اخباراخبار بیت کوین

دلیل اصلی سقوط بازار کریپتو و بیت کوین چست؟

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اصلی در این هفته سقوط ناگهانی قیمت را تجربه کردند. این افت ناگهانی به دنبال نگرانی‌ها در مورد تأثیر احتمالی فدرال رزرو در ارتباط با افزایش نرخ بهره رخ داده است.

به علاوه افزایش قیمت اولین ارز دیجیتال که پیش بینی می‌شد تا سال 2023 ادامه یابد، به دلیل عدم اطمینان پیرامون محیط نظارتی متوقف شده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اخیراً تصمیم خود را در مورد تایید برنامه کاربردی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) توسط Ark Invest به تعویق انداخت. این امر منجر شد که در مورد تصمیمات آتی SEC در ارتباط با درخواست ETF‌های شرکت‌های بزرگ مالی مانند BlackRock، Fidelity، VanEck، WisdomTree، Invesco و Grayscale پیش‌بینی‌هایی صورت بگیرد. سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر این تصمیمات هستند، اما نگرانی‌هایی وجود دارد که درخواست‌ها ممکن است به تعویق بیفتد و منجر به ناامیدی سرمایه‌گذاران شود.

ریزش بیت کوین تا کی ادامه دارد؟ احتمال سقوط بیشتر بیت‌کوین!

در بحبوحه ابهامات نظارتی، Empowered Funds درخواست راه‌اندازی سه ETF فیوچرز بیت کوین را ارائه کرده است. این اقدام به این دلیل بود که تأیید قطعی ETF بیت‌کوین توسط مقامات ایالات متحده ممکن است بیش از حد انتظار طول بکشد. این حرکت توسط Empowered Funds با هدف گسترش روند فعلی صندوق‌‌های ETF اسپات بیت‌کوین، انجام شد.

رکسانا اسلام، معاون مدیر تحقیقات VettaFi، به FT گفت: «در حالی که اخبار فعلی حول پرونده‌های ETF اسپات بیت کوین می‌چرخد، به طور واقع بینانه ممکن است هنوز زمان زیادی برای تأیید وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد که آرک در تلاش است تا از منابع فعلی استفاده کند و به گسترش مجموعه صندوق‌های ارز دیجیتال فعلی خود ادامه دهد، در حالی که چشم خود را به هدف ETF بیت کوین اسپات دوخته است».

در همین حال، اولین ETF اسپات بیت کوین اروپا، به مدیریت Jacobi Asset Management، پس از دریافت تاییدیه از کمیسیون خدمات مالی گرنزی در اکتبر 2021، در Euronext Amsterdam راه اندازی شد.

انتظار می‌رود معرفی ETF‌های بیشتر، نقدینگی بیشتری برای بازار ارزهای دیجیتال به ارمغان بیاورد و باعث تحریک رشد بازار شود.

با این حال، عقب نشینی اخیر بازار BTC و بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال، باعث شد که برخی تایید فوری ETF بیت کوین در ایالات متحده را بعید بدانند.

قیمت‌هایی که در ماه ژوئن، به دنبال درخواست بلک راک از SEC برای تایید ETF بیت کوین افزایش یافته بود، اکنون در سطوح قبل از این درخواست ثابت مانده است. این نشان می‌دهد که بازار با درک این موضوع کنار می‌آید که تأیید نظارتی ممکن است قریب‌الوقوع نباشد.

صابره براتی

همیشه به این فکر می‌کردم چی میشه در آینده شغلی داشته باشم که هیچوقت ازش خسته نشم و حالا عاشق کارم هستم چون مطالعه و نوشتن بخش بزرگی از زندگی منه. تخصص اصلی من نوشتن درمورد بلاکچین و ارزهای دیجیتاله.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا