تحلیل و سرمایه گذاری

بهترین استراتژی اسکالپ: معرفی 4 استراتژی ساده

معاملات اسکالپ یک استراتژی معاملاتی سریع روزانه است که به منظور خرید و فروش سهام اوراق بهادار با نقدشوندگی بالا به منظور کسب سود هر چند اندک، از نوسانات انجام می‌شود. یک معامله‌گر معمولی اسکالپ به دنبال سود پنج تا ده سنت در هر معامله است. از سویی دیگر، هر معامله با هزار موقعیت، پتانسیل کسب درآمد 50 تا 100 دلاری را خواهد داشت.

معامله‌گران حرفه‌ای روزانه که از بهترین استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کنند، این معاملات را با 10 هزار سهم یا بیشتر در هر معامله انجام می‌دهند. در چنین شرایطی، هر معامله موفق اسکالپ می‌تواند‌ حدود 500 تا هزار دلار سودآوری داشته باشد. اگر شما هم می‌خواهید در این بازار سود خوبی به دست آورید، ما در این مقاله از وبسایت «اینوکس» در مورد بهترین استراتژی اسکالپ صحبت می‌کنیم.

اسکالپینگ چیست؟

اسکالپینگ (Scalping) یک استراتژی معاملاتی است که به کسب سود از تغییرات کم قیمت تمرکز دارد. هدف اصلی اسکالپرها دستیابی به سودهای کوچک با انجام تعداد زیادی معاملات است. اسکالپ تریدینگ نقطه متقابل استراتژی‌های معاملاتی بلندمدت است که در آن استراتژی معامله‌گر انجام معاملات کم در طول زمان برای کسب سودهای بزرگ است. به عبارتی، هدف یک استراتژی معاملاتی موفق اسکالپ، کسب سودهای کوچک از طریق انجام معاملات زیاد است، نه فقط انجام چند معامله موفق با سودهای بزرگ.

اسکالپینگ اغلب استراتژی با ریسک کم محسوب می‌شود، زیرا هر معامله بسیار کم است و خطر یک رویداد نامطلوب که باعث نوسانات شدید قیمت می‌شود را کاهش می‌دهد. به‌علاوه، اسکالپینگ این دیدگاه را می‌پذیرد که حرکت‌های کوچک‌تر آسان‌تر از حرکت‌های بزرگ‌تر است و معامله‌گر می‌تواند‌ به کرات معاملات اسکالپ را انجام دهد.

از آنجایی که تعداد معاملات در اسکالپینگ بسیار زیاد است و سود هر معامله بسیار کم خواهد بود، یک اسکالپر باید به تنظیمات معاملاتی خود پایبند باشد. اسکالپر بهتر است از یک ضرر بزرگ که می‌تواند ده‌ها معامله موفق را از بین ببرد اجتناب کند.

در این مورد بخوانید: بهترین استراتژی اسکالپ طلا: معرفی استراتژی ۵ دقیقه‌‌ای

اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور استوکاستیک (stochastic)

از بهترین استراتژی اسکالپ می‌توان به اسکالپینگ از طریق اندیکاتور استوکاستیک اشاره کرد. اصطلاح استوکاستیک به نقطه قیمت فعلی در یک دوره زمانی اخیر اشاره دارد. با مقایسه قیمت یک اوراق بهادار در یک دوره زمانی اخیر، اندیکاتور استوکاستیک می‌تواند‌ نقاط عطف بالقوه را در این دوره مشخص کند.

هدف اسکالپینگ با استفاده از اندیکاتور استوکاستیک، مقایسه قیمت فعلی با قیمت‌های اخیر است تا بتواند نقاط بالقوه قیمتی را تعیین کند. به عنوان مثال، قیمت‌ها قبل از وقوع یک نقطه عطف، نزدیک به حداکثر دامنه اخیر بسته می‌شوند، چنین مثالی در زیر مشاهده می‌شود:

اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور استوکاستیک (stochastic)

در نمودار بالا، قیمت برنت در یک بازه زمانی سه دقیقه‌ای را مشاهده می‌کنید. می‌بینید که قیمت در حال حرکت به سمت بالاتر است و پایین‌ترین نقطه در استوکاستیک (که با فلش مشخص شده است) نقطه ورود برای معاملات لانگ است، زمانی که خط سیاه %K از بالای خط %D  قرمز نقطه‌دار عبور می‌کند. معامله در دو صورت خارج می‌شود:

  1. استوکاستیک به بالای محدوده خود یعنی بالای 80 برسد.
  2. زمانی که خط نزولی ظاهر می‌شود، به صورتی که خط %K از زیر %D عبور می‌کند.

در مقابل، موقعیت‌های شورت در یک بازار روند نزولی قرار دارد. این بار به‌ جای «خرید در کف قیمت»، «فروش در سقف قیمت» را انجام می‌دهیم؛ بنابراین، همانطور که در عکس زیر مشخص شده است، به دنبال متقاطع نزولی در جهت روند خواهیم بود:

بهترین استراتژی اسکالپ: اسکالپ تریدینگ با استفاده از میانگین متحرک

بهترین استراتژی اسکالپ دیگر استفاده از میانگین‌های متحرک (Moving Average) است که معمولاً با دو میانگین کوتاه مدت (Short-Term) و یک میانگین بلند مدت (Long-Term) برای نشان دادن روند حرکت مشخص می‌شود. در عکس‌های زیر که مربوط به نمودار سه دقیقه‌ای جفت معاملاتی EUR/USD است، از میانگین‌های متحرک پنج و 20 روزه (MA) برای کوتاه‌ مدت و از 200 روزه برای بلند مدت استفاده می‌کنیم.

در نمودار اول، میانگین متحرک بلند مدت در حال افزایش است، بنابراین ما به دنبال این هستیم که میانگین متحرک پنج روزه از 20 روزه عبور کند و سپس در جهت روند موقعیت‌هایی اتخاذ کنیم. این موارد با فلش مشخص شده‌اند.

بهترین استراتژی اسکالپ: اسکالپ تریدینگ با استفاده از میانگین متحرک

در نمودار دوم، میانگین متحرک بلند مدت در حال کاهش است، بنابراین زمانی که قیمت از پنج روزه عبور می‌کند، به دنبال موقعیت‌های شورت می‌گردیم که قبلا از میانگین متحرک 20 روزه عبور کرده‌اند.

به یاد داشته باشید که این معاملات با روند پیش می‌روند و ما به دنبال تلاش برای گرفتن هر حرکت قیمتی نیستیم. مدیریت صحیح ریسک در هر مرحله از معاملات ضروری است.

در این مورد بخوانید: بررسی بهترین اندیکاتور اسکالپ کریپتو برای کسب سود

اسکالپ تریدینگ با استفاده از اندیکاتور SAR

اندیکاتور سهموی SAR شاخصی است که جهت حرکت بازار را مشخص می‌کند و همچنین نقاط ورود و خروج را نشان می‌دهد. SAR مخفف «Stop and Reversal» است. این اندیکاتور با مجموعه‌ای از نقاط که در بالا یا پایین میله‌های قیمت قرار گرفته‌اند، نشان داده می‌شود.

یک نقطه زیر قیمت صعودی و یک نقطه بالاتر نزولی است. تغییر در موقعیت نقاط نشان می‌دهد که تغییری در روند در حال وقوع است. به عکس زیر توجه کنید:

هنگامی که قیمت به زیر نقاط SAR حرکت می‌کند، می‌توان معاملات شورت را انجام داد و زمانی که قیمت بالاتر از آنها است، معاملات لانگ قابل اجرا خواهند بود. همانطور که مشاهده می‌شود، معامله گر ممکن است به دلیل گسترش روندها با معاملات پرضرر زیادی روبرو شود.

اسکالپ تریدینگ با استفاده از شاخص قدرت نسبی (RSI)

معامله گران می‌توانند از RSI برای یافتن نقاط ورودی که مطابق با روند غالب هستند استفاده کنند. در عکس زیر، قیمت به طور پیوسته بالا می‌رود که با سه میانگین متحرک نشان داده شده است. کف قیمت در روند زمان خرید خواهد بود، بنابراین زمانی که RSI به 30 کاهش می‌یابد و سپس بالاتر از این خط حرکت می‌کند، یک نقطه ورود احتمالی ایجاد می‌شود.

در عکس زیر، زمانی که RSI به سمت 70 حرکت می‌کند و سپس در یک روند نزولی شروع به کم شدن می‌شود، فرصتی برای فروش به وجود می‌آید.

سخن اینوکس با شما

اسکالپینگ مستلزم داشتن انضباط و دقت بالاست، زیرا به بررسی روندها در مدت زمان کم نیاز دارد. در حالی که بازه‌های زمانی طولانی مدت به معامله‌گران کمک می‌کند تا روندها را به طور مداوم زیر نظر نداشته باشند، اسکالپینگ توجه کامل را می‌طلبد.

نقاط ورود احتمالی می‌توانند خیلی سریع ظاهر شده و خیلی زود هم ناپدید شوند؛ بنابراین یک معامله‌گر باید مدام پشت سیستم باشد تا از طریق پلتفرم مورد نظر خود روندها را بررسی کند. برای افرادی که کارهای مختلفی را در طول روز انجام می‌دهند، اسکالپینگ استراتژی مناسبی نیست. در عوض، معاملات بلندمدت با اهداف سود بیشتر مناسب‌تر خواهند بود.

منبع
ig

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا