ارزهای دیجیتال

ارز سایتاما چیست؟ رمزارزی با هدف آموزش نسل Z

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

در می 2021، یک فرد ناشناس ارز سایتاما را بر بستر شبکه اتریوم بنیانگذاری کرد. آموزش سرمایه‌گذاری به نسل جوان یا به اصطلاح نسل Z، اصلی‌ترین هدف راه‌اندازی این پروژه است.

بنیانگذار Saitama Inu برای ترویج دانش ارز دیجیتال بین نسل جوان و اطمینان از بهبود اطلاعات کریپتو نسل‌های قدیمی‌تر، این اکوسیستم ساده رمزنگاری را ایجاد کرد. فعالیت‌ها در پروژه سایتاما فقط به سرمایه‌گذاری و آموزش آن ختم نمی‌شود، در این پروژه فعالیت‌هایی چون توسعه کیف پول پروژه Saitama Inu، سرگرمی‌های آموزشی، بازار، لانچ پد NFT و سایر سرگرمی‌ها صورت می‌گیرد.

ارز سایتاما چیست؟

پروژه سایتاما یک ارز دیجیتال بومی تحت عنوان سایتاما (SAITAMA) طراحی کرده و در اکوسیستم خود از آن استفاده می‌کند. جالب است بدانید که براساس وایت پیپر پروژه، لوگوی این ارز دیجیتال الهام گرفته از افسانه «سگ‌های ارواح» در کوه‌های سایتاما است. مطابق این افسانه، این سگ‌ها به مثابه یک نگهبان در برابر مصائب و بدبختی‌ها هستند.

SAITAMA یک نوع میم کوین و یک توکن ERC-20 است. از آنجایی که این ارز دیجیتال مانند دوج‌کوین و شیبااینو تم سگ دارد، توانسته علاقمندان زیادی را به خود جلب کند. در طول چند سال اخیر این نوع میم کوین‌ها مورد توجه علاقمندان به رمزارز بوده‌اند و افزایش قیمت هنگفتی را تجربه کرده‌اند.

ویژگی‌های مهم ارز دیجیتال سایتاما اینو

رمزارز سایتاما سه ویژگی مهم دارد که باید به آنها توجه شود:

۱) در پروژه سایتاما کاربرانی که توکن‌های خود را در استخر Saitama Inu قرار می‌دهند، از تراکنش‌های انجام شده با ارز دیجیتال سایتاما سود می‌برند. بنابراین سیستم درآمد غیر فعال این پروژه به نفع کاربران است. به‌طوری‌که ۲ درصد از هر تراکنش کسر می‌شود و به عنوان پاداش به جامعه این میم کوین تعلق می‌گیرد. تا زمانی که کاربران توکن‌های خود را در این استخر قرار داده‌اند، هر زمان توسط جامعه این کریپتو تراکنشی صورت بگیرد، کاربران درآمد کسب خواهند کرد.

۲) دومین ویژگ رویکرد توکن‌سوزی این توکن است که ارزش آن را بالا می‌برد. مجموع این ارز دیجیتال 100 کوادریلیون توکن است که 55 درصد آن سوزانده شده و فقط 45 درصد عرضه در گردش دارد. بنابر اظهارات تیم سایتاما اینو، 4٪ از این 45٪ در یونی سواپ برای حفظ نقدینگی بلاک شده است. در هر تراکنشی که صورت می‌گیرد، ۲ درصد دیگر می‌سوزند و این امر عرضه در گردش این توکن را کاهش می‌دهد و ارزش آن را بالا می‌برد.

۳) نهنگ‌ها به سمت سایتاما اینو نمی‌آیند! این ارز دیجیتال برای اینکه هر کاربر بتواند به صورت منصفانه سود ببرد، از یک «تله ضد نهنگ» استفاده می‌کند. به همین منظور توسعه‌دهنگان این ارز دیجیتال از کدگذاری استفاده می‌کنند تا دارندگان بزرگ نتوانند نقدینگی را کنترل کنند. تله ضد نهنگ که در قرارداد هوشمند سایتاما اینو کدگذاری شده است، به ارز سایتاما کمک می‌کند تا نهنگ‌ها یا دارندگان بزرگ نتوانند مقادیر زیادی از این توکن را نگهداری کنند.

اکوسیستم سایتاما اینو چگونه است؟

پروژه سایتاما اینو به دنبال این است که که یک اکوسیستم کامل ارز دیجیتال را توسعه دهد. در ادامه در مورد جزئیات عناصر اصلی این اکوسیستم بیشتر توضیح خواهیم داد:

  • سایتامارکت (SaitaMarket): سایتامارکت می‌خواهد یک پلتفرم صرافی برای جامعه ایجاد کند. در این پلتفرم کاربران می‌توانند معاملات خود را انجام دهند. بازاری که این پروژه ایجاد کرده است باعث می‌شود که کاربران اختیار و آزادی بیشتری برای انجام معاملات خود با توکن‌ها داشته باشند.
  • سایتاماسک (SaitaMask): سایتاماسک کیف پول ارز سایتاما است که باعث تسهیل تراکنش‌های ارز دیجیتال می‌شود. سرمایه‌گذاران با این کیف پول کاربردی می‌توانند به صورت دقیق بر دارایی‌های خود نظارت کنند. در حال حاضر این کیف پول در حال انجام ممیزی امنیتی است که به گفته تیم آن 95 درصد آن تکمیل شده است. با این کیف پول کاربران علاوه بر انجام تراکنش‌های راحت‌تر، دیگر لازم نیست هزینه‌هایی مثل مالیات و خدمات بیشتر متحمل شوند.
  • سایتامیکر (SaitaMaker): سایتامیکر پلتفرمی است برای تسهیل راه‌اندازی و معاملات پروژه‌های NFT که همچنان در حال توسعه است. جالب است بدانید که اخیرا ویلی دی، یکی از اعضای گروه مشهور رپ Ghetto Boys، از این پلتفرم حمایت کرد. او با یک قرارداد 50 میلیون دلاری به تیم سایتما پیوست و مسئول ایجاد پروژه‌های NFT جدید شد.
  • بخش سرگرمی آموزشی سایتاما (Saita Edutainment): این بخش، یک رویکرد منحصر به فرد از پروژه سایتاما است و هدف اصلی این پروژه را دنبال می‌کند. این بخش شامل چند کانال است که در آن به افراد بخصوص نسل جوان در ارتباط با سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، پس‌انداز و مدیریت دارایی آموزش داده می‌شود. مطابق پژوهش‌ در ایالات متحده، فقط 43 درصد از نسل Z سواد مالی دارند. به همین دلیل است که این پروژه به هدف آموزش فعالیت‌های بلاک چینی و سرمایه گذاری نسل جوان تشکیل شد.
  • استودیو سایتاما: این بخش از پروژه بر سرگرمی و توسعه بازی‌ متمرکز است. در حال حاضر در این بخش بازی به نام Wolfcaster طراحی شده است. بازی اکشنی که به سایتاماسک مرتبط است تا کاربران به طور همزمان هم بازی کنند و هم درآمد کسب کنند. کاربران قادر هستند در این بازی به خرید و فروش توکن‌های خود بپردازند. استراتژی کسب درآمد بازی، به نقدینگی ارز سایتاما کمک می‌کند.

چه کسی یا چه کسانی پشت راه اندازی پروژه سایتاما اینو هستند؟

قبل‌تر نیز ذکر کردیم که پروژه سایتاما اینو توسط فردی ناشناس بنیانگذاری شد. این فرد پس از راه‌اندازی پروژه در شبکه اتریوم از مالکیت آن انصراف داده است. در صنعت کریپتو، انصراف از مالکیت پروژه، راهی است که در آن فرد یا تیم موسس پروژه به جامعه نشان می‌دهد که خبری از کلاهبرداری یا راگ پول در آن پروژه نیست. به هر حال بهتر است کاربران این نکته را مورد توجه قرار دهند که انصراف از مالکیت، باعث نمی‌شود که پروژه بدون ریسک و کاملا قابل اعتماد باشد.

پس از انصراف از مالکیت، این پروژه به دست جامعه سایتاما اینو و توسعه‌دهندگان در جامعه افتاد تا آن را توسعه دهند. پروژه ارز سایتاما بعدها توجه یک تیم به رهبری راسل آرماند، مالک سابق شرکت تابعه برکشایر هاتاوی را به خود جلب کرد. به این ترتیب این پروژه هم‌اکنون تحت رهبری راسل آرماند و تیمش است. اصول رهبری آرماند در این پروژه مبتنی بر ارتباط شفاف و باز با کاربران به عنوان یک پروژه جامعه محور است تا توسعه این پروژه هر چه بیشتر امکان‌پذیر باشد. کاربران می‌توانند از طریق AMAهای زنده هفتگی یا مصاحبه‌هایی که توسط چندین کانال قابل دسترس است، با مدیران استخر در ارتباط باشند.

در حال حاضر مدیرعامل پروژه ارز سایتاما راسل آرماند است. او مدرک MBA در مدیریت بازرگانی دارد. همچنین او ۴ سال در حوزه ارزهای دیجیتال سابقه فعالیت دارد. چیزی که باعث اعتماد جامعه این پروژه به این فرد و تیمش شده است، شهرت آرماند در برکشایر هاتاوی است.

آیا ارز سایتاما، برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی است؟

تا پیش از نوامبر 2021، سایتاما اینو در حدود 0.000000008 دلار تا 0.000000007 دلار معامله می شد. قیمت این ارز دیجیتال در یک روند صعودی در نوامبر 2021 در حدود 0.000000147 دلار به اوج خود رسید. این دوره با اخبار مثبت ارزهای دیجیتال و افزایش قیمت بیت‌کوین همزمان بود. قیمت سایتاما نیز تحت تاثیر افزایش قیمت بیت‌کوین و اثر مثبت آن بر بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافت. پس از این دوره قیمت این ارز دیجیتال به دلیل تحت تاثیر قرارگرفتن در هک بیت مارت کاهش یافت. بعد از دسامبر 2021، این ارز دیجیتال دیگر روند افزایشی نداشته است. در حال حاضر، سایتاما اینو با قیمت 0.00000005 دلار معامله می‌شود.

SAITAMA هم اکنون از نظر ارزش بازار، رتبه 2818 را به خود اختصاص داده است. با قیمت 0.00000005 دلار، ارزش کلی بازار آن 1.86 میلیارد دلار است.

مقایسه سایتاما اینو و شیبا اینو

بزرگترین رقیب ارز سایتاما، میم‌کوین پرطرفدار شیبااینو است. این سوال که آیا سایتاما اینو می‌تواند به جایگاه شیبا اینو برسد یا از آن پیشی بگیرد، ذهن خیلی از علاقمندان به کریپتو را به خود مشغول کرده است. حال بیایید با در نظر گرفتن چندین فاکتور اصلی، این دو میم‌کوین را دقیق‌تر مورد مقایسه و بررسی قرار دهیم:

استاندارد توکن: سایتاما اینو مانند شیبا اینو یک توکن ERC-20 بر روی شبکه اتریوم است.

حداکثر عرضه: حداکثر عرضه هم در سایتاما و هم در شیبا 100 کوادریلیون توکن است که بعد از راه‌اندازی قیمت آنها به طور فزاینده‌ای بیشتر شد. اما میم‌کوین شیبا اینو زودتر جایگاه خود را در فهرست صرافی‌های مهم و شناخته شده تثبیت کرد، در حالیکه سایتاما تنها در لیست تعدادی صرافی غیرمتمرکز مثل یونی سوآپ قرار گرفته است. در نتیجه ارز سایتاما به نسبت شیبا اینو بازار و حجم معاملات کمتری دارد.

تعامل و فعالیت‌های جامعه: در پروژه سایتاما ويژگی‌های آموزشی و سرگرمی متعدد برای جذب نسل Z طراحی شده است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که این پروژه در صنعت کریپتو منحصر به فرد و بلارقیب باشد.

توکنومیکس: شیبا اینو 50 درصد از عرضه توکن خود را به ویتالیک بوترین اختصاص داده است. درست برخلاف شیب، سایتاما اینو 45 درصد از عرضه توکن‌های خود در بازار را حفظ کرده است و از طرق متفاوتی آنها را به گردش درمی‌آورد. به علاوه ویژگی دیگری که ارز سایتاما را متمایز می‌کند این است که این ارز دیجیتال قانون جالبی در هر تراکنش دارد. مطابق این قانون از هر تراکنش جامعه ۲ درصد به عنوان مشوق به کاربران تعلق می‌گیرد. این ویژگی، علی‌الخصوص برای کاربرانی که فقط ارز دیجیتال نگه می‌دارند و درآمد فعالی ندارند، بسیار مناسب  است. مورد دیگر این است که در هر تراکنش این ارز دیجیتال ۲ درصد از توکن‌ها می‌سوزند تا ارزش آن افزایش پیدا کند. این قابلیت باعث تقویت نقدینگی و افزایش درآمد کاربران می‌شود.

ماموریت: هر دو توکن شیبا اینو و سایتاما دارای هدف‌های مشخصی هستند. برای مثال شیبا اینو کمک‌هایی برای نجات سگ‌های شیبا اینو جمع‌آوری می‌کند و ارز سایتاما در تلاش برای رسیدن به هدف کمک به نهادهای آموزشی در آینده است.

آینده سایتاما اینو چیست؟

این پروژه، مطابق نقشه راه خود در آخرین مراحل توسعه قرار دارد. در آخرین مرحله، ارز سایتاما دارای 200000 دارنده است و در تلاش برای معرفی توکن فن سایتما، راه اندازی Saita Mask V1 و SaitaMaker و شکل‌گیری مشارکت‌های سازمانی بیشتر است. از آنجایی که NFT در حال حاضر هیاهوی بسیاری به پا کرده است، چنانچه لانچ پد مبتنی بر NFT راه‌اندازی شود، کاربران بیشتری به این پلتفرم چذب می‌شوند. به این ترتیب راه‌اندازی این قابلیت‌، به تقویت پایگاه کاربری سایتاما اینو کمک می‌کند.

سخن اینوکس با شما

سایتاما اینو، پروژه‌ای جامعه محور است که با چشم‌انداز آموزش ارز دیجیتال و کسب درآمد به نسل Z و سایر کاربرانش ایجاد شده است. در این پروژه، ویژگی‌های جذابی مانند کیف پول، بازار، لانچ پد NFT، آموزش‌ها و سرگرمی‌های دیگر برای جذب بیشتر مخاطب طراحی شده است.

از آنجایی که جهان کم‌کم به سمت بازارهای مجازی هدایت می‌شود، هدف سایتاما اینو که آموزش سرمایه‌گذاری به نسل بعد است، بیشتر برجسته می‌شود. با این ویژگی‌های مهم، پیش‌بینی می‌شود که ارز سایتاما از شیبا اینو پیشرفته‌تر شود. با این حال زمان صحت این پیش‌بینی را ثابت می‌کند. در هر صورت، قطعا کاربران ارز دیجیتال، علی‌الخصوص دوستداران میم کوین‌ها، توسعه سایتاما اینو در آینده را دنبال می‌کنند.

منبع
phemex

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا