اخباراخبار رمز ارزها

دلیل روند نزولی بازار کریپتو در شهریور 1402 چیست؟

بازار ارز دیجیتال در این هفته روندی کاهش را طی کرد و ارزش کل بازار حدود ۴.۴ ٪ کاهش یافت. این مقدار، کمترین میزان از ۱۴ ژوئن بود و این ارزش به ۱.۰۲ تریلیون دلار رسید. این موضوع باعث شد دامیننس بیت کوین در بازار افزایش پیدا کند؛ زیرا همچنان عدم قطعیت نظارتی بر بازار آلت کوین‌ها وجود دارد.

با اینکه اخیرا هیاهوی زیادی درباره صندوق‌های قابل معامله Ether و بیت کوین (BTC ETF) بوجود آمده است اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) همچنان تصمیم‌گیری خود را مبنی بر ابزارهای مالی به تاخیر می‌اندازد. در ادامه می‌خواهیم سه دلیل روند کاهشی بازار در هفته گذشته را مورد بررسی قرار دهیم.

تاخیرهای پیرامون ETF، باعث شد سرمایه‌گذاران موارد دیگر را انتخاب کنند

انتظاراتی که سرمایه‌گذاران از ETF بیت‌کوین داشتند بالا بوده و این موضوع با حمایت‌های سنگین BlackRock و Fidelity نیز افزایش یافته بود. با این حال این امیدها و انتظارات از بین رفت؛ زیرا کمیسیون SEC تاخیر در تصمیم‌گیری خود را ادامه داد و علت آن نیز نگرانی‌ها درباره امکان دستکاری بود.

با وجود این تاخیر، VanEck و ARK Invest درخواست خود را مبنی بر دریافت ETF اتر ارائه دادند.

تاخیرهای پیرامون ETF، باعث شد سرمایه‌گذاران موارد دیگر را انتخاب کنند

فشار بلاتکلیفی نظارتی و دعوی قضایی بر بازار ارز دیجیتال

مشکلات مالی موجود در گروه ارز دیجیتال (DCG) ک، تاثیرات منفی بر روی احساسات سرمایه‌گذاران گذاشته است. یکی از شرکت‌های تابعه این گروه، دارای بدهی بیش از ۱.۲ میلیارد دلار به صرافی Gemini است که این موضوع خود گواه این مورد است.

علاوه بر این Genesis Global Trading هم به دلیل زیان‌های ناشی از سقوط Terra و FTX اعلام ورشکستگی کرد از این گروه یعنی DCG شکایت کرده است. اگر این گروه به تعهدات خود عمل نکند، قطعا وضعیت از شرایط کنونی نیز بدتر خواهد شد.

تشدید بیشتر مشکلات بازار باعث شده است SEC اتهاماتی را علیه بایننس که بزرگترین صرافی ارز دیجیتال است، مطرح کند. این صرافی غیر از بیت کوین و اتر، وضعیت قانونی شفافی ندارد. این موضوع در حالی است که بازار ارز دیجیتال همچنان با عدم قطعیت، دست و پنجه نرم می‌کند.

لیکوئید و حجم کم بازار، علت دیگر روند کاهشی بازار ارز دیجیتال

شروع ماه سپتامبر ( از دهم شهریور)، موجی از لیکوئیدهای موجود در اتریوم را روانه بازار کرد و حدود ۳۷ میلیون نقدینگی در هفته اول این ماه لیکوئید شد.

لیکوئید و حجم کم بازار، علت دیگر روند کاهشی بازار ارز دیجیتال

این شرایط زمانی رخ داد که کل بازار ارزهای دیجیتال درحال کاهش ارزش بودند. بازار ارزهای دیجیتال در ۱۵ آوریل به بیشترین ارز خود یعنی ۵۳ میلیارد دلار رسید؛ این موضوع درحالی است که هم اکنون ارزش این بازار به ۳۷.۷ میلیارد دلار رسیده که نشان دهنده زیانی بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار است.

برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که تقویت مجدد دلار در ۷ سپتامبر که بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته است، همچنان خطری برای دارایی های دیجیتال است. با این حال باید مشاهده کرد که این بازار در آینده با چالش‌های خود چگونه مقابله می‌کند.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا