تحلیل و سرمایه گذاری

بهترین ارز برای ترید ساعتی؛ 12 ارز ترند برتر

همان‌طور که می‌دانید، تریدرها در بازه‌های زمانی مختلفی معامله می‌کنند. انتخاب بازه زمانی و نوع ارز دیجیتال به استراتژی معاملاتی یک تریدر بستگی دارد. بااین‌حال، انتخاب یک ارز مناسب برای تایم‌فریم مورد نظر شما، اهمیت زیادی دارد. به‌خاطر همین، در این مقاله از اینوکس، می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که بهترین ارز برای ترید ساعتی چیست.

اصولاً ترید ساعتی بر اساس نوسانات بازار در یک بازه یک‌ ساعت تا چند ساعت انجام می‌شود و شما باید به‌سراغ ارزهای قابل اعتمادی بروید که چنین خصوصیتی را داشته باشند. یافتن یک ارز خوب برای معامله در میان هزاران ارز دیجیتال کار دشواری است. پس، با ما همراه باشید تا بهترین ارز دیجیتال برای ترید ساعتی را به شما معرفی کنیم.

ترید ساعتی چیست؟

منظور از ترید ساعتی، خرید و فروش یک ارز دیجیتال در بازه زمانی چندساعته در طول یک روز است. این معامله می‌تواند یک ساعت تا چند ساعت طول بکشد؛ اما اصولاً به یک روز نمی‌رسد. البته توجه داشته باشید که اصطلاح ترید ساعتی بیش از مدت معامله، به تایم‌فریم تحلیل اشاره دارد. یعنی شما سیگنال چنین معامله‌ای را از نمودار ساعتی ارز دیجیتال دریافت می‌کنید.

البته معامله‌گران حرفه‌ای، برای تحلیل تکنیکال و یا پرایس اکشن، از تایم‌فریم‌های قبلی و بعدی هم کمک می‌گیرند تا سیگنال معاملاتی خود را تقویت کنند. در نتیجه، شما باید ابتدا بهترین ارز برای ترید ساعتی را انتخاب کنید. سپس، نمودار قیمت آن را در تایم‌فریم ساعتی زیر نظر بگیرید و بعد وارد معامله شوید.

معاملات ساعتی می‌توانند به روش‌های اسپات، فیوچرز و… انجام شوند. پس، منظور ما از معاملات ساعتی، فقط خرید یک ارز در قیمت پایین و فروش آن در قیمت بالا نیست، بلکه شما می‌توانید با انجام معاملات فیوچرز، از حرکت نزولی قیمت هم سود بگیرید.

در این مورد بخوانید: بهترین استراتژی ترید روزانه؛ ۱۰ استراتژی برتر سال ۲۰۲۳

بهترین ارز برای ترید ساعتی چیست؟

بر اساس آمار به‌دست‌آمده از سایت Coinmarketcap، بیش از 24000 ارز دیجیتال برای ترید وجود دارند. ازاین‌رو، انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای ترید ساعتی در بین این تعداد رمزارز کار دشواری است؛ اما ما در اینجا بهترین گزینه‌ها را برای شما گردهم آورده‌ایم. در نتیجه، با مطالعه این نقد و بررسی، شما می‌توانید بهترین ارز برای ترید ساعتی را شناسایی کرده و آن را در استراتژی معاملاتی‌تان بگنجانید.

فایل کوین، بهترین ارز دیجیتال برای ترید ساعتی

فایل کوین (FIL)

فایل کوین (Filecoin) با نماد اختصاری FIL یکی دیگر از نمونه‌های بهترین ارز برای ترید ساعتی است. فایل کوین پروژه‌ای برای وب 3 به حساب می‌آید که بر ذخیره‌سازی غیرمتمرکز فایل‌ها تمرکز دارد. تقریباً هرگونه فایلی را می‌توان با استفاده از فایل کوین به‌صورت غیرمتمرکز ذخیره کرد. این پروژه نیاز به فضای ابری متمرکز را از بین می‌برد.

ازآنجایی‌که فایل کوین اخیراً محبوبیت زیادی کسب کرده، در حجم بسیار خوبی معامله می‌شود و دارای نوسانات زیادی است. این نوسانات به‌خاطر عرضه و تقاضا ایجاد می‌شوند. ازاین‌رو، گزینه خوبی برای ترید ساعتی به حساب می‌آید. این ارز دیجیتال عرضه کلی برابر با 2 میلیارد واحد دارد و هم‌اکنون امکان ترید آن در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز وجود دارد.

همچنین، با مراجعه به نمودار قیمت فایل کوین می‌بینیم که در یک ساعت گذشته حدود 0.5 دلار رشد داشته است که این نوسانات برای ترید ساعتی بسیار مناسب هستند.

پالیگان (MATIC)

پالیگان (Polygon) با نماد اختصاری MATIC یک راه‌حل لایه دوم اتریوم است که بر روی بهبود مقیاس‌پذیری این شبکه تمرکز دارد. این ارز دیجیتال که به افزایش سرعت و کاهش هزینه‌های اتریوم کمک می‌کند، یکی از گزینه‌های خوب برای ترید ساعتی است. این شبکه که در سال 2017 معرفی شد، در ابتدا متیک نام داشت؛ اما در سال 2021، به‌طور رسمی به پالیگان تغییر نام داد.

پالیگان عرضه کلی برابر با 10 میلیارد واحد دارد. تعداد زیاد این توکن باعث شده که قیمت پایینی داشته باشد و برای خرید در حجم بالا مناسب باشد. همچنین، نوسانات این ارز دیجیتال نشان می‌دهند که گزینه بسیار خوبی برای ترید ساعتی است. با نگاهی به نمودار قیمت پالیگان می‌بینیم که این ارز در یک ساعت گذشته 1.49 درصد رشد که این نوسان برای ترید ساعتی بسیار مناسب است.

آربیتروم (ARB)

آربیتروم (Arbitrum) با نماد اختصاری ARB یکی دیگر از راه‌حل‌های لایه دوم اتریوم است. این شبکه از فناوری رول‌آپ برای تجمیع تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌های اتریوم استفاده می‌کند. آربیتروم یکی از پُرمعامله‌ترین ارزهای بازار است. تقاضای زیاد این ارز دیجیتال، نوسانات زیادی را در قیمت این ارز ایجاد می‌کند. این نوسانات باعث شده‌اند که ARB یکی از نمونه‌های بهترین ارز برای ترید ساعتی باشد.

عرضه کل واحدهای آربیتروم حدود 10 میلیارد واحد است. هم‌اکنون امکان ترید ساعتی این ارز در صرافی‌های مختلف وجود دارد. وقتی به نمودار قیمت آربیتروم مراجعه می‌کنیم، این ارز در 1 ساعت گذشته حدود 0.56 درصد رشد داشته که نشان می‌دهد شما به‌راحتی می‌توانید از این ارز سود دریافت کنید.

در این مورد بخوانید: بهترین استراتژی فارکس چیست؟ | ۸ استراتژی برتر

تی سی جی کوین (TCG)

تی سی جی کوین (TCG) یکی از رمزارزهای جدید است که گزینه خوبی برای لیست بهترین ارز برای ترید ساعتی به حساب می‌آید. این ارز دیجیتال از خاصیت ضدتورمی سود می‌برد و با سوزاندن 40 درصد از توکن‌هایش، به‌دنبال افزایش قیمت این ارز است. این کوین که متعلق به یک بازی ارز دیجیتال می‌باشد، کاربردهای مختلفی در محیط بازی دارد.

عرضه کل توکن‌های TCG به 280 میلیون محدود شده که استعداد بالای آن را برای افزایش قیمت نشان می‌دهد. این ارز دیجیتال در یک روز گذشته 1.56 و در یک ساعت قبل حدود 0.5 درصد رشد داشته است. این نوسانات نشان می‌دهد که TCG گزینه خوبی برای ترید ساعتی به حساب می‌آید.

ایمیوتبل ایکس (IMX)، بهترین ارز برای ترید ساعتی

ایمیوتبل ایکس (IMX)

ایمیوتبل ایکس (Immutable X) با نماد اختصاری IMX یکی از ارزهای جذاب بازار کریپتو است که یکی از گزینه‌های فهرست بهترین ارز برای ترید ساعتی نیز محسوب می‌شود. این شبکه که راه‌حل لایه دومی برای اتریوم است، بر روی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) تمرکز دارد.

بنیان‌گذاران این پروژه مدعی هستند که ایمیوتبل ایکس می‌تواند بر مشکلاتی مانند سرعت پایین، تجربه کاربری ضعیف و عدم نقدینگی در بازار NFT غلبه کند. این فناوری به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که به‌راحتی توکن‌های ERC-20 و ERC-721 را راه‌اندازی کنند. این ارز دیجیتال عرضه کلی برابر با 2 میلیارد واحد دارد.

نکته قابل توجه درباره IMX این است که در یک روز گذشته 8.11 و در یک ساعت گذشته 1.44 درصد رشد داشته است. این مسئله نوسانات بالای ایمیوتبل ایکس را نشان می‌دهد و آن را به یک ارز دیجیتال خوب برای ترید ساعتی تبدیل می‌کند.

فلاکس (FLUX)

فلاکس نسل جدید زیرساخت‌های ابری غیرمتمرکز و مقیاس‌پذیر است. این شبکه به‌طور هم‌زمان از چندین سرور برای ساخت، مدیریت و راه‌اندازی نرم‌افزارهای غیرمتمرکز (dApps) استفاده می‌کند. در ضمن، این شبکه بر اساس الگوریتم اثبات کار فعالیت می‌کند؛ در نتیجه، امکان استخراج FLUX با سخت‌افزار کامپیوتری فراهم است.

دارندگان FLUX می‌توانند در تصمیمات حاکمیتی این پروژه نیز مشارکت داشته باشند. این ارز دیجیتال عرضه کلی برابر با 440 میلیون واحد دارد که تعداد کم آن، در کنار افزایش تقاضا برای این ارز، می‌تواند روی قیمت FLUX تاثیر مثبتی بگذارد. این ارز دیجیتال در یک روز گذشته 1.84 درصد رشد داشته و نوسانات زیادی را پشت‌سر گذاشته است.

(Verasity) ارز مناسب ترید ساعتی

وراسیتی (VRA)

وراسیتی (Verasity) با نماد اختصاری VRA یکی از پلتفرم‌های جدید است که در زمینه اشتراک‌گذاری ویدئو فعالت می‌کند. این پلتفرم قصد دارد که محیط منصفانه‌ای برای اشتراک‌گذاری آثار هنرمندان و ناشران تبلیغاتی فراهم کند و هزینه‌ی انتشار را برایشان کاهش دهد. این پلتفرم دارای ابزارهای مختلفی مانند وب‌سایت پخش ویدئو و شبکه تلویزیونی است که برای هنرمندان بسیار مفید خواهد بود.

عرضه کل واحدهای این ارز دیجیتال حدود 100 میلیارد توکن است که این تعداد باعث پایین بودن قیمت آن خواهد شد. در نتیجه، شما می‌توانید با حجم بالایی این ارز را معامله کنید. در ضمن، قیمت VRA در یک ساعت گذشته 0.61 درصد رشد داشته که به‌خاطر نوساناتش این ارز دیجیتال را در فهرست بهترین ارز برای ترید ساعتی قرار می‌دهد.

در این مورد بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری در معاملات و سرمایه‌گذاری

متاهیرو (HERO)

متاهیرو (Metahero) با نماد اختصاصی HERO یک فناوری سه‌بعدی به‌شدت واقعی است که آیتم‌ها و آواتارهای دیجیتالی را برای متاورس‌ها، بازی‌ها، رسانه‌های اجتماعی، خدمات پزشکی و… تولید می‌کند. این پروژه از سال 2021 با سرمایه‌ی اولیه‌ای 10 میلیون دلاری آغاز به کار کرد.

هنرمندان، گیمرها و مشاغل مختلف کاربران اصلی این پلتفرم هستند و ازاین‌رو، تقاضا برای توکن HERO بسیار زیاد است. این پلتفرم اسکنرهای دیجیتالی را برای تولید سه‌بعدی آواتارها به کاربران ارائه می‌کند. متاهیرو عرضه کلی برابر با 10 میلیارد واحد دارد. این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3.5 درصد رشد داشته که آن را به گزینه خوبی برای ترید ساعتی تبدیل می‌کند.

میم کوین وال استریت (WSM)  یکی از بهترین ارزها برای ترید ساعتی

میم کوین وال استریت (WSM)

به‌طور کلی، میم کوین وال استریت (Wall Street Memes) با نماد اختصاری WSM بهترین ارز دیجیتال برای ترید ساعتی از میان میم‌کوین‌ها است. این میم‌کوین توسط یک انجمن رمزنگاری ارائه شده که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) خود را هم با عنوان Wall St Bulls منتشر کرده است.

این انجمن حدود 1 میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد؛ بنابراین، می‌فهمیم که به‌شدت تحت‌تأثیر عواطف و احساسات هواداران و جامعه خود قرار می‌گیرد. این مسئله باعث ایجاد نوسانات زیادی در این ارز می‌شود که میم کوین وال استریت را به یکی از نمونه‌های بهترین ارز برای ترید ساعتی تبدیل می‌کند.

تاریخچه WSM به سال 2019 در توییتر برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که افراد سرشناسی چون ایلان ماسک با این ارز تعامل داشته‌اند. این ارز دیجیتال کارکرد خاصی را ارائه نمی‌دهد؛ اما پشتوانه‌ی عظیمی از جامعه هواداری میم‌کوین‌ها دارد. این ارز دیجیتال دارای عرضه کلی برابر با 2 میلیون توکن است که 20 درصد از آن به صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز ارائه شده‌اند.

در ضمن، با مراجعه به نمودار قیمت WSM می‌بینیم که این ارز در یک ساعت 1.51 درصد کاهش و در یک روز گذشته 5.31 درصد رشد را تجربه کرده است. این مسئله نوسانات زیاد این ارز را نشان می‌دهد و آن را به گزینه خوبی برای ترید ساعتی تبدیل می‌کند.

سونیک (SONIK)

قطعاً در کودکی بازی سونیک را انجام داده‌اید و کاراکتر آبی‌رنگ این بازی را با دستکش سفیدش به یاد دارید. حالا ارز دیجیتال SONIK هم با نماد همان کاراکتر آمده تا بتواند با سرعت سونیک رشد کند (حتماً یادتان است که سونیک چه سرعت زیادی داشت!). ازآنجایی‌که سونیک درحال‌حاضر قیمت پایینی دارد، شما به‌راحتی می‌توانید با حجم زیادی روی آن معامله کنید.

سونیک از ارزهای نوظهور بازار است و نوسانات زیادی دارد؛ ازاین‌رو، یکی از نمونه‌های بهترین ارز برای ترید ساعتی محسوب می‌شود. مجموع توکن‌های سونیک حدود 300 میلیون واحد است که 50 درصد آن به پیش‌فروش، 40 درصد به استیکینگ و 10 درصد به نقدینگی صرافی‌های غیرمتمرکز اختصاص پیدا کرده‌اند. درحال‌حاضر، امکان ترید ساعتی این ارز دیجیتال وجود دارد.

علاوه‌بر آن، با مراجعه به نمودار قیمت این ارز دیجیتال می‌بینیم که در طول یک روز، حدود 2 درصد رشد را تجربه کرده که نشان از نوسانات زیاد این ارز است.

برای ترید ساعتی ارزهای قدیمی‌تر بهترند یا جدیدتر؟

در بررسی بهترین ارز برای ترید ساعتی، ما به‌سراغ رمزارزهایی رفتیم که نوسانات زیادی دارند. ازآنجایی‌که ترید ساعتی بر اساس نوسانات بازار سود کسب می‌کند، هرچه این نوسانات بیشتر باشند، گزینه بهتری برای معامله‌گری در این تایم‌فریم محسوب می‌شوند. باید به این نکته توجه داشته باشید که نوسانات قیمت با حجم بازار یک ارز دیجیتال رابطه معکوسی دارند.

در واقع، هرچه حجم بازار یک ارز دیجیتال بیشتر باشد، کمتر تحت‌تاثیر هیجانات قرار می‌گیرد؛ در نتیجه، نوسانات آن هم کمتر خواهد بود. برای مثال، اگر به نمودار قیمت دو ارز برتر دنیا، یعنی بیت کوین و اتریوم نگاه کنید، می‌بینید که این ارزها مشابه هم نوسان می‌کنند؛ اما همیشه درصد فرازونشیب‌های اتریوم بیشتر از بیت کوین است. این مسئله به‌خاطر حجم کمتر اتریوم اتفاق می‌افتد.

در این مورد بخوانید: 10 تا از بهترین سایت معرفی عرضه اولیه ارز دیجیتال

اصولاً ارزهای دیجیتال معتبر نوساناتی مشابه بیت کوین دارند؛ با این تفاوت که هرچه حجم یک ارز کمتر باشد، دامنه نوساناتش بیشتر خواهد شد. ازاین‌رو، ارزهای دیجیتال سرشناس، نوسانات کمتری دارند. به‌این‌ترتیب، اگر به‌دنبال سودهای بیشتری هستید، به‌سراغ ارزهای جدیدتر بروید؛ اما آگاه باشید که به‌خاطر تأثیر احساسات بر این ارزها، در بسیاری از مواقع، رفتاری منطقی را نشان نمی‌دهند.

در عوض، اگر به‌دنبال ارزهای منطقی‌تری می‌گردید، بهترین گزینه برای شما همان ارزهای سرشناس بیت کوین، اتریوم، سولانا، آوالانچ، ریپل، کاردانو و سایر ارزهای بالای جدول کریپتو هستند. بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای فقط روی بیت کوین ترید می‌کنند. یعنی از سود بیشتر چشم‌پوشی کرده و برای کسب سود به تحلیل دقیق و رفتار منطقی بیت کوین اعتماد می‌کنند.

سخن اینوکس با شما

یافتن بهترین ارز برای ترید ساعتی در بین هزاران ارز دیجیتال موجود در بازار کار دشواری است. شما باید ارزی را انتخاب کنید که هم معتبر باشد و هم نوسانات زیادی را تجربه کند. به‌خاطر همین، در این مقاله، بهترین گزینه‌ها را برای ترید ساعتی به شما معرفی کردیم. با تحلیل دقیق نمودار قیمت این ارزهای دیجیتال، می‌توانید سود خوبی را به دست آورید.

از طرفی، اگر به‌دنبال ارزهای هستید که رفتاری منطقی دارند؛ باید از سودهای بیشتر چشم‌پوشی کنید و به‌سراغ بیت کوین و اتریوم بروید. اگرچه این ارزها نوسانات کمتری نسبت به ارزهای نوظهور دارند؛ اما رفتارشان با منطق‌های متکی بر تحلیل تکنیکال هماهنگ‌تر است.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا