کیف پول

مقایسه انواع کیف پول سولانا: بهترین کیف پول سولانا (2023)

تاکنون، کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری زیادی به بازار کریپتو معرفی شده‌اند. بعضی از این کیف پول‌ها برای یک ارز مناسب‌تر هستند. به‌ همین علت، در این مقاله از اینوکس به‌ بررسی بهترین کیف پول سولانا پرداخته‌ایم تا انواع کیف پول سولانا را با هم مقایسه کنیم.

فهرست موضوعات مقاله

مقایسه اجمالی انواع کیف پول سولانا

کیف‌پولعبارت بازیابیسازگاریاستیکینگپشتیبانی NFTادغام‌های DeFiادغام کیف‌پول سخت‌افزاریپشتیبانی مشتری
فانتوم12 کلمه‌ایios اندروید سیستم عامل مک ویندوزلیکوئید با گزینه‌های ولیدیتورداردریدیوم فراکتال سابرلجرربات چت، بلیت پینگ کردن در توئیتر
سولفلر12-24 کلمه‌ایios اندروید برنامه دسکتاپلیکوئید با گزینه‌های ولیدیتور     داردریدیوم سولانیوم سابرلجرچت آنلاین 24/7
لجر24 کلمه‌ایios اندروید سیستم‌عامل مک ویندوزلیکوئید با گزینه‌های انتخابی ولیدیتور     داردیونی سواپ کایبرسواپلجرایمیل، سوشال‌سواپ
اکسودوس12 کلمه‌ایios اندروید Osx ویندوز لینوکس ترزورلیکوئید؛ ولیدیتور انتخابی استداردمجیک‌ایدن ریدیوم سولاناترزورایمیل، توئیتر فیس‌بوک
کوین‌بیس ولت12 کلمه‌ایios اندروید گوگل کروم افزونه وبلیکوئید با گزینه‌های ولیدیتورداردCoinbase NFT OpenSea یونی سواپلجرتلفن، مرورگر اینترنت، چت آنلاین، ایمیل، توئیتر
مث ولت12 کلمه‌ایios اندروید با اپلیکیشن موبایل و دسکتاپلیکوئید با گزینه‌های انتخابی ولیدیتورداردسولانا Project مجیک ایدن سریوملجر ووکینگ بیوپشتیبانی Phoneln-app
مقایسه انواع کیف پول سولانا

در این رابطه بخوانید : آینده ارز سولانا: پیش بینی قیمت سولانا در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۰

کیف پول سولانا چیست

کیف ‌پول سولانا این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا توکن‌های سولانا را ذخیره، ارسال و یا دریافت کنند. کیف پول‌های نرم افزاری در بلاک‌چین مشخصی حضور دارند و معمولاً از ارزهای خاصی پشتیبانی می‌کنند؛ اما کیف پول‌های سخت‌افزاری شامل ارزهای بیشتری می‌شوند.

کیف ‌پول‌های سخت افزاری سولانا، ارزهای دیجیتال را ذخیره نمی‌کنند؛ چون ارزها روی بلاک‌چین ذخیره می‌شوند. کاری که این کیف پول‌ها، انجام می‌دهند ذخیره کلید خصوصی کیف پول شماست. مثلاً لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) امکان محافظت از کلید خصوصی را به شما می‌دهد.

کیف ‌پول‌های نرم افزاری سولانا مانند سولفلر، فانتوم و سولت کلیدهایی را که امکان دسترسی به سولانا را دارند، ذخیره می‌کنند. کیف‌پول‌های نرم‌افزاری به سه شکل دسکتاپ، موبایل و آنلاین هستند. البته کارمزد تراکنش کیف پول سولانا از کیف‌ پول‌های اتریوم و بیت کوین خیلی کمتر است. در ادامه به معرفی و تحلیل بهترین کیف پول‌های سولانا می‌پردازیم.

کیف پول فانتوم

ویژگیکارمزدشبکه‌های بلاک چینتوکن‌هاقابلیت نصب
بهترین کیف‌پول سخت افزاری0.85%سولانا، اتریوم و پالیگانSOL ، ETH، ERC-20کروم، فایرفاکس، iOS، اندروید

هر چند کیف پول فانتوم به عنوان بهترین کیف پول سولانا شناخته می‌شود، اما از ارزهای دیجیتال دیگری همچون اتریوم و پالیگان نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این قابلیت پشتیبانی چند زنجیره‌ای بر روی دسکتاپ یا اپلیکیشن موبایل را نیز دارد. همچنین فانتوم یکی از دو کیف‌پولی است که بر روی گوشی Solana Sago کار می‌کند، اما شما می‌توانید آن را روی هر دستگاه پشتیبان شده‌ای نیز استفاده کنید. برخی از ویژگی‌های و مزایا و معایب این کیف پول عبارتند از :

  • گروه بندی اتوماتیک NFTها: NFTهای سولانا، پرطرفدار و تولید آن‌ها نیز بسیار ارزان است. قابلیت گروه‌بندی خودکار کیف‌پول فانتوم، NFTهای شما را به صورت مرتب نگه می‌دارد.
  • تبادل داخلی: با چند کلیک، SOL را با mSOL (Marinade staked SOL) یا هر دارایی دیگری که پشتیبانی می‌شود، مبادله کنید.
  • پشتیبانی از استیکینگ: با استیک برخی از توکن‌های SOL، سود کسب کنید بدون اینکه از کیف پول خود خارج شوید.

مزایای کیف پول فانتوم

  • پشتیبانی از شبکه‌های قرارداد هوشمند برتر مانند سولانا، اتریوم و پالیگان
  • توسط dApps پشتیبانی می‌شود.
  • استیکینگ یا قفل کردن موجودی توکن‌ها به صورت داخلی

معایب کیف پول فانتوم

  • انتخاب محدود توکن‌ها در سواپ (Swapper)

چرا این کیف پول را انتخاب کنیم؟

کیف پول فانتوم مزایای بی‌شماری دارد. در دسکتاپ، شما از یک افزونه‌ی کروم استفاده می‌کنید که توسط هر برنامه دیفای سولانا پشتیبانی می‌شود. در نسخه موبایل هم، برنامه‌های دیفای به طور یکپارچه معاملات را به برنامه موبایل نصب‌شده‌ی فانتوم منتقل می‌کنند.

کیف‌پول سولفلر

ویژگیشبکه‌های بلاک چینارزهای قابل پشتیبانیقابلیت نصبآیا از کیف‌ پول سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند؟
بهترین انتخاب برای تراکنش‌های امنسولاناسولاناکروم، فایرفاکس، iOS، اندرویدبله

به عنوان اولین کیف پول سولانا، سولفلر حافظ امنیت کاربران سولانا هنگام انجام معاملات رمزنگاری‌شده است. پشتیبانی داخلی برای دستگاه‌های لجر در دسکتاپ و موبایل، در صورت نیاز به شما محافظت اضافی می‌دهد و پیش‌نمایش معاملات به شما کمک می‌کند تا دقیقاً بفهمید قراردادهای هوشمند قبل از تایید آنها چه کاری انجام می‌دهند. در ادامه برخی از ویژگی‌های و مزایا و معایب این کیف پول را بررسی می‌کنیم:

  • سوزاندن NFT : به آسانی از اسپم و کلاهبرداری‌های NFT خلاص شوید.
  • تراکنش‌های شبیه سازی شده: قراردادهای هوشمند مخرب، می‌توانند به آسانی کیف پول شما را خالی کنند. سولفلر می‌تواند تراکنش‌ها را شبیه سازی کرده و به راحتی ببینید واقعا چه اتفاقی خواهد افتاد.
  • حفاظت از فیشینگ: سولفلر در صورت شناسایی یک وب سایت مخرب شناخته شده، به شما هشدار می‌دهد.

مزایای کیف پول سولفلر

  1. پیش نمایش تغییرات موجودی قبل از تایید
  2. با چند کلیک،NFTهای کلاهبرداری را حذف کنید
  3. رابط کاربری ساده

معایب کیف پول سولفلر

  • یادآوری‌های مداوم برای بکاپ

چرا این کیف پول را انتخاب کنیم؟

امنیت در سولفلر در اولویت قرار دارد، به خصوص برای کاربران تازه‌واردی که در حال جستجو در اکوسیستم دیفای سولانا هستند. شبیه‌سازی‌های معامله به شما اجازه می‌دهد تا ارزش معاملات را از قبل ببینید. اگر شما به طور تصادفی بر روی یک دکمه یا یک وب‌سایت مخرب شناخته‌شده کلیک کنید، سولفلر به شما هشدار می‌دهد. سولفلر یک کیف پول با امکانات کامل و با ویژگی‌های امنیتی است که شما نمی‌توانید آن را در جای دیگری پیدا کنید.

کیف پول لجر

کارمزدشبکه‌های بلاک چینارزهای قابل پشتیبانیقابلیت نصب
3.8%اتریوم، پالیگان، بیت‌کوین و موارد دیگراتریوم، سولانا، بیت‌کوین و موارد دیگرiOS، اندروید و مک

خط تولید کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر از سال 2014 در مدل‌های مختلفی شروع شد. شما می‌توانید تنوع لجر‌هایی با ظاهری مشابه از درایو‌های کوچک گرفته تا مدل لمسی که از نظر ویژگی‌ و سبک با تلفن‌های پرچم‌دار رقابت می‌کنند را مشاهده کنید. لجر‌ها همچنین توسط کیف‌پول‌های نرم‌افزاری مانند متامسک به طور وسیعی، برای امنیت بیشتر پشتیبانی می‌شوند. ویژگی‌ها و مزایا و معایب کیف پول لجر به شرح زیر است:

  • اتصال USB یا بلوتوث: مدل‌های لجر از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل می‌شوند و به شما این قابلیت را می‌دهند تا با دستگاه‌های تلفن همراه نیز از این کیف پول استفاده کنید. انواع دیگر کیف پول‌ها از طریق USB – C متصل می‌شوند.
  • پشتیبانی بی‌نظیر از ارزهای دیجیتال: پشتیبانی لجر از بیش از 5500 رمزارز به شما این قابلیت را می‌دهد تا هر ارز دیجیتالی را در کیف‌پول خود، ذخیره کنید.
  • پشتیبانی توسط کیف‌پول‌های برجسته گرم: به آسانی به کیف‌پول‌های برتر دیفای متصل شوید در حالی که معاملات را با لجر خود محافظت می‌کنید.

مزایای کیف پول لجر

  • پشتیبانی گسترده از کیف پول‌های نرم‌افزاری
  • اپلیکیشن منبع باز(Ledger Live)
  • پشتیبانی از بیش از 5500 ارز دیجیتال
  • مدل‌هایی با قیمت مقرون به صرفه، که از 79 دلار شروع می‌شوند

معایب کیف پول لجر

  • سیستم عامل منبع بسته
  • گزینه پشتیبان‌گیری با اشتراک، که موضوعی چالش برانگیز است
  • هزینه‌های بالا برای خرید ارزهای دیجیتال درون برنامه‌ای

چرا این کیف پول را انتخاب کنیم

لجر همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کیف‌پول‌های سخت‌افزاری، به دلیل چند منظوره بودن آن است. به دلیل منبع باز بودن برنامه کیف پول لجر، می‌توانید مدیریت کیف پول خود را به راحتی انجام دهید. البته این نوع کیف پول به راحتی به کیف پول‌های دیگری از جمله الکتروم و متامسک نیز متصل می‌شود.

کیف‌پول اکسودوس

شبکه‌های بلاک چینارزهای قابل پشتیبانیقابلیت نصب پشتیبانی از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری
اتریوم، بیت‌کوین و لایت‌کویناتریوم، بیت‌کوین، لایت‌کوین و موارد دیگرiOS، اندروید و افزونه کرومبله

اگر دنبال کیف‌پولی هستید که از توکن‌های اتریوم و ERC-20 پشتیبانی کرده، بدون آنکه کاربران خود را گیج کند، اکسودوس بهترین انتخاب است. بهترین کیف پول برای کاربران مبتدی است که از بیش از 260 رمزارز از جمله بیت‌کوین و اتریوم و بسیاری ارزهای دیگر پشتیبانی می‌کند. ویژگی‌های این کیف پول به شرح زیر است:

  • رابط کاربری مناسب برای مبتدیان: کیف‌پول اکسودوس، برنامه کیف‌پول خود را از ابتدا برای ارائه یک تجربه کاربری آسان و ساده ساخته است.
  • سواپ و خرید ارز دیجیتال: بدون خروج از کیف پول، به موجودی خود اضافه کنید(هزینه‌ها اعمال می‌شود).
  • پشتیبانی از چندین ارز دیجیتال: اکسودوس یک کیف‌پول ETH برای مبتدیان است. به علاوه یک کیف پول معتبر برای ذخیره بیت‌کوین، ALGO و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر است.

مزایای کیف پول اکسودوس

  • مناسب برای مبتدیان
  • داشتن نسخه دسکتاپ و موبایل
  • پشتیبانی کیف پول از ارزهای مختلف از جمله بیت‌کوین، اتریوم و موارد دیگر

معایب کیف پول اکسودوس

  • فاقد استیکینگ داخلی برای اتریوم
  • اپلیکیشن‌های منبع بسته
  • کارمزد بالا برای سواپ

چرا این کیف پول را انتخاب کنیم؟

کیف پول اکسودوس به شما این امکان را می‌دهد که موجودی خود را ذخیره کنید، سود بگیرید، خرید یا مبادله کنید بدون اینکه از برنامه خارج شوید. آیا می‌خواهید بیت‌کوین خود را به اتریوم بیشتری تبدیل کنید؟ بسیار آسان است.

کیف پول کوین بیس

کارمزدشبکه‌های بلاک چینارزهای قابل پشتیبانیقابلیت نصب پشتیبانی از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری
1%بیت‌کوین، اتریوم، پالیگان، سولانا و موارد دیگراتریوم، سولانا، بیت‌کوین و موارد دیگرiOS، اندروید و افزونه کرومبله

کیف پول کوین بیس یک کیف پول مستقل است، اما می‌توانید از طریق حساب کوین بیس خود نیز، از آن استفاده کنید. به علاوه افزونه کروم کیف پول کوین بیس، از اتریوم و چندین شبکه سازگار مانند آربیتروم، پالیگان و سولانا پشتیبانی می‌کند. برنامه موبایل کیف پول کوین بیس پشتیبانی از بیت‌کوین، دوج‌کوین و لایت‌کوین را نیز اضافه می‌کند. کیف پول کوین بیس توسط اپلیکیشن‌های محبوب دیفای پشتیبانی می‌شود، که اتصالات را آسان می‌کند. در ادامه ویژگی‌های این کیف پول را بررسی می‌کنیم.

  • پشتیبانی از سولانا و اتریوم: کیف پول کوین بیس با اتریوم، پالیگان و شبکه سولانا و موارد دیگر همگی با یک عبارت کلیدی سازگار است.
  • اتصال راحت به dAPP: شما اغلب می‌بینید که کیف پول کوین بیس کنار متامسک به عنوان گزینه‌ای برای اتصال به dApps آورده شده است.
  • تشخیص توکن: کیف پول کوین بیس اغلب توکن‌هایی را پیدا می‌کند که کیف‌پول متامسک از دست می‌دهد.

مزایای کیف پول کوین بیس

  • پشتیبانی از بلاکچین‌های برتر از جمله اتریوم، شبکه‌های لایه 2 و سولانا
  • تشخیص عالی توکن
  • پشتیبانی از لجر
  • پشتیبانی شده توسط یک طیف گسترده از اپلیکیشن‌های دیفای

معایب کیف پول کوین بیس

  • پشتیبانی از بیت‌کوین به کیف پول موبایل محدود می‌شود.
  • کد با منبع بسته

کیف پول مث ولت

کارمزدشبکه‌های بلاک چینارزهای قابل پشتیبانیقابلیت نصب پشتیبانی از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری
 4.5% سولانا، اتریوم و بیت‌کوینسولانا، اتریوم، بیت‌کوین و موارد دیگرiOS، اندروید و کرومبله

کیف پول مث ولت از بیش از 150 رمزارز از جمله سولانا، بیت‌کوین و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند، به علاوه پیچیدگی موجود در بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال را کم می‌کند. همچنین این نوع کیف پول، با استفاده از یک ابزار داخلی، هزینه گس برای ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده را پیگیری می‌کند. برخی از ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • انتخاب dApp: با تمام برنامه‌های بزرگ در دیفای سولانا در یک مکان تعامل کنید.
  • حساب دمو: می‌توانید بدون هیچ ریسک مالی، با سیستم سولانا آشنا شوید.
  • پشتیبانی چند‌زنجیره‌ای: اگر نیاز به استفاده از اتریوم، متیک یا بیت‌کوین دارید، مث‌ولت معاملات شما را پوشش می‌دهد.

مزایای کیف پول مث ولت

  • انتخاب وسیعی از dApp
  • داشتن عبارت کلیدی جداگانه برای هر بلاکچین اصلی
  • پشتیبانی از چندین شبکه با یک برنامه یا افزونه
  • حساب آزمایشی برای کمک به یادگیری شما

معایب کیف پول مث ولت

  • داشتن عبارت کلیدی جداگانه می‌تواند کیف پول را برای مبتدیان مشکل ساز کند.
  • ورود به برخی از برنامه‌های dApp در کیف‌پول مث‌ولت، امکان‌پذیر نیست.

چرا این کیف‌پول را انتخاب کنیم؟

داشتن حساب دمو در این کیف پول، این قدرت را به کاربران می‌دهد تا تمامی روش‌ها را آموزش ببیند. کاربران بعد از یادگیری کامل، می‌توانند با پشتیبانی از چندین بلاکچین استفاده بهتری از این کیف پول داشته باشند.

کدام توکن‌ها را می‌توان در کیف پول سولانا ذخیره کرد

انواع کیف پول سولانا، مانند فانتوم از تمامی توکن‌های موجود در اکوسیستم سولانا، پشتیبانی می‌کنند. یعنی شما می‌توانید توکن‌های SOL بومی و همچنین NFT‌های مبتنی بر SOL را ذخیره کنید. همچنین، کیف پول سولانا از رمزارزهای معروف دیگری نیز پشتیبانی می‌کند، مانند:

  • تتر (USDT)
  • یو اس دی کوین (USDC)
  • سریوم (Serum)
  • ریدیوم (Raydium)

چگونه می‌توان بهترین کیف پول سولانا را انتخاب کرد

برای انتخاب بهترین کیف پول سولانا باید موارد بسیاری را در نظر گرفت. از جمله این موارد، می‌توان به نوع ویژگی‌هایی که در کیف‌پول به دنبال آن هستید اشاره کرد. اما در ادامه به لیستی از ویژگی‌های رایج یک کیف‌پول خوب اشاره شده است که سرمایه‌گذاران به دنبال آن هستند.

دسترسی به دارایی

انتخاب یک کیف‌پول غیرحضانتی برای کاربرانی که می‌خواهند کلید خصوصی کیف ‌پول خود را نگهداری کنند، بهتر است. در عوض، در کیف ‌پول‌های حضانتی، کلیدهای خصوصی در اختیار ارائه دهنده کیف‌پول‌ها هستند، یعنی کاربران رمزارز دسترسی به کلید خصوصی کیف‌پول خود را ندارند.

مسیرهای ورود و خروج ارز فیات

مسیر ورود یا Onramp راهی است که کاربران می‌توانند ارز فیات خود را با کریپتو مبادله کنند. مسیر خروج یا Offramp این قابلیت را به کاربران می‌دهد که درآمدهای خود را از ارزهای دیجیتال، نقد کنند. همچنین کاربران می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را در ازای پول فیات بفروشند.

تجربه کاربری

اگر به دنبال کیف ‌پول‌های کاربر‌پسند هستید، کیف‌پول‌های حضانتی گزینه خوبی هستند. در صورتی که کیف ‌پول‌های غیر‌حضانتی نیاز به دانش فنی بیشتری دارند. بنابراین این نوع از کیف پول اتریوم، برای کاربران مبتدی چندان مناسب نیست.

سخت‌افزار یا نرم‌افزار بودن

اگر امنیت اولویت اصلی شما در انتخاب کیف‌پول است، کیف‌پول سخت‌افزاری بهترین انتخاب برای شماست. اما اگر راحتی کار با مرورگر یا برنامه‌ها، برایتان اولویت باشد، کیف‌پول نرم‌افزاری انتخاب بهتری است.

ایمنی و امنیت

برای امنیت بیشتر، کیف ‌پول‌ سخت‌افزاری غیرحضانتی، انتخاب ایده‌آلی است. چرا که این نوع از کیف ‌پول‌ها به دلیل عدم اتصال به اینترنت، از تهدیدات سایبری در امان خواهند بود. البته کاربران باید کلید‌های خصوصی و عبارات بازیابی کیف پول خود را ذخیره کنند.

سخن اینوکس با شما

با توجه به اینکه زیربنای بلاک چین سولانا ارائه معاملات ارزان با قیمت پایین است، این‌طور به نظر می‌رسد که کیف پول سولانا یکی از امیدوارکننده‌ترین کیف‌پول‌های بازار است. به‌خاطر همین، محبوبیت این کیف‌پول روز به روز در حال افزایش است.

سوالات متداول

کدام کیف پول سولانا برای NFT مناسب‌تر است؟

به طور کلی، کیف‌ پول فانتوم به عنوان بهترین کیف‌ پول‌ سولانا برای NFT در بازار شناخته می‌شود. کیف ‌پول فانتوم به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا دارایی‌های NFT خود را بدون توجه به شکل آن‌ها، به راحتی مدیریت کنند.

کدام کیف ‌پول‌های سخت‌افزاری، از سولانا پشتیبانی می‌کنند؟

در حال حاضر سه کیف ‌پول سخت افزاری محبوب وجود دارند که از سولانا پشتیبانی می‌کنند: ترزور، لجر نانو ایکس و دیسنت.

بهترین کیف ‌پول سولانا چیست؟

در حال حاضر بهترین کیف پول سولانا، لجر نانو ایکس است. این کیف‌پول، ترکیبی عالی از امنیت و راحتی را برای تمامی کاربران مبتدی یا حرفه‌ای معاملات کریپتو، فراهم می‌کند و با آن می‌توانید تا 100 برنامه بلاک‌چین را ذخیره کنید.

منبع
milkroad

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا