صرافیارزهای دیجیتال

راه‌های تبدیل ارز دیجیتال به ریال یا تومان

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

امروزه با فراگیر شدن ارزهای دیجیتال، اکثر افراد به سرمایه‌گذاری در این ارزها و کسب درآمد از این بازار مالی روی آورده‌اند. کاربرانی که در این زمینه علم کافی دارند به راحتی می‌توانند این ارزها را خرید و فروش کنند و موفقیت چشمگیری کسب نمایند؛ اما افرادی که به تازگی قدم در این بازار گذاشته‌اند ممکن است نتوانند به پیشرفت مورد انتظار خود برسند. یکی از دغدغه‌های اصلی افراد مبتدی، چگونگی تبدیل ارز دیجیتال به ریال است. این کار به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که در بخش‌های بعد به آن می‌پردازیم.

چگونگی تبدیل ارز دیجیتال به ریال یا تومان

اولین اقدام برای تبدیل ارز، پیدا کردن صرافی معتبر است. صرافی‌های بایننس، کوکوین و کوینکس جزو برترین صرافی‌های جهان حال حاضر هستند. بسیاری از صرافی‌های معروف مانند بایننس، ایران را تحریم کرده‌اند و ایرانی‌ها نمی‌توانند در این صرافی‌ها به فعالیت بپردازند؛ به همین علت اکثر افراد با مشکل تبدیل ارز به ریال یا برعکس آن مواجه هستند.

1. تبدیل ارز دیجیتال در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

اولین و مطمئن‌ترین راهی که برای تبدیل ارز دیجیتال به ریال وجود دارد، صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است؛ زیرا به آسانی می‌توانید حساب‌های خود را به صرافی متصل کرده و حساب خود را شارژ نمایید. وب‌سایت‌های ایرانی زیادی وجود دارند که به عنوان واسط، تبدیل تتر به ریال با کارمزد پایین تری نسبت به دیگر صرافی‌ها فعالیت می‌کنند.

در صرافی‌های خارجی هیچ امکانی برای تبدیل ارز دیجیتال به ریال برای کاربران ایرانی وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید ارز دیجیتال را به تتر تبدیل کرده یا با برداشت مستقیم آن و واریز به یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی، برای تبدیل آن به ریال اقدام کنید.

2. گروه‌ها و بات‌های شبکه‌های اجتماعی

در کنار صرافی‌ها، گروه‌ها و بات‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام مشغول فعالیت هستند که اعتماد به آن‌ها کار آسانی نیست و پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا پس از واریز دارایی به بات، واریز پول به حساب بانکی غیر قابل پیش‌بینی است. همچنین، در این بات‌ها اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال در مقایسه با صرافی‌های ایرانی بسیار است.

3. فروش مستقیم ارز دیجیتال

گزینه دیگر که برای تبدیل ارز دیجیتال پیش روی شما است فروش آن‌ها به فرد دیگری است. شما می‌توانید ارزهای خود را بدون دخالت صرافی به شخص دیگری بفروشید. برای این کار لازم است ارزها را به کیف پول او منتقل کنید و پول آن را دریافت نمایید. البته باید حواس خود را کاملا جمع کنید و از فردی که ارزها را به او می‌فروشید مطمئن باشید‌؛ زیرا اگر او پول شما را ندهد راهی برای بازیابی پول خود نخواهید داشت.

4. انتقال ارز از استخر به کیف پول

برخی از ارزها مانند بیت کوین قابل استخراج هستند. برای برداشت ارزهای استخراج شده می‌توانید آدرس کیف پول شخصی خود را وارد و آن‌ها را به حساب کاربری در صرافی منتقل و آن را به ریال تبدیل کنید.

مزرعه استخراج بیت کوین چیست و چطور ماینر بیت کوین شویم

اتصال کیف پول به صرافی

همان طور که اشاره کردیم، یکی از روش‌های تبدیل ارز استفاده از صرافی‌های ایرانی است. روش دیگر نیز استفاده از صرافی‌های خارجی است. در صرافی‌های ایرانی کافی است دارایی‌های خود را به تومان بفروشید و نیازی به تبدیل به ارزهای دیگر نیست. در صرافی‌های خارجی می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به تتر تبدیل کرده و به کیف پول خود انتقال دهید. سپس تترهای خود را در صرافی‌های ایرانی به ریال تبدیل کنید.

یکی از معروف‌ترین صرافی‌ها، صرافی بایننس است که به کاربران ایرانی اجازه فعالیت با آی پی ایران را نمی‌دهد؛ به همین علت بهتر است از صرافی کوکوین استفاده نمایید. برای شروع فعالیت در کوکوین نیازی به احراز هویت نیست و ترید کردن در آن راحت‌تر از بایننس است.

اتصال کیف پول به صرافی کوکوین

برای فعالیت نیاز است کیف پول خود را به صرافی متصل کنید. نحوه اتصال کیف پول متامسک یا سایر کیف پول‌ها به صرافی کوکوین به شرح زیر است:

  1. ابتدا وارد کیف پول خود شوید.
  2. در قسمت تنظیمات بر روی گزینه Network‌ کلیک کنید.
  3. سپس گزینه Add Network یا Cuctom RPG‌ را انتخاب نمایید تا وارد صفحه جدید شوید.
  4. در صفحه جدید کادرها را با این اطلاعات کامل کنید.
KCC-MAINNETNetwork Name
https://rpc-mainnet.kcc.nettworkNew RPC URL
321ChainID
KCSSymbol
 https://explorer.kcc.ioBlock Explorer URL

5. پس از وارد کردن این اطلاعات، آن را Save کنید. شبکه بلاکچین کوکوین به کیف پول شما اضافه می‌شود.

اتصال کیف پول به صرافی کوکوین
اتصال کیف پول به صرافی کوکوین

مراحل تبدیل ارز دیجیتال در صرافی ایرانی

به عنوان نمونه، نحوه تبدیل ارز دیجیتال در یک صرافی ایرانی را بیان می‌کنیم.

  • ابتدا باید یک حساب کاربری صرافی ایجاد کنید.
  • پس از احراز هویت می‌توانید حساب خود را با کارت‌های بانکی خود شارژ نمایید.
  • برای تبدیل دارایی خود به ریال، وارد حساب کاربری خود شوید و گزینه کیف‌های من را انتخاب کنید.
  • در این قسمت شبکه‌های مختلف بلاکچین مانند اتریوم و بیت کوین را مشاهده می‌کنید. اگر قصد تبدیل اتریوم به ریال یا برعکس را دارید، اتریوم را انتخاب کرده و به کیف پول خود انتقال دهید.
  • سپس آدرس کیف پول صرافی خود را وارد نمایید.
  • پس از اینکه اتریوم به حساب شما واریز شد، بر روی گزینه تبدیل سریع کلیک کنید تا دارایی‌های شما به تومان تبدیل شود. همچنین، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه تومان، به حساب خود ریال واریز یا برداشت نمایید.

نکته مهم در این قسمت این است اگر می‌خواهید ارزهای دیجیتال خود را به ریال تبدیل کنید، باید آن را در صرافی بفروشید.

سخن اینوکس با شما

امروزه تبدیل ارز دیجیتال به ریال ممکن است دغدغه بسیاری از افراد تازه وارد به این حوزه باشد. این کار پیچیده نیست و به راحتی می‌توانید ارزهای خود را به ریال تبدیل نمایید. برای این کار باید از صرافی‌های ایرانی کمک بگیرید. در صورت استفاده از صرافی‌های خارجی، ابتدا باید دارایی‌های خود را به تتر تبدیل کرده و سپس آن‌ها به ریال تبدیل نمایید.

تبدیل ارز دیجیتال به ریال چگونه انجام می‌شود؟

برای این کار باید از صرافی‌های ایرانی کمک بگیرید. همچنین، با استفاده از صرافی‌های خارجی و تبدیل ارز به تتر نیز می‌توانید این تبدیل را انجام دهید.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام
    من ارز بی ان بی دارم میخوام به تومان بگیرم کدوم صرافی خوب هست که تبدیل کنم

    1. هر صرافی که این ارز رو داره و کارمزد مناسبی داره میتونه براتون انتخابتون باشه. به زودی میتونید خرید و ترید رو توی صرافی اینوکس انجام بدید :))

  2. سلام من مقدار زیادی ارز دارم و میخوام بفروشم و به حسابم واریز کنم آیا از طرف بانک مشکلی برایم پیش نمیاد

    1. قاعدتا نباید مشکلی پیش بیاد، با پشتیبانی صرافیتون در مورد حداکثر سقف برداشت صحبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا