تحلیل و سرمایه گذاری

آینده ارز تزوس (XTZ): پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ در سال‌ های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰

تزوس (XTZ)، با وجود چالش‌های پیش‌ رو، مسیری پرفراز و نشیب را برای رسیدن به جایگاه فعلی خود طی کرده است. این بلاکچین، با اتکا به الگوریتمی کم‌مصرف و مقیاس‌پذیر، به سرعت جایگاه خود را در دنیای رمزارزها تثبیت کرده است. XTZ، توکن اصلی این شبکه، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را به خود جلب کرده است. XTZ در طول دو سال پس از عرضه، به لیست ده صرافی برتر ارزهای دیجیتال راه یافته است. 

اما سوالی که در ذهن بسیاری از افراد نقش می‌بندد این است که، آیا XTZ می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری ارزشمند در سبد سهام افراد، جای گیرد؟ در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس  با نگاهی به آینده ارز تزوس، به بررسی این ارز دیجیتال می‌پردازیم و به صورت جامع، پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ را در سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ ارائه می‌دهیم.

تاریخچه قیمت تزوس

  • در اکتبر ۲۰۱۷، قیمت این ارز دیجیتال برای اولین بار در یک صرافی بزرگ لیست شد و بلافاصله قیمت تزوس بیش از ۳ برابر قیمت ICO آن افزایش یافت.
  • در پایان سال ۲۰۱۷، قیمت XTZ به سرعت در صرافی‌ها رشد کرد و به بالاترین حد ۱۲.۱۹ دلار رسید. در پی این رشد کوتاه‌مدت، در ۳ ژانویه ۲۰۱۸، قیمت رمزارز XTZ با کاهش شدید، به ارزش معاملاتی ۲ دلار رسید. فاز نزولی تا پایان سال ۲۰۱۸ با ارزش معاملاتی کمتر از ۰.۴۷۶ دلار، در پایان سال ادامه یافت.
  • در اوایل سال ۲۰۱۹، تزوس همچنان با قیمت ۰.۴۸ دلار معامله می‌شد. به دنبال یک روند صعودی، قیمت XTZ تا اواسط می به ۱.۶۵ دلار و در دسامبر به ۱.۷ دلار رسید. تزوس سال را با قیمت ۱.۳۵ دلار به پایان رساند.
  • قیمت این آلت‌کوین در ماه ژانویه از حدود ۱.۲۵ دلار شروع شد و در ماه می با مقاومت سختی در ۳ دلار مواجه گردید. قیمت تا اواسط آگوست به طور ناگهانی به ۴.۲۸ دلار افزایش یافت، اما پس از آن به ۳.۳۴ دلار سقوط کرد. در پایان سال، قیمت XTZ دوباره به ۲ دلار سقوط کرد.
  • تا اواسط مارس ۲۰۲۱، قیمت از ۵ دلار فراتر رفت و تا ماه می، تا ۸ دلار افزایش یافت. با این حال، پس از سقوط بازار، قیمت آن در ۲۲ ژوئیه به ۲.۳ دلار، کاهش یافت. قیمت تزوس در ۴ اکتبر با یک حرکت سریع به بالاترین قیمت خود یعنی ۹.۱۸ دلار رسید. با این حال، با سلطه دوباره بازار نزولی، قیمت به شدت سقوط کرد و به حدود ۴.۷۵ دلار رسید.
  • این ارز دیجیتال معاملات خود را در سال ۲۰۲۲ با قیمت ۴.۳۵۲ دلار آغاز کرد. با این حال، آشفتگی در بازار باعث شد که قیمت این دارایی در پایان سال به ۰.۷۰۰ دلار برسد.
  • قیمت این رمزارز در زمان نگارش این مقاله در 11 فروردین 1403، 1.39 دلار ثبت شده است.
  • با وجود این نوسان‌های قیمتی، تحلیل گران بازار کریپتو، آینده رو به رشدی را برای این ارز دیجیتال پیش بینی کرده اند.
تاریخچه قیمت ارز تزوس
تاریخچه قیمت ارز تزوس

آینده ارز تزوس (XTZ) در سال‌ های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰

احساسات مثبت رو به رشد و افزایش حجم معاملات دو عاملی هستند که می‌توانند روی آینده ارز تزوس تاثیر بگذارند و آن را به سطوح بالاتر سوق دهد. در جدول زیر به طور خلاصه، پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ را در بلند‌مدت ملاحظه می‌کنید.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۱.۰۶۱.۶۶۲.۲۶۲۰۲۴
۲.۰۱۲.۴۸۲.۹۵۲۰۲۵
۲.۶۷۳.۱۸۳.۶۹۲۰۲۶
۳.۲۲۳.۸۳۴.۴۵۲۰۲۷
۳.۸۹۴.۵۵۵.۲۱۲۰۲۸
۴.۵۰۵.۵۱۶.۵۳۲۰۲۹
۶.۰۱۷.۰۶۵۸.۱۲۲۰۳۰
آینده ارز تزوس (XTZ) در سال‌ های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰

پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ در سال ۲۰۲۴

به دلیل معماری چند لایه تزوس و فرایند ارتقای شفاف آن، شبکه می‌تواند پس از امکان‌پذیر شدن، برای ارائه و ادغام فناوری‌های پیشرفته جدید، آموزش ببیند. این امر ممکن است در سال‌های آینده به محبوبیت این کوین کمک کند.

طبق مطالعات بنیادی برای آینده ارز تزوس در سال ۲۰۲۴، انتظار می‌رود سطوح حداکثر و حداقل به ترتیب ۲.۲۶ دلار و ۱.۰۶ دلار باشد. علاوه بر این، بر مبنای پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ در سال ۲۰۲۴، میانگین قیمت معاملات ۱.۶۶ دلار خواهد بود.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۱.۰۶۱.۶۶۲.۲۶۲۰۲۴
پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ در سال ۲۰۲۴

پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ در سال ۲۰۲۵

حامیان تزوس و طرفداران ارزهای دیجیتال برای افزایش قیمت آینده ارز تزوس، خوشبین هستند. اگر تعداد کاربران شبکه با سرعت چشمگیری افزایش یابد، این شبکه به اهداف بزرگتری دست می‌یابد. در چنین حالتی، قیمت آینده ارز تزوس ممکن است تا حداکثر ۲.۹۵ دلار در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد. از طرف دیگر، کاهش محبوبیت و رقابت شدیدتر بین رقبا می‌تواند قیمت را تا حداقل ۲.۰۱ دلار کاهش دهد. با این گفته، قیمت این آلت کوین به طور متوسط ۲.۴۸ دلار خواهد بود. 

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۲.۰۱۲.۴۸۲.۹۵۲۰۲۵
پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ در سال ۲۰۲۵

آینده ارز تزوس (XTZ) در سال ۲۰۲۶

بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران سایت coinpedia برای آینده ارز تزوس، قیمت ارز دیجیتال XTZ برای سال ۲۰۲۶ می‌تواند بین ۲.۶۷ دلار تا ۳.۶۹ دلار متغیر باشد و میانگین قیمت تزوس حدود ۳.۱۸ دلار خواهد بود.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۲.۶۷۳.۱۸۳.۶۹۲۰۲۶
آینده ارز تزوس (XTZ) در سال ۲۰۲۶

پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ در سال ۲۰۲۷

با تکیه بر ویژگی‌های منحصر به فرد تزوس، در سال ۲۰۲۷ انتظار می‌رود قیمت آینده ارز تزوس، حداکثر ۴.۴۵ دلار باشد. در حالی که حداقل قیمت ۳.۲۲ دلار خواهد بود. همچنین بر مبنای پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ در این سال، میانگین قیمت حدود ۳.۸۳ دلار است.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۳.۲۲۳.۸۳۴.۴۵۲۰۲۷
پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ در سال ۲۰۲۷

آینده ارز تزوس در سال ۲۰۲۸

بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران برای آینده ارز تزوس در سال ۲۰۲۸، حداقل و حداکثر قیمت معاملاتی به ترتیب بین ۳.۸۹ دلار تا ۵.۲۱ دلار متغیر خواهد بود. پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ در این سال، به طور میانگین، حدود ۴.۵۵ دلار است.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۳.۸۹۴.۵۵۵.۲۱۲۰۲۸
آینده ارز تزوس در سال ۲۰۲۸

پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ در سال ۲۰۲۹

بر اساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده برای پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ برای سال ۲۰۲۹ می‌تواند بین ۴.۵۰ دلار تا ۶.۵۳ دلار در نوسان باشد. همچنین بر اساس پیش‌ بینی آینده ارز تزوس، میانگین قیمت معاملاتی حدود ۵.۵۱ دلار است.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۴.۵۰۵.۵۱۶.۵۳۲۰۲۸
پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ در سال ۲۰۲۹

آینده ارز تزوس در سال ۲۰۳۰

بر اساس پیش‌بینی های انجام شده، برای پیش‌بینی قیمت آینده ارز تزوس در سال ۲۰۳۰، انتظار می‌رود، حداقل و حداکثر قیمت‌های معاملاتی این ارز دیجیتال به ترتیب، ۶.۰۱ دلار و ۸.۱۲ دلار باشد. میانگین قیمت معاملاتی در حدود ۷.۰۶۵ دلار  خواهد بود.

حداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)سال
۶.۰۱۷.۰۶۵۸.۱۲۲۰۳۰
آینده ارز تزوس در سال ۲۰۳۰

ارز دیجیتال تزوس (XTZ) چیست؟

رمزارز تزوس (XTZ) یک شبکه بلاکچین است که به یک توکن دیجیتال به نام تز یا تزی متصل است. تزوس بر اساس استخراج تز، ایجاد نمی‌شود. در عوض، دارندگان توکن برای مشارکت در مکانیزم اجماع اثبات سهام، پاداش دریافت می‌کنند. طبق گفته توسعه دهندگان، اصطلاح “تزوس” یک کلمه یونان باستان، برای قراردادهای هوشمند است.

این پلتفرم به این دلیل منحصر به فرد است که از همان ابتدا برای ایجاد فرایند حکومتی بهتری نسبت به بیت کوین و اتریوم تلاش کرده است. تزوس توکن اصلی خود را دارد، XTZ، که می‌تواند برای نگهداری، ارسال، پخت (در اصطلاح تزوس) یا خرج کردن استفاده شود. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از توکن برای رای دادن به ادغام‌های شبکه استفاده کنند.

در ین مورد بخوانید: پیش بینی قیمت اتریوم تا سال 2030، بهترین ارز دیجیتال در بازار کریپتو

تحلیل بنیادین تزوس

آرتور بریتمن (Arthur Breitman) تزوس را توسعه داد. تزوس، که با نام XTZ نیز شناخته می‌شود، یک کوین با پلتفرم چند منظوره است که از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. آرتور بریتمن، نگارش وایت پیپر این پلتفرم قرارداد هوشمند را به عهده داشت.

هدف از نگارش وایت پیپر برای شبکه‌ی تزوس، ایجاد فرایندی بهتر برای حکمرانی بر این شبکه بود. پیش از این، آرتور بریتمن و همسرش کاتلین بریتمن، یک شرکت استارت‌آپی به نام Dynamic Ledger Solutions راه‌اندازی کرده بودند که با ایجاد الگوریتمی برای حمایت از پروتکل تزوس فعالیت می‌کرد. جالب اینجاست که این شرکت فناوری، بعدها توسط بنیاد تزوس خریداری شد.

هدف اصلی این پلتفرم ترکیب یک پروتکل خودتصحیح‌گر با حاکمیت زنجیره‌ای برای مدیریت تغییرات شبکه است. همچنین، این آلت‌کوین از اثبات سهام تفویضی (DPoS) استفاده می‌کند و از قراردادهای هوشمند کامل تورینگ پشتیبانی می‌کند. 

در نهایت، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تزوس با جمع‌آوری ۲۳۲ میلیون دلار در ICO، با رکوردشکنی خود در آن زمان، به دنیای کریپتو راه یافت.

پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ

چه چیزی تزوس را منحصر به فرد می‌کند؟

یکی از اهداف اصلی تزوس، تبدیل شدن به بلاکچینی است که قادر به ایجاد بهترین ساختار پاداش در جهان باشد. یکی از تفاوت‌های اصلی بین تزوس و سایر ارزهای دیجیتال، غیرمتمرکز و خودگردان بودن آن است. ارتقا و به‌روز‌رسانی‌های خودکار آن نیز نقش مهمی در منحصر‌به‌فرد بودن تزوس ایفا می‌کند. مشارکت‌کنندگان در شبکه به راحتی می‌توانند به پیشنهادهای به‌روز‌رسانی رای موافق یا مخالف بدهند و بدین‌ترتیب آن را به مکانی عالی برای علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند.

در ین مورد بخوانید: صفر تا صد بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت + آپدیت 2024

چه چیزی به تزوس ارزش می‌دهد؟

ارزش تزوس از دو عامل اصلی نشات می‌گیرد: توکن XTZ و شرکت‌هایی که از تزوس برای توکنایز کردن دارایی‌های خود استفاده می‌کنند.

توکن XTZ وظیفه نگهداری و اداره شبکه تزوس را بر عهده دارد. از این توکن می‌توان برای نگهداری، ارسال، خرج کردن یا “پخت” (در اصطلاح تزوس) استفاده کرد. با مالکیت و “پخت” XTZ، کاربران می‌توانند در مورد ارتقا شبکه رای دهند، که این موضوع برای کاربران تزوس بسیار با ارزش است.

در رابطه با مشارکت‌ها، شرکت‌هایی مانند Securitize، Elevated Returns، BTG Pactual و tZero همگی دارایی‌های خود را روی بلاکچین تزوس توکنایز کرده‌اند.

چگونه شبکه تزوس ایمن شده است؟

شبکه تزوس از یک بلاکچین غیرمتمرکز استفاده می‌کند، به این معنی که هیچ پایگاه داده مرکزی یا نقطه شکست واحدی وجود ندارد. حتی اگر یک هکر بتواند راهی پیدا کند، بدون تایید و اجماع ذی‌نفعان، هیچ تغییری قابل اعمال نیست.

تزوس همچنین برای ایمن و امن نگه داشتن تمامی اطلاعات کاربران، از رمزنگاری استفاده می‌کند. این پلتفرم از یک نسخه سفارشی الگوریتم اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند که به گونه‌ای طراحی شده است تا به کاربران انعطاف‌پذیری بیشتری برای جابه‌جایی سهام خود بین گره‌های مختلف بدهد و بدین ترتیب، احتمال تقلب و رفتار نادرست از سوی گره‌های نانوای منتخب (delegated baker nodes) را کاهش می‌دهد. این مکانیسم اجماع تخصصی، اثبات سهام سیال (Liquid Proof of Stake) یا به اختصار LPoS نامیده می‌شود.

خلاصه آینده ارز تزوس با اینوکس

در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس، پیش‌ بینی قیمت ارز دیجیتال XTZ را با شما بررسی کردیم. تزوس (XTZ) یک پلتفرم بلاکچين متن‌باز و خود-ارتقاپذیر است که برای ایجاد و میزبانی برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) و دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است. با وجود اینکه مسائل مدیریتی و حقوقی تا سال ۲۰۲۰ این پروژه متن‌باز را آزار می‌داد، اما این مشکلات حل شده‌اند و تزوس به لطف محبوبیت مکانیزم اثبات سهام خود، در حال کسب اعتبار است.

احساسات مثبت رو به رشد و افزایش حجم معاملات دو عاملی هستند که می‌توانند روی آینده ارز تزوس تاثیر بگذارند و آن را به سطوح بالاتر سوق دهد. در این مقاله پیش‌بینی قیمت آینده ارز تزوس را در طولانی مدت بررسی کردیم.  با این حال به یاد داشته باشید تصمیم برای سرمایه‌گذاری باید بر اساس تحقیقات شخصی و اهداف مالی‌ هر فرد گرفته شود.

سوالات متداول

آیا تزوس یک سرمایه‌گذاری خوب است؟

بله. اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند‌مدت دارید، آینده ارز تزوس روشن به نظر می‌رسد و می‌تواند یک سرمایه‌گذاری خوب باشد. 

قیمت XTZ تا پایان سال 2024 چقدر خواهد بود؟

این آلت‌کوین می‌تواند تا پایان سال 2024 تا 2.26 دلار افزایش یابد.

چه چیزی تزوس را خاص می‌کند؟

تزوس از نظر عملکرد مالی و مقیاس‌پذیری، برتری دارد. علاوه بر این، محیط XTZ یک پروتکل اجماع پیشرفته ارائه می‌دهد.

قیمت آینده ارز تزوس تا پایان سال 2025 چقدر خواهد بود؟

بر مبنای پیش‌بینی‌ها از آینده ارز تزوس، قیمت XTZ تا پایان سال 2025 می‌تواند تا 2.95 دلار افزایش یابد. با یک افزایش احتمالی، قیمت می‌تواند تا پایان سال 2030 تا 8.12 دلار نیز افزایش یابد.

تزوس بر مبنای چه مکانیزم اجماعی کار می‌کند؟

تزوس بر اساس مکانیزم اجماع اثبات سهام تفویضی (DPoS) کار می‌کند.

قیمت یک تزوس چقدر است؟

در زمان انتشار این مقاله، قیمت تزوس ۱.39 دلار است. 

آیا تزوس رقیبی برای اتریوم است؟

بله، تا حدودی. هر دوی تزوس و اتریوم پلتفرم‌های بلاکچینی هستند که قابلیت میزبانی برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) را دارند.

منبع
kriptomatcoinpedia

معصومه حسین آبادی

نوشتن برای من یعنی خلق کردن. یعنی امکان روایت قسمتی از افکار و تجربیاتم برای خودم و دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا