اخباراخبار رمز ارزها

هک صرافی کوینکس و سرقت 27 میلیون دلار!

به نقل ازcointelegraph و beincrypto ، صرافی کوینکس سه‌شنبه 21 شهریور مورد حمله قرار گرفته و بیش از 27 میلیون دلار دارایی ارز دیجیتال بر روی شبکه‌های مختلف به سرقت رفته است.

در 12 سپتامبر، صرافی رمزارز CoinEx جریان‌های غیرعادی بزرگی را به آدرسی بدون سابقه قبلی داشت که باعث شد کارشناسان امنیتی به هک شدن صرافی مشکوک شوند. پلتفرم امنیتی بلاک چین Cyvers Alerts ضرر و زیان را تقریباً 27 میلیون دلار برآورد کرده است!

ارزش دارایی به سرقت رفته از صرافی کوینکس

تقریباً در ساعت 1:21 بعد از ظهر UTC، یک هات ولت CoinEx حدود 4947 اتر به ارزش 7.9 میلیون دلار را به یک حساب اتریوم منتقل کرد. حساب دریافت کننده مشکوک بوده و قبل از این تراکنش سابقه قبلی نداشته است.

بلافاصله پس از این تراکنش، هات ولت CoinEx شروع به انتقال مقادیر زیادی توکن به همان آدرس کرد. تقریباً 408741 استیبل کوین دای، 2.7 میلیون توکن Graph (GRT) و 29158 توکن Uniswap و بسیاری توکن‌های دیگر از منتقل شدند.

ارزش دارایی به سرقت رفته از صرافی کوینکس

در ساعت UTC 5:25 عصر، کوینکس در توییتر تأیید کرد که این پلتفرم برداشت‌های مشکوکی داشته:

سیستم کنترل ریسک ما برداشت‌های غیرعادی از چندین آدرسهات ولت کوینکس را شناسایی کرده است.

توییتر کوینکس

طبق اطلاعاتی که این صرافی منتشر کرده، در حال حاضر با پروژه‌های کریپتویی تحت تاثیر قرار گرفته، در تماس است تا بتواند راه حلی پیدا کند.
همچنین اعلام کرده است که این اتفاق برای دارایی‌های ETR ,Tron , Polygon افتاده است و درحال حاضر تیم امنیتی عملیات برداشت را تا پایان تحقیقات خود به حالت تعلیق درآورده است. جزئیات دقیق‌تری توسط این صرافی اعلام نشده است.

این تیم همچنین ادعا کرد که کریپتو برداشت‌شده بخش کوچکی از کل ذخایر صرافی است و کاربران «در قبال هر ضرری که ناشی از این نقض است، ۱۰۰ درصد غرامت دریافت خواهند کرد».

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا