اخباراخبار رمز ارزها

احتمال سقوط قیمت ریپل به زیر 0.5 دلار در روزهای آتی! سرمایه‌گذاران مراقب باشند

قیمت ریپل (XRP) به سطح حمایتی ۰.۵ دلار، کاهش یافته است. علت این موضوع، تلاش خرس‌های بازار برای بازگشت قیمت به عقب است. در این رابطه، اندیکاتورها عواملی که در پشت پرده این پولبک وجود دارد را نشان می‌دهند.

با وجود اصلاح ۳۷ درصدی قیمت ریپل از نقطه اوج در سال ۲۰۲۳، ریپل لجر (XRP Ledger) با نماد (XRPL) فعالیت‌های مناسب خود را حفظ کرده است. در این رابطه، دو عامل کلیدی می‌توانند در هفته‌های آینده باعث کاهش قیمت ریپل شوند.

با وجود احساسات نزولی موجود، فعالیت شبکه ریپل نزولی نشده است

ریپل از زمان سقوط بازار آلتکوین‌ها در ۱۷ آگوست کماکان با حرکت نزولی همراه است. با اینکه روند قیمتی این ارز نزولی است اما داده‌های موجود روی زنجیره بلاکچین این شبکه بدتر نشده است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، نسبت ارزش شبکه ریپل به حجم تراکنش‌ها از ابتدای آگوست، روندی مثبت و صعودی داشته است. از تاریخ ۲۹ آگوست تاکنون، این مقدار روی عدد ۲۱۷ قرار دارد که نسبت به عدد ۵۱.۸۵ در تاریخ ۱۸ آگوست که کمترین مقدار ثبت شده، حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

به طور خلاصه، هنگامی که نسبت NVT که همان نسبت ارزش شبکه ریپل به حجم تراکنش‌ها است، افزایش می‌یابد نشان داده می‌شود که رشد در فعالیت‌های اقتصادی نیز قابل مشاهده است. همچنین هنگامی که حجم معاملات افزایش پیدا می‌کند، قیمت و تقاضا برای شبکه ریپل نیز سیر صعودی به خود می‌گیرد.

در این مورد بخوانید: دلیل رشد ناگهانی بیت کوین به ۲۸هزار دلار چه بود؟

سرمایه‌گذاران بلندمدت ریپل، در حال فروش توکن‌های خود

همانطور که عنوان شد میزان تقاضای شبکه ریپل روند نزولی نداشته است و موضوع نگران‌کننده، روند نزولی داده‌های زنجیره‌ای شبکه بلاکچین ریپل در بلندمدت است. این موضوع نشان می‌دهد که ریپل در طول ماه آگوست شاهد چندین جهش قابل توجه در طول حیات خود بوده است.

با مشاهده نمودار زیر، متوجه خواهید شد که محسوس‌ترین حرکات قیمتی ریپل در ۱، ۱۶ و ۲۵ آگوست رقم خورده است. در این تاریخ‌ها، شاهد افت قابل توجهی در ارزش ریپل بودیم.

این دسته از داده‌ها، احساسات کلی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را در بلندمدت بررسی و اندازه‌گیری می‌کنند. این تحلیل با بررسی میانگین تعداد روزهایی که این توکن‌ها از آدرس کیف پول فعلی خود جا به جا می‌شوند، بدست می‌آید.

روند نزولی در مدت حیات یک توکن، نشان می‌دهد که در این بازه زمانی، سرمایه‌گذاران بلند مدت اقدام به فروش توکن‌های خود کردند. در نمودار بالا همبستگی قابل توجه میانگین سن توکن و اصلاحات قیمتی اخیر ریپل را مشاهده می‌کنید.

این موضوع نشان می‌دهد که اگر سرمایه‌گذاران بلندمدت، اقدام به بستن موقعیت و فروش توکن‌های خود در هفته‌های آینده کنند، ممکن است ریپل کاهش قیمت بیشتری را تجربه کند.

پیش‌بینی قیمت ریپل: بازگشت احتمالی به زیر ۰.۵ دلار

در حالی که قیمت‌های کنونی برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارز ریپل نامطلوب و نامناسب است، آن دسته از افرادی که در ماه‌های اخیر اقدام به خرید این ارز دیجیتال کردند، به دلیل ایجاد رویدادهایی نظیر دادرسی ریپل بوسیله SEC، بیشتر تمایل به فروش توکن‌های خود دارند.

نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) که وضعیت مالی خالص دارندگان فعلی را بررسی می‌کند، این پیش‌بینی را تایید می‌کند.

با این وجود، قیمت ریپل در حال حاضر در محدوده ۰.۵۱ دلار است و سرمایه‌گذارانی که این ارز را در ماه گذشته خریداری کردند، در حال حاضر دارای ضرر ۱۳ درصدی هستند. همینطور افرادی که در حدود ۱۸۰ روز پیش اقدام به خرید این ارز دیجیتال کردند، دارای ضرر ۶.۷ درصدی هستند.

الگوهای معاملاتی نشان می‌دهند که در صورت تکرار روند گذشته، باید شاهد کاهش قیمت ریپل تا محدوده ۰.۴۵ دلار باشیم. البته این سطح قیمتی در صورت شکست سطح ۰.۴۹ دلار ایجاد می‌شود.

برعکس سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت، سرمایه‌گذارانی که به صورت بلند مدت در این ارز سپرده‌گذاری کردند در حدود ۵ درصد سود کسب کردند. با این اوصاف در صورتی که ریپل حرکتی صعودی داشته باشد، می‌تواند به سطح ۰.۵۴ دلار وارد شود. همچنین اگر شرایط مساعد و روند حرکتی نیز صعودی باشد، می‌توان انتظار تاچ قیمت ۰.۶ دلار را از ریپل داشت.

منبع
cryptonews

محمدجواد بختیاری

علاقه‌مند به دنیای دیجیتال، مباحث مالی و سرمایه‌گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا