اخباراخبار بیت کوین

هاوینگ بیت کوین می‌تواند قیمت آن را تا سال 2025 به 148 هزار دلار برساند

طبق گفته شرکت پانترا کپیتال (Pantera Capital)، بیت کوین در مسیر رسیدن به نزدیک به 150000 دلار در چرخه هاوینگ چهار ساله بعدی خود قرار دارد.

مدیران Pantera در آخرین نسخه مجله ” Blockchain Letter” خود، در رابطه با صعود قیمت BTC در سال 2024 بار دیگر پیش بینی‌هایی کردند.

هاوینگ پایین ترین قیمت بیت کوین را در نوامبر 2022 تقویت کرد

مدیران شرکت پانترا کپیتال استدلال می‌کنند که عملکرد قیمت بیت کوین به شدت تحت تأثیر چرخه های هاوینگ آن است. آنها در انتظار چرخه بعدی هاوینگ در دوازده ماه آینده هستند و اعتقاد دارند روندهای تاریخی صعود با چنین رویدادی ادامه خواهند داشت.

“هاوینگ در سال 2016 عرضه بیت کوین‌های جدید را تنها به یک سوم میزان قبلی کاهش داد. جالب اینجاست که دقیقا یک سوم تاثیرش روی قیمت بود. هاوینگ 2020 عرضه بیت کوین جدید را تا 43 درصد نسبت به هاوینگ قبلی کاهش داد. Pantera گفت، 23٪ تأثیر بیشتری بر قیمت داشت.”

Pantera خاطرنشان می‌کند که BTC/USD معمولاً از هاوینگ (نصف شدن) یارانه هر بلوک به یک چرخه پایین و بالا می رسد. بنابراین این رویداد تعداد بیت کوین پرداختی به استخراج کنندگان در هر بلوک را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

آنها بیان می‌کنند که تاریخ بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال 477 روز قبل از هاوینگ به پایین ترین سطح خود رسیده است. بنابراین BTC یک روند صعودی را تجربه کرده است و سپس قیمت آن به شدت افزایش یافته است.

“رالی های پس از هاوینگ به طور متوسط 480 روز بوده است، از هاوینگ تا اوج چرخه گاوی بعدی”

بر اساس این تئوری، پانترا بازار نزولی سال 2022 را به عنوان پایین‌ترین چرخه قیمت BTC نشان می‌دهد.

آنها پیش بینی می‌کنند که تا هاوینگ بعدی در آوریل 2024، BTC/USD می‌تواند در حدود 35000 دلار معامله شود. آنها همچنین انتظار دارند که این رویداد بالاترین رکورد جدید در 480 روز پس از آن را به دنبال داشته باشد.

Pantera همچنین تاکید می‌کند که هر هاوینگ عرضه بیت کوین‌های جدید را تقریباً به نصف قبلی کاهش می‌دهد، اما تاثیر قیمت با سرعت کمتری کاهش می‌یابد. اگر تاریخ تکرار شود، آنها پیش‌بینی می‌کنند که نصف شدن بعدی در آوریل 2024 شاهد افزایش قیمت بیت کوین به 35000 دلار قبل از رویداد و 148000 دلار بعد از آن خواهد بود.

“انتظار می‌رود هاوینگ بعدی در 20 آوریل 2024 انجام شود. از آنجایی که اکثر بیت‌کوین‌ها اکنون در گردش هستند، هر نصف کردن معادل تقریباً نصف کردن عرضه جدید است. اگر تاریخ تکرار شود، هاوینگ بعدی شاهد افزایش بیت کوین به 35 هزار دلار قبل از هاوینگ و 148 هزار دلار پس از آن خواهیم بود. “

بر اساس این جدول زمانی، بیت کوین قرار است تا ژوئیه 2025 به بالاترین سطح تاریخ خود برسد.

گاوهای بیت کوین منتظر افزایش 4.2 برابری باشند

فقط پانترا نیست که بالاترین قیمت بیت کوین شش رقمی را در سال آینده پیش‌بینی می‌کند، سایر تحلیلگران نیز سودهای قابل توجهی را در آینده پیش‌بینی می‌کنند. برخی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بیت کوین می‌تواند تا سال 2026 از 100000 دلار عبور کند. برخی دیگر نیز معتقدند این افزایش قیمت ممکن است پس از رویداد هاوینگ سال آینده اتفاق بیفتد.

منبع
cointelegraph

صابره براتی

همیشه به این فکر می‌کردم چی میشه در آینده شغلی داشته باشم که هیچوقت ازش خسته نشم و حالا عاشق کارم هستم چون مطالعه و نوشتن بخش بزرگی از زندگی منه. تخصص اصلی من نوشتن درمورد بلاکچین و ارزهای دیجیتاله.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا