بلاکچین

انتقال تتر در بسترهای مختلف به چه صورت انجام می‌شود؟

نحوه انتقال تتر چگونه است؟ این سوالی است که برای بسیاری از افراد در مراحل مختلفی از معاملات ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود. یادگیری کار با ارز دیجیتال تتر بی‌شک یکی از ضروری‌ترین موارد برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال است. در حال حاضر با توجه به حجم دارایی ذخیره شده، تتر سومین ارز دیجیتال برتر در بازار است. این دارایی دیجیتال پرطرفدار کاربردهای مختلفی دارد که به همین دلیل حجم بازار در این ارز دیجیتال بالا است. در این مطلب با چگونگی انتقال رمز ارز تتر به بخش‌های مختلف اعم از صرافی‌های ارز دیجیتال آشنا خواهید شد.

با تتر بیشتر آشنا شوید

روز به روز کاربردهای ارز دیجیتال تتر بیشتر می‌شود و این دارایی دیجیتال در کسب و کارهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تتر (USDT)، بایننس یو اس دی (BUSD)، ترو یو اس دی (TUSD) و … استیبل کوین‌هایی هستند که نقش کلیدی در معاملات دارند.
پشتوانه بسیاری از این استیبل کوین‌ها از جمله تتر از سوی ارزهای فیات تامین می‌شود. استیبل کوین‌ها از جمله ابزارهای حفظ دارایی در زمان نوسانات شدید بازار هستند. این آشکارترین و مهم‌ترین کاربرد استیبل کوین‌ها به حساب می‌آید. انتقال استیبل کوین‌ها و همچنین انتقال تتر به عنوان نامدارترین استیبل کوین، مواردی هستند که تریدرهای ارز دیجیتال باید انواع آن را بدانند.


از دیگر کاربردهای تتر که در حال افزایش است، استفاده از آن به عنوان یک ابزار خرید و فروش است. در نقاطی از جهان پرداخت رمز ارز در ازای پرداخت پول قابل قبول است. این یعنی افرادی که قصد خرید کالایی دارند از تتر به جای پول‌های رایج استفاده می‌کنند چرا که مقدار نوسانات آن ناچیز است و ارزش آن تقریبا برابر با 1 دلار است.

در کسب و کارهای زیادی از تتر به منظور پرداخت حقوق کارکنان و نقل و انتقالات مالی بین شرکت‌ها (B2B) استفاده می‌شود. کسب و کارهایی که مبتنی بر بلاکچین هستند از این امکان در ابعاد بیشتری استفاده می‌کنند که به مرور زمان شاهد افزایش آن در دنیای کسب و کار خواهیم بود.

نحوه انتقال توکن‌های تتر

درباره نحوه انتقال تتر اولین موضوعی که مطرح است، در اصل ماهیت کاری است که قرار است انجام دهید. به عبارتی باید بدانید توکن‌های تتر را به چه منظوری قرار است انتقال دهید. به عنوان مثال باید بدانید این انتقال برای انجام معامله‌ای خواهد بود یا برای خارج کردن توکن‌ها از صرافی است.
دومین موضوع مبدا و مقصد انتقال است که در چگونگی انتقال ارز دیجیتال تتر تاثیرگذار است. به عنوان مثال باید بدانید انتقال توکن‌ها از کیف پول یا صرافی است و مقصد انتقال کجاست.
با تعیین این موارد کار برای انتقال آسان می‌شود و تقریبا همه چیز مشخص شده است. تنها نکته‌ای که در انتقال توکن‌ها باقی می‌ماند، نوع شبکه‌ای است که قرار است نقل و انتقالات در آن رخ دهد. در ادامه با انتقال تتر در شبکه‌های مختلف آشنا خواهید شد.

کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های مختلف چقدر است؟

کارمزد انتقال رمزارز تتر در شبکه‌های مختلف بلاکچین یکسان نیست و تفاوت‌هایی دارد. تتر به منظور مبادله (swap) رمز ارزهای مختلف با آن در چندین شبکه ارائه می‌شود. به طور کلی کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های مختلف به شرح زیر است:

انتقال تتر در شبکه اتریوم (USDT-ERC20)

با توجه به رمز ارزهایی که در بستر اتریوم توسعه پیدا کرده‌اند، تتر در این شبکه کاربرد بالایی دارد. رمز ارزهای این شبکه در حال حاضر با پروتکل ERC-20 توسعه یافته‌اند. سرعت انتقال در شبکه‌های مبتنی بر پروتکل ERC-20 قابل قبول است و نسبت به بستر بیت کوین ارتقا یافته است. کارمزد انتقال در بستر اتریوم بالا بوده اما نسبت به شبکه Omni مقرون به صرفه است.

انتقال تتر در شبکه بیت کوین (USDT-Omni)

انتقال توکن در بستر بیت کوین نیازمند کارمزد بالایی است. همچنین با توجه به قدیمی بودن این بلاکچین، سرعت انتقال و حجم انتقالات توکن برحسب زمان پایین‌تر از دیگر شبکه‌ها است. به همین دلیل است که برخی از صرافی‌ها از رمز ارز تتر بر این بستر پشتیبانی نمی‌کنند.

انتقال تتر در شبکه ترون (USDT-Tron)

انتقال توکن و به ویژه انتقال تتر در بستر ترون طرفداران زیادی دارد. شبکه بلاکچین ترون به منظور کاهش هزینه‌ها برای کاربران و ارتقا فاکتورهای مختلف ساخته شد. در شبکه ترون، کارمزد انتقال دارایی‌های دیجیتال اعم از تتر، در پایین‌ترین حد ممکن و کمتر از 1 دلار است. سرعت انتقال توکن در بستر ترون که مبتنی بر پروتکل TRC-20 است بیشتر از شبکه‌های دیگر است.

انتقال تتر در شبکه بایننس اسمارت چین (USDT-BSC)

بایننس به طور تقریبی شرایطی مشابه اتریوم دارد. کارمزد انتقال تتر در شبکه بایننس تا حدی کمتر از شبکه اتریوم است. امنیت انتقال توکن در بستر بایننس کمی کمتر از اتریوم است که این به دلیل معماری شبکه است. سرعت انتقال توکن در این شبکه نسبتا بالا است و کاربران با شبکه‌ای ارتقا یافته مواجه‌اند.

توکن‌های موجود در این شبکه مبتنی بر پروتکل‌های BEP2 و BEP20 است که در هر دو استاندارد، تتر پشتیبانی می‌شود. تفاوتی که تتر در این شبکه با دیگر شبکه‌ها دارد این است که پشتوانه توکن‌های آن از تترهای موجود در صرافی بایننس است. توکن‌های تتر موجود در این شبکه را در اصل خود بنیاد بایننس توسعه داده است.

علاوه بر موارد گفته شده تتر در بستر الگورند، ایاس و بیت کوین کش نیز پشتیبانی می‌شود و انتقال آن در این بسترها هم امکان‌پذیر است.

انتقال تتر از کوینکس به صرافی ایرانی

انتقال رمزارز تتر از کوینکس به صرافی‌های ایرانی و بالعکس کار سختی نیست و به سادگی امکان‌پذیر است. صرافی‌های ایرانی بخش مشخصی برای ذخیره دارایی‌های کاربران دارند. به عبارتی دیگر یک کیف پول برای نگهداری موقت دارایی‌های دیجیتال کاربران وجود دارد.

با انتخاب گزینه تتر از کیف پول و در ادامه انتخاب بستر مورد نظر برای انجام انتقال تتر، آدرسی ظاهر می‌شود. برای استفاده از این آدرس در صرافی کوینکس باید در این مرحله آدرس مذکور را کپی کنید. تا اینجا کار با صرافی ایرانی به پایان رسید. برای ارسال توکن‌های تتر از کوینکس به صرافی ایرانی باید در این مرحله وارد کوینکس شوید. با انتخاب گزینه Assets به بخش دارایی‌های خود در این صرافی منتقل می‌شوید.

انتقال تتر از کوینکس به صرافی ایرانی
گزینه Assets را انتخاب کنید.

در بخش بعدی باید گزینه withdraw را انتخاب کرده تا لیست ارزهای دیجیتال برای شما نمایش داده شود.

انتقال تتر از کوینکس به صرافی ایرانی مرحله دو
گزینه withdraw را انتخاب کنید.

پس از نمایش لیست ارزها باید USDT را انتخاب کرده تا ادامه مراحل برای شما نمایش داده شود.

به حساس‌ترین مرحله یعنی انتخاب بستر مناسب برای انتقال ارز دیجیتال مورد نظر (تتر) می‌رسیم که باید در بخش protocol type آن را انتخاب کنید. در فیلد بعدی باید آدرسی که از صرافی ایرانی کپی کردید paste کنید تا انتقال به همان آدرس اتفاق بیفتد. در فیلد سوم باید مقداری که می‌خواهید انتقال دهید را مشخص کنید. در فیلد آخر هم باید کد 6 رقمی مربوط به Authemticator را تایپ کنید تا همه اطلاعات کامل شود. در انتها گزینه Withdraw Now را انتخاب کنید تا انتقال انجام شود.

انتقال تتر از کوینکس به صرافی ایرانی - مرحله سه
انتخاب بستر مناسب برای انتقال ارز

انتقال تتر از تراست ولت به کوینکس

برای ارسال مقدار مشخصی از توکن تتر به کوینکس نیاز به دریافت آدرسی از کیف پول خود در صرافی کوینکس دارید. ابتدا باید به بخش Assets بروید و روی Deposit کلیک کنید تا لیست ارزها ظاهر شود. در ادامه روی USDT کلیک کرده و نوع شبکه مورد نظر را انتخاب کنید. در نهایت آدرس برای شما ظاهر می‌شود که می‌توانید به کمک آن مقدار مورد نظر خود را دریافت کنید.

انتقال تتر از تراست ولت به کوینکس
انتقال تتر از تراست ولت به کوینکس

به تراست ولت بروید و رمز ارز تتر را از بخش جستجو پیدا کنید. دقت کنید که تتری که انتخاب می‌کنید مبتنی بر پروتکل شبکه مورد نظر باشد. در ادامه مقدار مورد نظر خود را انتخاب کرده و آدرس ولت را در اینجا paste می کنید. روی گزینه send کلیک کنید تا کار انتقال تتر به صرافی کوینکس تکمیل شود.

سخن پایانی

یادگیری کار با ارز دیجیتال تتر به عنوان پرطرفدارترین استیبل کوین، فعالیت در حوزه دارایی‌های دیجیتال را آسان می‌کند. در این متن با چگونگی انجام انتقال تتر در اشکال مختلف آشنا شدید. روز به روز در دنیای ارزهای دیجیتال استیبل کوین‌ها کاربرد بیشتری پیدا می‌کنند و به همین دلیل پروژه‌های مختلف در این بخش معرفی می‌شوند.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا