تحلیل و سرمایه گذاری

آینده ارز سولانا: پیش بینی قیمت سولانا در سال ‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰

سولانا (Solana) با توکن بومی SOL، یک بلاکچین نسل جدید است. این بلاکچین کارایی بسیار بالایی را ارائه می‌دهد و قصد دارد که ازاین‌طریق، به پذیرش عمومی دست یابد. بنابراین، شبکه سولانا در زمینه‌های مختلفی، ازجمله قراردادهای هوشمند، امور مالی غیرمتمرکز و… کاربرد دارد. این کارایی بالا باعث شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران به آینده ارز سولانا تمایل نشان دهند. به همین خاطر، در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس، قصد داریم تا به پیش بینی قیمت سولانا در سال‌ های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ بپردازیم.

از فعال شدن معامله ارز دیجیتال همستر کامبت در صرافی اینوکس مطلع شوید!

خطا

+۹۸

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL)

  • سولانا در آوریل ۲۰۲۰، با قیمت ۰.۶۹ دلار در صرافی‌های رمزارزی لیست شد.
  • در اوت ۲۰۲۰، سولانا موفق شد که به محدوده ۵ دلار نزدیک شود؛ اما نتوانست تا سال ۲۰۲۱، از این سطح عبور کند.
  • در سال ۲۰۲۱، سولانا به‌همراه کل بازار کریپتو رشد قابل توجهی داشت و توانست تا ماه نوامبر به ۲۰۸ دلار برسد.
  • در سال ۲۰۲۲، سولانا روندی نزولی را در پیش گرفت و تا انتهای سال به زیر ۱۰ دلار سقوط کرد.
  • در سال ۲۰۲۳، قیمت این رمزارز روندی خنثی را دنبال می‌کند و در انتهای سال، ناگهان تا ۱۰۱ دلار اوج می‌گیرد.
  • این روند صعودی در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه پیدا می‌کند و هم‌اکنون (ژوئن ۲۰۲۴)، سولانا با قیمت 152 دلار در صرافی ارز دیجیتال معامله می‌شود.
تاریخچه قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL)
تاریخچه قیمت ارز دیجیتال سولانا

آینده ارز سولانا (SOL) در سال ‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰

سولانا یکی از معتبرترین پروژه‌های کریپتو است. همین امر باعث شد که پس از زمستان ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲، به‌سرعت بتواند در انتهای سال ۲۰۲۳، روندی صعودی را در پیش بگیرد. همین مسئله اهمیت بررسی قیمت سولانا را نشان می‌دهد. ازاین‌رو، قصد داریم تا در ادامه این مطلب، پیش‌بینی کارشناسان Cryptonewz را از آینده ارز دیجیتال سولانا به شما ارائه دهیم. این پیش‌بینی به‌وسیله تحلیل تکنیکال انجام شده است.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۹۷۱۰۹۱۱۹2024
۱۱۸۱۲۹۱۴۶.۳۶2025
۱۴۵۱۶۵۱۸۰2026
۱۷۸۲۰۰۲۲۲.۵۸2027
۲۱۸۲۴۶۲۷۵.۴۲2028
۲۱۸۲۴۵۲۷۵.۴۲2029
۲۱۴.۵۲۳۶۹.۹۴۵۵۲۵.۳۷2030
آینده ارز سولانا در سال ‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰

پیش بینی قیمت سولانا در سال ۲۰۲۴

کارشناسان معتقدند که در سال ۲۰۲۴، حداکثر و حداقل قیمت سولانا به‌ترتیب برابر با ۹۷ دلار و ۱۱۹ دلار خواهند بود. همچنین، انتظار می‌رود که این رمزارز در سال ۲۰۲۴، به‌طور میانگین نرخ ۱۰۹ دلاری را نشان دهد.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۹۷۱۰۹۱۱۹2024
پیش بینی قیمت سولانا در سال ۲۰۲۴

پیش بینی قیمت سولانا در سال ۲۰۲۵

بر اساس تحلیل‌های تکنیکال انجام‌شده بر روی نمودار قیمت سولانا، کارشناسان اعتقاد دارند که حداکثر قیمت این رمزارز در سال ۲۰۲۵، برابر با ۱۴۶.۳۶ دلار خواهد بود. همچنین به‌نظر می‌رسد که کمترین نرخ سولانا در این سال برابر با ۱۱۸ دلار بوده و این رمزارز می‌تواند به‌طور میانگین نرخ ۱۲۹ دلار را نشان دهد.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۱۱۸۱۲۹۱۴۶.۳۶2025
پیش بینی قیمت سولانا در سال ۲۰۲۵

آینده ارز سولانا (SOL) در سال ۲۰۲۶

با توجه به تحلیل‌های فنی صورت‌گرفته، آینده سولانا در سال ۲۰۲۶ روبه‌رشد پیش‌بینی می‌شود. این تحلیل‌ها نشان می‌دهند که سولانا می‌تواند در این سال، به قیمت ۱۸۰ دلار برسد. همچنین، حداقل نرخ این رمزارز در سال ۲۰۲۶ برابر با ۱۴۵ دلار بوده و به‌طور میانگین، نرخ ۱۶۵ دلاری برای سولانا به ثبت خواهد رسید.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۱۴۵۱۶۵۱۸۰2026
آینده ارز سولانا در سال ۲۰۲۶

آینده ارز دیجیتال سولانا در سال ۲۰۲۷

به‌عقیده تحلیلگران، آینده ارز سولانا در سال ۲۰۲۷ نیز با رشد همراه است؛ به‌طوری که این رمزارز حداکثر می‌تواند به ۲۲۲.۵۸ دلار برسد. همچنین، میانگین قیمت سولانا در سال ۲۰۲۷ برابر با ۲۰۰ دلار بوده و حداقل نرخ این رمزارز در ۱۷۸ دلار مشاهده خواهد شد.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۱۷۸۲۰۰۲۲۲.۵۸2027
آینده ارز دیجیتال سولانا در سال ۲۰۲۷

پیش بینی قیمت سولانا (SOL) در سال ۲۰۲۸

در ادامه بررسی آینده سولانا به سال ۲۰۲۸ می‌رسیم. در این سال، توکن SOL حداقل می‌تواند به ۲۱۸ دلار برسد و در بهترین حالت نیز قادر خواهد بود که ۲۷۵.۴۲ دلار را نشان دهد. در این میان، انتظار می‌روند که میانگین قیمتی سولانا در این سال برابر با ۲۴۶ دلار باشد.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۲۱۸۲۴۶۲۷۵.۴۲2028
پیش بینی قیمت سولانا در سال ۲۰۲۸

آینده ارز سولانا در سال ۲۰۲۹

با توجه به تحلیل‌های کارشناسان، به‌نظر می‌رسد که حداکثر و حداقل قیمت سولانا در سال ۲۰۲۹، برابر با سال قبل و به‌ترتیب در ۲۷۵.۴۲ دلار و ۲۱۸ دلار مشاهده شوند؛ با این تفاوت که میانگین قیمت این رمزارز در سال ۲۰۲۹ برابر با ۲۴۵ دلار خواهد بود.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۲۱۸۲۴۵۲۷۵.۴۲2029
آینده ارز سولانا در سال ۲۰۲۹

آینده ارز دیجیتال سولانا (SOL) در سال ۲۰۳۰

کارشناسان آینده سولانا را در انتهای دهه ۲۰۳۰ نیز با رشد پیش‌بینی کرده‌اند. آن‌ها معتقدند که توکن SOL در این سال می‌تواند با یک روند صعودی قوی به ۵۲۵.۳۷ دلار برسد. همچنین، انتظار می‌رود که حداقل قیمت سولانا در این سال، ۲۱۴.۵۲ دلار باشد و این رمزارز به‌طور میانگین ۳۶۹.۹۴۵ دلار را به ثبت برساند.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۲۱۴.۵۲۳۶۹.۹۴۵۵۲۵.۳۷2030
آینده ارز دیجیتال سولانا در سال ۲۰۳۰

سولانا چیست؟

سولانا یک پروژه منبع‌باز بسیار کاربردی است که امکان ایجاد قراردادهای هوشمند و راه‌اندازی نرم‌افزارهای دیفای را بدون نیاز به مجوز، فراهم می‌کند. اگرچه ایده اولیه و اقدامات مقدماتی برای توسعه سولانا در سال ۲۰۱۷ شکل گرفت، اما این شبکه به‌طور رسمی در مارس ۲۰۲۰ شروع به کار کرد. مدیریت سولانا بر عهده بنیاد سولانا بوده که در سوئیس مستقر شده است.

پروتکل سولانا قصد دارد تا به بستری جامع و مقیاس‌پذیر برای توسعه نرم‌افزاری غیرمتمرکز تبدیل شود و برای افزایش کارایی و سرعت خود به دو مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) و اثبات تاریخچه (PoH) اتکا دارد. مدل ترکیبی اجماع این شبکه، بسیاری از تاجران و سرمایه‌گذاران را به آینده سولانا علاقه‌مند کرده است و انتظار می‌رود که افزایش سرمایه‌گذاری‌ها منجر به پیشرفت بیشتر آینده ارز سولانا شوند. لذا این پروژه یکی از بهترین رمزارزها جهت سرمایه گذاری در بلند مدت است.

در این مورد بخوانید: ارز سولانا چیست

بنیان‌گذاران سولانا چه افرادی هستند؟

اطلاع از بنیان‌گذاران سولانا به شما کمک می‌کند تا آینده سولانا را بهتر پیش‌بینی کنید. «آناتولی یاکوونکو» (Anatoly Yakovenko) اصلی‌ترین بنیان‌گذار این رمزارز است. او برای اولین‌بار، فعالیت خود را در «کوالکام» (Qualcomm) آغاز کرد و به‌سرعت توانست به سمت مدیر ارشد مهندسی دست یابد. سپس، او مسیر حرفه‌ای خود را تغییر داد و به «دراپ‌باکس» (Dropbox) پیوست.

در سال ۲۰۱۷، یاکوونکو کار بر روی پروژه‌ای را آغاز کرد که بعدها در قالب سولانا عملی شد. یاکوونکو با همکاری، «گرگ فیتزجرالد» (Greg Fitzgerald)، آزمایشگاه سولانا را تأسیس کرد. سپس، این دو نفر با جذب تعدادی از همکاران خود در کوالکام، سولانا را در سال ۲۰۲۰، توسعه دادند.

آینده سولانا

چه چیزی سولانا را منحصربه‌فرد می‌کند؟

ویژگی‌های هر پروژه‌ای در رشد آن تأثیرگذار هستند و برای اطلاع از آینده ارز سولانا نیز باید ویژگی‌های این رمزارز را شناخت. یکی از اصلی‌ترین نوآوری‌های سولانا، مکانیزم اثبات تاریخچه (PoH) است که توسط یاکوونکو مطرح شد. این مکانیزم می‌تواند مقیاس‌پذیری سولانا را افزایش دهد و این شبکه را برای پذیرش عمومی آماده‌تر کند. ازاین‌رو، سولانا به‌خاطر سرعت پردازش بسیار بالای خود شهرت یافته و انتظار می‌رود که همین مسئله بر روی آینده ارز دیجیتال سولانا تأثیر مثبت داشته باشد.

ازآنجایی‌که سولانا از یک مکانیزم اجماع ترکیبی بهره می‌برد، می‌تواند تراکنش‌ها را در زمان بسیار کوتاهی اعتبارسنجی کند. به همین دلیل، سازمان‌ها می‌توانند از این شبکه برای اهداف کلان خود بهره بگیرند. از طرفی، سولانا به کاربران وعده داده که هرگز با افزایش کارمزدها، آن‌ها را غافل‌گیر نخواهد کرد. تمام این مزایا باعث شده‌اند تا توکن SOL در بین بهترین رمزارزهای بازار قرار بگیرد. برای آشنایی بیشتر با این پروژه رمزارزی می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

در این مورد بخوانید: بهترین میم کوین های سولانا

چه تعدادی سولانا در گردش است؟

توکن سولانا عرضه نامحدودی دارد و این مسئله می‌تواند در درازمدت باعث ایجاد تورم شده و بر آینده ارز سولانا تأثیر منفی بگذارد. درحال‌حاضر (ژوئن ۲۰۲۴)، حدود ۴۵۹ میلیون واحد SOL در گردش بازار کریپتو قرار گرفته‌اند و ارزش بازار این رمزارز از ۷۷ میلیارد دلار گذشته است.

سولانا چگونه ایمن می‌شود؟

سولانا برای ایمنی خود به ترکیبی از مکانیزم‌های اثبات سهام (PoS) و اثبات تاریخچه (PoH) اتکا دارد. اثبات تاریخچه عنصر اساسی شبکه سولانا است و مسئولیت پردازش تراکنش‌های این شبکه را بر عهده دارد. این مکانیزم نشان می‌دهد که چه عملیاتی با موفقیت در بلاکچین انجام شده است و سپس، این موفقیت را بر روی بلاکچین ثبت می‌کند. ازاین‌طریق، بدون نیاز به اعتماد به شخص ثالث، می‌توان داده‌های مطمئنی را بر روی بلاکچین ذخیره‌سازی کرد.

مکانیزم اجماع اثبات سهام سولانا وظیفه نظارت بر اثبات تاریخچه را بر عهده داشته و هر دنباله‌ای از بلوک‌های ایجادشده را مورد بررسی قرار می‌دهد. ترکیب این دو مکانیزم منجر به ایجاد یک بلاکچین منحصربه‌فرد در صنعت کریپتو شده و نویدبخش موفقیت آینده سولانا است.

در این مورد بخوانید : مقایسه کاردانو و سولانا

آینده ارز سولانا با تحلیل فاندامنتال

پس از اینکه به پیش بینی قیمت سولانا ازطریق تحلیل تکنیکال پرداختیم، باید ببینیم که این رمزارز از نظر بنیادین یا فاندامنتال در چه وضعیتی قرار دارد؛ ازاین‌طریق، شما می‌توانید آینده سولانا را بهتر تخمین بزنید. این شبکه بر اساس یک بلاکچین قدرتمند، مؤثر، سریع و مقاوم در برابر سانسور ساخته شده است. ماهیت بدون مجوز سولانا به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا نر‌م‌افزارهای غیرمتمرکز خود را به‌راحتی ایجاد کنند.

ازآنجایی‌که سولانا از یک مکانیزم اجماع جدید استفاده کرده، توانسته به هر آنچه اتریوم وعده داده، عمل کند و تمام ویژگی‌های اتریوم را با کیفیت بالاتری به کاربران ارائه دهد. این شبکه قادر است که ۶۵ هزار تراکنش را در ثانیه پردازش کند و مقیاس‌پذیری بالایی را ارائه دهد. از طرفی، کارمزدهای سولانا نزدیک به صفر هستند و برخلاف اتریوم، با ترافیک شبکه، این کارمزدها افزایش نمی‌یابند.

درحال‌حاضر، سولانا نزدیک به ۲۳۰۰ گره اعتبارسنجی دارد که این شبکه را نسبت به ریپل و استلار غیرمتمرکزتر می‌کنند. از طرفی، هرکسی که ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار سرمایه داشته باشد، می‌تواند به اعتبارسنجی این شبکه بپیوندد؛ اگرچه این مبلغ زیاد به نظر می‌رسد، اما نسبت به اغلب شبکه‌ها پایین‌تر است.

آینده ارز دیجیتال سولانا

در این مورد بخوانید : بهترین کیف پول سولانا

خلاصه آینده ارز سولانا با اینوکس

سولانا یکی از قدرتمندترین شبکه‌های بلاکچینی است که روز‌به‌روز توسعه‌دهندگان و سازمان‌های بیشتری به استفاده از آن روی می‌آورند. افزایش تعداد کاربران این شبکه، نیاز به توکن SOL را بیشتر می‌کند و می‌تواند تأثیر مثبتی بر آینده سولانا داشته باشد. این روند مثبت را می‌توان در تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال SOL نیز مشاهده کرد. بر اساس این تحلیل‌ها، انتظار می‌رود که سولانا همچنان تا سال ۲۰۳۰ به رشد خود ادامه دهد.

بااین‌حال، به این نکته توجه داشته باشید که در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس، پیش بینی قیمت سولانا بر اساس تحلیل‌های سایت‌های معتبر خارجی ارائه شد و این پیش‌بینی به‌عنوان توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود. بنابراین، برای خرید سولانا، شما باید تحقیقات گسترده‌تری را انجام دهید و به دیدگاه جامع‌تری درباره آینده ارز دیجیتال سولانا دست پیدا کنید.

سوالات متداول

ارز سولانا بخریم یا نه؟

کارشناسان با تحلیل داده‌های قیمتی این رمزارز، آینده ارز سولانا را مثبت پیش‌بینی می‌کنند. بااین‌وجود، برای خرید SOL، شما باید تحقیقات بیشتری را انجام دهید و هوشمندانه‌تر دست به سرمایه‌گذاری بزنید.

آیا سولانا بهتر از اتریوم است؟

سولانا یکی از شبکه‌هایی است که تمام ویژگی‌های اتریوم را با کیفیت بالاتری ارائه می‌دهد. البته اتریوم نیز در به‌روزرسانی‌های اخیر خود به کارایی بالایی دست یافته است.

آینده ارز سولانا در سال ۲۰۲۵ چگونه است؟

با توجه به تحلیل‌های صورت‌گرفته، انتظار می‌رود که حداکثر و حداقل قیمت سولانا در سال ۲۰۲۵ به‌ترتیب برابر با ۱۴۶.۳۶ دلار و ۱۱۸ دلار باشند.

قیمت سولانا در سال ۲۰۳۰ چقدر می‌شود؟

کارشناسان معتقدند که سولانا می‌تواند در سال ۲۰۳۰ حداکثر به ۵۲۵.۳۷ دلار برسد. حداقل قیمت این رمزارز در سال ۲۰۳۰ نیز برابر ۲۱۴.۵۲ دلار خواهد بود.

منبع
cryptonewszcoinmarketcap

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

    1. اگر مثل من خوش بین بودی الان میلیاردر شده بودی
      هیچ وقت هیچ رمز ارزی رو شوخی نگیر
      بی بی دوج رو هم در نظر بگیر شاید خوشبختت کرد

    1. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده حداقل تا سال 2030 این امکان وجود نداره. اما گفته میشه به دلیل الگوریتم اثبات تاریخچه سولانا، سرعت بالای معاملات و کارمزد کم رشد زیادی رو در آینده داشته باشه تا جایی که به عنوان رقیب اتریوم شناخته شده.

  1. برای منی که زیاد اهل ترید نیستم مقاله خوبی بود ولی بنظرم برای هولد کردن کوین های دیگه مناسب باشن. شاید هم اشتباه میکنم

    1. ممنون از نظرتون
      بله با توجه به تحلیل و هدف سرمایه‌گذاری انتخاب‌ها میتونن متفاوت باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا