ارزهای دیجیتال

ارز کرونوس و اهداف آن را بیشتر بشناسید

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

کرونوس با نماد اختصاری (CRO) ارز دیجیتالی است که توسط CRO Protocol Labs که به Crypto.com مشهور است طراحی شده است. طیف وسیعی از خدمات را به علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. Cronos که توکن اصلی شبکه Crypto.com است، تراکنش‌های سریع و ایمن را در شبکه امکان‌پذیر می‌کند. این ارز دیجیتال از توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند. این مقاله از اینوکس به بررسی ویژگی‌ها و موارد استفاده Cronos می‌پردازد.

آشنایی با کرپتو دات کام

CRO Protocol Labs که به نام Crypto.com مشهور است، در آغاز موناکو نام داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۸ نام خود را از موناکو به Crypto.com تغییر داد. این شرکت یک پلتفرم مالی همه‌کاره ارائه داده است. کاربران در صرافی آن می‌توانند خدمات ارزهای دیجیتال را دریافت کنند.

این خدمات شامل خدمات پرداخت با اپلیکیشن و ویزاکارت، دیفای و NFT است. در این برنامه شما می‌توانید به معاملات ارز دیجیتال بپردازید و با آن به درآمد برسید، همچنین می‌توانید دارایی خود را در کیف پول‌های امن نگهداری کنید. علاوه بر این، این شرکت رمزارزی به نام کرونوس یا CRO در بلاکچین خود طراحی کرده است تا با آن برنامه‌های خود را بیشتر تقویت کند.

کرونوس (CRO) چیست؟

کریپتو دات کام، یک توکن تحت عنوان کرونوس یا CRO طراحی کرده است. پروتکل‌ها و مکانیسم اجماع قابل استفاده در طراحی CRO باعث می‌شود که این ارز دیجیتال قابل استخراج نباشد. این ارز دیجیتال در صرافی Crypto.com قابل خرید است. البته ساکنان ایالات متحده هنوز نمی‌توانند به صرافی برنامه دسترسی داشته باشند.

مهم‌ترین هدف ایجاد Crypto.com، تلاش برای جهانی سازی ارز دیجیتال است، به‌طوریکه همه افراد جهان به ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشند.

برای رسیدن به این هدف، توسعه دهندگان پلتفرمی طراحی کردند که برطرف‌کننده نیازهای ارز دیجیتالی سرمایه‌گذاران، معامله‌گران، مصرف‌کنندگان و مشاغل باشد. آنها عقیده دارند که پلتفرمی که ارائه کننده این خدمات باشد، به جای اینکه از یک بلاکچین فورک شود، به بهترین وجه با بلاکچین خود ارائه می‌شود.

در ابتدا نام ارز دیجیتالی که این شرکت طراحی کرده بود، MCO یا موناکو بود. این شرکت بعد از اینکه به کریپتو دات کام تغییر نام داد، نام ارز دیجیتال خود را نیز به کرونوس یا CRO تغییر داد. این ارز دیجیتال برای استفاده در بلاکچین طراحی شده است.

خدماتی که Crypto.com ارائه می‌دهد پنج دسته هستند:

۱. پرداخت با اپلیکیشن یا ویزاکارت

۲. خرید و فروش ارز دیجیتال

۳. خدمات دیفای

۴. خدمات متاورس و NFT

۵. ارز دیجیتال کرونوس

شبکه Crypto.org بلاکچین Crypto.com، از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) تحت عنوان Tendermint استفاده می‌کند.

در آغاز راه‌اندازی این ارز دیجیتال پنج میلیارد CRO برای پاداش‌دهی (بلاک ریوارد) در نظر گرفته شد. هر پنج ثانیه یک بار بلوک‌های جدید ایجاد می‌شوند.

Cronos چه تفاوتی با اتریوم دارد؟

اتریوم و کرونوس از این لحاظ که هر دو توکن بومی شبکه خود هستند که از عملکردهای محیط خود پشتیبانی می‌کنند، شبیه به هم هستند. اما این دو کریپتو با وجود این شباهت، تفاوت‌های بیشتری نیز دارند.

اولین تفاوت این است که Crypto.com بلاکچین متن بسته خود را با این هدف طراحی کرده است که تعدادی سرویس مالی غیر متمرکز را توسط یک پلتفرم ارائه دهد. اتریوم متن باز است و شفافیت بالایی دارد. هر فردی می‌تواند برنامه‌نویسی آن را بررسی کند، برای ایجاد تغییرات پیشنهاد دهد و یا محصولات خود را توسعه دهد.

دومین تفاوت مرتبط با اهداف Crypto.com و اتریوم است. Crypto.com شرکتی است که ارائه‌کننده خدمات مالی است، بنابراین مفهوم متمرکز بودن را منعکس می‌کند. اما اتریوم کاملا غیر متمرکز است. بلاکچین Crypto.org و کرونوس بر روی اتریوم اجرا می‌شوند.

سومین تفاوت این است که خدماتی که Crypto.com ارائه می‌دهد، باعث راحتی کار علاقمندان به ارزهای دیجیتال می‌شود. علی‌الخصوص کاربرانی که ترجیح می‌دهند تمامی تراکنش‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود را در یک پلتفرم داشته باشند. با اینکه این پلتفرم، یک پلتفرم مالی متمرکز است، اما ذاتا چیز بدی نیست.

بسیاری از افراد دوست ندارند از صرافی‌های متعدد برای تبدیل ارز دیجیتال خود استفاده کنند یا چندین کیف پول متفاوت داشته باشند. Crypto.com تمامی مواردی که یک فرد برای فعالیت در امور ارز دیجیتال و امور مالی غیر متمرکز نیاز دارد را فراهم می‌کند.

CRO چه اهدافی دارد؟

ماموریت کلی Crypto.com سرعت بخشیدن به جهانی شدن رمزارزها با ارائه خدمات مالی دیجیتال به مردم است.

این شرکت که طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال، محصولات و خدمات بلاکچینی ارائه می‌دهد، پرداخت‌ها را به سمت وب 3 اعتقاد دارد که باید برای توسعه وب 3 هزینه‌هایی صورت بگیرد که قرار است مطابق فناوری بلاکچین ایجاد شود و از کریپتوها استفاده کند.

توکن کرونوس به جهت راحت‌ انجام شدن تراکنش‌ها با بلاکچین طراحی شده است. از این ارز دیجیتال به منظور پرداخت کارمزد تراکنش و پاداش‌دهی در استیکینگ استفاده می‌شود.

سخن اینوکس با شما

ارز دیجیتال کرونوس یا CRO نقش مهمی را در اکوسیستم Crypto.com ایفا می‌کند. این توکن بومی عملکردها و خدمات متنوعی را ارائه می‌کند. CRO ابزاری برای تسهیل مبادلات و افزایش کارایی در پلتفرم Crypto.com است. همانطور که پلتفرم Crypto.com همچنان به گسترش و محبوبیت خود ادامه می‌دهد، انتظار می‌رود اهمیت کرونوس در بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال بیشتر شود و آن را به یک دارایی جذاب برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان تبدیل کند.

سوالات متداول

1. آیا CRO گزینه‌‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری است؟

ارز دیحیتال کرونوس توکنی است که Crypto.com به منظور ساده‌تر کردن تراکنش‌ها در اکوسیستم مالی یا بلاکچین خود طراحی کرده است. شما آن را در بعضی از صرافی‌های متمرکز می‌یابید، با این حال برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست. چنانچه قصد دارید از آن برای سرمایه گذاری استفاده کنید، بهتر است از یک مشاور مالی حرفه‌ای کمک بگیرید.

2. ارز دیجیتال کرونوس چیست؟

کرونوس یا CRO ارز دیجیتالی است که سازنده آن شرکت Crypto.com است و برای استفاده در بلاکچین و ارائه خدمات مالی طراحی شده است.

3. کوین بیس بهتر است یا کریپتو دات کام؟

کوین بیس یک صرافی ارز دیجیتال است که تحت نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار است. Crypto.com یک صرافی و پلتفرم مالی غیر متمرکز است که هنوز در ایالات متحده قابل استفاده نیست. اینکه کدام بهتر است به تجربه کاربر، راحتی دسترسی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان وابسته است.

منبع
investopedia

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا