متاورس

لیست 15 تایی از بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری در سال 2024

متاورس (Metavese) یکی از محبوب‌ترین واژه‌های جدیدی است که در حوزه اینترنت و ارزهای دیجیتال به کار می‌رود. منظور از این کلمه، واقعیت مجازی یا دنیایی دیجیتالی است که افراد ازطریق اینترنت و ابزارهایی، مانند هدست، به آن وارد می‌شوند. در این واقعیت مجازی، کاربران به کارهای مختلفی، مانند بازی‌کردن، آموزش‌دیدن، تبلیغات، تولید محتوا و… مشغول هستند. جذابیت این حوزه باعث شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران به‌دنبال ارزهای متاورس اینده دار باشند. ازاین‌رو، در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اینوکس، قصد داریم تا بهترین ارزهای متاورس را به شما معرفی کنیم.

بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری کدامند؟

با توجه به این‌که پروژه‌های متاورس نسبتا جدید هستند، قیمت کوین‌های آن نسبتا پایین بوده، در بسیاری از موارد زیر یک دلار و حتی برای بعضی از آن‌ها کمتر از یک سنت است. به‌همین علت شما می‌توانید به‌راحتی بهترین ارزهای متاورس را تهیه کرده و بعد از مدتی با فروش آن‌ها به سود خوبی برسید. در ادامه ما 15 نمونه از بهترین رمزارزهای متاورسی را به شما معرفی کرده‌ایم.

۱. اینترنت کامپیوتر (Internet Computer): یکی از ارزهای متاورس اینده دار

اینترنت کامپیوتر یکی از بهترین ارزهای متاورس است که توسط سازمان غیرانتفاعی سوئیسی “Dfinity Foundation” به بازار آمد. این رمزارز که با نماد اختصاری ICP شناخته می‌شود، به پلتفرمی اختصاص دارد که اینترنت آشنای امروز را به‌صورت غیرمتمرکز تبدیل می‌کند. اینترنت کامپیوتر اعتقاد دارد که اغلب پلتفرم‌های امروزی توسط شرکت‌هایی، مانند گوگل و آمازون، اداره می‌شوند؛ به همین دلیل، در آینده باید مدیریت اینترنت در اختیار خود کاربران قرار بگیرد.

۱. اینترنت کامپیوتر (Internet Computer): یکی از ارزهای متاورس اینده دار

اینترنت کامپیوتر به‌عنوان یکی از انواع بهترین ارز متاورس در ماه مه ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و تلاش می‌کند تا اینترنتی منبع‌باز و دموکراتیک‌تر را به افراد ارائه دهد. این پروژه از قراردادهای هوشمند و فناوری بلاکچین استفاده می‌کند تا سرعت فرایندها را افزایش دهد و هزینه محاسبات را تا حد ممکن پایین بیاورد. البته باید به این نکته توجه داشت که در اوایل عرضه ICP، این رمزارز هواداران بسیار بیشتری داشت و درحال‌حاضر، کمی از شور و اشتیاق پیرامون آن کاسته شده است.

در رابطه با این مطلب بخوانید : متاورس چیست و برای ورود به آن باید چه کار کنید؟

۲. استکس (Stacks)

اگرچه بیت کوین (BTC) به‌عنوان پدربزرگ همه رمزارزها شناخته می‌شود، اما نقش آن در حوزه متاورس، تا پیش از پیدایش استکس، نامشخص بود. استکس یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس است که به‌صورت بلاکچین لایه ۱ ساخته شده و با استفاده از مکانیزم «اثبات انتقال» (PoX) و توکن اختصاصی خود، یعنی STX، به بلاکچین بیت کوین متصل می‌شود. با استفاده از بلاکچین استکس، ماینرهای بیت کوین می‌توانند توکن‌های STX را ضرب کنند.

علاوه‌بر آن، دارندگان STX می‌توانند توکن‌های خود را «استک» (stack) کنند؛ یعنی آن‌ها را روی هم قرار دهند تا پاداش بیت کوین به دست آورند. در واقع، استک‌کردن فرایندی است که برخلاف استیکینگ (Staking) یا سهام‌گذاری عمل می‌کند.

استکس به‌عنوان یکی از ارزهای متاورس اینده دار قصد دارد تا نرم‌افزارهای غیرمتمرکز (dApps) و قراردادهای هوشمند را به قدیمی‌ترین بلاکچین، یعنی بیت کوین، پیوند بزند. شرکت ارائه‌دهنده STX توسط مجموعه‌ای از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، ازجمله «وینکلووس کپیتال» (Winklevoss Capital)، «وای کامبینیتر» (Y Combinator) و «دیجیتال کارنسی گروپ» (Digital Currency Group) در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد.

۳. رندر توکن (Render Token): بهترین ارز متاورس

رندر توکن با نماد RNDR توکن اختصاصی شبکه رندر نتورک (Render Network) است که راه‌حل‌های رندرگیری کارت‌های گرافیکی (GPUs) را ارائه می‌دهد. رندر توکن یکی از بهترین ارزهای متاورس است که با استاندارد ERC-20 توسط “OTOY platform” ارائه شده و به‌عنوان ابزاری برای پرداخت هزینه انیمیشن، موشن‌گرافیک و رندرگیری VFX در شبکه رندر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از این توکن و شبکه آن، تولیدکنندگان محتوا و سازندگان ویدئو می‌توانند سرعت رندرگیری تولیدات خود را افزایش دهند. به همین منظور، اپراتورهای گره‌ها (Nodes) توان کارت گرافیکی بدون استفاده خود را به سازندگان قرض می‌دهند و بابت این کار، پاداش دریافت می‌کنند. این کاربردها باعث شده‌اند تا رندر توکن به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری شناخته شود.

۳. رندر توکن (Render Token): بهترین ارز متاورس

۴. گرین بیت کوین (Green Bitcoin)

گرین بیت کوین یا بیت کوین سبز یکی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس است که با استاندارد ERC-20 ساخته شده و رمزارز BTC را با بلاکچین دوستدار محیط‌زیست اتریوم ترکیب می‌کند. این رمزارز با نماد اختصاری GBTC فرصت سرمایه‌گذاری، بازی برای کسب درآمد و پیش‌خرید توکن را فراهم کرده است. بیت کوین سبز در لیست بهترین ارز متاورس قرار می‌گیرد؛ چراکه روش‌های مختلفی را برای کسب درآمد ارائه می‌دهد.

در این اکوسیستم، شما می‌توانید با پیش‌بینی قیمت رمزارزها، پاداش به دست آورید. میزان پاداش شما بر اساس مقدار سهام‌گذاری‌تان در استخر نقدینگی تعیین می‌شود. همچنین، از کل عرضه ۲۱ میلیونی این توکن، ۵.۸ میلیون واحد به پاداش استیکینگ اختصاص یافته‌اند. شما می‌توانید با قفل‌کردن توکن‌هایتان به‌مدت ۶ ماه، پاداشی ۲۰ درصدی را کسب کنید.

۵. اسکاتی هوش مصنوعی (Scotty the AI)

پروژه اسکاتی هوش مصنوعی با نماد اختصاری SCOTTY با هدف شناسایی تقلب‌ها در بلاکچین راه‌اندازی شده است. ازاین‌طریق، یکی از بهترین ارزهای متاورس ایجاد می‌شود که با کمک هوش مصنوعی، تقلب‌ها را شناسایی کرده و خطرات احتمالی را کاهش می‌دهد. الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی به اسکاتی اجازه می‌دهند تا با سرعت بسیار بالایی بلاکچین‌ها را تجزیه‌ و تحلیل کند.

توکن SCOTTY عرضه محدودی دارد و این مسئله می‌تواند باعث شود تا با افزایش تقاضا، قیمت آن افزایش یابد. ضمن اینکه سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از مزایای استیکینگ این توکن سود بیشتری را به دست آورند.

۶. اکسی اینفینیتی (Axie Infinity): از دیگر  ارزهای متاورس اینده دار

اکسی اینفینیتی با نماد اختصاری AXS، در اوج دوران کرونا، شهرت فراوانی در دنیای کریپتو به دست آورد و به معروف‌ترین بازی برای کسب درآمد تبدیل شد و راه را برای راه‌اندازی بازی‌های سندباکس و دیسنترالند باز کرد. اکسی اینفینیتی به‌عنوان یکی از ارزهای متاورس اینده دار، از بازی‌های پوکمون و تاماگوچی الهام گرفته و به گیمرها اجازه می‌دهد تا به مبارزه با هیولاهای دیجیتالی بپردازند و رمزارز AXS را به دست آورند.

برخلاف بسیاری از بازی‌های مشابه، اکسی اینفینیتی بر روی فناوری بلاکچین مستقر شده است و هیولاها را به‌صورت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) ایجاد می‌کند. ضمن اینکه ارز درون بازی که به پاداش‌های اکسی اینفینیتی نیز اختصاص می‌یابد، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس با نماد AXS است.

اکسی اینفینیتی در دوران کرونا به‌عنوان راهی برای کسب درآمد در خانه شناخته شد؛ بااین‌حال، مدل‌های کسب درآمد این بازی با انتقاداتی نیز مواجه هستند. از طرفی، برخی از افراد ثروتمند در دنیا، هیولاها را از قبل خریداری می‌کنند و آن‌ها را به گیمرها اجاره می‌دهند. ازاین‌طریق، گیمرهایی که سرمایه کافی را ندارند، درآمد کمی را به دست می‌آورند. برای مشاهده پیش بینی قیمت ارز اکسی اینفینیتی، به مقاله زیر مراجعه نمایید.

در این مورد بخوانید: آینده ارز AXS: پیش بینی قیمت اکسی اینفینیتی در سال های 2024 تا 2030

۷. دیسنترالند (Decentraland): از بهترین ارزهای متاورس

دیسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی بوده که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک جهان دیجیتالی، با تولید محتوا، درآمد کسب کنند. در این جهان مجازی، کاربران با کمک رمزارز مانا (MANA) که یکی از بهترین ارزهای متاورس است، با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند. علاوه‌بر آن، دیسنترالند بازار خود را نیز ارائه داده که امکان خرید و فروش دارایی‌های دیجیتالی را فراهم کرده است.

رمزارز مانا ابزار درون واقعیت مجازی دیسنترالند است و برای خرید و فروش زمین‌ها و انجام معاملات در بازار، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پلتفرم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های متاورسی شناخته می‌شود و بسیاری از سرمایه‌گذاران، مانا را بهترین ارز متاورس می‌نامند.

دراین‌بین، ارزش مانا به زمین‌های دیسنترالند که به‌صورت توکن‌های غیرقابل تعویض LAND ارائه می‌شوند، گره خورده است. بنابراین، هرچه کاربران بیشتری به این پلتفرم روی بیاورند، احتمال افزایش قیمت مانا نیز وجود خواهد داشت. در مقاله زیر، پیش بینی قیمت مانا تا سال 2030 را با شما بررسی کرده‌ایم.

در این مورد بخوانید: آینده ارز مانا: پیش بینی قیمت مانا در سال 2024 تا 2030

۸. سندباکس (The Sandbox)

سندباکس با نماد اختصاری SAND، یکی از سرشناس‌ترین ارزهای متاورس اینده دار است که برای انجام معاملات درون یک بازی بلاکچینی به کار می‌رود. بااینکه دنیای متاورس به‌تازگی ظهور کرده است، اما پلتفرم‌های متعددی در این حوزه معرفی شده‌اند. بااین‌حال، سندباکس به‌خوبی توانسته مشهور شود و توکن SAND رشد خوبی را نشان داده است. ازاین‌رو، بسیاری از سرمایه‌گذاران به خرید سندباکس تمایل نشان می‌دهند و به آینده آن امید دارند.

۸. سندباکس (The Sandbox)

۹. ولکان فرجد (Vulcan forged): از بهترین ارز متاورس

پلتفرم ولکان فرجد دارای دو نوع توکن با نام‌های VFT و VGT است. VFTها توکن‌های غیرقابل تعویضی است که در محیط بازی‌های ولکان فرجد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این توکن‌ها برای نمایش آیتم‌های مجازی، شخصیت، سلاح و… به کار می‌روند و با استاندارد ERC-1155 ایجاد می‌شوند. ضمن اینکه امکان خرید و فروش آن‌ها نیز برای کاربران وجود دارد.

از طرفی، توکن‌های VGT به‌عنوان یکی از بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری شناخته می‌شوند و ابزاری برای تسهیل معاملاتی توکن‌های غیرقابل تعویض به حساب می‌آیند. این پروژه محبوبیت زیادی بین کلکسیونرها دارد؛ چراکه آن‌ها می‌توانند با خرید و نگهداری هر VFT مالک یک دارایی دیجیتالی منحصربه‌فرد شوند که به‌مرور زمان احتمال رشد قیمت آن نیز وجود دارد.

در رابطه با این مطلب بخوانید : سرمایه گذاری در متاورس، معرفی ۵ سهم برتر برای خرید در متاورس

۱۰. ای توک توک (eTukTuk)

پروژه این توک توک که ایستگاه‌های شارژ EV را ارائه می‌دهد، توکن بعدی در لیست بهترین ارزهای متاورس است. این اولین پروژه خودروهای برقی به حساب می‌آید که از فناوری بلاکچین استفاده می‌کند. این پروژه توکن بومی TUK، سعی دارد تا خودروهای برقی را در کشورهای اروپای رواج دهد. ازآنجایی‌که اغلب خودروهای دنیا از سوخت‌های فسیلی تجدیدناپذیر استفاده می‌کنند، پروژه ای توک توک می‌تواند گامی مهم در زمینه محافظت از منابع طبیعی به حساب بیاید. این مسئله TUK را در فهرست ارزهای متاورس اینده دار قرار می‌دهد.

رانندگانی که به عضویت این پلتفرم درآیند، به‌راحتی می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه‌ها، خودروی خود را شارژ کرده و هزینه برق مصرفی را با توکن TUK بپردازند. همچنین، تخمین زده می‌شود که این روش، تا ۴۰۰ درصد در هزینه سوخت خودروها صرفه‌جویی کند. درحال‌حاضر، شرکت‌های زیادی درحال مشارکت با ای توک توک برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ EV هستند.

علاوه‌بر آن، سرمایه‌گذاران می‌توانند توکن‌های این پروژه را استیک کنند و بابت این کار پاداش به دست آورند. این پروژه تا ۱۴۳ درصد سود سالانه را به سهام‌گذاران ارائه می‌دهد که درآمد غیرفعال بسیار خوبی به حساب می‌آید.

۱۱. پودل اینو (Poodl Inu): ازجمله ارزهای متاورس اینده دار

توکن بعدی در معرفی بهترین ارز متاورس پودل اینو است که سالانه بازدهی ۴۰۷ درصدی را برای سهام‌گذاری توکن POODL ارائه می‌دهد. این رمزارز که به‌تازگی به بازار آمده، با الهام از دوج کوین و شیبا اینو، از نماد سگ استفاده می‌کند. این توکن بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده و از مکانیزم اثبات سهام برای ارائه تراکنش‌هایی سریع به کاربران استفاده می‌کند.

عرضه کل پودل توکن برابر با ۶.۹ میلیارد واحد بوده و ۵۰ درصد آن به‌صورت پیش‌فروش به سرمایه‌گذاران ارائه شده است. همچنین، ۳۰ درصد از این عرضه به‌عنوان پاداش سهام‌گذاری به افراد تعلق می‌گیرد. این ویژگی‌های کسب درآمد، توکن POODL را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس تبدیل کرده‌اند.

۱۱. پودل اینو (Poodl Inu): ازجمله ارزهای متاورس اینده دار

۱۲. ایلوویوم (Illuvium)

ایلوویوم یک بازی فانتزی جنگی open-world بوده که بر روی بلاکچین اتریوم کار می‌کند. ایلوویم با نماد اختصاری ILV، یکی از بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود که طیف وسیعی از روش‌های کسب درآمد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ازاین‌طریق، هم گیمرها و هم طرفداران دیفای می‌توانند از امکانات ایلوویوم بهره‌مند شوند.

در متاورس ایلوویوم، موجوداتی به نام ایلوویال زندگی می‌کنند که توسط بازیکنان برتر اسیر می‌شوند. بعد از اسیرشدن، این موجودات برای شما می‌جنگند و به کسب درآمد بیشترتان کمک می‌کنند. ازاین‌طریق، ایلوویوم به ترکیبی از متاورس جهان‌باز و یک بازی‌ مبارزه‌ای تبدیل می‌شود.

این رمزارز که از ارزهای متاورس اینده دار به حساب می‌آید، در سال ۲۰۲۰ توسط مجموعه‌ای ۴۰ نفره از توسعه‌دهندگان ساخته شد. در این اکوسیستم، توکن ILV کاربردهای فراوانی دارد. ازطریق این توکن، گیمرها بابت فعالیت‌های خود پاداش می‌گیرند و همچنین، کاربران می‌توانند در مدیریت پلتفرم مشارکت داشته باشند.

۱۳. های استریت (Highstreet): از بهترین ارزهای متاورس

توکن بعدی در لیست بهترین ارز متاورس های استریت با نماد اختصاری HIGH است. این متاورس یک بازی برای کسب درآمد بوده که به‌صورت غیرمتمرکز و تجارت‌محور به بازار آمد. در این محیط، گیمرها می‌توانند مراحل را تکمیل کنند، با هیولاها مبارزه کرده و در جاهای مختلف متاورس به کاوش بپردازند. در این متاورس کالاهای دیجیتالی و محصولات دنیای واقعی قرار گرفته‌اند که امکان کسب آن‌ها برای کاربران فراهم شده است.

در واقع، های استریت می‌خواهد به نسل جدید خرده‌فروشی تبدیل شود و برای تسهیل تراکنش‌های این حوزه از رمزارزها استفاده می‌کند. علاوه‌بر آن، یک توکن ابزاری دیگر به نام STREET در این بازی حضور دارد که ازطریق انجام وظایف گوناگون به دست می‌آید. در واقع، HIGH توکن حاکمیتی این پلتفرم است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در تصمیمات مدیریتی آن مشارکت داشته باشند و STREET ابزاری برای ارائه پاداش به کاربران محسوب می‌شود.

در رابطه با این مطلب بخوانید : آموزش تصویری خرید زمین در متاورس در ۵ مرحله

۱۴. موباکس (MOBOX)

موباکس یکی از محبوب‌ترین ارزهای متاورس اینده دار است که ازطریق توکن‌های غیرقابل تعویض، بین بازی متاورسی و فناوری بلاکچین ارتباط برقرار می‌کند. ازاین‌طریق، موباکس می‌خواهد استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض را در حوزه بازی‌های بلاکچینی بهبود ببخشید و امکانات جدیدتری را در این زمینه ارائه دهد. این اکوسیستم کاملاً بر روی درآمدزایی تمرکز کرده است و همه افراد می‌توانند در بخش‌های مختلف آن مشارکت داشته باشند.

همچنین، کاربران می‌توانند در استخرهای نقدینگی موباکس شرکت کنند یا اینکه از توکن‌های غیرقابل تعویض MOMO برای کسب پاداش استیکینگ MOBOX بهره ببرید. توکن بومی این پلتفرم، MBOX نام دارد که به‌عنوان پاداش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و با سپرده‌گذاری آن در جعبه‌های جادویی، سود بیشتری را کسب خواهید کرد. همه این ويژگی‌ها MBOX را در فهرست بهترین ارز متاورس قرار می‌دهند.

موباکس (MOBOX)

۱۵. انجین کوین (Enjin Coin): از دیگر بهترین ارزهای دیجیتال متاورس

انجین کوین یکی از پروژه‌های شرکت Enjin است که محصولات بازی مبتنی بر بلاکچین را ارائه می‌دهد. مهم‌ترین محصول این شرکت انجین کوین است که یکی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس نیز به حساب می‌آید. در این پلتفرم بازی اجتماعی، گیمرها می‌توانند قبیله‌ها را ایجاد کرده، با یکدیگر چت کنند و فروشگاه‌های مجازی محلی را بسازند.

این پلتفرم به توسعه‌دهندگان بازی‌ها اجازه می‌دهد تا آیتم‌های درونی را به‌صورت ان‌اف‌تی در بلاکچین اتریوم ایجاد کنند. توکن بومی این پلتفرم نیز ENJ نام دارد که با استاندارد ERC-20 تولید می‌شود و برای تجارت اقلام درون بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این توکن در فهرست بهترین ارز متاورس قرار می‌گیرد؛ زیرا ارزش دارایی‌های درون بازی را حفظ می‌کند و با سپرده‌گذاری ان‌اف‌تی‌ها در استخرها، می‌توان این توکن را به دست آورد.

خلاصه بهترین ارزهای متاورس با اینوکس

دنیای کریپتو روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود و روش‌های گوناگونی برای کسب درآمد از این حوزه پدید می‌آیند. ترکیب متاورس با فناوری بلاکچین، فرصت‌های درآمدزایی جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد تا در کنار سرگرم‌شدن، سود خوبی را به دست آورند. ازآنجایی‌که به‌طور مداوم پلتفرم‌های متاورسی تازه‌ای معرفی می‌شوند، سرمایه‌گذاران علاقه دارند که بهترین ارزهای متاورس را بشناسند. به همین خاطر، در این مطلب از اینوکس، سعی کردیم تا فهرستی را از ارزهای متاورس اینده دار به شما ارائه دهیم و این رمزارزها را به‌طور مختصر بررسی کنیم. امیدواریم مطالعه این متن برای شما کاربردی و مفید بوده باشد.

سوالات متداول

لیست ارزهای متاورس چیست؟

تاکنون پروژه‌های متنوعی در حوزه متاورس به بازار معرفی شده‌اند. با این وجود صرفا برخی از این ارزهای دیجیتال دارای پتانسیل در آینده هستند. در مقاله فوق ما 15 مورد از بهترین ارزهای متاورس را به شما معرفی کردیم.

آیا ارز دیسنترالند بلاکچین اختصاصی خود را دارد؟

خیر، این پروژه بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است.

نحوه خرید ارز متاورس چگونه است؟

شما می‌توانید انواع رمزارز متاورسی را از بهترین صرافی های داخلی و خارجی همچون صرافی ارز دیجیتال اینوکس خریداری نمایید. برای این کار صرفا کافی است تا در این صرافی احراز هویت نموده و به سرعت با ریال یا تتر، خرید خود را انجام دهید.

منبع
techopediacoinrankingforbes

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا