تحلیل و سرمایه گذاریکیف پول

مرحله به مرحله با استیک سولانا در تراست ولت

ارز سولانا، از جمله سریع‌ترین ارزهای در حال پیشرفت در صنعت کریپتوکارنسی است. تریدرها و هولدرها می‌توانند این ارز را در بسیاری از کیف پول‌ها یا ولت‌ها نگهداری کنند و در زمان مناسب و از طریق فرآیند استیک، از آن درآمدزایی کنند.

یکی از این کیف پول‌ها که بسیار معتبر و معروف است، تراست ولت می‌باشد. استیک سولانا در تراست ولت، عنوان مقاله کنونی است که توسط اینوکس نگارش شده است. در این مطلب، می‌خواهیم درباره استیک سولانا در کیف پول تراست ولت صحبت کنیم و نحوه‌ی انجام دادن آن بر روی موبایل و تلفن همراه را فرا بگیریم.

تنها پس از یک الی سه روز خریداری ارز سولانا، می‌توانید سود سالانه ۵ الی ۶ درصد دریافت کنید. اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات در رابطه با استیک سولانا در تراست ولت هستید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

نگاهی به کیف پول تراست ولت

قبل از اینکه وارد موضوع استیک سولانا در تراست ولت شویم، نیاز است اطلاعاتی درباره کیف پول تراست ولت دریافت کنیم. تراست ولت، نوعی کیف پول رمزنگاری شده است که برای تلفن‌های همراه توسعه داده شده و کاربرانی که قصد نگهداری یا هولد ارزهای دیجیتالی را دارند، می‌توانند از این کیف پول برای انجام این فرآیند مهم، استفاده کنند.

علاوه بر نگهداری، کاربران می‌توانند از این کیف پول برای سایر فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مانند نگهداری NFT، استیک ارز دیجیتال و نقل و انتقال نیز بهره ببرند.

جالب است بدانید درحال حاضر بالغ بر ۲۵ میلیون کاربر فعال در حوزه ارزهای دیجیتال از کیف پول تراست ولت استفاده می‌کنند که این موضوع خود حاکی از امنیت و اعتماد بالا به این برنامه می‌باشد. حال که کمی با این کیف پول آشنا شده‌ایم، نوبت آن رسیده است که وارد موضوع اصلی که استیک سولانا در تراست ولت است، شویم.

نحوه استیک سولانا در تراست ولت

برای اینکه بتوانیم پروسه استیک سولانا در تراست ولت را پیش ببریم، نیاز است ۳ مرحله را با موفقیت طی کنیم.

۱. استیک سولانا در تراست ولت؛ گام نخست، نصب برنامه و ایجاد حساب کاربری

در گام نخست، نیاز است سرمایه‌گذار حساب کاربری خود را در این کیف پول ایجاد کند. این کیف پول برای دو سیستم‌عامل اندروید (Android) و آی‌او‌اس (iOS) توسعه داده شده است و کاربر می‌تواند با توجه به سیستم عامل تلفن همراه خود، اقدام به انتخاب و نصب برنامه مورد نظر کند.

برای دریافت برنامه تراست ولت، می‌توانید وارد گوگل پلی یا اپ استور شوید و برنامه مورد نظر را دریافت کنید. همچنین شما می‌توانید وارد سایت رسمی تراست ولت شوید و از طریق این سایت، اقدام به دریافت این برنامه کنید.

در این مورد بخوانید: سود استیک در تراست ولت چقدر است؟ دریافت پاداش با گرو ارز

نکته‌ی مهمی که در هنگام نصب و انجام عملیات استیک سولانا در تراست ولت باید بدانید، ایجاد امنیت بالا برای حفظ کیف پول است. در هنگام نصب تراست ولت، این برنامه از شما می‌خواهد که یک عبارت ۲۴ کلمه‌ای و طبق ترتیب خاصی ایجاد نمایید.

این موضوع بدان جهت مهم و حائز اهمیت است که تنها راه برگرداندن کیف پول و دارایی‌های موجود در آن، همین عبارت پشتیبان است. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما این رمز عبور را در مکانی امن و قابل دسترسی برای خود نگه‌دارید تا در صورت لزوم، بتوانید از آن جهت بازیابی دارایی‌های خود، استفاده نمایید.

نحوه نصب تراست ولت

پس از آنکه تراست ولت را در تلفن همراه خود نصب کردید، با کلیک روی این برنامه، وارد آن شوید. حال دو گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد. اگر از قبل حساب کاربری دارید گزینه I already have a wallet را انتخاب کنید در غیر این‌صورت گزینه Create a new wallet را انتخاب نمایید تا بتوانید کیف پول خود را ایجاد نمایید.

مرحله اول استیک سولانا در تراست ولت:  نصب برنامه و ایجاد حساب کاربری
نصب و راه اندازی تراست ولت روی موبایل

پس از این، باید در مرحله بعدی روی تایید قوانین این کیف پول کلیک کرده و گزینه Continue را انتخاب نمایید.

استیک سولانا در تراست ولت
تایید قوانین

حال به مرحله‌ای رسیدیم که پیشتر عنوان شد. باید برای بکاپ یا ریکاوری حساب کاربری و کیف پول خود، ۱۲ کلمه امنیتی را به ترتیب انتخاب و آن را در مکانی مناسب ذخیره نمایید. پس از انجام این کار، حساب کاربری شما در این کیف پول افتتاح می‌شود و می‌توانید از آن برای فعالیت‌های خود بهره ببرید.

۲. استیک سولانا در تراست ولت؛ گام دوم

در مرحله دوم از استیک سولانا در تراست ولت، باید ارز سولانا (SOL) را وارد تراست ولت کنیم. برای این کار، کافیست روی ارز سولانا در تراست ولت کلیک نمایید و به بخش SOL tokens بروید. در این مرحله باید بر روی گزینه دریافت (Receive) کلیک نمایید.

حال آدرسی برای شما به نمایش در می‌آید که به وسیله‌ی آن می‌توانید دارایی‌های خود را تحت عنوان ارز سولانا در تراست ولت دریافت نمایید. علاوه بر این می‌توانید از کد QR برای سهولت در نقل و انتقال دارایی استفاده نمایید.

 گام دوم استیک سولانا در تراست ولت
استیک سولانا در تراست ولت؛ گام دوم

پس از آنکه از مبدا توانستید دارایی‌ها را به آدرس مشخص شده انتقال دهید، باید منتظر بمانید تا دارایی‌ها در مقصد یعنی تراست ولت دریافت شوند. پس از دریافت این ارز، گام دوم نیز طی می‌شود و به سراغ مرحله آخر می‌رویم.

استیک سولانا در تراست ولت : انتقال دارایی‌ها به تراست ولت
انتقال دارایی‌ها به تراست ولت

۳. استیک سولانا در تراست ولت؛ گام سوم

در مرحله سوم، باید روی گزینه استیک (stake) در داشبورد تراست ولت کلیک نمایید. در این مرحله، نیاز است مقدار ارزی را که نیاز دارید در فرآیند استیک قرار دهید را، انتخاب نمایید.

استیک سولانا در تراست ولت مرحله 3
استیک سولانا در تراست ولت مرحله 3

پس از این مرحله، تراست ولت بررسی‌های لازم را جهت اعتبارسنجی انجام می‌دهد و نتیجه را به شما اعلام می‌کند. حال باید گزینه Validator را انتخاب نمایید و نود مورد نظر خود را مشخص کنید.

توصیه می‌کنیم از اعتباردهنده‌ای تحت عنوان Everstake استفاده نمایید؛ زیرا این مشخصه، بزرگترین اعتباردهنده ارز سولانا می‌باشد که در حال حاضر بالغ بر ۱۵۰ هزار حساب استیک‌کننده در اختیار دارد.

انتخاب Validator  برای استیک سولانا در تراست ولت
انتخاب Validator برای استیک سولانا در تراست ولت

نکات مهم در رابطه با استیک سولانا

قبل از اینکه قصد انجام استیک سولانا در تراست ولت را داشته‌باشید، توصیه می‌کنیم نسبت به برخی از شرایط عمومی در این رابطه، آگاهی داشته‌ باشید. نخستین مورد، این است که سعی کنید تمام ارز سولانا را به استیک اختصاص ندهید.

در این رابطه، مقداری در حدود ۰.۰۵ ارز سولانا را در کیف پول خود نگه‌دارید تا بتوانید هزینه‌ها و کارمزد تراکنش‌ها را بپردازید. به مقدار APR یا نرخ درصدی سالانه موجود در استیک توجه داشته‌ باشید. این مقدار ممکن است در هر دوره برای استیک ارز سولانا تغییر کند.

علاوه بر این، میزان کمیسیون نیز بستگی به اعتبارسنجی دارد و بر اساس بررسی‌ها و آمارهایی که ارائه می‌شود، این مقدار متغیر است. نکته‌ی آخر در این زمینه، این است که پس از انجام استیک سولانا در تراست ولت، کاربر دیگر نمی‌تواند دارایی‌های خود را معامله کند.

بنابراین قبل از انجام این کار، باید به دقت این موضوع را بررسی کنید و در صورت عدم نیاز به دارایی‌های خود، آن‌ها را در فرآیند استیک قرار دهید.

چگونه فرآیند استیک سولانا در تراست ولت را لغو کنیم؟

برای اینکه بتوانید شرایط استیک سولانا در تراست ولت را مورد بررسی قرار دهید، کافیست روی گزینه استیک (Stake) کلیک نمایید. حال جزئیاتی از فرآیند استیک سولانا به شما نمایش داده می‌شود. لازم به ذکر است که پاداش‌هایی که در طول فرآیند استیک به شما تعلق گرفته است، به صورت انباشته خواهد بود و در هر دوره از این فرآیند، به حساب شما افزوده می‌شود.

همچنین شما می‌توانید در این بخش میزان پیشروی، میزان سود و سایر موارد را مشاهده نمایید.

چگونه فرآیند استیکیگ سولانا در تراست ولت را لغو کنیم؟
با انتخاب Unstake، فرآیند استیک متوقف می‌شود

همچنین در صورت عدم رضایت از فرآیند استیک سولانا یا نیازمندی به ارزهای موجود، روی گزینه Unstake کلیک نمایید. با انجام این کار، فرآیند استیک متوقف می‌شود و ارزها و پاداش‌های موجود قابل برداشت خواهند بود.

سخن اینوکس با شما

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی استیک سولانا در تراست ولت پرداختیم. نخست مختصری درباره کیف پول تراست ولت ارائه دادیم. پس از آن وارد موضوع اصلی شدیم و درباره چگونگی استیک سولانا در این کیف پول، مباحثی را ارائه دادیم.

لازم به ذکر است که استیک ارز دیجیتال، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری و کسب سود در بازار ارزهای دیجیتالی است و در حال حاضر افراد زیادی اقدام به انجام این فعالیت در صنعت کریپتوکارنسی می‌کنند. در انتهای این محتوا، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفید و ارزنده‌ای را تقدیم شما کاربران کرده باشد.

منبع
medium

محمدجواد بختیاری

علاقه‌مند به دنیای دیجیتال، مباحث مالی و سرمایه‌گذاری

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    من سولانا درون تراس ولت استیک کردم و حالا که unstake میکنم مقدار ارزم بصورت pending دراومده و قابل برداشت نیست و حالا چه کنم ؟
    ممنونم میشم راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا