دیفای

بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ؛ بررسی 11 پلتفرم برتر

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

ییلد فارمینگ یا کشت سود به معنای قرض دادن دارایی‌های کریپتو در ازای دریافت سود است. این فرآیند، اگرچه پیچیده است، اما می‌تواند بازده قابل توجهی را به همراه داشته باشد و دارایی‌های دیجیتال بی‌استفاده را به سرمایه گذاری‌های سودآور تبدیل کند.

انتخاب بهترین پلتفرم ییلد فارمینگ برای سرمایه گذاران موضوعی مهم است. بدین دلیل که آنها باید در مورد نرخ بهره‌، ارزهای پشتیبانی‌ شده، شرایط برداشت و شهرت پلتفرم بررسی‌های لازم را انجام دهند.

معرفی کلی بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ یا کشت سود

  1. پلتفرم XRP20: یک توکنومیک است که 100 میلیارد توکن دارد. علاقه قابل توجهی در این پیش فروش XRP20 دیده می‌شود، به طوری که 3.1 میلیون دلار سرمایه آن در عرض 2 هفته برآورده شده است.
  2. پلتفرمYieldFlow:  امنیت و حریم خصوصی را در اولویت قرار می‌دهد. این پلتفرم برای بهینه سازی ارزش توکن‌های بی‌استفاده ERC-20 ایجاد شده است.
  3. پلتفرم  eToro: پلتفرم  eToro ابزارهای استیکینگ و ییلد فارمینگ را ارائه می‌کند. به‌جای کشت سود، استیکینگ را ارائه می‌دهد. کاربران می توانند کریپتو را به همراه سهام، ETF، فارکس و غیره بخرند و بفروشند.
  4. پلتفرم : SushiSwap: یکی از بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ شناخته می‌شود. این پلتفرم که یک صرافی غیرمتمرکز است، خدمات زیادی از جمله معاملات، استیکینگ و فارمینگ ارائه می‌دهد.
  5. پلتفرم OKX: در این پلتفرم ییلد فارمینگ، برای چندین بلاکچین، آلتکوین‌های با ارزش پایین و استیبل کوین‌ها در دسترس است.
  6.  پلتفرمUniswap: بزرگترین صرافی غیرمتمرکز روی اتریوم که نقدینگی بالایی ارائه می‌کند. سازگار با بیش از 300 برنامه Web3 و DeFi.
  7. پلتفرم PancakeSwap: پلتفرم PancakeSwap توسط بسیاری از سرمایه گذاران به عنوان بهترین پلتفرم ییلد فارمینگ برای توکن‌های زنجیره هوشمند بایننس (BSC) در نظر گرفته می‌شود.
  8. پلتفرم AAVE: از ییلدفارمینگ در شبکه‌های اتریوم، پالیگان، آوالانچ، و آربیتروم پشتیبانی می‌کند.
  9. پلتفرم Yearn.finance: یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز با خدمات مختلف DeFi از جمله ییلد فارمینگ است. این پلتفرم بسیار کاربرپسند است و برای سرمایه گذاران مبتدی و با تجربه انتخابی عالی است.
  10.  پلتفرم Binance: بزرگترین صرافی رمزارز جهان که نقدینگی بالایی برای ییلد فارمینگ ارائه می‌دهد.
  11. پلتفرم Huobi: یک صرافی رمز ارز محبوب است که استخرهای سرمایه‌گذاری دوگانه را ارائه می‌دهد.

بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ: مقایسه، نقد و بررسی

هدف نهایی این است که سرمایه گذاران به سراغ پلتفرمی بروند که نیازهای آنها را برآورده کند و بتواند اطمینان خاطر را به ارمغان بیاورد. اگر می‌خواهید بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ را بشناسید، ما در ادامه به 11 مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

پلتفرم YieldFlow

پلتفرم YieldFlow یکی از بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ است که با فعال کردن کشت سود، وام‌دهی و سهامداری، دارایی‌های غیرفعال ارزهای دیجیتال را به سرمایه گذاری‌های مولد تبدیل می‌کند. ویژگی منحصر به فرد YieldFlow در ساختار غیرمتمرکز آن نهفته است که توسط قراردادهای هوشمند قوی پشتیبانی می‌شود. این امر به کاربران کمک می‌کند تا کنترل دارایی‌های دیجیتال خود را در دست داشته باشند.

این پلتفرم با حذف KYC (احراز هویت مشتری) دسترسی راحت و ناشناس بودن را ترویج می‌کند. سرمایه گذاران می‌توانند به طور یکپارچه کیف پول خود را به YieldFlow متصل کرده و با حفظ حریم خصوصی خود شروع به سودآوری کنند. توکن اصلی این پلتفرم، YFlow نام دارد. پاداش‌هایی که براساس توکن‌های YFlow داده می‌شوند، متناسب با دوره سپرده هستند. هرچه طول دوره (نگهداری در طولانی مدت) بیشتر باشد، بازده افزاش می‌یابد.

ویژگی‌های منحصر به فرد پلتفرم YieldFlow به سرمایه گذاران کمک می‌کند تا ریسک را بهتر مدیریت کنند و سود خود را افزایش دهند.

نرخ سود پلتفرم YieldFlow چقدر است؟

در حالی که YieldFlow میانگین APY (درصد بازده سالانه) جذابی در حدود 15 درصد ارائه می‌دهد، سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که بازده واقعی می‌تواند با توجه به نوع ارز دیجیتال و شرایط فعلی بازار متفاوت باشد.YieldFlow را باید یکی از بهترین پلتفرم‌های ییلد فارمینگ دانست.

پلتفرم eToro

پلتفرم eToro ابزارهای استیکینگ و ییلد فارمینگ ارائه می‌کند. فارمینگ سرمایه گذاران را ملزم می‌کند که دو ارز دیجیتال مختلف را سپرده گذاری کنند، در حالی که استیکینگ فقط به یک توکن نیاز دارد.

eToro در حال حاضر از سه تا از بهترین کوین‌های استیکینگ از جمله اتریوم، کاردانو و ترون پشتیبانی می‌کند. پس از خرید یکی از این توکن‌ها در eToro، پاداش استیکینگ به صورت خودکار به حساب کاربری واریز می‌شود. برای مثال، پرداخت پاداش در ترون و کاردانو به ترتیب پس از هفت و نه روز انجام خواهند شد.

پلتفرم eToro بسته به سطح وفاداری مشتری، تا 90 درصد پاداش ارائه می‌دهد. این پلتفرم هر 24 ساعت یک عکس از پاداش‌های استیکینگ مشتریان ارائه دهد. این موضوع به کاربران امکان می‌دهد تا از میزان درآمد خود مطلع باشند.

پلتفرم ییلد فارمینگ eToro

eToro پاداش‌ها را به صورت ماهانه و مستقیماً در موجودی حساب مشتری توزیع می‌کند. eToro برخلاف پلتفرم‌های سنتی ییلد فارمینگ، توسط برخی از معتبرترین نهادهای مالی مانند FINRA (ایالات متحده)، ASIC (استرالیا)، CySEC (قبرس) و FCA (بریتانیا) تنظیم می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که موجودی مشتری همیشه ایمن است.

این پلتفرم انواع مختلفی از پرداخت‌های فیات از جمله کیف پول‌های الکترونیکی، حواله‌های بانکی، کارت‌های نقدی و اعتباری را می‌پذیرد. پلتفرمeToro از برخی از بهترین آلت ‌کوین‌ها نیز پشتیبانی می‌کند که شامل اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش و 90 مورد دیگر است.

این پلتفرم از برخی از بهترین میم کوین‌ها و بهترین شت کوین‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین eToro یکی از بهترین بروکرها برای خرید سهام و ETF بر اساس کمیسیون صفر درصد است.

پلتفرم XRP20

ایده اصلی این پلتفرم این است که توکنی مشابه ریپل ارائه شود، به این صورت که با سیستم درآمد غیرفعال خوب و سوزاندن توکن برای افزایش قیمت تقویت شود. در حالی که ریپل فقط برای سرمایه گذاران خاص در دسترس بود، XRP20 از همان ابتدا با پاداش دادن به شرکت کنندگان، رویکرد متفاوتی ر‌ا در پیش گرفته است.

هیچ یک از توکن‌های این پلتفرم به بنیانگذاران تخصیص داده نمی‌شود. همچنین 10 درصد از کل عرضه (10 میلیارد دلار) برای سوازندن توکن تعیین شده است. علاوه بر این، 0.1 درصد از هر تراکنش سوزانده می‌شود.

40 درصد از عرضه توکن (40 میلیارد دلار) به طور خاص برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است که مبلغ بسیار خوبی محسوب می‌شود. بقیه توکن‌ها به اندازه 40 درصد (40 میلیارد) برای پیش فروش و 10 درصد (10 میلیارد) برای نقدینگی DEX کنار گذاشته شده‌اند.

قیمت هر توکن نیز 30 برابر کمتر از حال حاضر ریپل است. این پلتفرم هیچ وابستگی به ریپل یا توکن آن ندارد. این اکوسیستم یک مزیت دوگانه را از نقدینگی DeFi به همراه پتانسیل افزایش قیمت ارائه می‌دهد.

همانطور که در وبسایت و وایت پیپر XRP20 گفته شد، قیمت توکن‌ها می‌تواند بالا و پایین شود. در حال حاضر علاقه قابل توجهی در این پیش فروش XRP20 دیده می‌شود، به طوری که 3.1 میلیون دلار از 3.68 میلیون دلار سرمایه آن در عرض 2 هفته برآورده شده است.

اگر این روند ادامه پیدا کند، کل پیش فروش ظرف چند هفته آینده به فروش می‌رسد. اگر به این پلتفرم ییلد فارمینگ علاقه دارید، به ارزهای دیجیتالی مانند BNB، ETH یا USDT و همچنین کیف پول Web3 مانند MetaMask یا Wallet Connect نیاز خواهید داشت.

پلتفرم SushiSwap

پلتفرم SushiSwap یکی از بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است، از بیش از 400 توکن پشتیبانی می‌کند. در این صرافی نیازی به ثبت نام یا ارائه اطلاعات شخصی نیست. در عوض، سرمایه گذاران می‌توانند کیف پول خود را به پلتفرم متصل کنند و ییلد فارمینگ انجام دهند.

نقدینگی زیادی در سوشی‌سواپ موجود است که در حال حاضر بیش از 665 میلیون دلار را شامل می‌شود. این موضوع به سرمایه گذاران شانس بیشتری برای کسب سود از کشت سود می‌دهد.

برای شروع کار با SushiSwap، کاربران می‌توانند یک کیف پول مانند متامسک، تراست، یا گنوسیس را استفاده کنند. سپس یک جفت ارز مناسب را انتخاب کرده و تراکنش را از طریق کیف پول تأیید کنید. همچنین سرمایه گذاران در هر زمان می‌توانند توکن‌ها و پاداش‌های خود را از برداشت کنند.

بهترین پلتفرم ییلد فارمینگ

نرخ سود پلتفرم SushiSwap چقدر است؟

در مورد استخرهای ییلد فارمینگ، صدها جفت برای انتخاب وجود دارد. اکثر آن‌ها با ETH یا USDT ترکیب می‌شوند. برای مثال، جفت‌های USDC/ETH و WBTC/ETH به ترتیب 5.45 درصد و 0.44 درصد بازده را ارائه می‌دهند. کسانی که به دنبال نرخ‌های بالاتری هستند، USDT/BTCB در حال حاضر 276 درصد بازده خواهد داشت.

سرمایه‌گذاران باید در نظر داشته باشند که بازدهی بالاتر معمولا ریسک بالاتری را به همراه دارد. علاوه بر این، جفت‌هایی با بازدهی بالا معمولاً یک ارز با ارزش پایین دارند، بنابراین سرمایه‌ گذاران احتمالاً می‌توانند انتظار نوسانات زیاد را داشته باشند.

پلتفرم OKX

در حالی که OKX یکی از بهترین پلتفرم های کریپتو ییلد فارمینگ است. ویژگی مهم این پلتفرم، وجود استخرهای کشت سود در چندین شبکه مختلف از جمله اتریوم، آربیتروم، زنجیره هوشمند بایننس، پالیگان و بسیاری دیگر است.

نرخ سود پلتفرم OKX چقدر است؟

جفت‌های ارائه شده در این پلتفرم مانند WETH حاوی STONK، NARUTO و GENSLR هستد که در حال حاضر به ترتیب 7 هزار درصد، 4 هزار درصد و 1600 درصد سود سالانه ارائه می‌کنند. برای جفت‌های کم ریسک می‌توانید استیبل کوین‌های ییلد فارمینگ را در OKX در نظر بگیرید. برای مثال USDC/WETH در حال حاضر 4.7 درصد بازدهی دارد.

یکی دیگر از گزینه‌های OKX این است که توکن‌های کریپتو را به یک استخر استیکینگ سپرده‌گذاری کنید. این موضوع بازده درآمد بالایی را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، USDT و USDC حدود 10 درصد را در دوره سپرده ارائه می‌دهند.

بیت کوین و اتریوم را می‌توان با 5 درصد استیکینگ کرد. در حالی که Ape Coin در حال حاضر تا 37 درصد با شرایط استیکینگ ثابت بازدهی دارد. هنگام استفاده از OKX برای برداشت محصول و استقرار، نیازی به اطلاعات شخصی یا احراز هویت نیست.

پلتفرم Uniswap

پلتفرم Uniswap یکی دیگر از بهترین پلتفرم‌ های ییلد فارمینگ بازار است که سرمایه‌گذاران می‌توانند در نظر بگیرند. Uniswap که در سال 2018 تأسیس شد، بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است. به این ترتیب، از تمام توکن‌های ERC-20 برای معاملات و کشت سود پشتیبانی می‌کند.

این پلتفرم از استخرهای بازارساز خودکار استفاده می‌کند، بنابراین به فروشنده دیگری نیاز نیست. این امر باعث می‌شود تا به دست آوردن سود در ییلد فارمینگ ساده‌تر می‌شود. Uniswap از طریق نسخه دسکتاپ و موبایل قابل دسترس است. این پلتفرم همچنین با 300 برنامه غیرمتمرکز دیگر از جمله Croco Finance،DeFi Saver و AAVE سازگار است.

نرخ سود پلتفرم Uniswap چقدر است؟

سرمایه گذاران هنگام انتخاب یک جفت مناسب، گزینه‌های زیادی در دست دارند. محبوب‌ترین جفت‌ها حاوی استیبل کوین‌هایی مانند USDC/ETH و DAI/USDC هستند که به ترتیب دارای 291 میلیون دلار و 108 میلیون دلار ارزش کل قفل شده (TVL) را ارائه می‌دهند. در حالی که بازدهی در این جفت‌ها بالاتر است، ریسک‌های بیشتری نیز دارد.

پلتفرم PancakeSwap

این پلتفرم یک صرافی غیرمتمرکز است که علاوه بر ییلد فارمینگ از استخرهای استیکینگ و معاملات غیرمتمرکز نیز پشتیبانی می‌کند. نرخ کشت سود DeFi بسته به جفت انتخاب شده بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از بهترین بازده‌ها روی جفت‌های حاوی CAKE ارائه می‌شوند که توکن اصلی PancakeSwap است.

 بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ یا کشت سود

نرخ سود پلتفرم PancakeSwap چقدر است؟

به عنوان مثال، CAKE/BNB و CAKE/BUSD در حال حاضر به ترتیب 25 درصد و 36 درصد بازده دارند. یکی دیگر از جفت‌های محبوب BNB/BUSD است که در حال حاضر 47 درصد بازده دارد؛ اما اگر به دنبال بازدهی بیش از 100 درصد هستید؟ AXL/USDT را در نظر بگیرید که بازدهی حدود 102 درصدی ارائه می‌دهد.

پلتفرم AAVE

پلتفرم AAVE یک پروتکل نقدینگی منبع باز است که خدمات ییلد فارمینگ را ارائه می‌دهد. این پلتفرم سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تا در چندین شبکه بلاک‌چین به شامل پالیگان، آوالانچ، اپتیمیسم و آربیتروم هستند. این پلتفرم بیش از 7.7 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده در این پنج شبکه بلاکچین دارد. برخی از محبوب‌ترین کوین‌های تولید شده در AAVE شامل Dai، LUSD، USD Coin، Tether و Balancer هستند.

نرخ سود پلتفرم AAVE چقدر است؟

همانطور که در مورد سایر پلتفرم‌های ییلد فارمینگ وجود دارد، نرخ سود AAVE بسته به جفت متفاوت است. استیکینگ نیز در AAVE بسیار پرطرفدار است، به خصوص در مورد کسانی که به دنبال نرخ‌های بالاتر از میانگین هستند.

به عنوان مثال، ABPT  را می‌توان در 12 درصد استیکینگ کرد. در حالی که توکن‌های AAVE را می‌توان با اندکی بیش از 6 درصد استیکینگ کرد. علاوه بر این، AAVE  همچنین یکی از بهترین پلتفرم‌‌های ییلد فارمینگ برای وام است. هر کسی می‌تواند تا زمانی که وثیقه گذاشته باشد از AAVE وجه مورد نیاز خود را قرض کند.

پلتفرم ییلد فارمینگ Yearn.finance

پلتفرم Yearn.finance توکن حاکمیتی خود به نام YFI را دارد. YFI به دلیل عرضه محدود یکی از با ارزش‌ترین رمزارزها در صنعت ارزهای دیجیتال است. با عرضه کلی کمی بیش از 66 هزار YFI، در حال حاضر ارزش توکن 8300 دلار است.

نرخ سود پلتفرم AAVE چقدر است؟

اکثریت قریب به اتفاق استخرهای ییلد فارمینگ این پلتفرم از طریق پروتکل Curve ارائه می‌شوند. برخی از آنها پتانسیل درآمدزایی زیادی دارند. به عنوان مثال، DYDX/ETH و CTR/ETH در حال حاضر به ترتیب 500 درصد و 291 درصد بازده دارند. علاوه بر این،CLEV/ETH و PAL/ETH حدود 113%و 99% بازدهی خواهند داشت.

بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ

پلتفرم ییلد فارمینگ Binance

تا زمانی که سرمایه گذار وجوهی در استخر ییلد فارمینگ داشته باشد، می‌توان درآمد غیرفعال از بایننس به دست آورد. بایننس با توجه به اینکه بزرگترین صرافی ارز دیجیتال براساس حجم معاملات است، گزینه بسیار خوبی برای ییلد فارمینگ محسوب می‌شود. این بدان معناست که اکثر استخرهای کشت سود نقدینگی کافی دارند.

نرخ سود فارمینگ پلتفرم Binance چقدر است؟

بایننس همچنین می‌تواند گزینه‌ای عالی برای کسب بازدهی بالا باشد. به عنوان مثال، BEL/USDT و IDEX/USDT به ترتیب بیش از 62 درصد و 58 درصد بازده دارند. در حالی که PROM/BUSD و IDEX/BNB حدود 35 و 34 درصد بازدهی ارائه می‌دهند. بازدهی معقول را می‌توان در استخرهای کشاورزی حاوی دو توکن نیز به دست آورد. به عنوان مثال، BTC/USDT و XRP/USDT بازدهی 2.4 درصد خواهند داشت.

کسانی که به دنبال کاهش اثرات ناشی از نوسانات بازار هستند، این امکان دارند در ‌APY‌های رقابتی در بازار استیبل کوین‌ها نیز فعالیت کنند. به عنوان مثال، TUSD/USDT نزدیک به 5% بازده دارد. در حالی که USDC/USDT و BUSD/USDT به ترتیب 4.7 درصد و 3.3 درصد بازده دارند.

پلتفرم Huobi

از دیگر بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ، پلتفرم Huobi است که در آن سرمایه گذار در هر استخر ملزم به سپرده‌گذاری دو توکن است. در Huobi، همیشه یک جفت ارز شامل USDT خواهد بود. با این حال، بازدهی که سرمایه ‌گذار به دست می‌آورد به قیمت جفت پس از انقضای سرمایه‌گذاری دوگانه بستگی دارد.

نرخ سود فارمینگ پلتفرم Huobi چقدر است؟

فرض کنید که یک سرمایه گذار BTC/USDT را با قیمت توافقی (Strike Price) 28 هزار دلار انتخاب می‌کند. اگر BTC/USDT در زمان انقضا به بالای 28 هزار دلار بسته شود، سرمایه‌ گذار بیش از 123 درصد درآمد خواهد داشت.

در صورتی که این جفت ارز زیر قیمت توافقی بسته شود، سرمایه‌گذار ضرر خواهد کرد. ضرر و زیان بسته به قیمت در زمان انقضا متفاوت است. Huobi از چندین شبکه از جمله بیت کوین، اتریوم، آوالانچ و سولانا برای سرمایه گذاری دوگانه خود پشتیبانی می‌کند.

سخن اینوکس با شما

ما بهترین پلتفرم های ییلد فارمینگ را رتبه‌ بندی و بررسی کردیم. در حالی که ریسک‌های این حوزه می‌توانند نسبتاً زیاد باشند، کشت سود پتانسیل کسب پاداش‌های بی‌سابقه‌ای را ارائه می‌دهد. برخی از بهترین پلتفرم‌های کریپتو ییلد فرامینگ شامل  XRP20، YieldFlow، SushiSwap، OKX، Uniswap  و PancakeSwap هستند.

ییلد فارمینگ چیست؟

ییلد فارمینگ یک ابزار سرمایه‌گذاری است که درآمد غیرفعال و تبادل نقدینگی را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند.

آیا کوین بیس ییلد فارمینگ انجام می‌دهد؟

در حالی که کوین بیس ییلد فارمینگ ارائه نمی‌دهد، اما از استیکینگ در کشورهای منتخب پشتیبانی می‌کند.

آیا ییلد فارمینگ همچنان سودآور است؟

بله، ییلد فارمینگ می‌تواند راهی سودآور برای سرمایه‌ گذاری روی توکن‌های کریپتو بی‌استفاده باشد، اما خطر از دست دادن آنها همچنان بالاست.

آیا بایننس ییلد فارمینگ دارد؟

بله، بایننس ییلد فارمینگ را در ده‌ها جفت، از جمله ارزهای دیجیتال معمولی و استیبل کوین‌ها ارائه می‌دهد.

بهترین پلتفرم ییلد فارمینگ چیست؟

برخی از بهترین پلتفرم‌های کریپتو ییلد فرامینگ شامل  XRP20، YieldFlow، SushiSwap، OKX، Uniswap  و PancakeSwap هستند.

منبع
techopedia

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا