ارزهای دیجیتال

تون کوین چیست؟ چه عواملی باعث افزایش قیمت آن شده‌‌اند؟

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

در گذشته ارز دیجیتال تون کوین به عنوان توکنی که تلگرام آن را راه‌اندازی کرده بود، شناخته می‌شد. اخیرا این توکن استقبال و محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. علیرغم تصمیم تلگرام مبنی بر کنار گذاشتن این پروژه در سال 2020 به دلیل مشکلات قانونی با SEC، هم‌اکنون تون کوین با موفقیت بازگشته است. توکن محبوب تلگرام، اکنون برای خرید در صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال در دسترس است. جالب است بدانید که حتی بنیان‌گذار تلگرام نیز این کریپتو را تأیید کرده است و تقاضای آن را افزایش داده است. در این مقاله از سایت اینوکس به معرفی و کاربردها و آینده این ارز دیجیتال می‌پردازیم.

تون کوین چیست؟

ارز دیجیتال تون در آغاز به عنوان یک شبکه بلاکچین توسط تلگرام در سال 2018 ایجاد شد. در واقع این توکن به منظور رقابت با اتریوم طراحی شد. با این حال، قبل از راه‌اندازی رسمی این کریپتو، تلگرام با مشکلات قانونی با SEC مواجه شد. مشکلات با این رگولاتور منجر به کنار گذاشتن این پروژه شد. در سال 2021، توسعه‌دهندگانی که وابسته به تلگرام نبودند، این پروژه را در دست گرفتند و نام آن را به تون کوین تغییر دادند. آنها بلاکچین Toncoin را راه‌اندازی کردند و توکن $TON را معرفی کردند.

با اینکه ارز دیجیتال تون اکنون به تلگرام وابسته نیست، پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر عامل تلگرام، به طور علنی حمایت خود را از Toncoin در سال 2021 اعلام کرد. او تصریح کرد که تلگرام دیگر هیچ گونه ارتباطی با تون کوین ندارد.

اگر به سرمایه‌‌گذاری در ارز دیجیتال تون علاقه دارید، با ما همراه باشید تا اطلاعات مهم بیشتری در مورد این کریپتو به دست آورید.

تون کوین برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

  • ارز دیجیتال تون اهداف متعددی را در بلاکچین دنبال می‌کند. اولا، این کریپتو تنها توکنی است که برای انجام اکثر تراکنش‌ها در بلاکچین‌ تون کوین پذیرفته می‌شود.
  • ارز دیجیتال تون همچنین برای ذخیره کردن داده‌ها و اطلاعات مرتبط با بلاکچین مورد نیاز است.
  • این کریپتو احتمالاً در آینده برای پرداخت هزینه دسترسی به پراکسی نیز استفاده می‌شود.
  • علاوه بر این، $TON، توکن حاکم بر بلاکچین تون کوین است که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا در مورد پیشنهادات آینده شبکه رای دهند. اولین رأی‌گیری تون کوین در فوریه 2023 اتفاق افتاد. در این رای‌گیری تقریباً 20٪ از عرضه این توکن به مدت چهار سال مسدود شد.
  • سرمایه‌گذاران این کریپتو همچنین می‌توانند توکن‌های خود را به منظور اعتبارسنجی تراکنش‌های شبکه به اشتراک بگذارند و توکن‌های بیشتری را به عنوان پاداش به دست آورند. استیکینگ به طور مستقیم در شبکه یا از طریق صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال مثل بایننس انجام می‌شود.

چرا قیمت تون کوین در حال افزایش است؟

به تازگی قیمت ارز دیجیتال تون به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. این ارز دیجیتال در روزهای اخیر 30 درصد افزایش یافته است. مهم‌ترین دلیل این افزایش، ادغام کیف پول تون کوین در برنامه تلگرام است، چراکه تلگرام اولین سازنده Ton بود.

به این ترتیب از آنجایی که تلگرام بیش از 700 میلیون کاربر فعال دارد، افراد زیادی به این ارز دیجیتال دسترسی خواهند داشت. بسیاری از سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال تون انتظار دارند این اقدام علاقه بیشتری برای خرید و استفاده از TON ایجاد کند و با بیشتر شدن تقاضای خرید، قیمت آن هم افزایش یابد.

امروزه این پروژه به نقاط عطف مهمی در توسعه خود رسیده است. مهم‌ترین نقطه عطف این ارز، ادغام تون کوین با تلگرام و قرار گرفتن آن در لیست چندین صرافی معتبر است. طبق آمار Etherscan، اکنون بیش از ۷۴۰۰ کیف پول دارای ارز تون، فعال هستند.

پیش بینی قیمت Toncoin با توجه به تاریخچه آن

تون کوین در آغاز از طریق فرآیند ماینینگ از ژوئن 2020 تا ژوئن 2022 توزیع شد و در دستان توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران قرار گرفت. معاملات با ارز دیجیتال تون قبل از ماینینگ تمام توکن‌های موجود آغاز شد و قیمت آن تقریباً تا 800 درصد از 0.50 دلار در آگوست 2021 به 4.45 دلار تا نوامبر افزایش یافت.

اگرچه ارز دیجیتال تون در طول رکود بازار کریپتو متضرر شد، اما قیمت آن تا پایان سال 2022 و تا سال 2023 به طور پیوسته افزایش یافت، زیرا کاربران بیشتری جذب کرد و برای شبکه خود زیرساخت ایجاد کرد. قیمت این ارز دیجیتال در اوایل آگوست به 1.20 دلار کاهش یافت. با این حال، پس از ادغام در تلگرام، تون کوین به 2.50 دلار افزایش یافت و همچنان در حال صعود است.

بسیاری از سرمایه‌گذاران نسبت به روند صعودی تون، به ویژه رشد تعداد توسعه‌دهندگان خوش‌بین هستند. این پروژه همچنین امکان بریج اتریوم-تون کوین را راه‌اندازی کرده است. این امر نیز می‌تواند باعث پذیرش بیشتر شود. بنابراین سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال و کاربران دیفای بیشتری تشویق می‌شوند تا این بلاکچین جدید را امتحان کنند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تون کوین می‌تواند تا پایان سال به 3 دلار و تا پایان سال 2024 به 4.50 دلار برسد. در نهایت، پیش‌بینی می‌شود که ارز تون تا سال 2030 به 25 دلار برسد که نشان‌دهنده افزایش 10 برابری نسبت به قیمت فعلی آن است.

آیا سرمایه گذاری در تون ایده خوبی است؟

با افزایش اخیر قیمت تون، بسیاری از سرمایه‌گذاران این سوال را مطرح می‌کنند که آیا برای خرید آن خیلی دیر شده است یا خیر. بااین‌حال، اعتقاد بر این است که Toncoin پتانسیل بالایی برای رشد در سال 2023 دارد.

پایگاه کاربری تلگرام سرمایه‌گذاران کریپتو را جذب می‌کند

ادغام تون کوین با تلگرام یک پیشرفت مهم است. تلگرام با بیش از 700 میلیون کاربر فعال، بستر گسترده‌ای برای تراکنش‌های تون ایجاد می‌کند. کاربران بیشتری از طریق ادغام تون با تلگرام جذب این ارز دیجیتال می‌شوند. تون کوین مانند سایر ارز دیجیتال‌های برتر همواره در تلاش برای توسعه است. هرچه توسعه بیشتری روی پلتفرم تون ایجاد شود، ارزش آن بیشتر می‌شود.

حرکت صعودی با کاهش بازار خرسی کریپتو

حرکت صعودی تون کوین بسیار به موقع و همزمان با پایان زمستان کریپتو شکل گرفته است. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، روند صعودی Toncoin می‌تواند آن را تا پایان سال به قیمت 3 دلار یا بالاتر برساند. در حقیقت پیش‌بینی می‌شود این کریپتو با افزایش 50 درصدی یا بیشتر در سال 2024 مواجه شود.

افزایش قیمت توکن تون به افزایش بازار گاوی کریپتو محدود نمی‌شود. قیمت این کریپتو با افزایش حجم معاملات، کیف پول‌های فعال و تعداد توسعه‌دهندگان صعود کرده است. اینها همه نشانه‌های مثبتی برای توسعه اکوسیستم هستند و پایه و اساس افزایش قیمت‌ها را در آینده شکل می‌دهند.

پاداش‌های استیکینگ تون کوین

سرمایه‌گذاران در این ارز دیجیتال همچنین می‌توانند از طریق استیکینگ آن درآمد دلاری کسب کنند. بنابراین اگر در تون سرمایه‌گذاری کردید و به دنبال کسب درآمد دلاری هستید، با افزایش ارزش تون، درآمد شما هم بیشتر می‌شود.

در حال حاضر، ارز دیجیتال تون در چندین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در دسترس است. همه سرمایه‌گذاران بدون نیاز به اعتبارسنجی، به آن دسترسی دارند.

تون کوین را از کجا بخریم؟

ارز دیجیتال تون را می‌توان در صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال خریداری کرد. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین پلتفرم‌های خارجی و داخلی خرید Toncoin را معرفی می‌کنیم:

1. کوین بیس: کوین بیس صرافی معروف و بزرگی است که در ایالات متحده استقرار دارد. در این صرافی با کارت اعتباری فورا می‌توان تون کوین را خریداری کرد.

2. بایننس: بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان نیز پشتیبانی از سهام تون کوین را ارائه می‌دهد. کارمزد پایین در تراکنش‌های این صرافی مورد توجه بسیاری از معامله‌گران است. بایننس ویژگی خرید فوری و معاملات ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد که هر دو کاربر پسند هستند.

این صرافی روش‌های پرداخت مختلفی را ارائه می‌دهد. یکی از مزیت‌های خرید تون در بایننس این است که این صرافی از استیکینگ دلار پشتیبانی می‌کند. این امر به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا توکن‌های خود را فوراً به اشتراک بگذارند و سود کسب کنند.

3. صرافی‌های ایرانی: معاملات با ارز دیجیتال تون در تعداد از صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران انجام می‌شود. این صرافی‌ها شامل تترلند، او ام پی فینکس، فرهاد اکسچنج، نوبیتکس، ایرانیکارت، صرافکس، تبدیل، آبان تتر، bit.ir، پینگی، ارزینجا و بیت ۲۴ هستند. هر کدام از این صرافی‌ها براساس قیمت‌ها، ویژگی‌ها، نظرات مشتریان و سایر موارد مقایسه می‌شوند.

سخن اینوکس با شما

تون کوین یک ارز دیجیتال است که ابتدا توسط تلگرام ایجاد شد اما اکنون بدون وابستگی به تلگرام توسعه می‌یابد. محبوبیت این ارز دیجیتال در بین سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان به طور روزافزون افزایش می‌یابد. به تازگی این رمزارز با تلگرام ادغام شد و قیمت آن صعود کرد. تمامی این موارد نشان‌دهنده این است که این کریپتو پتانسیل تبدیل شدن به یکی از ارزهای دیجیتال برتر در سال‌های آینده را دارد.

منبع
techopedia

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا