استخراج

نحوه استخراج لایت کوین، 5 نکته مهم در انتخاب سخت افزار مناسب

استخراج رمزارزها موضوعی است که با محبوب‌تر شدن ارزهای دیجیتال اهمیت بیشتری پیدا کرده است. استخراج لایت کوین که یکی از گزینه‌های کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال است، در طول زمان‌های متفاوت مورد توجه دنیای کریپتو بوده است. در این مقاله به بررسی و شیوه استخراج این رمزارز قدیمی می‌پردازیم.

از لایت کوین چه می‌دانیم؟

لایت کوین (LTC) یک ارز دیجیتال است که به عنوان فورک بیت کوین در سال 2011 ایجاد شد. LTC از یک الگوریتم هش به نام Scrypt استفاده می‌کند که به نرم افزار و سخت افزار اختصاصی برای استخراج نیاز دارد. این ارز دیجیتال، یک رمزارز قابل استخراج است و همچنان در رتبه‌بندی برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش و حجم معاملات قرار دارد.

ماینینگ لایت کوین، فرآیند اعتبارسنجی تراکنش‌ها در بلاک چین، بستن بلاک و باز کردن یک بلوک جدید است. لایت کوین از مکانیزم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند، که از قدرت محاسباتی برای حل یک مسئله استفاده می‌کند. این مکانیسم، بخشی از هش است که بلوک را ایمن می‌کند. هش دنباله‌ای از اعداد است که توسط الگوریتم هش رمزگذاری می‌شود. پس از حل مسئله، نود حل‌کننده، تعدادی لایت کوین به عنوان پاداش دریافت می‌کند.

استخراج لایت کوین از سال 2011، زمانی که چارلی لی، مهندس نرم افزار گوگل، برای بهینه‌سازی مقیاس‌پذیری بیت کوین، یک فورک از آن ایجاد کرد و آن را لایت کوین نامید، رسما آغاز شد.

لایت کوین هم مانند بیت کوین، بر روی رایانه‌ها با استفاده از واحدهای پردازش مرکزی و واحدهای پردازش گرافیکی قابل استخراج است. با این حال، انجام این کار به اندازه خرید یک (ASIC) و پیوستن به یک استخر ماینینگ سودآور نیست.


بیشتر بخوانید: آشنایی با دوج کوین، شت کوین معروف دنیای کریپتو کارنسی


آشنایی با استخراج لایت کوین

استخراج لایت کوین، بسیار شبیه به استخراج بیت کوین است. یک برنامه ماینینگ روی ماشین، کامپیوتر یا دستگاه اجرا می‌شود. اغلب، استخراج به عنوان یک فرآیند ریاضی پیچیده توصیف می‌شود. با این حال، نرم افزار استخراج، به طور تصادفی اعداد و حروف رمزگذاری شده را تولید می‌کند تا با آزمون و خطا، مقدار جواب مورد نظر را حدس بزند.

ماینرها با اتصال به اینترنت این فرایند را انجام می‌دهند. از آن جایی که هیچ محدودیتی از نظر تعداد نودهای شرکت‌کننده در شبکه وجود ندارد، همه ماینرها می‌توانند در فرایند استخراج لایت کوین شرکت کنند.

اولین ماینری که بتوانند هش مورد نظر را حدس بزند، یا به عبارتی به رقم مورد نظر دست پیدا کند، برنده جایزه 12.5 لایت کوین می‌شود. مقدار پاداش در طول زمان تغییر می‌کند و همیشه یکسان نیست.

نحوه استخراج لایت کوین

برای شروع کار، باید روی ریگ‌ها و نرم‌افزارهای استخراج سخت‌افزار سرمایه ‌گذاری کنید تا فرآیند استخراج خود را اجرا کنید. وضعیت شبکه ماینینگ لایت کوین، به گونه‌ای است که یک ماینر با یک ASIC، یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ هیچ شانسی برای حل یک هش برای برنده شدن یک جایزه ندارد. با وجود این موضوع، ممکن است نتوانید حتی با مزارع بزرگ و استخرهای ماینر با یک یا حتی دو ASIC همراه شوید.

به عنوان مثال، Litecoin Miner L7 می‌تواند با سرعت 9 گیگا هش در ثانیه (گیگا هش در ثانیه یا نه میلیارد هش در ثانیه) استخراج کند، در حالی که یک CPU به طور کلی، چیزی در حدود چند هزار هش در ثانیه (KH/s) استخراج می‌کند. یک استخر ماینینگ می‌تواند با سرعت بیش از 120 TH/s (120 تراهش در ثانیه یا 120 تریلیون هش در ثانیه) به استخراج بپردازد.

برای انجام استخراج لایت کوین، باید یک (یا چند ماینر) ASIC خریداری کنید و آن را به اینترنت متصل کنید. منطقی‌ترین کار برای ماینینگ، انتخاب یک استخر ماینینگ است. ماینر را با استفاده از دستورالعمل‌های استخر مربوطه تنظیم کنید و طبق دستورالعمل‌های دستگاه، عمل ماینینگ را آغاز کنید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که یک کیف پول برای ذخیره کلیدهای خصوصی خود انتخاب کنید. شما می‌توانید از کیف پول‌هایی مانند Exodus، Electrum یا Mycelium استفاده کنید.

نحوه انتخاب سخت افزار ماینینگ

هنگام جستجوی سخت افزار یا نرم افزار استخراج لایت کوین، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • اهداف و انتظارات شما
  • قیمت
  • مصرف انرژی و هزینه
  • هش ریت
  • پیوستن به یک استخر ماینینگ

اهداف و انتظارات شما

مهم‌تر از همه، شما باید اهداف خود را برای استخراج لایت کوین شناسایی کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید برای مقداری پول اضافی ماین کنید، یا ممکن است بخواهید لایت کوینی را که به عنوان پاداش دریافت می‌کنید، استخراج کنید و نگه دارید. دلایل شما هرچه که باشد، باید مطمئن شوید که می‌توانید قبل از سرمایه‌ گذاری در سخت افزار گران قیمت، بازدهی که انتظار دارید را دریافت کنید.

قیمت سخت افزار ماینینگ

استخر ماینینگ، هزینه‌ها و درآمد استخراج ASIC را فهرست می‌کند. ماینر L7 یکی از سودآورترین ماینرهای لایت کوین است، در حال حاضر با قیمتی در حدود 18500 دلار عرضه می‌شود. ممکن است سال‌ها طول بکشد تا هزینه خرید این دستگاه جبران شود. مطلبی که باید در نظر داشته باشید این است که مبلغی که خرج می‌کنید، تعیین می‌کند که شما به عنوان یک ماینر چقدر سازنده و سودآور خواهید بود.
ممکن است بتوانید ASIC های دست دوم را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر پیدا کنید، اما خوب است که احتیاط کنید؛ زیرا از برخی از این دستگاه‌ها استفاده سنگینی شده است.

میزان مصرف انرژی و هزینه

شما باید میزان انرژی مصرف شده توسط یک ماینر ASIC را در نظر بگیرید. ماینر Litecoin ASIC، Antminer L7، تقریباً انرژی زیادی مصرف می‌کنند.
این هزینه تنها انرژی مصرف شده برای یک ماینر است. ASIC ها در حین کار، گرمای زیادی تولید می‌کنند. این دستگاه‌ها برای سودآوری بیشتر، باید 24 ساعت شبانه روز کار کنند.

هش ریت

hashrate یکی دیگر از موارد پراهمیت است. هرچه ASIC شما سریعتر بتواند هش کند، در یک شرایط رقابتی‌تر قرار خواهید داشت. بسیاری از استخرهای ماینینگ، ارز دیجیتالی را که به عنوان پاداش دریافت می‌کنند، بین اعضا تقسیم می‌کنند. البته بیشتر آن‌ها پاداش‌های فردی را بر اساس میزان کار انجام شده و ظرفیت به اشتراک گذاشته شده برای هر ماینر تعیین می‌کنند. اگر ASIC کندی دارید، احتمالاً سود شما بسیار کمتر از یک ماینر با ریگ یا راه‌اندازی استخراج سریع‌تر است.

پیوستن به یک استخر ماینینگ

هنگامی که تصمیم گرفتید از چه تجهیزاتی برای استخراج استفاده کنید، باید تصمیم بگیرید که آیا انفرادی یا در استخر به استخراج می‌پردازید. با استخراج لایت کوین، به تنهایی، شما در معرض خطر گذراندن دوره‌های زمانی طولانی بدون یافتن بلوک هستید. با این حال، اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که یک بلوک انفرادی استخراج کنید، کل 12.5 LTC به اضافه هزینه‌های انجام شده را حفظ خواهید کرد.

پیوستن به یک استخر ماینینگ، می‌تواند منطقی ترین گزینه باشد. در این حالت، قدرت هش بالاتر رفته و به مراتب شانس دریافت پاداش بالاتر خواهد رفت.


بیشتر بخوانید: معرفی سه روش استخراج دوج کوین


سخن پایانی

استخراج لایت کوین همانند استخراج دیگر ارزهای دیجیتال کار چندان آسانی نیست. برای انجام این کار نیاز به اقدامات قابل توجهی وجود دارد و چالش‌های بزرگی در مسیر ماینینگ هست که کار را برای ماینرها سخت می‌کند. با این حال، این کار می‌تواند یک انتخاب خوب برای افرادی که دنبال کسب تجربه و درآمد بیشتر هستند، باشد. در نظر داشته باشید، سرمایه گذاری در این حوزه‌ها، نیازمند داشتن آگاهی کامل از خطرات و ریسک‌‌های مسیر است تا بتوانید از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید.

استخراج 1 لایت کوین چقدر طول می‌کشد؟

پاداش استخراج لایت کوین 12.5 لایت کوین به ازای هر بلوک است. میانگین زمان استخراج بلاک در بلاک چین لایت کوین حدود 2.5 دقیقه است.

آیا استخراج لایت کوین سودآور است؟

اگر از روش منطقی، استخراج لایت کوین را انجام دهید و به استخری بپیوندید که پاداش‌ها را به روشی سودآور تقسیم می‌کند، می‌تواند سودآور باشد.

بهترین راه برای استخراج لایت کوین چیست؟

بهترین و تنها راه برای شانس بیشتر در بردن پاداش، خرید یک یا چند ماینر ASIC است که به طور خاص برای Litecoin و Scrypt طراحی شده‌اند. در غیر این صورت، قدرت هش کافی برای رقابت نخواهید داشت.

منبع
investopedia

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا