و روی عبارت Get started کلیک کنید تا بتوانید با استفاده از این اپلیکیشن ارزهای موردنظرتان را معامله کنید.

مقایسه کیف پول فانتوم و متامسک

این کف پول رقبایی مانند متامسک دارد. اما تفاوت اصلی بین کیف پول فانتوم و متامسک چیست؟ جدول زیر تفاوت‌های این دو را بهتر نشان می‌دهد.

قابلیت‌هافانتوممتامسک
دسترسی به کلیدهای خصوصیبلهبله
پشتیبانی از کیف پول سخت‌افزاریبلهبله
پشتیبانی از شبکه سولانابلهخیر
پشتیبانی از شبکه اتریومبه‌زودی اضافه خواهد شدبله
امکان تعویض توکن‌هابلهبله
دارای اپلیکیشن موبایلبلهخیر
پشتیبانی از توکن‌های غیر مثلیبلهبله

سخن اینوکس با شما

کیف پول فانتوم اپلیکیشنی عالی برای نگهداری از ارزهای دیجیتال، به‌خصوص زمان معامله در بلاکچین سولانا است. این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد به‌راحتی ارزهای مورد نظرشان را معامله کنند، برای سایرین بفرستند، دریافت کرده و استیک کنند. همچنین خدماتی برای NFT، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و دیفای دارد.

کاربران این کیف پول به علت طراحی غیرحضانتی و قابلیت‌های امنیتی بالای آن، از امنیتش مطمئن خواهند بود. از طرفی کارمزد استفاده از خدمات این کیف پول پایین است و در صورت نیاز می‌توانید از خدمات پشتیبانی عالی آن نیز استفاده کنید.

سوالات متداول

1. آیا کیف پول فانتوم امن است؟

کیف پول فانتوم امنیت بسیار بالایی دارد. این کیف پول از قابلیت امنیتی پیش‌نمایش تراکنش برای حذف و مسدودسازی تراکنش‌های مخرب و اطلاع‌رسانی آن‌ها به کاربران استفاده می‌کند. کیف پول فانتوم اطلاعات شخصی قابل‌شناسایی کاربران را ذخیره یا ردیابی نمی‌کند تا تراکنش‌ها کاملا ناشناس باقی بمانند. کاربران می‌توانند این کیف پول را به یک کیف پول سخت‌افزاری لجز نیز وصل کنند.

2. آیا کیف پول فانتوم یک اپلیکیشن مخصوص دارد؟

بله. شما می‌توانید اپلیکیشن موبایل این کیف پول را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کرده و نصب کنید. امکان دانلود افزونه مخصوص این کیف پول برای مرورگرهای مختلف نیز وجود دارد تا بتوانید تحت وب از آن استفاده کنید.

3. آیا کیف پول فانتوم از متامسک بهتر است؟

انتخاب بین این دو به سلیقه فردی و شبکه بلاکچینی که از آن می‌خواهید استفاده کنید، بستگی دارد. اگر سولانا انتخاب اولتان است، فانتوم گزینه بهتری است. اما اگر از چندین شبکه استفاده می‌کنید، متامسک را انتخاب کنید. هر دو کیف پول قابلیت‌های امنیتی فوق‌العاده و اینترفیس‌های کاربرپسند دارند تا انتخاب قابل اعتماد کاربران ارزهای دیجیتال باشند.

منبع
phantom-walletthecryptobreakdowneverybithelps

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا