کیف پول

آموزش تصویری استیکینگ در تراست والت در 6 گام

از زمان پیدایش ارزهای دیجیتال، روش‌های گوناگونی برای کسب درآمد از بازار کریپتو به‌ وجود آمده‌اند. یکی از این روش‌های خوب که درآمدزایی غیرفعال را برای شما فراهم می‌کند، استیکینگ (Staking) است. در این روش، شما ارزهای دیجیتال خود را در یک شبکه‌ی بلاک‌چین سهام‌گذاری کرده و سود دریافت می‌کنید. یکی از راحت‌ترین راه‌های انجام این کار، استیکینگ در تراست والت است.

تراست والت یا تراست ولت (Trust Wallet) یکی از سرشناس‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که روی گوشی هوشمند نصب شده و به‌راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیف پول کاملاً رایگان است و کاربری بسیار ساده‌ای دارد. به همین خاطر، در این مقاله از اینوکس، به‌سراغ استیکینگ در تراست والت رفته‌ایم و نحوه‌ی انجام این کار را به‌صورت گام‌به‌گام به شما توضیح خواهیم داد.

استیکینگ چیست؟

پیش از اینکه به‌سراغ استیکینگ در تراست والت برویم، ابتدا باید ببینیم که اصلا استیکینگ چیست؟ در گذشته، امنیت شبکه‌های بلاک چینی، مانند بیت کوین، با الگوریتم اثبات کار (PoW) و از طریق استخراج یا ماینینگ تأمین می‌شد؛ اما این روش به انرژی و هزینه‌های بسیار زیادی نیاز داشت. از این‌رو، مکانیزم جدیدی به نام اثبات سهام (PoS) مطرح شد.

در این روش، کاربران مقداری از ارز دیجیتال اختصاصی شبکه را در اختیار شبکه گذاشته و به‌اصطلاح سهام‌گذاری یا استیکینگ می‌کنند. به‌این‌ترتیب، آن‌ها به اعتبارسنج‌های شبکه تبدیل شده و به‌صورت خودکار در تأیید تراکنش‌ها، افزایش امنیت و ایجاد بلوک‌های جدید مشارکت خواهند کرد. شبکه هم بابت این کار، به اعتبارسنج‌ها پاداش خواهد داد.

در ادامه، نحوه استیکینگ در تراست والت به صورت مرحله به مرحله را به‌طور کامل به شما آموزش می‌دهیم.

نصب و راه‌اندازی تراست والت

پیش از استیکینگ در تراست والت، باید این کیف پول ایمن را نصب کنید. این کیف پول به‌صورت نرم‌افزار موبایلی و یا افزونه‌ی مرورگر در دسترس شما قرار دارد. برای اینکه با انجام این کار آشنا شوید، ما نحوه نصب تراست والت در گوشی موبایل را به شما آموزش می‌دهیم. برای این کار، به‌صورت زیر عمل کنید:

  1. آخرین نسخه نرم‌افزار تراست والت را دانلود کنید.
  2. برای تنظیم کیف پول تراست والت، برنامه را باز کرده و روی «ایجاد کیف پول جدید» (Create a new wallet) بزنید.
  3. یک گزینه را برای پشتیبان‌گیری از کیف پول خود انتخاب کنید.
  4. تمام دستورالعمل‌ها را تا راه‌اندازی کامل، یک‌به‌یک ادامه دهید.
  5. اگر از قبل، کیف پولی غیر از تراست والت دارید، آن را وارد کنید. برای این کار، روی گزینه‌ی «من از قبل کیف پول دارم» (I already have a wallet) بزنید.
  6. حالا ارز دیجیتالی را که برای استیکینگ انتخاب کرده‌اید، از بخش تنظیمات، به کیف پول خود اضافه کنید. ما در این مثال، ارز دیجیتال NEAR را انتخاب کرده‌ایم.

در این رابطه بخوانید : تراست ولت ویندوز | نحوه استفاده از تراست ولت در PC و MAC

آموزش مرحله به مرحله استیکینگ در تراست والت

برای استیکینگ در تراست والت، باید به‌صورت زیر عمل کنید. ما این مثال را با ارز دیجیتال NEAR به شما توضیح خواهیم داد.

  1. از صفحه اصلی کیف پول، گزینه “Earn” را انتخاب کنید.
  2. سپس، ارز مورد نظر (در اینجا NEAR) را باید تعیین کنید.

3. حالا گزینه “Stake” را انتخاب کنید.

4. در این مرحله، مقدار ارز مورد نظرتان برای استیکینگ در تراست والت را انتخاب کرده و سپس، از منوی کشوییِ “Validator” اعتبارسنج مد نظرتان را تعیین کنید.

5. پس از تعیین اعتبارسنج، روی گزینه “Continue” بزنید.

6. در ادامه، دستورالعمل مربوط به تأیید استیکینگ در تراست والت را دنبال کنید.

در این رابطه بخوانید : ۱۲مورد از بهترین پلتفرم‌های استیکینگ کریپتو با بیشترین نرخ سود

سخن اینوکس با شما

سهام‌گذاری یکی از روش‌های بسیار خوب برای کسب درآمد است که شما می‌توانید این روش را با سرمایه‌گذاری ترکیب کنید و سود بیشتری به دست آورید. درصورتی‌که تحلیل خوبی را روی ارز دیجیتال مد نظرتان انجام دهید، در طول دوره استیکینگ در تراست والت، نه‌تنها ارز شما رشد خواهد کرد، بلکه می‌توانید از دارایی‌تان درآمد غیرفعال نیز کسب کنید.

سوالات متداول

1. استیکینگ چیست؟

استیکینگ روشی برای کسب درآمد غیرفعال است که کاربران با سهام‌گذاری ارزهای دیجیتال خود در یک شبکه بلاک‌چین و تأمین امنیت آن، پاداش به دست می‌آورند.

2. تراست والت کیف پول ایمنی است؟

تراست والت یک کیف پول غیرحضانتی محسوب می‌شود که کلیدهای خصوصی را در اختیار خود کاربران قرار می‌دهد. در نتیجه، امنیت تراست والت به نحوه نگهداری شما از کلیدهای خصوصی‌تان بستگی دارد.

3. چقدر باید برای استیکینگ در تراست والت هزینه کنم؟

میزان مورد نیاز برای استیکینگ در تراست والت بستگی به شبکه و نوع ارز دیجیتال انتخابی شما دارد و باید این مسئله را در مورد ارز مدنظرتان بررسی کنید.

4. آیا امکان لغو استیکینگ در تراست والت وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید در طول دوره استیکینگ، سهام‌گذاری را متوقف کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که پاداش آن دوره را از دست خواهید داد.

از طريق
trustwallet

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا