اخبار

پس از تحولات اخیر بایننس، شاهد کاهش خروج سرمایه از این صرافی هستیم!

اخیرا، شرکت تجزیه‌و‌تحلیل بلاکچین Nansen، اطلاعاتی درباره کاهش قابل توجه برداشت از صرافی بایننس ارائه داده است. این مسأله درست پس از تسویه حساب 4.3 میلیارد دلاری این صرافی بزرگ ارز دیجیتال با وزارت دادگستری ایالات متحده در هفته گذشته رخ داده است.

طی هفت روز گذشته، بایننس شاهد ورود جریان خالص 87.4 میلیون دلاری در سپرده‌های اتریوم بوده است. برداشت خالص توکن‌های مختلف، از جمله اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB) ، آولانچ (AVAX) و پالیگان (MATIC)، از این صرافی در همین مدت به 59.2 میلیون دلار رسید. بلافاصله پس از تسویه حساب 4.3 میلیارد دلاری، کاربران بزرگترین صرافی ارز دیجیتال، بیش از 1 میلیارد دلار از این پلتفرم برداشت کردند!

طبق گزارشات Nansen، از آن زمان، کاربران بایننس در مجموع 7.62 میلیارد دلار از صرافی برداشت کرده‌اند، در حالی که 7.56 میلیارد دلار دارایی‌های دیجیتال را نیز واریز کرده‌اند. ارزش BNB، توکن رسمی صرافی که در شبکه هوشمند BNB استفاده می‌شود، طی ماه گذشته نوسانات محدودی را نشان داده است و ارزش ۲۲۷ دلار را حفظ کرده است.

بعد از کناره‌گیری ژائو چه بر سر بایننس آمد؟

پس از توافق با مقامات ایالات متحده، چانگ پنگ ژائو از سمت خود به عنوان مدیرعامل بایننس استعفا داد. او متعاقباً در 29 نوامبر از ریاست هیئت مدیره Binance.US (بایننس ایالات متحده امریکا) نیز کناره‌گیری کرد. در بخشی از این توافق، ژائو به جرم پولشویی خود اعتراف کرد. مدیرعامل سابق بزرگترین صرافی کریپتو، براساس قوانین مجازات فدرال، با 18 ماه تا 10 سال زندان روبرو شده است که زمان صدور حکم آن در فوریه 2024 است.

ریچارد تنگ، رئیس سابق بازارهای منطقه‌ای جهانی در بایننس، پس از کناره‌گیری ژائو، نقش مدیرعامل را بر عهده گرفت. ریچارد تنگ، در اولین پست وبلاگ خود به‌عنوان مدیرعامل، بر تعهد قوی خود به پتانسیل فناوری بلاکچین تأکید کرد. وی به‌ویژه به افزایش فرصت‌های مشارکت مالی، تسهیل حواله‌های بین مرزی و کاهش هزینه‌های تراکنش در صرافی اشاره کرد. مدیرعامل جدید صرافی، همچنین بر اهمیت توانمندسازی افراد برای کنترل بیشتر اطلاعات شخصی خودشان تأکید کرد.

تجزیه‌وتحلیل رفتار کاربران بایننس و تغییر رهبری آن پس از تسویه‌حساب، چشم‌انداز در حال تغییر در فضای ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. این تحولات همچنین بر تأثیر مداخلات و اقدامات مقامات نظارتی بر بازیگران صنعت کریپتو تأکید می‌کند.

منبع
cointelegraph

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا