صرافی

بهترین صرافی بدون احراز هویت(8 صرافی خارجی)

بسیاری از صرافی‌ها که معامله‌گران برای خرید و فروش ارز دیجیتال از آن‌ها استفاده می‌کنند، قبل از انجام هرگونه معامله‌ای مشتری را وادار به احرازهویت می‌کنند که این موضوع برای مشتریان اصلا خوشایند نیست! البته این احرازهویت طبق قوانین و مقررات با هدف جلوگیری از پول‌شویی و سرقت‌های مالی صورت می‌گیرد، اما بسیاری از مشتریان از این موضوع ناراضی بوده و به همین دلیل تمایل دارند از خدمات صرافی بدون احراز هویت برای معاملات خود استفاده کنند.

اگر شما هم برای معاملات ارز دیجیتال به دنبال استفاده از خدمات این صرافی‌ها هستید، حتما این مقاله از سایت اینوکس را تا انتها دنبال کنید تا علاوه بر آشنایی با بهترین صرافی‌های بدون نیاز به تاییدیه “KYC” با مزایا و معایب استفاده از خدمات این صرافی‌ها هم آشنا شوید.

صرافی بدون احراز هویت چیست؟

صرافی بدون احراز هویت (No KYC Exchange) یکی از انواع صرافی‌ها برای معامله ارز دیجیتال محسوب می‌شود که بدون نیاز به تاییدیه KYC (شناخت کاربر) فعالیت می‌کند. این صرافی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که بدون انجام فرآیند احرازهویت، رمز ارزها را معامله کنند.

کاربران معمولا با یک آدرس ایمیل و رمز عبور یا یک کیف پول ارز دیجیتال همچون «متامسک» می‌توانند در این صرافی‌ها برای معامله ثبت نام کنند. البته صرافی‌های بدون احرازهویت فقط تا سقف مشخصی اجازه معامله را به مشتریان خود می‌دهند و برای معاملات بیش‌تر از سقف تعیین شده مشتری باید حتما احرازهویت شود.

مزایاچالش‌ها
حفظ حریم خصوصی و عدم اشتراک اطلاعات شخصی کاربران.ریسک معاملات پولشویی و کلاهبرداری بالا به دلیل عدم احرازهویت
کارایی و دسترسی آسان برای معامله‌گران تازه‌کار و کسانی که سرمایه کمی دارند.از دست دادن برخی مشتریان به دلیل فشار نظارتی و تدابیر دولتی
DEXها (صرافی‌های غیرمتمرکز) ارزهای کاربران را به طور مستقیم ذخیره نمی‌کنند، بلکه ساده‌ترین روش انتقال ارزها را فراهم می‌کنند.عدم پشتیبانی از تبدیل ارزهای فیات به ارز دیجیتال و بالعکس و ارائه آن فقط از طریق شخص ثالث و با تاییدیه‌ KYC
مزایا و معایب صرافی بدون احراز هویت

بهترین صرافی خارجی بدون نیاز به احرازهویت

تعداد صرافی بدون احراز هویت در دنیای ارز دیجیتال زیاد است و معامله‌گران ایرانی که معمولا به‌دلیل مشکل احرازهویت به سختی می‌توانند برای معاملات خود از خدمات صرافی‌ها استفاده کنند، با انتخاب یکی از این صرافی‌ها می‌توانند به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند. در ادامه قصد داریم 8 صرافی بدون نیاز به احرازهویت که اعتبار و محبوبیت زیادی دارند را به شما معرفی کنیم، این صرافی‌ها عبارتند از:

بست والت (Best Wallet)

بست والت (Best Wallet) یک کیف پول چند زنجیره‌ای است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا توکن‌ها و ارزهای خود را بر روی چندین زنجیره از جمله Ethereum، Polygonو BNB Smart Chain ذخیره کنند.

این کیف پول موبایلی از طریق دستگاه‌های اندروید و iOS قابل استفاده بوده و می‌توان با آن ارز معامله کرد. این کیف پول دقیقا شبیه به صرافی بدون احراز هویت عمل می‌کند و از طریق آن می‌توانید معاملات خود را بدون KYC انجام دهید.

مزایامعایب
پشتیبانی چند زنجیره‌ای (Multi-chain support)دسترسی فقط از طریق دستگاه‌های اندروید و iOS
امکان تعویض توکن‌ها (Token swap)امکان اسپات تریدینگ ندارد.
عدم نیاز به احرازهویت (KYC)
دارای گالری NFT و سواپ
مزایا و معایب Best Wallet

صرافی مکسی (MEXC)

مکسی (MEXC) یک صرافی بدون احراز هویت است که امکان معامله‌ بیش از 1000 ارز با کارمزد صفر درصد را برای مشتریان خود فراهم کرده است. امکان برداشت رمز ارزها بدون نیاز به KYC و امکان ثبت نام بدون نیاز به ایمیل از جمله مزیت‌های این صرافی محسوب می‌شود.

در این صرافی می‌توانید با استفاده از کیف پول‌هایی همچون «متامسک» هم معامله کنید، امکان معامله‌ فیوچرز (futures) هم در این صرافی وجود دارد.

مزایامعایب
معاملات اسپات و فیوچرز بدون نیاز به احرازهویتنیاز به KYC برای معاملات فرابورس و خرید کریپتو با ارزفیات
نمودارهای معاملاتی پیشرفته
کارمزد معاملات اسپات صفر
ارائه بیش از 1000 ارز دیجیتال
امکان برداشت کریپتو بدون نیاز به  KYC تا سقف مشخص
مزایا و معایب صرافی مکسی (MEXC)

صرافی کوینکس (CoinEx)

صرافی کوینکس (CoinEx) که از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرده است، به مشتریان خود امکان معاملات اسپات و فیوچرز را بدون احرازهویت ارائه می‌دهد.

در این صرافی بدون احراز هویت شما امکان معامله کریپتو به ارزش 10000 دلار در هر 24 ساعت را دارید و برای افزایش سقف معامله، باید KYC خود را تایید کنید.

مزایامعایب
معاملات اسپات و فیوچرز بدون نیاز به احرازهویتنیاز به KYC برای خرید کریپتو با ارز فیات
ارائه بیش از 600 ارز دیجیتالامکان برداشت بیشتر از سقف مشخص فقط با احرازهویت
نمودارهای معاملاتی پیشرفته 
کارمزد معاملات اسپات از 0.2 درصد شروع شده و امکان کاهش کارمزد با توکن‌های CET وجود دارد. 
امکان برداشت تا سقف 10 هزار دلار بدون نیاز به احرازهویت 
مزایا و معایب CoinEx

در این رابطه بخوانید : تفاوت صرافی متمرکز و غیرمتمرکز چیست؟

صرافی فیمکس (Phemex)

صرافی فیمکس (Phemex) که در سال 2019 تاسیس شده و شما در این صرافی می‌توانید کریپتو را با ارز فیات خریداری و با بیش از 150 جفت ارز کریپتو بدون نیاز به احرازهویت معامله و تبادل کنید.

فقط کافی است وارد حساب کیف پول متامسک خود شده و رمزارز را از کیف پول خود به صرافی Phemex واریز کنید. همچنین در این صرافی می‌توانید با کارت نقدی یا اعتباری ارزهای دیجیتال را خریداری و یا مستقیما ارزهای فیات را به حساب خود واریز کنید. با این حال، استفاده از این ویژگی‌ها مستلزم این است که از قبل از طریق سامانه پرداختی MoonPay یا Mercuryo خود را معرفی کنید.

مزایامعایب
امکان انتخاب ارزهای دیجیتال متعدددریافت برخی از امکانات VIP و جوایز فقط با KYC
امکان معاملات اسپات و مارجین خرید ارز فیات از طریق سرویس‌های ثالث همچون MoonPay و یا Mercuryo
کپی تریدینگ بدون نیاز به KYC
امکان استیکینگ با Phemex Earn
مزایا و معایب Phemex

صرافی یونی سواپ (Uniswap)

یونی سواپ (Uniswap) نیز یک صرافی بدون احراز هویت است که بر پایه‌ تکنولوژی مبادلات (DEX) ساخته شده است. این صرافی توسط یک قرارداد هوشمند تحت شبکه اتریوم کار می‌کند و امکان تبادل رمز ارزهای مختلف را برای مشتریان خود فراهم کرده است. عدم وابستگی به شخص یا شرکت متمرکز، کمک به حفظ حریم خصوصی کاربران و کارایی بالا از جمله مزایای این صرافی محسوب می‌شود.

جدا از معاملات توکن، می‌توانید NFTها را نیز معامله کنید و با یک کارت اعتباری یا حساب بانکی کریپتو خریداری کنید، فرآیندی که از طریق MoonPay و خط‌مشی KYC آن انجام می‌شود.

مزایامعایب
بزرگترین صرافی غیرمتمرکز اتریومارائه مبادلات فیات از طریق سرویس‌های ثالث همچون MoonPay
رابط کاربری جذاب و آساندریافت کارمزد بالاتر در مقایسه با سایر صرافی‌ها
امکان معامله NFT و فراهم آوردن امکانات فارمینگ
مزایا و معایب Uniswap

صرافی پرایم ایکس بی تی (PrimeXBT)

صرافی پرایم ایکس بی تی (PrimeXBT) در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده و یک پلتفرم جهانی رمزنگاری است که معاملات مارجین و کپی تریدینگ را ارائه می‌دهد.

با اینکه این صرافی برای بسیاری از خدمات خود به KYC نیاز ندارد، اما هر زمان که لازم بداند می‌تواند احراز هویت را درخواست کند. بنابراین اگر به دنبال ناشناس بودن کامل هستید، صرافی های دیگری مانند یونی سواپ می‌توانند گزینه بهتری باشند.

مزایامعایب
معاملات مارجین و کپی تریدینگ بدون نیاز به KYCمبادلات فیات از طریق شبکه پرداخت بین‌المللی AdvCash
برگزاری مسابقات مجازی با جوایز واقعیPrimeXBT حق انجام KYC را برای خود محفوظ می‌دارد.
امکان انجام معاملات فارکس، سهام و کالاها
مزایا و معایب PrimeXBT

صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap)

صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap) یکی از معروف‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) است، که هزینه‌های تراکنش بسیار پایینی دارد. به دلیل استفاده از شبکه زنجیره هوشمند بایننس، تراکنش‌ها با سرعت بالا و کارایی مناسبی انجام می‌شود. امکان فارمینگ و استیکینگ را برای دارندگان توکن‌ها فراهم می‌کند و یک صرافی بدون احراز هویت قابل اعتماد است.

مزایامعایب
امکان خرید و فروش کریپتو با ارزهای فیات کارمزد بالا در معاملات ارزهای جدید
تبادل توکن‌ها در زنجیره‌های BNB و اتریوم بدون نیاز به KYC مبادلات از طریق سرویس‌های ثالث همچون MoonPay و یا Mercuryo
سرعت بالا و هزینه‌ کم برای تبادل توکن‌های پایدار
مزایا و معایب PancakeSwap

صرافی چنجلی (Changelly)

صرافی Changelly که در سال 2015 تاسیس شده، نیز یک صرافی بدون احراز هویت است که اجازه می‌دهد کاربران ارزهای دیجیتال مختلف را در این صرافی معامله کنند.

این صرافی در ابتدا با ارائه خرید مستقیم کریپتو با کارت اعتباری آغاز به کار نمود، اما اکنون فروش رمزارزها و مبادلات دیفای را در زنجیره هوشمند بایننس و بلاک چین اتریوم و لایه‌های 2 آن ارائه می‌کند.

مزایامعایب
مبادله توکن‌های چندزنجیره‌ای مبادلات از طریق سرویس‌های ثالث همچون MoonPay و یا Mercuryo
خرید و فروش کریپتو با ارز فیاتقیمت بالاتر ارزها نسبت به صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز
امکان مبادلات دیفای
مزایا و معایب Changelly

نکات مهم در انتخاب صرافی بدون احراز هویت

صرافی‌های بدون احرازهویت معمولا به شما اجازه خرید مستقیم کریپتو با فیات را نمی‌دهند، اما در این صرافی‌ها شرایط معاملات با قیمت پایین‌تر برای مشتریان فراهم شده که این موضوع یک مزیت مهم محسوب می‌شود. انتخاب یک صرافی بدون احراز هویت برای معامله‌گران تازه کار یک چالش است که با آگاهی از نکات زیر می‌توانند، این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند:

امنیت و حریم خصوصی

مطمئن شوید که صرافی از روش‌های رمزنگاری قوی، ذخیره‌سازی سرد و تکنولوژی‌های امنیتی همچون تایید دو عاملی استفاده می‌کند تا از دارایی‌ها و حریم شخصی شما محافظت نمایند.

تنوع در ارزهای قابل معامله

صرافی باید ارزهای دیجیتال متعددی را پشتیبانی کند، مطمئن شوید که ارزهای مورد نیاز شما برای معامله در آن صرافی موجود است.

کارگزاری معتبر

تحقیق کنید که صرافی مورد نظر چه مقدار از بازار رمز ارزها را پوشش می‌دهد و نظرات کاربران و تجربیات قبلی آن‌ها را بررسی نمایید.

کارمزدها و هزینه‌ها

برخی از صرافی‌ها هزینه‌های بالایی برای معاملات دارند، به ویژه در مورد خرید با کارت اعتباری که به نفع مشتریان نیست.

پشتیبانی مشتریان

امکانات پشتیبانی و راه‌های ارتباطی با تیم پشتیبانی نیز از اهمیت زیادی برخوردارند. اطمینان حاصل کنید که مشکلات یا سوالات شما سریع پاسخ داده می‌شود.

سرعت و کارایی

صرافی باید سرعت مناسبی در اجرای معاملات و انتقال دارایی‌های داشته باشد تا شما بتوانید به راحتی از فرصت‌های بازار برای معامله استفاده کنید.

قوانین و محدودیت‌ها

قوانین صرافی را قبل از عضویت بررسی کنید، برخی از صرافی‌ها محدودیت‌های جغرافیایی دارند که ممکن است به ضرر شما باشد.

ویژگی‌های اضافی

برخی از صرافی‌ها امکانات اضافی همچون استیکینگ، امکان معامله NFT و موارد دیگر را به کاربران خود می‌دهند.

سابقه و اعتبار

صرافی باید یک سابقه معقول در بازار داشته باشد تا شما احساس اطمینان کنید که دارایی‌های خود را در یک محیط امن معامله می‌کنید.

شرایط برداشت

مطمئن شوید که صرافی حداقل‌ها و شرایط برداشت دارایی‌های شما را قبول می‌کند و شما با شرایط آن موافق هستید، برخی از این صرافی‌ها محدودیت برداشت بدون احرازهویت دارند.

امنیت اطلاعات در صرافی بدون احراز هویت

صرافی‌ بدون احراز هویت معمولا کمترین میزان اطلاعات شخصی کاربران را ذخیره می‌کنند که این امر می‌تواند باعث افزایش اعتماد کاربران در مقایسه با صرافی‌های دیگر شود. اما عدم وجود مقررات و نظارت می‌تواند این پلتفرم‌ها را با خطرات جدی روبرو کند و آنها را در برابر مسائلی همچون پولشویی یا کلاهبرداری آسیب‌پذیرتر نماید.

همچنین از آنجایی که این صرافی‌ها معمولا خارج از سیستم‌های مالی سنتی هستند، در صورت متضرر شدن کاربران مرجعی برای شکایت وجود ندارد.

آینده صرافی‌های بدون احرازهویت

آینده صرافی بدون احراز هویت بسیار مبهم است، زیرا بسیاری از نهادهای امنیتی در حوزه ارزهای دیجیتال با فعالیت این صرافی‌ها مخالف هستند و فشارهای زیادی برای اجرای رویه‌های KYC روی این صرافی‌ها از طرف نهادهای مالی و امنیتی اعمال می‌شود.

در واقع این تهدیدهای امنیتی باعث شده دو صرافی بدون احراز هویت معروف یعنی بیت گت و کوکوین (KuCoin) احرازهویت برای انجام معاملات را برای کاربران خود اجباری کنند. البته هنوز هم تعداد صرافی‌های بدون نیاز به احرازهویت زیاد است و مشتریان ایرانی با خیال راحت می‌توانند از خدمات این صرافی‌ها استفاده نمایند.

سخن اینوکس با شما

قبل از استفاده از خدمات صرافی بدون احراز هویت بهتر است شرایط و محدودیت‌های آن را بررسی کرده و از اعتبار و امنیت آن مطمئن شوید تا اطلاعات و دارایی‌های شما را خطری تهدید نکند. همچنین اگر می‌خواهید معاملات با ارزش بالا انجام دهید، بهتر است با صرافی‌های معتبری کار کنید که دارای سطح امنیت بالا و تاییدیه احرازهویت هستند. نکات ذکر شده در این مقاله و نقاط قوت و ضعف صرافی‌هایی که معرفی کردیم می‌تواند برای شروع کار با یک صرافی بدون احراز هویت یک راهنمای مناسب باشد.

سوالات متداول

۱. صرافی بدون نیاز به احرازهویت چیست؟

صرافی بدون احراز هویت به آن دسته از صرافی‌های ارز دیجیتال گفته می‌شود که به کاربران امکان معامله بدون ارائه‌ اطلاعات شخصی یا انجام فرآیند تاییدیه‌ KYC (شناسایی مشتری) را می‌دهند.

۲. مشهورترین صرافی بدون احراز هویت کدام است؟

صرافی کوینکس (CoinEx)، صرافی فیمکس (Phemex)، صرافی مکسی (MEXC) جز مشهورترین صرافی‌های بدون احرازهویت هستند.

۴. چه امکاناتی در صرافی‌های بدون احرازهویت وجود دارد؟

در این صرافی‌ها به راحتی امکان معامله رمزارزها به صورت کاملا ناشناس وجود دارد، البته برخی از این صرافی‌ها محدودیت‌هایی همچون سقف معاملات یا ارزهای قابل معامله را دارند.

منبع
techopedia

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا