تحلیل و سرمایه گذاری

7 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

دنیای ارزهای دیجیتال در سال 2022 سال سختی را تجربه کرد و با چالش‌های زیادی مواجه بود. بانک مرکزی آمریکا، سد بزرگی بود که ارزهای دیجیتال به آن برخورد کردند و نتوانستند روند رو به رشد خود را حفظ کنند. در واقع، فدرال رزرو یا همان بانک مرکزی آمریکا متعهد شده بود تا هر اقدامی که برای کاهش نرخ تورم فزاینده، لازم بود را انجام دهد. حال پس از گذشت یک دوره سخت این سوال به وجود می‌آید که بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت کدامند؟ در این مقاله از اینوکس برای پاسخ به این سوال، گزینه‌های مختلفی را مطرح می‌کنیم.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

با توجه به این که بازار رمزارزها یک دوره نسبتا سخت و چالشی را پشت سر گذاشته، گزینه‌های مختلفی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت وجود دارد. در این بخش به بررسی 7 مورد از این رمزارزها پرداخته‌ایم:

ApeCoin (APE)، ارز بازی‌های متاورسی

ApeCoin جزو جدیدترین ارزهای دیجیتال است که در مقایسه با بقیه ارزهای دیجیتال، بیشتر ترند شده است. این رمزارز که در سال 2022 توسط Yuga Labs راه‌اندازی شده است، اهداف جالبی را دنبال می‌کند. از جمله اهداف آن تقویت اکوسیستم Bored Ape Yacht Club است.

این اکوسیستم بزرگترین پلتفرم NFT در جهان است و همین موضوع اهمیت کار ApeCoin را نشان می‌دهد. با این حال انتظار می‌رود که ApeCoin در بازی‌های متاورسی و به طور کلی در فضای متاورس حضور فعال‌تر و قدرتمندانه‌تری داشته باشد.

در زمان نگارش این مطلب، این دارایی دیجیتال نوپا با بهای 6.19 دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن بیش از 2.2 میلیارد دلار برآورد می‌شود. شاید ApeCoin نتواند همچنان یک مسیر قابل اطمینان را برای سرمایه گذاری بلند مدت تضمین کند، اما قطعا می‌تواند جز بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت باشد.

لایت کوین، ارز دیجیتال با اصالت

لایت کوین، از جمله قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین رمزارزهای بازار است. لایت کوین همچنان جذبه‌های خود را برای سرمایه گذاری دارد و بسیاری از کارشناسان حوزه کریپتو، تعریف و تمجیدهای زیادی از آن کرده‌اند. در سال جاری، قیمت لایت کوین به طور قابل توجهی کاهش یافت و بخش بزرگی از سرمایه‌گذارانش را نگران کرد. کار به جایی رسید که الگوی تغییرات بهای آن مدتی از تغییرات بیت کوین فاصله گرفت.

لایت کوین از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

در این مورد بخوانید : ۸ مورد از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

همه این موارد باز هم نمی‌تواند یک تاثیر همه جانبه روی این رمزارز داشته باشد، چرا که لایت کوین همیشه از بهترین ارزهای دیجیتال بازار بوده و حمایت‌های جامعه کریپتو را پشت سر خود دارد. در وصف اصالت این ارز دیجیتال می‌توان گفت که تعدادی از پروژه‌های مهم از جمله دش (Dash)، با الگوی لایت کوین ایجاد شده‌اند که همین موضوع، اهمیت این رمزارز را می‌رساند.

کازموس (ATOM)، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

کازموس (Cosmos)، سال متفاوتی با ارزهای دیجیتال شناخته‌شده بازار داشت. کازماس در ابتدای سال گذشته رشد خوبی را تجربه کرد و توانمندی‌های خود را نشان داد؛ اما با ریزش کم‌سابقه دارایی‌های دیجیتال، این رمزارز هم دچار دگرگونی‌های عجیبی در قیمتش شد.

با فروپاشی اکوسیستم Terra اوضاع به مراتب بدتر شد و نگرش سرمایه‌گذاران نسبت به کازموس تا حدی تغییر کرد. این تغییر دیدگاه به این دلیل بود که Terra با استفاده از SDK Cosmos ساخته شده بود که همین برای بدنام کردن این رمزارز کافی بود. در نتیجه طبق انتظارات، دود شکست ترا، در چشمان کازموس هم رفت.

Cosmos-SDK یک فریم‌ورک متن‌باز برای ساخت بلاک‌چین‌های عمومی دارای و با الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام (PoS) و همچنین بلاک‌چین‌های دارای مجوز (Permissioned) با مکانیزم اجماع اثبات اعتبار (Proof Of Authority) است.

با تمام این اتفاقات، اما کازموس شرایط متفاوت‌تری نسبت به ترا دارد و به نظر می‌رسد که این موضوع، جو رسانه‌ای علیه اتم بود. در نتیجه همه این موارد می‌توان ادعا کرد که ATOM هم جزو یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و هم یک سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است.

سندباکس (SAND)، پروژه پیشرو در متاورس و بازی‌های بلاکچینی

سندباکس (Sandbox) یکی از پروژه‌های پیشرو در دنیای متاورس و بازی‌های بلاکچینی است. پلتفرم سندباکس کاربردهای متنوعی دارد و به همین دلیل افراد زیادی را به خود جذب کرده است. با استفاده از سندباکس کاربران قادر به خرید و فروش زمین‌های مجازی هستند. همچنین در این فضا می‌توانند رویدادهای مجازی را میزبانی و برگزار کنند و در کنار آن به انجام بازی و خرید و فروش NFT بپردازند.

در حال حاضر ارزش SAND حدود 85 درصد، نسبت به بالاترین قیمت خود، کاهش یافته است. بررسی احتمالات نشان می‌دهد که این رمزارز برای تعادل پس از سقوط خود، رشد چشمگیری از خود نشان خواهد داد؛ پس می‌توان سندباکس را نیز در جمع بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت قرار داد.

STEPN (GMT)، کسب درآمد دلاری با راه رفتن

STEPN-رمز-ارز

در این رابطه بخوانید : بازی های متاورس: بهترین بازی‌ها برای کسب درآمد

STEPN هم از جمله پروژه‌های نوپایی است که پتانسیل‌های خوبی برای رشد دارد. این پروژه از روش‌های جالبی برای جذب کاربران در شبکه خود استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند نرم افزار مربوطه را روی گوشی خود نصب کنند و سپس به میزان دویدن خود در روز، STEPN دریافت کنند.

این رمزارز منحصر به فرد، رفته رفته در حال گسترش ارز بازار خود است و تعداد کاربران خود را افزایش داده است. در نتیجه هنوز هم این رمزارز پتانسیل رشد خود را حفظ کرده است و احتمال افزایش قیمت آن طی ماه‌های آینده وجود دارد.

هدرا هشگراف (HBAR)، رقیب سولانا و اتریوم

در طی این چند ماه فعالیت هدرا، به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت بوده است. هدرا هشگراف هدف بزرگی را دنبال می‌کند که همین اهداف بلند پروازانه ممکن است برای این رمزارز، نتیجه معکوس داشته باشد.هدف اصلی هدرا رقابت با اتریوم و سولانا و در صورت ممکن از دور خارج کردن آن‌ها است.

این رمزارز جنجالی ادعا می‌کند که بلاکچین بهینه‌تری نسبت به سولانا و اتریوم دارد و سرعت کارکردش بالاتر است. شایان ذکر است که برخی از کمپانی‌های بزرگ جهان مانند IBM، Google، LG، Ubisoft و Boeing در این پروژه سهیم هستند. پس هدرا هشگراف می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای سرمایه گذاری و جزو بهترین ارزهای دیجیتال در بین موارد ترند شده باشد.

از نظر تغییرات قیمتی، بهای هدرا هشگراف 83 درصد پایین‌تر از بالاترین رکورد ثبت شده خود است و ارزش کل بازار آن به 2 میلیارد دلار می‌رسد.

کایبر نتورک کریستال (Kyber Network Crystal)

ارزش-بازار-KNC

Network یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است. این پلتفرم علاوه بر اینکه امکان سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال را فراهم می کند، قابلیت داد و ستد و معاملات درون‌شبکه‌ای و برون‌شبکه‌ای را نیز از سراسر زنجیره میسر می‌کند.

به عنوان مثال، کاربران توانایی انجام معاملات و خرید و فروش توکن‌ها در شبکه‌های بلاکچینی دیگر مانند اتریوم، Polygon، Avalanche و Cronos را دارند. به گفته وب سایت آن، این پلتفرم موفق، حجم بیش از 7 میلیارد دلار از معاملات را امکان‌پذیر کرده است.

با توجه به پیوستگی‌های بین KNC و ترا، پس از شکست پروژه ترا، این رمزارز هم با یک روند نزولی قبل توجه همراه شد و پس از آن هم روندی شکننده را طی کرد؛ اما در نهایت توانست عملکرد خوبی را داشته باشد. KNC از آن زمان تا کنون توانسته عملکرد نسبتاً خوب خود را حفظ کند و افراد زیادی را برای سرمایه گذاری به سمت خود جذب کند. با توجه به این که ارزش بازار KNC در حال حاضر بیش از 217 میلیون دلار برآورد می‌شود، همه چیز نشان از شرایط بهبود یافته KNC است.

سخن اینوکس با شما

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، تنها گزینه‌های پیش رو است که بازار در شرایط فعلی از آن‌ها استقبال می‌کند. ممکن است برخی از این رمزارزها در ادامه، گزینه‌های خوبی برای هولد کردن نباشند و نوسانات مورد انتظاری برای سرمایه‌گذاران این حوزه نداشته باشند. این نکته می‌تواند شامل حال موارد نام برده شده در این مقاله نیز باشد. در پایان باید گفت، که اگر قصد سرمایه گذاری کوتاه مدت برای بهترین ارزهای دیجیتال را دارید، با دانش و آگاهی لازم وارد این زمینه شوید و ضررهای جانبی را تا حد امکان کاهش دهید.

منبع
motilaloswalcoinjournal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا