تحلیل و سرمایه گذاریاخباراخبار بیت کوین

ریزش بیت کوین تا کی ادامه دارد؟ احتمال سقوط بیشتر!

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

پس از انتشار این خبر که شرکت اسپیس ایکس بیت کوین‌های خود را فروخته است، قیمت بیت کوین به کمترین مقدار خود طی دو ماه گذشته افت کرد. قیمت بیت کوین پس از آنکه به مدت طولانی در یک محدوده باریک روند نامشخصی داشت، در 17 آگوست مجددا نوسان بالایی پیدا کرد.
در ماه جاری بیت کوین کمترین روند نوسانی خود را تجربه می‌کرد و تنها از نظر رفتار قیمتی چنین چیزی را در سپتامبر 2016 و ابتدای امسال دیده بودیم. با توجه به تغییر شرایط، سرمایه‌گذاران کنجکاو هستند حرکت بعدی بیت کوین را بدانند. ریزش بیت کوین تا کی ادامه دارد؟ آیا قیمت آن بالا می‌رود؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد، پس همراهمان بمانید.

25 هزار دلار سطح حمایتی مهمی برای بیت کوین خواهد بود

قبل از آنکه اخبار مربوط به فروش بیت کوین‌های اسپیس ایکس منتشر شود که بازار بیت کوین و آلت‌کوین‌ها را آشفته کرد، تریدرها امیدوار بودند که 28 هزار دلار سطح حمایتی بسیار محکمی باشد. به‌هرحال بیت کوین روند نزولی به خود گرفته بود اما چندین خطوط روند حمایتی و سطح روانی داشت که نشان می‌دادند 28 هزار دلار جلوی ریزش بیشتر را خواهد گرفت.

اما این سطح حمایتی برای جلوگیری از ریزش بیشتر کافی نبود و در هفته آخر مرداد قیمت بیت‌کوین زیر 26 هزار دلار رسیده است.
از نظر تریدر و تحلیلگر معروف «گرت سولووی»، 25 هزار دلار حالا منطقه خوبی برای خرید بیت کوین است. او می‌گوید «از نظر تکنیکالی، سطح 28 هزار شکسته شده است. بیت کوین 24 ساعت فرصت دارد تا این سطح را مجددا به‌دست آورد، وگرنه احتمال ریزش آن تا 25 هزار دلار بیشتر خواهد شد.»
سولووی اشاره می‌کند زمانی که شرکت بلک‌راک برنامه‌های خود را برای صندوق قابل معامله (EFT) اسپات بیت کوین اعلام کرد، قیمت این ارز در محدوده 25 هزار دلار بود و اخباری که منتشر شد، بازار را به سمت بالاتر از سطح 30 هزار دلار حرکت داد.

در این مورد بخوانید: ۲ دلیل تکنیکالی برای خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۳

سولووی در این رابطه می‌گوید «انتشار اخبار درباره درخواست بلک‌راک برای ثبت یک صندوق قابل معامله بیت کوین در آمریکا، باعث حرکت بیت کوین از 25 هزار دلار به 31 هزار دلار شد که علت آن تا حد زیادی خوشبینی سرمایه‌گذاران به تایید این درخواست بود.»


نقطه حداکثر کاهش برای بیت کوین 9 هزار دلار است!

اگر ریزش بیت کوین ادامه پیدا کند، سطح 20 هزار دلار هنوز روی چارت بسیار مهم است. البته از اواسط مارس، این سطح لمس نشده است. سولووی در ادامه حرف‌هایش می‌گوید که اگر سطح 25 هزار دلار از دست برود، 20 هزار دلار ایستگاه بعدی خواهد بود. این سطح بسیار مهم است، چون همان نقطه‌ای است که بانک سیلیکون ولی و سایر بانک‌ها ورشکست شدند. پول از بانک‌ها به بازار بیت کوین رفت.»

ریزش بیت کوین تا کی ادامه دارد؟

سولووی می‌گوید که حتی خطر بازگشت بیت کوین به قیمت‌های 4 رقمی وجود دارد. او می‌گوید که دلیلی برای پایین‌تر رفتن قیمت بیت کوین از 20 هزار دلار وجود ندارد، مگر آنکه فروش گسترده دارایی‌های ریسکی باعث شود که ارزش سهام آمریکا به زمان نوامبر 2022 برگردد. آخرین باری که بیت کوین زیر قیمت 10 هزار دلار معامله شده، سپتامبر 2020 بوده است.

او می‌گوید «پول هوشمند همچنان عقیده دارد بیت کوین طلای دیجیتال است و آن را به‌آهستگی در سطوح حمایتی مهم و میانگین هزینه دلاری می‌خرد. در دراز مدت نظر من درباره بیت کوین بسیار بولیش است.»
«سام مک‌دونالد» تحلیلگر رشد شرکت CCI Australia در رابطه با ریزش بیت کوین می‌گوید که هشداری برای نقدینگی جهانی است، یعنی باید منتظر سقوط عظیم بازار سهام باشیم.

با‌این‌حال بررسی داده‌ها نشان می‌دهد که اکثر نقدیندگی‌ها در 17 آگوست انجام شده‌اند و مقدار آن از نوامبر 2022 و فروپاشی صرافی FTX، بیشتر بوده است.

در این مورد بخوانید: پیش بینی قیمت بیت کوین توسط ChatGPT پس از هاوینگ ۲۰۲۴

احتمالا میانگین متحرک بیت کوین دلیل اصلی ریزش است

یک دلیل ریزش شبانه و ناگهانی بیت کوین ممکن است میانگین متحرک ساده 200 هفته‌ای بیت کوین باشد. میانگین متحرک ساده 200 هفته‌ یک سطح حمایتی کلاسیک در بازار خرسی است که در طول سال گذشته روند جالبی نداشته است.


در سال 2022، پرایس اکشن بیت کوین بیشتر از هر زمانی زیر خط روند بود و در 18 آگوست، مجددا حمایت خود را از دست داده است. گرچه از نظر «کالب فرانزن» تحلیل‌گر ارشد شرکت Cubic Analytics، ابر اطراف میانگین متحرک 200 هفته‌، یک منطقه خرید را نشان می‌دهد.
او در ادامه حرف‌های خود گفت که 25 هزار دلار جبهه مهمی برای او است و اشاره می‌کند که رسیدن به سطوح پایین‌تر، بعید است.

منبع
cointelegraph

محمدامین نعمتی

در آستانه دهه چهارم زندگی هستم و‌ شیفته سینما، موزیک، دنیای تکنولوژی و بلاکچین و کشف تجربه‌های جدید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا