اخبار

ارزش بازار بیت کوین از سایر ارزهای دیجیتال پیشی گرفت! سلطه بیت کوین به بیش از 50٪ بازار

براساس داده‌های منتشر شده از وبسایت TradingView، ارزش بازار بیت کوین بار دیگر از مجموع سایر ارزهای دیجیتال پیشی گرفت. دامیننس (Dominance) یا سلطه بیت کوین در روز دوشنبه برای اولین بار از ماه می سال 2021 به بالای 50 درصد رسید. این اتفاق در شرایطی رخ داد که قیمت بیت کوین پس از اعلام ممنوعیت کامل استخراج کریپتو توسط چین کاهش یافت. غول خودروسازی جهان یعنی تسلا نیز به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی مربوط به بیت کوین (مصرف زیاد انرژی)، تاحدودی از این دارایی فاصله گرفت.

دامیننس بیت کوین آخرین بار در ژوئن سال 2022 به مرز 50 درصد نزدیک شد، زیرا کل بازار ارزهای دیجیتال تحت تاثیر اخبار ایالات متحده بود. این اخبار ناشی از انقباض پولی است که توسط فدرال رزرو تدوین شده بود که نشان از مبارزه دولت «بایدن» برای مهار تورم دارد. در حالی که بیت کوین در ژوئن سال 2022 کاهش چشمگیری داشت، ارزهایی مانند اتریوم (ETH) با شدت بیشتری سقوط کردند؛ حتی جفت ارز ETH/BTC فقط به اندازه 0.05 سقوط را تجربه کرد.

در ژوئن سال 2023 مشابه سال قبل شاهد کاهش بودیم، به طوری که ETH/BTC  از 0.07 در شش ژوئن به 0.064 در زمان نگارش این مقاله (20 ژوئن) رسید. سایر آلتکوین‌های مطرح از جمله Cardano (ADA)، Solana (SOL) و Polygon (MATIC) نیز در پی شکایت، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه کوین‌‌بیس به طور قابل توجهی نسبت به بیت ‌کوین آسیب دیدند. این شکایت مبنی بر این بود که هر سه آلتکوین‌های فوق اوراق بهادار ثبت ‌نشده هستند.

«گری جنسلر»، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، بار دیگر تصریح کرد که بیت کوین را به عنوان یک کالا در نظر می‌گیرد. این کمیسیون در شکایتی علیه بایننس، توکن بومی صرافی بایننس کوین (BNB) را یک اوراق بهادار نامید. این توکن که از نظر ارزش بازار چهارمین ارز دیجیتال بزرگ کریپتو است، از ابتدای ماه ژوئن 2023 حدود 20 درصد سقوط را تجربه کرده است.

دامیننس بیت کوین اغلب به دلیل عدم نمایش سهم واقعی بیت کوین به دلیل استفاده از استیبل کوین‌ها در محاسبات مورد انتقاد قرار گرفته است. استیبل کوین‌ها عملاً معاملات دلاری روی بلاک چین هستند. با این حال، حتی بازار استیبل کوین‌ها با کاهش روبرو بوده است. این موضوع هنگامی رخ داد که ارز Paxos توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مجبور شد تا استیبل کوین BUSD را در فوریه کم کرده و میلیاردها دلار توکن را از گردش خارج کند.

«مایکل سیلر»، رئیس اجرایی MicroStrategy، در سه شنبه هفته گذشته پیش بینی کرد که دامیننس بیت ‌کوین به بیش از ۸۰ درصد افزایش می‌یابد، زیرا سیاست گذاران و تنظیم‌ کننده‌ها به محدود کردن سایر دارایی‌های دیجیتال ادامه می‌دهند. پس از درخواست مدیر سرمایه گذاری موسسه بلک راک (BlackRock) برای صندوق قابل معامله در بورس اسپات بیت کوین (ETF) به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، بیت کوین به اندازه شش درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافت. سرمایه گذاران خوش بین ممکن است تاییدیه‌های مثبتی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دریافت کنند.

منبع
finance.yahoo

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا