متاورس

بررسی آینده متاورس تا سال 2040، تاثیر آن بر کسب‌وکارها

اینترنت طی سالیان سال بسیار متحول شده و نتیجه آن متاورس است. ما در دورانی قرار داریم که تغییر بزرگی در حال رخ دادن در تاریخ بشریت است و زندگی ما تحت‌تاثیر آن قرار خواهد گرفت. این تغییر بزرگ، نتیجه تحولات آینده متاورس است، به طوری که اکنون در هنگام نوشتن این متن، شاید هزاران هکتار زمین (لند)، به این دنیای بزرگ، اضافه شده است.
متاورس جهانی برپایه فناوری‌های واقعیت مجازی کمک می‌کند تعاملات مجازی داشته باشید. در این مطلب از اینوکس همراه ما باشید تا آینده متاورس را بررسی کنیم.

تحلیل متاورس در روزگار فعلی

قبل از بررسی آینده متاورس، بهتر است نگاهی اجمالی به وضعیت فعلی آن داشته باشیم. متاورس مانند بهشتی برای شیفته‌گان دنیای فناوری است. مکانی که در آن می‌توانند خود را در یک دنیای دیجیتال غرق کنند، در هر زمان و در هر واقعیت فیزیکی سهیم شوند و بتوانند چیزهای مختلف را ببینند و حس کنند، حتی اگر هزاران کیلومتر از مکان واقعی مورد نظر دور باشند.

اقتصاد دیجیتال نیز در حال توسعه در متاورس است. افراد در متاورس می‌توانند کالاهای مختلف را ایجاد کنند، بخرند و بفروشند. شما می‌توانید کالاهای مجازی مانند لباس‌های مختلف را از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر ببرید.

در دنیای فیزیکی می‌توانید پیراهنی را از یک فروشگاه بخرید و آن را در سینما بپوشید. متاورس می‌تواند به شما اجازه دهد شخصیتی را خلق کنید که بتوانید آن را به هرجایی که می‌خواهید با کپی تصویر پروفایل خود از یک فضای دیجیتال به فضای دیجیتال دیگری ببرید.

در این رابطه بخوانید : متاورس چیست و برای ورود به آن باید چه کار کنید؟


برای تحلیل متاورس در دنیای فعلی باید بگوییم با شیوع همه‌گیری کووید و افزایش دورکاری، این اینترنت بود که باعث بقای بسیاری از شرکت‌ها شد و حتی به رشد و توسعه‌ی بیشتر آن‌ها نیز کمک شایانی کرد. حوزه‌های مختلف از جمله آموزش بیشتر به استفاده از فضای مجازی رو آوردند.

به‌طور خلاصه در مورد آینده متاورس می‌توانیم بگوییم به‌صورت بالقوه بسیاری از حوزه‌ها را با معرفی گجت‌های پوشیدنی مبتنی بر استفاده از واقعیت مجازی (VR) تغییر خواهد داد. این گجت‌ها کاربران را با یک جهان مجازی جایگزین آشنا می‌کنند که از داخل خانه خود می‌توانند پا به درون آن‌ها بگذارند.

افراد قادر خواهند بود بدون نیاز به طی مسافت‌های طولانی، تنفس هوای آلوده یا حتی پوشیدن لباس برای موقعیت‌های مختلف، با یکدیگر تعامل داشته باشند. آینده متاورس به‌شکلی است که کودکان در آن با توجه به سرعت یادگیری خود، قادر به مطالعه موضوعات گوناگون خواهند بود و دنیای آموزش فراتر از کلاس‌های آموزشی سنتی پیش خواهد رفت.

فعالیت‌های پس از کار مانند تماشای فیلم یا وقت‌گذرانی با دوستان، جایگزین‌های خود را در دنیای مجازی خواهند داشت. تحلیل متاورس برای آینده نشان می‌دهد که فرصت‌ها و احتمال‌ها برای این فناوری نامحدود خواهند بود.

پیش‌بینی‌های آینده متاورس در سال 2040

پیش‌بینی‌های آینده متاورس در سال 2040

آینده واقعیت مجازی تحت سلطه واقعیت افزوده

واقعیت افزوده (AR) و واقعیت ترکیبی (MR) همگی از ثمرات فناوری‌های هوش مصنوعی هستند. دلیل اینکه مردم از این پیشرفت‌ها استقبال می‌کنند این است که با مواجهه دنیای واقعی، زندگی روزمره کاربران را بهبود می‌بخشند. واقعیت مجازی (VR) به طور گسترده توسط یک جمعیت کاربر کوچک اما فعال، عمدتاً گیمرها و دنبال‌کننده‌گان سرگرمی، و در چند محیط تخصصی شرکتی، پزشکی، آموزشی و آموزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

توسعه نسل بعدی اکوسیستم شبکه دانش

پیشرفت‌های فناوری متاورس، تمام فعالیت‌های انسانی، از جمله مسائل مرتبط با محیط وب موجود را تقویت خواهد کرد. همانطور که دولت‌ها از این فناوری جدید استفاده می‌کنند، استفاده بیش‌از اندازه متاورس می‌تواند خطرات شدیدی برای حقوق بشر ایجاد کند.

البته برخی از چالش‌هایی که مردم در زمان آینده با آن‌ها مواجه خواهند شد، هنوز کشف یا پیش‌بینی نشده‌اند. حتی زمانی که هزاران شغل از راه دور در دسترس هستند، این عوامل باید در نظر گرفته شوند.

در این مورد بخوانید: چگونه وارد متاورس شویم؟ به زبان ساده و مرحله به مرحله

متاورس و تاثیر آن بر آینده شغلی

با توجه به این‌که درحال حاضر متاورس شروع به استفاده از فناوری Web3 (جدیدترین شکل اینترنت که بهترین و قوی‌ترین استانداردها را شامل می‌شود) کرده است، آینده متاورس از جنبه‌های متعدد شبیه به دنیای واقعی ما خواهد بود و حتی بعضی از فعالیت‌های دنیای واقعی را جایگزین می‌کند.

بعضی از فروشندگان توکن غیر مثلی (NFT)، NFT خود را قابل استفاده در بعضی از بازی‌های متاورسی کرده‌اند تا کاربران با استفاده از آن بتوانند لباس یا تجهیزات مختلف بخرند.


افزایش طرفداران NFT باعث افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمین‌های مجازی در چنین بازی‌هایی و فروش یا اجاره آن‌ها خواهد شد. آینده متاورس همچنین می‌تواند به‌شکلی باشد که در رشد اقتصاد مجازی تاثیر قابل توجهی داشته باشد. اقتصادی که وابسته به جهان‌های مجازی و بازی‌های ویدئویی خواهد بود که در آن‌ها احتمال قطع ارتباط تقریبا به صفر می‌رسد.

با توجه به این‌که شرکت‌های بزرگی مانند متا (فیسبوک سابق) در حال ورود به این حوزه هستند و از آن به‌عنوان آینده جدید یاد می‌کنند، خیلی طول نمی‌کشد که شاهد پیروی سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها از این ترند (روند) باشیم.

در این رابطه بخوانید : سرمایه گذاری در متاورس، معرفی ۵ سهم برتر برای خرید در متاورس

بنابراین تحلیل متاورس برای آینده را می‌توان این‌طور پیش برد که این توجه زیاد، منجر به توسعه مرزهای متاورس و فراهم‌سازی فرصت‌های متعدد برای مصرف‌کنندگان و همچنین سرمایه‌گذاران خواهد شد.

آینده متاورس همچنین به‌شکلی خواهد بود که شرکت‌های گوناگون با خلق دنیاهای خود در آن فعالیت تجاری خواهند داشت و فروشگاه‌های خود را باز می‌کنند.

تحلیل-متاورس
تحلیل متاورس برای آینده

آیا کسب‌وکارها برای تغییرات متاورس آماده‌اند؟

بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود اقتصاد متاورس تا سال 2025، 800 میلیارد دلار و تا سال 2030 به 2.5 تریلیون دلار برسد. بنابراین، متاورس جهان آینده است. برندهای بزرگ آماده سرمایه‌گذاری قابل توجه در فناوری جدید هستند.

سایر مشاغلی که می‌خواهند از متاورس استفاده کنند باید نحوه ارتباط و همکاری خود را تغییر دهند. اگر در مقابل متاورس مقاومت کنید، ممکن است نتوانید به یک محیط مجازی دسترسی پیدا کنید. اگر به طور موثر از فناوری متاورس استفاده کنید، می‌توانید با پیوند دنیای واقعی، محیط‌های مجازی ایجاد کنید.

در این رابطه بخوانید : بازی های متاورس: بهترین بازی‌ها برای کسب درآمد

پیش رفتن فراتر از مرزهای فعلی واقعیت

در تحلیل متاورس خیلی ساده بگوییم که آینده‌ای مجازی در انتظار بشریت است. آینده‌ای که در آن فناوری‌هایی مانند بلاک چین، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی با یکدیگر در ارتباط هستند و اکوسیستمی از فناوری‌ها را شکل می‌دهند تا چندین دنیای مجازی کنترل شوند.

هیچ نوعی از فناوری، حاکم بر این اکوسیستم نخواهد بود و فناوری‌های آینده قابلیت‌هایی از متاورس را که هنوز مشخص نشدند، شکوفا می‌کنند. طی 5 سال آینده، صدها میلیون ابزار و پلتفرم واقعیت مجازی انتظار می‌رود توسط مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها در سراسر جهان قرار گیرند و این فناوری‌ها تا انتهای این دهه، از گوشی‌های همراه فراگیرتر خواهند شد.

طی چند سال آینده با افزایش دسترسی افراد به متاورس، شرکت‌ها با راه‌حل‌های مختلف سعی می‌کنند موانع اقتصادی و اجتماعی را کنار بزنند. قدرت و دسترسی متاورس به‌صورت بالقوه می‌تواند بسیاری از موانع و سوگیری‌های دنیای واقعی امروز را از بین ببرد.

آینده متاورس به‌شکلی خواهد بود که تقریبا تمام تجربه‌های زندگی ما را تغییر می‌دهد و کسب‌وکارها سعی می‌کنند در این حوزه جدید نقش خود را داشته باشند. در چنین دنیای جدیدی، مشتریان، کارفرمایان، کارمندان و ارتباط‌های دیگر در متاورس رخ خواهد داد.

چالش‌های متاورس در آینده

چالش‌های متاورس در آینده

هیچ چیز در این دنیا خالی از چالش نیست، در مورد متاورس هم همینطور است. حتی زمانی که انتظار می‌رود که تا سال 2040 یکی از بهترین دستاوردهای بشر باشد، در اینجا چند چالش وجود دارد:

برای زندگی روزمره ارزشی خلق نمی‌کند

مهم نیست که فناوری متاورس چقدر پیشرفته است، شکی نیست که نمی‌توانید آن را در زندگی روزمره پیاده‌سازی کنید. مردم همچنان از فضاهای مجازی، بیشتر در بازی استفاده می‌کنند اما استفاده و اجرای آن‌ها بسیار محدود است. علاوه بر این، گروهی از مردم آن را به عنوان یک تجربه تغییردهنده زندگی نخواهند دید و ممکن است تمایلی به استفاده زیاد نداشته باشند.

عدم آمادگی فناوری

چالش بزرگ دیگری که می توانید انتظار داشته باشید این است که ممکن است فناوری در سطح مورد انتظار آماده نباشد. تا سال 2040، برای پاسخگویی به نیازهای گروه بزرگتری از کاربران، بیش از پیشرفت‌هایی در نرم‌افزار، سخت‌افزار، رابط‌های کاربری و قابلیت‌های شبکه مورد نیاز خواهد بود. احتمال مشکلات مربوط به نرم افزار، تأخیر شبکه، پهنای باند و تجهیزات زیاد است.

ترجیح واقعیت بر دنیای مجازی

اگرچه دنیای مجازی جذابیت خودش را دارد اما همه دوست دارند در دنیای واقعی زندگی کنند. سرمایه‌گذاری در VR، دسترسی به اتصال با ارزش بالا و سایر تجهیزات مرتبط ممکن است پذیرفته نشود، که می‌تواند چالش بزرگی باشد.

در این مورد بخوانید: آموزش خرید زمین در متاورس در ۵ مرحله با تصویر

آینده متاورس به معنای خلق دنیای جدیدی از فرصت‌ها و چالش‌ها

با آن‌که تاثیر روبه‌رشد و عمیق متاورس را نمی‌توان نادیده گرفت، اما در حال حاضر مشکل اصلی، دسترسی به آن است. ایجاد محتوای غوطه‌ورکننده سخت است و تهیه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای فعلی واقعیت توسعه یافته (XR) می‌تواند برای کاربران آماتور و ابتدایی، سخت باشد.

تمام این مسائل و مشکلات خیلی زود رنگ می‌بازند. با توجه به افزایش سرعت ظهور فناوری‌ها و اپلیکیشن‌های مجازی، محبوبیت بیشتر NFTها و پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین مانند دیسنترالند، سندباکس، Cryptovoxels و Somnium، پیشرفت متاورس سرعت خواهد گرفت و کاربران تشویق به ورود به محیط‌های مجازی و ماجراجویی در آن می‌شوند.

شرکت‌ها باید حوزه رو به ‌رشد NFT را جدی بگیرند و استراتژی محکمی برای ایجاد جامعه و مدیریت آن داشته باشند. به‌عنوان مثال دانشگاه‌ها می‌توانند از قابلیت‌های متاورس، برای جذب دانشجو از نقاط مختلف جهان و راه‌اندازی سیستم آموزشی در اکوسیستم‌های مجازی، استفاده کنند.

در همان حین که متاورس سبک‌های زندگی و صنایع را متحول می‌کند، رهبران تجاری در نهایت باید درک کنند که سازمان‌های آن‌ها چطور با این تحول سازگار شوند و تغییر کنند.

آینده متاورس در ایران از نگاه هوش مصنوعی

مهمترین هدف متاورس در آینده، ارائه خدمات متناسب با نیازهای بازار املاک و تأمین رضایت کاربران است. اینکه متاورس بتواند با توجه به تغییرات بازار و نیازهای جدید، امکانات و خدمات خود را بهبود دهد، برای موفقیت و پیشرفت آینده آن اهمیت دارد.

آینده متاورس در ایران به نحوی است که همچنان امکانات بزرگتر و بهتری را برای کاربران فراهم خواهد کرد. متاورس قطعاً به صورت مداوم در جهت بهبود و ارتقای پلتفرم خود تلاش خواهد کرد و در زمینه های زیر تغییر و پیشرفت خواهد داشت:

  1. گسترش پوشش جغرافیایی: متاورس در صدد است تا پوشش خود را در سطح بیشتری از شهرها و مناطق ایران افزایش دهد. این بدان معناست که کاربران در هر نقطه از ایران قادر به پیدا کردن املاک در منطقه مورد نظر خود خواهند بود.
  2. به‌روز رسانی و بهبود تجربه کاربری: متاورس تمرکز خود را بر بهبود تجربه کاربری افزایش می‌دهد. این شامل سادگی و طراحی بهتر رابط کاربری، جستجوی دقیق تر و همچنین ارائه امکاناتی مانند نقشه های تعاملی و تصاویر با کیفیت بالا است.
  3. ارائه خدمات جانبی بیشتر: متاورس قرار است خدمات جانبی جدیدی را به کاربران خود ارائه دهد. این می‌تواند شامل مشاوره مالی، ارزیابی املاک، خدمات مدیریت املاک و مستغلات و غیره باشد. هدف این خدمات جانبی، ایجاد تجربه جامع و کامل‌تری برای کاربران است.
  4. برندسازی و تبلیغات فعال: برای رقابت در بازار املاک آنلاین ایران، متاورس باید برند قوی و شناخته شده‌ای باشد. ارتقای برند و انجام تبلیغات فعال، اعتماد کاربران را بالا می‌برد و تعداد کاربران را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

تحلیل متاورس را باید این‌طور تمام کنیم که این جهان جدید هنوز در ابتدای مسیر خود قرار دارد و فرصت‌ها و چالش‌های جدیدی در انتظار آن است. آینده متاورس زمانی روشن خواهد بود که کسب‌وکارها، مجریان قانون و دولت‌ها به آن کمک کنند و رهبران تجاری مجبور شوند در این تغییر مهم تاریخی، نقش داشته باشند.

منبع
economictimeselearningindustry

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا