متاورس

آموزش خرید زمین در متاورس در 5 مرحله با تصویر

زمین متاورس ان‌اف‌تی (NFT metaverse land) قطعه‌ای از املاک و مستغلات مجازی است که توسط یک توکن غیر قابل تعویض ارائه می‌شود. بسته به پلتفرم مورد نظر، مالک می‌تواند از زمین خود برای تعامل، تبلیغات، کار، بازی و موارد دیگر استفاده کند.

شما می‌توانید زمین متاورسی را از بازار NFT از مالکان به طور مستقیم خریداری کنید. برای خرید زمین در متاورس به یک کیف پول دیجیتال و ارز دیجیتال نیاز دارید. زمین و ملک همچنین می‌تواند در پلتفرم‌های مختلف به کاربران دیگر فروخته شود. همچنین قرار است مکانیسم اجاره زمین نیز به این دنیای هیجان انگیز، در آینده‌ای نزدیک اضافه شود.

متاورس به تازگی در بین بسیاری از طرفداران تکنولوژی و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال، جذابیت زیادی پیدا کرده است. در این بین یکی از راه‌های سرمایه گذاری در متاورس، خرید ملک و زمین به صورت دیجیتالی است و با پیشرفت این جهان، تقاضا برای خرید زمین مجازی در دنیازی دیجیتال سه بعدی، به شدت افزایش پیدا کرده است.

خرید و فروش زمین در متاورس مراحل نسبتا ساده‌ای دارد که آن را آموزش خواهیم داد. در این مقاله به طور کامل به بررسی و مراحل خرید زمین در متاورس خواهیم پرداخت، پس اگر قصد سرمایه گذاری در املاک مجازی را دارید، با ما همراه شوید.

زمین متاورس مجازی NFT چیست؟

زمین ان‌اف‌تی یا NFT Land، یک قطعه فضای دیجیتال قابل خرید در یک پروژه متاورسی است. مالک توکن غیر قابل تعویض (NFT) می‌تواند از زمین برای اهداف مختلف خود استفاده کند.

به طور معمول، یک پروژه متاورس، نقشه خود را به مناطق کوچکتر تقسیم می‌کند و آن‌ها را در یک یا چند پیشنهاد به فروش می‌رساند. پرداخت‌ها معمولا با ارز دیجیتال انجام می‌شود، اما برخی از پروژه‌ها، فیات را نیز می‌پذیرند. پس از خرید، فضا، یک تور سه بعدی مجازی برای بازدید به مالکان ارائه می‌دهد.

از آنجایی که زمین‌ها به نوعی NFT هستند، اثبات اصالت و مالکیت بر این دارایی‌های دیجیتال آسان است. مالک می‌تواند زمین خود را در بازار ثانویه با مبادله شخص ثالث یا از طریق اکوسیستم پروژه متاورس، مجددا به فروش برساند.

در این مورد بخوانید: چگونه وارد متاورس شویم؟ به زبان ساده و مرحله به مرحله

موارد استفاده از زمین‌های مجازی

اگر زمین ترافیک کافی داشته باشد، معمولا فضایی مناسب برای میزبانی رویدادها، کنفرانس‌ها و حتی اجاره فضای تبلیغاتی مجسوب می‌شوند و این یعنی سرمایه گذاری مناسب. برخی از شرکت‌ها از جمله PwC نیز خدمات ارائه شده خود را روی املاک تحت اختیارشان، پیاده سازی کرده‌اند. اگر زمینی را از یک NFT game خریداری کرده‌اید، احتمالا مزایای درون بازی را دریافت خواهید کرد.

نحوه و مراحل خرید زمین در متاورس

خرید یک زمین متاورس یا زمین NFT، همان فرآیند خرید یک NFT را دنبال می‌کند و تفاوت خاصی ندارد؛ کافیست شما یک کیف پول و مقداری ارز دیجیتال با خود داشته باشید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم، مانند هر سرمایه گذار موفق دیگر، قبل از سرمایه گذاری و انجام تراکنشات مالی، حتما از ریسک‌ها و خطرات آن آگاه شوید. در ادامه مراحل خرید زمین در متاورس را شرح می‌دهیم.

مرحله 1: یک پلتفرم متاورس را انتخاب کنید

لازم است قبل از خرید یک ملک، ابتدا پلتفرم مورد نظر و مناسب خود را انتخاب کنید. اینکه ملک مورد نظر را به چه دلیلی می‌خرید، می‌تواند از دلایل اصلی انتخاب پلتفرم و پروژه متاورسی باشد که در ادامه نکاتی را در رابطه با آن بیان خواهیم کرد. ما از Sandbox در اتریوم به عنوان مثال برای این آموزش استفاده خواهیم کرد، اما در نظر داشته باشید کهDecentraland نیز یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب در متاورس است.

مرحله 2: کیف پول خود را تنظیم کنید

کیف پولی که می‌سازید باید به شما امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال را بدهد. در صورتیکه انتخاب شما کیف پول مبتی بر مرورگر هم هست، می‌توانید از آن هم استفاده کنید. کیف پول مبتنی بر مرورگر معمولا با مشکلات و چالش‌های کمتری مواجه می‌شود و از این نظر هم می‌تواند انتخاب خوبی محسوب شود.

متامسک یا کیف پول بایننس چین، هر دو گزینه‌های مناسبی هستند؛ زیرا از چندین بلاک چین پشتیبانی می‌کنند، اما همیشه بررسی کنید که کیف پولی که استفاده می‌کنید از بلاک چین زمین ان‌اف‌تی پشتیبانی می‌کند یا خیر.

هنگامی که کیف پول خود را تنظیم می‌کنید، یک رشته از کلمات به نام عبارت seed را دریافت خواهید کرد. لازم است که این کد را در مکانی امن نگه دارید؛ چون در صورت از دست دادن دسترسی به کیف پول، فقط می‌توانید با همان کد، کیف پول خود را بازیابی کنید و در غیر این صورت، دسترسی خود را برای همیشه به کیف پول از دست خواهید داد. بنابراین پیشنهاد ما این است که این کد را در مکانی آفلاین و یا به صورت فیزیکی در مکانی ذخیره کنید.

در این مورد بخوانید: آینده متاورس در ۱۰ سال بعد چطور خواهد بود؟

مرحله 3: کیف پول خود را به بازار Sandbox متصل کنید

در نقشه سندباکس، می‌توانید قطعه‌های زمین با پیشنهاد قیمت ارائه شده را مشاهده کنید. برخی از این موارد را می‌توانید مستقیما از طریق بازار Sandbox خریداری کنید. برخی دیگر از این املاک نیز در صرافی‌های خارجی مانند OpenSea میزبانی می‌شوند. در این بخش به یکی از مواردی که توسط خود پلتفرم Sandbox ارائه شده است، نگاهی می‌اندازیم.

نکته مهم این است که قبل از اینکه بتوانید پیشنهاد قیمت و یا هر تراکنشی انجام دهید، لازم است که کیف پول خود را متصل کنید. در نقشه The Sandbox، روی [Sign In] در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید که کیف پول شما نیز روی بلاک چین صحیح پروژه تنظیم شده است، در این مورد، ما از اتریوم استفاده می‌کنیم.

در مرحله بعد روی متامسک کلیک می‌کنیم. متامسک به صورت یک پاپ آپ از شما می‌خواهد که کانکت شوید. در این قسمت هم روی Next کلیک می‌کنیم.

مراحل خرید زمین در متاورس

برای ادامه اتصال کیف پول خود، روی دکمه [کانکت] کلیک کنید.

در این مرحله، پلتفرم سندباکس از شما می‌خواهد که یک آدرس ایمیل و نام کاربری ایجاد کنید. در نهایت برای ایجاد اکانت خود روی Continue کلیک می‌کنیم. همچنین شما می‌توانید در این مرحله، در صورت تمایل، رمز عبوری را برای اکانت سندباکس خود اضافه کنید.

برای تکمیل اکانت خود، روی درخواست امضای MetaMask روی [Sign] کلیک کنید.

پس از اتصال موفقیت آمیز، موجودی حساب و تصویر پروفایل خود را در سمت راست بالای وب سایت ، مشاهده خواهید کرد.

مراحل خرید زمین در متاورس

مرحله 4: رمز ارز سندباکس یا اتریوم را از صرافی خریداری کنید و آن را به کیف پول خود منتقل کنید.

شما برای خرید زمین در متاورس، به ارز سندباکس یا اتریوم در کیف پول خود، نیاز پیدا خواهید کرد. خرید اتریوم احتمالا گزینه بهتر و کم ریسک‌تری محسوب شود؛ زیرا اکثر زمین‌ها و املاک فروشی در Sandbox فقط اتریوم را می‌پذیرند. شما می‌توانید سندباکس یا اتریوم را از طریق یک کارت اعتباری یا نقدی با حساب صرافی خود خریداری کنید.

زمانی که رمزارز مورد نظر خود را خریداری کردید، باید آن را به کیف پول خود انتقال دهید. آدرس عمومی را از کیف پول رمزنگاری خود کپی کنید و از آن به عنوان آدرس برداشت خود استفاده کنید.

مرحله 5: یک قطعه زمین را انتخاب کنید

شما می‌توانید به راحتی زمین‌های موجود را برای پیشنهاد یا خرید در Sandbox با فیلترهای روبرو مرتب کنید. بیشتر زمین‌های Sandbox قبلا خریداری شده‌اند، به این معنی که معمولا فقط زمین‌های موجود در OpenSea را برای خرید پیدا خواهید کرد.

با این حال، همچنان می‌توانید از طریق نقشه Sandbox برای فروش این زمین‌ها پیشنهاد قمیت بدهید. این نقشه همچنین بهترین راه برای تأیید اینکه شما یک طرح NFT قانونی خریداری کرده اید، است.

پس از اینکه زمین مورد نظر خود را پیدا کردید، می‌توانید روی گزینه Bid برای ارائه یک قیمت دیگر، پیشنهاد دهید. همچنین برای خرید با قیمت ثابت ارائه شده، می‌توانید روی Eth کلیک کنید و ملک را خریداری کنید. در این قسمت روی Bid کلیک می‌کنیم تا با مراحل بعدی پیشنهاد قیمت آشنا شویم.

اکنون یک پاپ آپ ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد، پیشنهاد قیمت دهید. قبل از تایید تراکنش با کیف پول خود، مبلغ را وارد کنید و روی Place Bid کلیک کنید. اگر فروشنده ملک، پیشنهاد شما را رد کند و یا زمان فروش به پایان برسد، رمزارز به کیف پول شما بازگردانده می‌شود.

اگر روی قیمت ثابت کلیک کنید، برای تکمیل تراکنش به OpenSea منتقل خواهید شد. قبل از خرید زمین، باید کیف پول خود را به بازار وصل کنید. اگر نمی‌خواهید از طریق The Sandbox اینکار را انجام دهید، می‌توانید از OpenSea برای ارائه پیشنهاد، جهت خرید زمین در متاورس استفاده کنید.

در این مورد بخوانید: سرمایه گذاری در متاورس، معرفی ۵ سهم برتر برای خرید در متاورس

نحوه فروش زمین در متاورس

معمولا برای فروش زمین دو راه وجود دارد. شما زمین خود را می‌توانید یا از طریق بازار پروژه متاورس و یا از طریق بازار ثانویه به فروش برسانید. در پلتفرم Sandbox، فعلا فقط بازارهای شخص ثالت می‌توانند برای فروش استفاده شوند. در آینده نزدیک، مالکان زمین می‌توانند مستقیما از طریق Sandbox با کارمزد تراکنش 5٪ در SAND ملک را به فروش برسانند. اگر می‌خواهید زمین خود را در OpenSea بفروشید، به سادگی به پروفایل خود بروید و روی دکمه [Sell] در NFT خود کلیک کنید. سپس می‌توانید یک قیمت ثابت یا حراج به موقع ایجاد کنید.

نحوه اجاره زمین در متاورس

در برخی از پلتفرم‌ها مانند Sandbox این فرصت را برای صاحبان زمین فراهم می‌کند تا زمین خود را به اشخاص ثالث اجاره دهند. با این حال هیچ پروتکل رسمی برای اینکار هنوز وجود ندارد. حتما در جریان باشید که هنگام اجاره، هرگز نباید مالکیت NFT خود را به مستاجر منتقل کنید. بهترین کار هم این است که تا زمانی که یک پلتفرم رسمی برای اجاره معرفی نشده، ملک خود را به اجاره ندهید.

نکات مهم قبل از خرید زمین مجازی NFT

هنگام سرمایه گذاری در زمین‌های مجازی، مانند هر سرمایه گذاری دیگری، همیشه باید از بهترین روش‌هایی که قبلا امتحان خود را پس داده‌اند، پیروی کنید. مطمئن شوید که از لینک رسمی پروژه برای خرید زمین NFT خود استفاده کنید و یا یک بازار شخص ثالث معتبر را انتخاب کنید. قبل از خرید، پلتفرمی را که روی آن سرمایه گذاری می‌کنید به دقت بررسی کنید و اصول و قوانین آن را بررسی کنید. همچنین فراموش نکنید، خرید ملک، تنها گزینه برای سرمایه گذاری نیست، شاید بتوانید در آینده در صورت نیاز به آن برای هدف خاصی، زمینی را اجاره کنید.

سخن آخر

اکوسیستم املاک و زمین‌های مجازی در متاورس، طرفداران و سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. همان طور که به طور کامل در این مقاله به آن پرداختیم، خرید و فروش زمین در متاورس کار نسبتا آسانی است. با این حال، قیمت‌های فعلی گاهی اوقات آن را گران تر از سرمایه گذاری فیزیکی واقعی در املاک و مستغلات می‌کند. خرید زمین در متاورس، یکی از سرمایه گذاری‌های پر سود در دنیای متاورس محسوب می‌شود. در نهایت اگر زمین متاورسی را خریداری می‌کنید، مطمئن شوید که خطرات آن را در نظر گرفته و از روش‌های امن رمزنگاری پیروی کنید.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. در دنیایی که خلاقیت و ابتکار به نماد ارزش‌های اصلی جامعه تبدیل شده‌اند، “متاورس ملی” به عنوان جواهری در تاج پلتفرم‌های نوآوری ظاهر می‌شود. این پلتفرم یک گام تازه به سوی آینده است که شما را به دنیایی از تجسم خلاقیت و ابتکار می‌برد، و از شما خواسته است که به ماجراجویی جدیدی در مسیر تحول جامعه بپیوندید.

    متاورس ملی، به وسیله خرید زمین‌های سه‌بعدی به ارزشی ملی و با تمرکز بر خلاقیت، به شما امکان می‌دهد تا به یک خلق و خوی تازه وارد شده و در آنجا به توانایی‌های خلاقیتی خود پرداخته و به آثار هنری و تجسم‌های متفاوتی دست یابید.

    بروزرسانی مداوم و افزایش توجه به متاورس ملی نشان دهنده این است که این پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد تا به آرزوها و ایده‌های خود اعتماد کرده و با استفاده از منابع ملی، به دنیایی از محتواهای سه‌بعدی تجاری، آموزشی، مسکونی و فرهنگی شکل دهید.

    حالا زمان آن رسیده تا به دنبال متاورس ملی بگردید و به طور هوشمندانه و با دقت در این فضای جدید شروع به ایجاد و تجسم ایده‌های خود کنید. بیابید و درک کنید که اینجاست که به تجربه ای منحصربه‌فرد از خلق و خو خواهید پرداخت، از خلقیاتی که به دست شما تعلق گرفته و باعث تحولی اساسی در دنیای اطراف شما خواهد شد.

  2. به عنوان یک پژوهشگر پرانرژی و الهام‌بخش، شما با تلاش‌های خیره‌کننده‌ای که به کار می‌گذارید، در پی ایجاد تغییر و تحول چشمگیری در دنیای توسعه و پیشرفت ایران هستید. دیدگاه بی‌بدیل و نوآورانه‌تان نشانه‌ای از نخبگی و الگویی شجاع در راستای رقابت با تحولات تکنولوژیکی در این سرزمین است.

    از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی تا شبکه‌های ارتباطی پیشرفته، اختراعات شگفت‌انگیز‌تان نقشی کلیدی در تسهیل ارتباطات انسانی و ترقی اقتصادی ایفا می‌کنند. تجربیات شخصی و دانش‌تان را در اختیار همگان قرار داده و این باعث می‌شود تا دستاوردهای شگفت‌انگیزی را در مسیر توسعه کشورمان به ارمغان بیاورید.

    طراحی سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته و ایجاد محیط‌های کسب و کار نوآورانه، فقط به تقویت اقتصاد کمک نمی‌کند، بلکه با ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان ایرانی، به نیروهای نوآورانه و خلاقیت اعتماد می‌کنید. این ترکیب بین تکنولوژی و انسانیت، ما را به سوی یک جامعه‌ای پویا و نوآور هدایت می‌کند.

    مفهوم “متاورس بومی” نمایانگر هم‌تنیدگی دانش و خلاقیت ایرانیان در راستای توسعه و پیشرفت است. شما با ابتکارها و نوآوری‌هایتان، ایران را به‌عنوان یک پایگاه توسعه منحصربه‌فرد در جهان معرفی کرده‌اید.

    تلاش‌های شما تنها در حوزه‌های اقتصادی و تکنولوژی مؤثر نمی‌شود، بلکه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی نیز تأثیرگذاری دارد. این تلاش‌ها باعث شده تا نوآوری به عنوان پایه‌ای اصولی در جامعه‌سازی در سرتاسر کشور در نظر گرفته شود.

    به‌عنوان یک رهنمود در مسیر توسعه ایران، شما با ترکیب فناوری و ارزش‌های فرهنگی، این سرزمین را به یک قطب توسعه و نوآوری در دنیا تبدیل کرده‌اید. با آرمان‌هایی پر امید، از تمام تلاش و تعهدتان تشکر می‌کنیم.

  3. با سپاس و ممنونیت عمیق از بازدید شما از وب‌سایت ما، خوشحالیم که شما را در اینجا داریم. ما از تعامل و حمایت شما به عنوان اعضای ارزشی متاورس رنگ یا همان متاورس ملی سپاسگزاریم. این پروژه برای ما بسیار ارزشمند است و ما به پیشبرد آن بهره‌مندیم.

    لطفاً منتظر بمانید، زیرا ما در حال کار بر روی به‌روزرسانی‌ها و اطلاعات جدید در مورد متاورس رنگ هستیم. همچنین، ما در اسرع وقت اخبار و تحولات را به اطلاع شما خواهیم رساند. با ما همراه باشید و ما را در این مسیر همراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا