متاورس

10 مورد از بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری در 2023

اصطلاح متاورس این روزها در هر جایی از اخبار گرفته تا رسانه‌های اجتماعی یا حتی محفل‌های دوستانه، شنیده می‌شود. با آن‌که این فناوری هنوز همه‌گیر نشده اما توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال و دنیای فناوری را به خود جلب کرده است. بنابراین بهترین ارزهای متاورس می‌توانند فرصت بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاران باشند. در ادامه این مقاله از اینوکس قصد داریم توکن های متاورس را به شما معرفی کنیم، پس تا انتها با ما همراه شوید.

بهترین ارزهای متاورس برای سرمایه گذاری کدامند؟

با توجه به این‌که پروژه‌های متاورس نسبتا جدید هستند، قیمت کوین‌های آن نسبتا پایین بوده، در بسیاری از موارد زیر یک دلار و حتی برای بعضی از آن‌ها کمتر از یک سنت است. به‌همین علت همه می‌توانند به‌راحتی بهترین ارزهای متاورس را تهیه کنند و بعد از مدتی با فروش آن‌ها به سود خوبی برسند.

در بخش‌های بعد آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

ایپ کوین (ApeCoin)، توکن بومی بازی‌های متاورس

ایپ کوین (APE) یک توکن ERC-20 است، یعنی روی بلاک چین اتریوم قرار دارد. این ارز به‌عنوان یک توکن حاکمیتی و کاربردی به هولدرهای خود اجازه می‌دهد در حاکمیت اکوسیستم Ape نقش داشته و به محصولات، بازی‌ها و خدماتی دسترسی داشته باشند که تنها در اختیار هولدرهای ایپ کوین هستند.


ایپ کوین توکن بومی بازی متاورسی Otherside است و بالاترین قیمت آن در بازار تا حالا 26 دلار بوده است. خرید این ارز در قیمت ارزان فعلی آن، در صورت موفقیت پروژه، سود خوبی را به همراه خواهد داشت. ایپ کوین در 17 مارس راه‌اندازی شد و در آن زمان 30 درصد از حداکثر 1 میلیارد واحد موجود از این ارز، در گردش قرار گرفت.


با وجود آن‌که ایپ کوین یکی از جدیدترین توکن های متاورسی محسوب می‌شود، اما در بین سایر بهترین ارزهای دیجیتال، بیشترین ارزش بازار را در حال حاضر به مقدار 1.7 میلیارد دلار دارد.

ایپ-کوین-(APE)-یک-توکن-ERC-20
ایپ-کوین (APE) یک توکن ERC-20

در رابطه با این مطلب بخوانید : متاورس چیست و برای ورود به آن باید چه کار کنید؟

سندباکس (Sandbox)، توکن ایجاد NFT

پروژه متاورسی سندباکس عملکردی عالی را تا به امروز از خود نشان داده است. توکن بومی این پلتفرم به اسم سند (SAND) در تمام مدت سال 2021 رو به اوج بوده و در نهایت در فصل آخر آن سال توانست از قیمت 1 دلار عبور کند و حتی در نوامبر 2021 به اوج خود یعنی 8.4 دلار برسد.

سندباکس الزاما یک بازی و پشتیبان برندهای گیمینگی مانند آتاری است. این پروژه شدیدا به ایجاد و ترید NFTها تکیه دارد. بازیکنان با استفاده از توکن های متاورس SAND می‌توانند NFTهای دلخواه خود را ایجاد کنند. سندباکس نیز مانند اکثر بهترین ارزهای دیجیتال روی بلاک چین اتریوم است.

دیسنترالند Decentraland، خرید زمین متاورسی

دیسنترالند یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های متاورس است. علت آن را تا حدی باید جذابیت بیش از اندازه لندهای (زمین‌های موجود در یک سرزمین متاورسی) آن بدانیم که باعث افزایش توجه سرمایه‌گذاران به توکن بومی این پلتفرم یعنی مانا (MANA) شده است. بسیاری از مالکان NFT برای نشان دادن آثار خود از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

همچنین شما می‌توانید در این پلتفرم زمین‌های مجازی بخرید، بازی‌های مجازی و سایر دارایی‌های دیجیتال را به‌وجود آورید. پروژه دیسنترالند در سال 2017 ایجاد شده و مانا در حال حاضر با ارزش بازار حدود 728.86 میلیون دلار، در جایگاه 55 بهترین ارزهای دیجیتال از نظر کوین مارکت کپ قرار می‌گیرد.

Highstreet (HIGH)، یکی از بهترین ارزهای متاورس

Highstreet یک پروژه جالب متاورسی با پشتیبانی از واقعیت مجازی است که پتانسیل زیادی در زمینه متاورس دارد. به‌عنوان مثال شما با استفاده از ارز HIGH می‌توانید در جهان مجازی Highstreet چیزهای مختلف را بخرید.

بعضی از فروشگاه‌های شاپیفای در حال حاضر با این پلتفرم ادغام شده‌اند. اگر سرمایه‌گذاری هستید که دنبال بهترین ارزهای متاورس می‌گردید، ارز HIGH گزینه خوبی می‌تواند باشد. شرکت فناوری HTC پشتیبان این پروژه است و در آگوست 2021 نزدیک به 5 میلیون دلار برای آن سرمایه جمع‌آوری کرد.

Highstreet-یک-پروژه-جالب-متاورسی-با-پشتیبانی-از-واقعیت-مجازی
Highstreet ، یکی از بهترین ارزهای متاورس

در رابطه با این مطلب بخوانید : سرمایه گذاری در متاورس، معرفی ۵ سهم برتر برای خرید در متاورس

فلوکی (Floki Inu)، ترکیب میم کوین‌ها با پروژه‌های واقعی

فلوکی اینو ظاهرا یکی دیگر از میم کوین‌ها است که نام خود را از اسم سگ ایلان ماسک گرفته است. با وجود این افرادی که دنبال توکن های متاورس ارزشمند و با قیمت پایین می‌گردند، باید به این ارز توجه کند.

به گفته وب‌سایت این پروژه، هدف فلوکی اینو ترکیب میم‌ها با پروژه‌های قابل استفاده در دنیای واقعی است. همچنین می‌گوید که این پروژه قصد راه‌اندازی یک بازی، یک بازار NFT و همچنین یک پلتفرم آموزشی و محتوایی را دارد.

این پروژه هنوز در حال ساخت است اما افراد توکن‌های فلوکی را می‌خرند. قیمت این ارز در حال حاضر 0.00000931 دلار است تا یکی از ارزان‌ترین ارزهای متاورس باشد.

متاهیرو (Metahero)، ایجاد آواتار از اشیاء

متاهیرو یک پروژه متاورسی جدید و در مورد ایجاد آواتارهای با دقت بالا از اشیاء واقعی و افراد با استفاده از اسکن سه‌بعدی است. این شرکت حتی یک اتاقک اسکن در دوحه نصب کرده است که اشیاء را اسکن کرده و شکل سه‌بعدی و دیجیتال آن‌ها را برای جهان متاهیرو ایجاد می‌کند. HERO ارز بومی این پروژه با ارزش بازار 18.94 میلیون دلار است.

(Terra Virtua Kolect)، یکی از بهترین ارزهای متاورس

Terra Virtua Kolect پروژه‌ای است که قدمت آن به سال 2017 بر می‌گردد، یعنی زمانی که حتی NFTها وجود نداشتند. اما در حال حاضر یک فضای مجازی کاملا مرتبط با NFTها است. کاربران با استفاده از توکن بومی این پروژه به اسم TVK می‌توانند NFTهای خود را به سایر اعضا بفروشند یا آثار آن‌ها را بخرند.

با توجه به تمرکز این پروژه روی NFTها، یکی از بهترین ارزهای متاورس با پتانسیل فوق‌العاده زیاد است. این پروژه با وب، کامپیوترهای شخصی و محیط‌های واقعیت مجازی و افزوده سازگاری دارد.

Terra Virtua اخیرا در بلاک چین کاردانو ادغام شده است که به دوام‌پذیری بازار آن کمک می‌کند. ارزش بازار TVK در حال حاضر بیش از 175 میلیون دلار است و همکاری‌های جدید این پروژه آن را به یکی از ارزشمندترین توکن های متاورس تبدیل می‌کند که در درازمدت سود بالقوه خوبی خواهد داد.

استار اطلس (Star Atlas)

استار اطلس پروژه متاورسی براساس بازی با گرافیک بسیار خیره‌کننده است. این بازی آینده را نشان می‌دهد که در آن بازیکنان می‌توانند بر زمین‌های مختلف تسلط پیدا کنند و صاحب منابع شوند. توکن متاورس این بازی ATLAS نام دارد که می‌توانید آن را با انجام این بازی به‌دست آورید.

این بازی روی بلاک چین سولانا قرار دارد، بنابراین در مقایسه با پروژه‌های روی شبکه اتریوم کارمزد تراکنش‌ها بسیار کمتر است. ارزش بازار ATLAS به‌عنوان یکی دیگر از توکن های متاورسی در حال حاضر 31,786,164 دلار است. قیمت پایین این ارز، آن را به یکی از بهترین ارزهای متاورسی برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

استار-اطلس-پروژه-متاورسی

در رابطه با این مطلب بخوانید : آموزش تصویری خرید زمین در متاورس در ۵ مرحله

انجین (Enjin)، استخراج توکن با بازی

انجین یک محیط بازی به سبک متاورس است که در آن می‌توانید توکن بومی آن به اسم ENJ را استخراج کنید. سپس با این توکن می‌توانید دارایی‌هایی را بخرید که به پیشرفت شما در بازی کمک خواهند کرد.

تمام چیزهای داخل بازی از دارو گرفته تا تجهیز شخصیتتان را باید با پرداخت ENJ انجام دهید. این ارز براساس بلاک چین اتریوم است و ارزش بازار 293 میلیون دلار را دارد. انجین نیز یکی از بهترین ارزهای متاورسی با سوددهی بالقوه در آینده است.

اپیک پرایم (Epik Prime)، جدیدترین ارز متاورسی

اپیک پرایم (Epik Prime) یک پروژه متاورسی و کاملا در مورد NFTها است. ارز دیجیتال EPIK در حال حاضر در صرافی‌هایی مانند پنکیک سواپ، کوکوین و Huobi Global فروخته می‌شود.

این پروژه تازه سال 2021 راه اندازی شده و ارزش بازار 5 میلیون دلاری دارد. اپیک شاید یکی از ناشناخته‌ترین ارزهای متاورسی این مطلب باشد اما شرکت‌های مهمی از آن استفاده می‌کنند تا گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

ارزهای آینده دار متاورس که در سال 2023 ترند شدند

FightOut: این پروژه از مدلی به اسم «حرکت برای درآمد» استفاده می‌کند که کاربران تشویق به شرکت در فعالیت‌های مرتبط ورزشی و تناسب اندام می‌شوند. شما می‌توانید با آهسته دویدن، پیاده روی، ورزش کردن و انجام بازی‌های ورزشی از پلتفرم‌های حرکت برای درآمد، پول در آورید.

Calvaria: این پلتفرم میزبان تورنمنت‌های گوناگون است که کاربران در آن می‌توانند با کارت‌های خود که به شکل NFT هستند، رقابت کنند. این کارت‌ها هر کدام شخصیت متفاوتی را نشان می‌دهند که قابلیت‌های خاص خود را دارد.

Bloktopia: متاورس بلاک توپیا نقش یک قطب مرکزی برای کریپتو را خواهد داشت و از هر فردی با هر سطح تجربه‌ای در دنیای کریپتوکارنسی استقبال می‌کند. اعضای جامعه بلاک توپیا، بلاک توپیان‌ها نام دارند. شما به‌عنوان یکی از آن‌ها می‌توانید از طریق مالکیت زمین، بازی، تبلیغات، استیک کردن، شبکه سازی و موارد متعدد دیگر درآمد داشته باشید.

Battle infinity: این پلتفرم بازی توانست در سال 2022 در بعضی از صرافی‌های بزرگ دنیا لیست شود و توجه جوامع کریپتو را به خود جلب کند. Battle infinity میزبان چندین بازی P2E (بازی برای درآمد) است که با متاورسی به اسم «The Battle Arena» (میدان نبرد) ادغام شده‌اند.

سخن پایانی، ارزهای آینده دار متاورس

روزبه‌روز به تعداد پروژه‌های متاورسی افزوده می‌شود اما تنها تعدادی پتانسیل واقعی خود را نشان می‌دهند و متمایز از سایرین هستند. مفهوم متاورس عمیقا ریشه در بلاک چین و ارزهای دیجیتال دارد، بنابراین سرمایه‌گذاری در بهترین ارزهای متاورس و توکن‌هایی که در بالا معرفی کردیم ارزشمند است.

چون همان‌طور که می‌دانید توجه افراد به NFTها نیز بسیار بیشتر از گذشته شده است. با این‌حال مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری نباید تمام سرمایه خود را روی یکی از توکن های متاورسی قرار دهید و باید مدیریت سرمایه بلد باشید. بنابراین تنها ارزهایی را انتخاب کنید که به‌خوبی در مورد آن‌ها تحقیق کرده‌اید و می‌دانید پتانسیل بالایی دارند.

منبع
nasdaq

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا