دیفای

12 بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو با بیشترین نرخ سود

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

با پیدایش ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین، حوزه‌ی امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای پدید آمد. دنیای دیفای از اغلب جنبه‌های سنتی مالی تمرکززدایی کرد و از این طریق، فرصت‌های مختلفی برای کسب درآمد ایجاد شد. یکی از همین فرصت‌های سرمایه‌گذاری استیکینگ (Staking) ارز دیجیتال است. با انتخاب بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو می‌توانید دارایی‌هایتان را سهام‌گذاری کنید و از آن درآمد غیرفعال داشته باشید.

در واقع، شبکه‌هایی که از الگوریتم اثبات سهام (PoS) برای تأیید تراکنش‌هایشان استفاده می‌کنند، از کاربران می‌خواهند که برای مدتی دارایی‌هایشان را در این شبکه‌ها قفل کنند. به‌این‌ترتیب، این کاربران به‌عنوان اعتبارسنج تراکنش‌ها شناسایی می‌شوند و به‌صورت خودکار در تأیید اطلاعات و ایجاد بلوک‌ها شرکت می‌کنند. به‌خاطر همین، در این مقاله از اینوکس به‌سراغ بهترین پلتفرم استیکینگ ارز دیجیتال رفته‌ایم.

فهرست موضوعات مقاله

مقایسه بهترین پلتفرم استیکینگ ارز دیجیتال

نام پلتفرمپاداش استیکینگحداقل/حداکثر مقدار لازمدوره‌ی قفلویژگی‌های امنیتیجوایز اضافیفاصله‌ی زمانی پرداخت
eToroمتغیر؛ بر اساس تعداد توکن و نوع آنبه میزانی که حداقل 1 دلار در ماه دریافت کنید.بدون دوره قفلتوسط SEC و تدابیر امنیتی پلتفرمبا ارتقای سطح کاربریماهانه
Binanceتا 6 درصدوابسته به نوع توکنمنعطف، 12روزه و 30روزهاحراز هویت دومرحله‌ایN/Aروزانه
Crypto.comتا 12.5درصد و 6.5 درصد برای استیبل‌کوینحداقل وابسته به نوع توکن و حداکثر 10 هزار دلارانعطاف پذیر، 1ماهه و 3ماههاحراز هویت بیومتریکبا قراردادن توکن‌ها در CROوابسته به نوع توکن و دوره سرمایه‌گذاری
Krakenتا 24 درصد سالانهN/Aوابسته به نوع توکنممیزی داخلی و رمز عبور ویژهN/Aدو بار در هفته
Nexoتا 12 درصد در سطح پلاتینیومحداقل وابسته به توکن و حداکثر نداردانعطاف‌پذیر، 1ماهه، 3ماهه، 6ماههبیمه‌نامه برای کاربران2 درصد بازدهی بیشتر با NEXO روزانه
OKX4 تا 20 درصدحداقل 0.01 و حداکثر نداردبدون دوره قفلاثبات عمومی ذخایر، ویژگی لیست سفیدN/Aروزانه
Coinbaseبا توجه به توکن تا 686 درصدحداقل 1 دلار و حداکثر نداردوابسته به نوع توکندارای بیمهN/Aوابسته به نوع توکن
Bybitتا 545 درصدN/Aانعطاف‌پذیر، 3روزه و 1ماههفناوری چندامضاییN/Aروزانه
MyCointainerتا 109 درصدحداقل وابسته به توکن و حداکثر نداردبدون دوره قفلرمزگذاری SSLشرکت در ایردراپ‌هاروزانه
Aaveاز 6.14 تا 12.22 درصدN/Aدوره زمان 10 روزه برای برداشتقراردادهای هوشمند دقیق و نظارتیN/Aبر اساس میزان توکن
مقایسه بهترین پلتفرم استیکینگ ارز دیجیتال

نقد و بررسی بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو

بر اساس رتبه‌بندی سایت “Statista”، در سال 2022، حدود 47 میلیارد دلار از ارزش 5 ارز دیجیتال مهم دنیا، در انواع پلتفرم استیکینگ، سهام‌گذاری شده است. این مسئله نشان می‌دهد که استیکینگ فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. به‌خاطر همین، در این بخش، سعی می‌کنیم سایت‌های استیک ارز دیجیتال را بررسی کنیم تا به بهترین پلتفرم کریپتو برسیم.

ایکس آر پی 20 (XRP20)، از بهترین سایت استیک ارز دیجیتال

در رتبه‌بندی بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو، XRP20 در مکان اول قرار دارد. این پلتفرم امکان استیکینگ توکن اختصاصی خود، یعنی XRP20 را فراهم می‌کند که یک توکن مبتنی بر شبکه‌ی اتریوم است. در واقع، XRP20 توکن دوم بلاکچین XRP محسوب می‌شود و هدف آن ایجاد امکان تبادلات بین‌المللی است.

باید به این نکته توجه داشت که XRP20 با توکن دیگر این پلتفرم، یعنی XRP، تفاوت دارد و از استیکینگ برای کسب سود استفاده می‌کند. از طرفی، XRP20 یک توکن مبتنی بر جامعه است و رویکرد استیکینگ و کاهش تورم دارد. عرضه‌ی کل این توکن برابر با 100 میلیارد است که 40 درصد آن برای استیکینگ و پاداش‌های آن استفاده می‌شود.

سوزاندن XRP20 برای کاهش تورم

در نهایت، 10 درصد از کل توکن‌های XRP20 سوزانده می‌شوند تا جلوی تورم آن گرفته شود. این شیوه‌ی توکنومیک ضدتورم به نفع پروژه است و باعث رشد این توکن در بلندمدت خواهد شد. به همین منظور، 0.1 درصد از هر تراکنش، با هدف سوزاندن، به کیف پولی ناشناس ارسال می‌شوند.

در این مورد بخوانید: تورم در رمز ارزها به چه معناست؟

توکن اختصاصی XRP20

توکن XRP20 مبتنی بر اتریوم است که یکی از بهترین و امن‌ترین پلتفرم‌ها محسوب می‌شود. اصولاً این توکن قیمت پایین‌تری نسبت به XRP دارد که فرصت مناسبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند. در حال حاضر، پیش‌فروش XRP20 با قیمت هر واحد 0.000092 دلار انجام می‌شود و سرمایه‌گذارانی که فرصت خرید XRP را از دست داده‌اند، می‌توانند XRP20 را بخرند.

ییلد فلو (YieldFlow)

در بررسی بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو به ییلد فلو (YieldFlow) می‌رسیم. ییلد فلو همیشه یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات تجاری بوده که از رویکرد ترکیبی ییلد فارمینگ، استیکینگ و وام‌دهی استفاده می‌کند. با استفاده از این استراتژی ترکیبی، ییلد فلو امکان کسب درآمد غیرفعال را تا 15 درصد در سال برای کاربران فراهم می‌کند.

باید توجه داشته باشید که در استیکینگ شما برای تأیید تراکنش‌های شبکه، مدتی توکن‌هایتان را قفل می‌کنید؛ اما در وام‌دهی (Lending) با سپرده‌گذاری سرمایه‌تان، به افراد متقاضی وام ارز دیجیتال پرداخت خواهید کرد. از طرفی، در کشت سود یا ییلدفارمینگ (Yield Farming) سرمایه‌ی شما برای تأمین نقدینگی صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده می‌شود.

تمرکز اصلی ییلد فلو بر راحتی کاربران است و به‌خاطر همین، فرایندهای دست‌‌وپاگیر احراز هویت را حذف می‌کند. در عوض، یک نقطه‌ی دسترسی سریع و محرمانه را به کاربران ارائه می‌دهد.

پشتیبانی از توکن‌های ERC-20

جذابیت ییلد فالو در پشتیبانی از انواع توکن‌های ERC-20 است؛ مانند:

  • Ethereum
  • Aave
  • Polygon
  • Fantom

از این طریق، امکان تنوع‌بخشیدن به سرمایه‌گذاری و افزایش بازدهی فراهم می‌شود. اگرچه ییلد فلو تا 15 درصد سود سالانه را به کاربران ارائه می‌کند؛ اما این بازدهی نسبت به توکن‌های مختلف، متغیر است.

مزایا و معایب YieldFlow

به‌عنوان دومین سایت در رتبه‌بندی بهترین پلتفرم کریپتو، باید مزایا و معایب ییلد فلو را بدانید:

مزایای YieldFlow برای استیکینگ معایب YieldFlow برای استیکینگ
ارائه‌ی فرصت‌های گوناگونی مانند ییلد فارمینگ، استیکینگ و لندینگتأثیر منفی نوسانات بازار بر بازدهی نهایی
پشتیبانی از انواع توکن‌های ERC-20 
بازدهی سالانه (APY) رقابتی 
مزایا و معایب YieldFlow برای استیکینگ

ای تورو (eToro)، بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو

سومین سایت در بررسی بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو، ای‌تورو (eToro) است. این پلتفرم یکی از معتبرترین کارگزاری‌های جهان است که حدود 28 میلیون کاربر از نقاط مختلف جهان دارد. این پلتفرم انواع ابزارهای تجاری، معاملات و سرمایه‌گذاری‌ها را به کاربران ارائه می‌کند. در حال حاضر، ای‌تورو 3 ارز دیجیتال زیر را برای استیکینگ ارائه می‌دهد:

  • Ethereum
  • Cardano
  • Tron

ازآنجایی‌که ای‌تورو فرایند سرمایه‌گذاری را خودکار می‌کند، در رتبه‌ی سوم بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو قرار گرفته است. از طرفی، این پلتفرم دوره‌ی قفل ندارد و سرمایه‌گذاران هر وقت که بخواهند، می‌توانند دارایی خود را برداشت کنند. پاداش‌ها بر اساس رتبه‌بندی کاربران ممکن است که متغیر باشند و به‌صورت ماهانه پرداخت می‌شوند.

رتبه‌بندی کاربران در استیکینگ

رتبه‌ی کاربران به‌صورت طلایی، نقره‌ای، برنزی و… تعیین می‌شود. این رتبه‌بندی میزان درآمد کاربران را تعیین می‌کند. مثلاً رتبه‌های “Diamond” و “Platinum+” حدود 90 درصد بیشتر از سایر کاربران درآمد دارند.

امکانات دیگر ای تورو

به‌جز استیکینگ، این پلتفرم امکانات تجاری گوناگونی را به کاربران ارائه می‌کند و بابت معاملات فقط 1 درصد کارمزد می‌گیرد. همچنین، حداقل حجم هر معامله در ای‌تورو، برابر با 10 دلار است. از طرفی، کیف پول رایگان «ای‌تورو مانی» (eToro Money) به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و از ارزهای دیجیتال گوناگونی پشتیبانی می‌کند. این کیف پول امکان مبادله‌ی ارزها را نیز فراهم کرده است.

مزایا و معایب ای تورو به عنوان یک پلتفرم استیکینگ

پس از شناخت سومین سایت در رتبه‌بندی بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو، باید مزایا و معایب آن را نیز بدانید:

مزایا به عنوان یک پلتفرم استیکینگمعایب به عنوان یک پلتفرم استیکینگ
پرداخت خودکار پاداش‌هامحدودیت تنوع ارز دیجیتال برای استیکینگ
پرداخت فقط 1 درصد به‌عنوان کارمزد خرید ارزهای دیجیتال 
ارائه‌ی نرم‌افزار کیف پول رمزنگاری رایگان 
مزایا و معایب ای تورو به عنوان یک پلتفرم استیکینگ

بایننس (Binance)، سایت استیک ارز دیجیتال

معروف‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، بایننس (Binance)، چهارمین سایت در بررسی بهترین پلتفرم ارز دیجیتال کریپتو است. حجم معاملات روزانه‌ی بایننس در حدود 6.7 میلیارد دلار در روز بوده و انواع خدمات تجاری را مانند استیکینگ، به کاربران ارائه کرده است. ویژگی‌های منحصربه‌فرد بایننس، آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه تبدیل می‌کند.

ویژگی‌های صرافی بایننس برای استیکینگ

بایننس حدود 14 ارز دیجیتال را برای استیکینگ ارائه می‌کند. سود سالانه‌ی این پلتفرم متغیر است؛ اما بین 0.2 تا 6 درصد به کاربران پاداش می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های بایننس، امکان استیکینگ در نسخه‌ی دوم اتریوم (ETH 2.0) است. برای استیکینگ در این شبکه باید از BETH استفاده کرده و هر وقت که خواستید می‌توانید این توکن را با ETH تعویض کنید.

برای استفاده از سایر توکن‌ها هم باید به شرایط استیکینگ خود آن‌ها توجه داشته باشید. از طرفی، کارمزد خدمات بایننس بسیار پایین است و به‌خاطر همین، در رتبه چهارم بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو قرار می‌گیرد. همچنین، اگر از توکن BNB استفاده کنید، کارمزدهای شما تا 0.075 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

مزایا و معایب بایننس برای استیکینگ ارز دیجیتال

مزایا و معایب این پلتفرم عبارت‌اند از:

مزایا بایننس برای استیکینگمعایب بایننس برای استیکینگ
امکان انتخاب بین دوره‌های قفل ثابت و یا انعطاف‌پذیرجوایز استیکینگ ETH 2.0 با BETH پرداخت می‌شوند.
پرداخت روزانه‌ی پاداش‌ها 
معتبرترین صرافی ارز دیجیتال دنیا 
مزایا و معایب بایننس برای استیکینگ ارز دیجیتال

کریپتو دات‌کام (Crypto.com)، یکی از پلتفرم‌های معتبر استیکینگ ارز دیجیتال

یکی دیگر از پلتفرم‌های معتبر استیکینگ ارز دیجیتال، کریپتو دات‌کام (Crypto.com) است. این پلتفرم حدود 20 توکن را برای استیک‌کردن ارائه می‌کند. دراین‌بین، توکن‌های ناشناس‌تری مانند ONE و NEAR نیز ارائه شده‌اند. جالب است که کریپتو دات‌کام امکان استیکینگ توکن‌هایی را که مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام (PoS) نیستند، نیز فراهم کرده است.

ویژگی‌های کریپتو دات‌کام برای استیک کریپتو

سرمایه‌گذاران می‌توانند میزان و مدت استیکینگ را به‌صورت منعطف، یک‌ماهه و سه‌ماهه، تنظیم کنند. از این طریق، میزان پاداش استیکینگ مشخص خواهد شد. پاداش‌های استیکینگ در این پلتفرم، با توکن بومی آن، یعنی CRO، پرداخت می‌شوند. در صورتی که بیش از 40 هزار دلار CRO را در این پلتفرم قفل کنید، 4 درصد سود بیشتر را دریافت خواهید کرد.

پاداش‌های این پلتفرم به‌صورت هفتگی پرداخت می‌شوند و اگر «حساب پریمیوم» را داشته باشید، 2 درصد سود اضافی را به دست می‌آورید.

مزایا و معایب کریپتو دات‌کام برای استیک کریپتو

مزایا و معایب رتبه‌ی پنجم بررسی بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو عبارت‌اند از:

مزایا برای استیک کریپتومعایب برای استیک کریپتو
ارائه‌ی پاداش به توکن‌ها و استیبل‌کوین‌هاسخت‌گیری برای ارائه‌ی حساب پریمیوم
دوره‌های منعطف و ثابت استیکینگ 
پشتیبانی از توکن‌های ناشناس‌تر 
مزایا و معایب کریپتو دات‌کام برای استیک کریپتو

در این مورد بخوانید: مرحله به مرحله با استیک سولانا در تراست ولت

کراکن (Kraken)

کراکن نیز یکی دیگر از پلتفرم‌های تجاری سرشناس است که امکان استیکینگ را ارائه می‌کند. بااین‌حال، برای استیکینگ در کراکن، باید حساب کاربری «کراکن پرو» (Kraken Pro) را داشته باشید که مخصوص معامله‌گران حرفه‌ای است. از طرفی، این حساب بسیار پیچیده بوده و شامل تنظیماتی حرفه‌ای می‌شود.

میزان سود استیک در کراکن پرو

این حساب کاربری از حدود 200 ارز دیجیتال پشتیبانی کرده و تا 24 درصد سود سالانه را ارائه می‌کند. با توجه به نوع توکن، پرداخت‌ها متفاوت است؛ بااین‌حال، معمولاً هفته‌ای دوبار ارائه می‌شوند. دراین‌بین، 14 توکن امکان درآمدزایی منعطف را فراهم می‌کنند، یعنی نیازی به قفل‌کردن ندارند.

علاوه‌بر آن، کراکن به شما نموداری را ارائه می‌کند که شرایط سرمایه‌گذاری را در طول زمان مشخص می‌کند. همچنین، این پلتفرم نسخه‌هایی را برای اندروید و ios ارائه کرده است.

مزایا و معایب کراکن پرو

مزایا و معایب ششمین سایت در معرفی بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو عبارت‌اند از:

مزایامعایب
بازدهی تا 24 درصد سود سالانهدر حساب معمولی کراکن در دسترس نیست.
پرداخت‌ها هر دو هفته یکبار 

نکسو (Nexo)

نکسو روشی را برای کسب درآمد ارائه کرده است که شباهت زیادی به استیکینگ دارد. از این طریق، کاربران می‌توانند از دارایی‌های بی‌استفاده‌ی خود درآمد ثابت داشته باشند. این روش برای افرادی مناسب است که به‌دنبال کسب درآمد از حوزه‌ی دیفای هستند. سرمایه‌‌گذاران می‌توانند نوع توکن دریافتی را مشخص کنند و یا اینکه با توکن بومی نکسو، NEXO، پاداش دریافت کنند.

میزان سود استیک ارز دیجیتال در نکسو

سرمایه‌گذاران با توجه به نوع توکن و حساب کاربری‌شان می‌توانند تا 12 درصد سود سالانه را دریافت کنند. همچنین، انتخاب توکن NEXO، 2 درصد بازدهی بیشتر را برایشان به‌همراه خواهد داشت. برای مثال، افرادی که 10 درصد از سرمایه‌گذاری‌شان را توکن NEXO تشکیل دهد، حساب «پلاتینیوم» را دریافت می‌کنند و می‌توانند به سود 12 درصدی برسند.

نکسو یکی از معتبرترین پلتفرم‌های حوزه‌ی دیفای است که حدود 35 ارز دیجیتال برای استیکینگ پشتیبانی می‌کند.

مزایا و معایب نکسو برای استیک ارز دیجیتال

مزایا و معایب این پلتفرم عبارت‌اند از:

مزایا نکسو برای استیکمعایب نکسو برای استیک
استفاده از NEXO برای درآمد بیشتربه کاربران ایالات متحده خدمات نمی‌دهد.
بدون سقف میزان استیکینگ 
مزایا و معایب نکسو برای استیک ارز دیجیتال

در این مورد بخوانید: بهترین ارز برای استیک با بالاترین سود در سال ۲۰۲۳

او کی ایکس (OKX)، مناسب برای استیک ETH

در بررسی بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو به OKX می‌رسیم. این پلتفرم برای کاربرانی مناسب است که به‌دنبال استیکینگ ETH هستند. در واقع، او‌کی‌ایکس یکی از بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز است و به کاربران اجازه می‌دهد که بدون نیاز به ایجاد گره شخصی، در ETH 2.0 بتوانند فرایند استیکینگ را انجام دهند.

میزان سود استیک ارز دیجیتال در OKX

برای شرکت در استیکینگ، باید به ارزش 184 دلار سرمایه داشته باشید. سود سالانه نیز بر اساس مدت‌زمان قفل مشخص می‌شود که می‌تواند بین 4 تا 20 درصد باشد. جوایز استیک‌کنندگان با توکن BETH پرداخت می‌شوند که امکان تعویض فوری آن‌ها با ETH وجود دارد. همچنین، اگر BETH را برای مدت 30 روز در این پلتفرم قفل کنید، می‌توانید از مزایای مختلفی، مانند شرکت در ایردراپ‌ها، استفاده کنید.

مزایا و معایب OKX جهت استیکینگ

مزایای هشتمین سایت در بررسی بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو عبارت‌اند از:

مزایا OKX جهت استیکینگ معایب OKX جهت استیکینگ
ارائه‌ی خدمات استیکینگ ETH 2.0پرداخت پاداش با BETH به‌جای ETH
شفاف‌سازی درباره‌ی فرایندهای استیکینگ 
مزایا و معایب OKX جهت استیکینگ

کوین بیس (Coinbase)

صرافی کوین بیس (Coinbase) رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و برای افراد مبتدی مناسب است. همچنین، شرکت در استیکینگ نیز از طریق این صرافی بسیار آسان بوده و کاربران می‌توانند تا سود سالانه‌ی 6 درصد را از این طریق به دست بیاورند. جالب است که شما با 1 دلار هم می‌توانید در استیکینگ کوین بیس شرکت کنید.

ویژگی‌های کوین بیس جهت استیک ارز دیجیتال

کوین بیس از 119 ارز دیجیتال، مانند USDC، ADA، ETH و SOL پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد که هر زمانی از استیکینگ انصراف بدهند؛ البته احتمال دارد که برای دریافت سرمایه‌تان مدتی را منتظر بمانید. از طرفی، به‌راحتی و با کلیک روی «کسب درآمد» کاربران می‌توانند به همه‌ی توکن‌های مناسب برای استیکینگ دسترسی داشته باشند.

مزایا و معایب کوین بیس

مزایا و معایب نهمین سایت در رتبه‌بندی بهترین پلتفرم استیکینگ ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

مزایامعایب
فقط نیاز به 1 دلار برای سرمایه‌گذارینیاز به احراز هویت
در برخی از موارد تا 600 درصد سود سالانه 

بای‌بیت (Bybit)

یکی دیگر از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال است که امکان استیکینگ را فراهم کرده است. این صرافی از حدود 30 ارز دیجیتال برای استیکینگ پشتیبانی می‌کند. جالب است که در برخی از موارد، شما می‌توانید تا 545 درصد سود سالانه را از استیکینگ بای‌بیت دریافت کنید. مدت‌زمان قفل نیز می‌تواند به‌صورت منعطف و یا ماهانه تنظیم شود.

علاوه‌بر آن، بای‌بیت به‌صورت خودکار، ارزهای دیجیتال دارای پتانسیل را به فرایند استیکینگ اضافه کرده و در دسترس کاربران قرار می‌دهد. برخی از ارزهای جدید، مانند FITFI و APT، نیز به بای‌بیت اضافه شده‌اند. همچنین، می‌توانید در فرایند استیکینگ ETH 2.0 نیز شرکت کنید و بازدهی خود را بالاتر ببرید.

مزایا و معایب بای‌بیت برای استیک

مزایا و معایب این پلتفرم عبارت‌اند از:

مزایا بای‌بیت برای استیکمعایب بای‌بیت برای استیک
ارائه‌ی بازدهی روزانهکمی برای کاربران مبتدی دشوار است.
امکان تنظیم دستیمزایا و معایب بای‌بیت برای استیک 

مای‌کوین‌تینر (MyCointainer)

مای‌کوین‌تینر (MyCointainer) یکی از بهترین پلتفرم‌های استیکینگ کریپتو است. این پلتفرم از 120 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و تا 120 درصد بازدهی سالانه را به کاربران ارائه کرده است. همچنین، مای‌کوین‌تینر با مشارکت «فایربلاکز» (Fireblocks) امنیت بالایی را به کاربران عرضه می‌کند.

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از این پلتفرم وجود دارند؛ مثلاً با روش «کلد استیکینگ» (Cold Staking) می‌توانید توکن‌های خود را به گره‌های MyCointainer قرض دهید. از این طریق، در فرایند تأیید تراکنش‌ها و ایجاد امنیت شبکه مشارکت کرده و پاداش استیکینگ را دریافت خواهید کرد.

علاوه‌بر آن، سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلف کسب درآمد، مانند شرکت در ایردراپ‌ها، درآمد خود را افزایش دهند.

مزایا و معایب مای‌کوین‌تینر برای استیکینگ

مزایا و معایب یازدهمین سایت در بررسی بهترین پلتفرم کریپتو عبارت‌اند از:

مزایای مای‌کوین‌تینر برای استیکینگمعایب مای‌کوین‌تینر برای استیکینگ
روش‌های مختلف سرمایه‌گذاریوجود حداقل مقدار برای برداشت دارایی
امنیت بالا با استفاده از Fireblocks 
مزایا و معایب مای‌کوین‌تینر برای استیکینگ

سود استیک در تراست ولت چقدر است؟ دریافت پاداش با گرو ارز

آوه (Aave)

آخرین گزینه در بررسی بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو، آوه (Aave) است. توکن کاربردی این پلتفرم، AAVE، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال بازار محسوب می‌شود. برای استیکینگ در آوه نیز به AAVE نیاز دارید. از این طریق، در ایجاد امنیت و تأیید تراکنش‌های شبکه شرکت می‌کنید و پاداش آن را دریافت خواهید کرد.

برای شرکت در استیکینگ، به مقداری AAVE و کیف پولی سازگار با آن نیاز دارید. پاداش استیکینگ نیز با توجه به شرایط سهام‌گذاری می‌توانند تا 12.22 درصد در سال باشند. آوه از صرافی‌ها و کارگزاری‌های مختلفی استفاده کرده است تا تجربه‌ی استیکینگ خوبی را برای کاربران فراهم کند.

مزایا و معایب آوه برای استیک ارز دیجیتال

مزایا و معایب این پلتفرم عبارت‌اند از:

مزایا آوه برای استیک ارز دیجیتالمعایب آوه برای استیک ارز دیجیتال
توسط Nexus Mutual بیمه شده است.نیاز به انتظار برای برداشت دارایی
راه‌اندازی استیکینگ کاملاً غیرمتمرکز 
یکی از بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال 

سخن پایانی

پلتفرم‌های استیکینگ کریپتو فرصتی مناسب را برای کسب درآمد غیرفعال فراهم می‌کنند. کاربران می‌توانند با توجه به عواملی مانند میزان سود، امنیت، کاربرپسند بودن و… بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو را انتخاب کنند. از این طریق، امکان ادغام استراتژی‌های خریدوفروش ارزها با استیکینگ فراهم می‌شود و سود سرمایه‌گذاران افزایش می‌یابد.

بهترین پلتفرم استیکینگ کریپتو کدام است؟

ییلدفلو یکی از پلتفرم‌های معتبر ارائه‌دهنده‌ی استیکینگ است که سود سالانه‌ی بالایی دارد. همچنین، این پلتفرم از فناوری میان‌زنجیره‌ای برای پشتیبانی از توکن‌های ERC-20 استفاده می‌کند.

آیا استیکینگ در بایننس ایمن است؟

بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا است و با استفاده از تدابیر فوق‌العاده، امنیت تراکنش‌ها و دارایی‌ها را تضمین می‌کند.

استیکینگ کریپتو چگونه کار می‌کند؟

در فرایند استیکینگ، کاربران ارزهای دیجیتال خود را در شبکه قفل می‌کنند تا این توکن‌ها به‌صورت خودکار برای تأیید تراکنش‌ها و ایجاد امنیت شبکه استفاده شوند. استیک‌کنندگان بابت این کار پاداش دریافت می‌کنند.

منبع
techopedia

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا