اخبار

وال استریت؛ نقطه عطف جدید بازار ارز دیجیتال

اخیرا از طرف تعدادی از بزرگ‌ترین موسسات مالی، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی بر روی ارزهای دیجیتال انجام شده که منجر به رقابت شدیدی در این صنعت شده است. از جمله این موسسات مالی، بلک راک(BLK)، به عنوان بزرگ‌ترین مرکز پول جهان است که در حال راه اندازی یک صرافی است. این موسسه قصد دارد از بیت کوین به عنوان یک دارایی اصلی برای صندوق خود استفاده کند. به غیر از این موسسه مالی، موسسه‌های مالی دیگری از جمله Investments و Charles Schwab (SCHW)، از یک صرافی جدید ارزهای دیجیتال با Citadel Securities حمایت می‌کنند.

رشد ارزهای دیجیتال با حمایت سرمایه‌گذاران وال استریت


به غیر از سه موسسه بزرگ مالی بالا، یکی از بزرگ‌ترین موسسه‌های وام دهنده جهان، یعنی”دویچه بانک” قصد دارد مرکزی را جهت حفظ دارایی‌های دیجیتال مشتریان خود راه اندازی کند. تمامی این موسسات سابقه فعالیت در وال استریت دارند که خود بر افزایش ارزش ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین تاثیرگذار است.

علت افزایش قیمت بیت کوین
علت افزایش قیمت بیت کوین

برای اولین بار از آوریل، بیت کوین بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان پس از صعود به بالای 30000 دلار، روز جمعه به بالاترین قیمت خود در یک سال گذشته یعنی 31389 دلار رسید. بیت کوین تا 81 درصد رشد داشته است. سایر ارزهای دیجیتال نیز در این هفته افزایش یافتند، از جمله اتر (ETH-USD) و توکن آواکس آوالانچ. به علاوه کل سرمایه بازار برای دارایی‌های ارز دیجیتال در روز جمعه به 1.2 تریلیون دلار رسید که 14 درصد بیشتر از رقم یک هفته قبل بود.
اما خطر در کمین است.

تهدید یا فرصت؟


علاقه این سازمان‌های بزرگ مالی به صنعت کریپتو، می‌تواند خطر بزرگی برای این صنعت باشد. چرا که پس از سقوط صرافی ارزهای دیجیتال یعنی FTX، این صرافی تمام تلاش خود را کرد تا جایگاهش را بدست بیاورد.
در این میان کمیسیون بورس و اوراق بهادار در اوایل این ماه شکایتی را علیه بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایالات متحده و جهان، همچون کوین بیس (COIN) و بایننس تنظیم کرد. که مدعی شد که هر دوی آن‌ها، به ارزهای دیجیتال اجازه داد و ستد روی پلتفرم هایشان را دادند که این فعالیت باید در آژانس ثبت می‌شد.

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار
گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار

این روند، نگرانی‌های جدیدی را ایجاد کرد مبنی بر اینکه ممکن است معاملات برخی از دارایی‌های دیجیتال سخت‌تر شود. از ابتدای سال 2023، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، 15 نماینده مختلف ارزهای دیجیتال را به نقض قوانین اوراق بهادار متهم کرده است.
به غیر از این موارد، یک اتفاق دیگری از 15ام ژوئن در صنعت ارز دیجیتال رخ داد. بلک راک اسنادی را مبنی بر ایجاد یک صندوق قابل معامله در دارایی بیت کوین به SEC ارائه کرده است. این شرایط در صورتی اتفاق افتاده که بلک راک مدیریت بیش از 9 تریلیون دلار دارایی را بر عهده دارد.

رشد قیمت بیت کوین با سخنرانی جوزف چالوم

در این میان جوزف چالوم، رئیس مشارکت‌های استراتژیک بلک راک، روز پنجشنبه در اجلاس کریپتو ایالت کوین بیس با مشارکت FT گفت: “من فکر می کنم که ما به یک سری مسئولین نهادی نیاز داریم که در بازار ارزهای دیجیتال مشارکت داشته باشند.” با انتشار این خبر، ارزش بیت کوین افزایش یافت.
در این میان نهادهای دیگری نیز، همچون Invesco و Wisdom Tree Investments به دنبال تجدید برنامه‌های نقدی بیت کوین ETF هستند. البته در این میان مشکلات بسیاری وجود دارد از جمله اینکه SEC از سال 2013 تاکنون 27 برنامه قبلی برای ایجاد ETF اسپات بیت کوین را رد کرده و استدلال می‌کند که محصولات در برابر دستکاری بازار آسیب پذیر هستند.

منبع
finance.yahoo

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا