بهترین فرصت خرید بیت کوین
بلاکچین

آموزش گام‌به‌گام استیک ترون در اتمیک ولت و محاسبه سود آن

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) به شما این امکان را می‌دهد که رمزهای مختلف از جمله ترون را بدون هیچ کارمزدی به اشتراک بگذارید و مستقیماً از ولیدیتورها پاداش دریافت کنید. هنگام استیک ترون در اتمیک ولت می‌توانید 5 درصد سود دریافت کنید؛ اما برای این که بتوانید به سود استیک ترون در اتمیک ولت برسید، باید از روند کار اطلاع پیدا کنید. در این بررسی به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید ترون را در اتمیک ولت استیک کنید.

نحوه شروع کار برای استیک ترون در اتمیک

استیک کردن بسیار ساده به نظر می‌رسد، به جای اینکه فقط سپرده ترون خود را در ولت نگه دارید، این امکان را دارید آن را به اشتراک بگذارید و سود به دست آورید. شما با واگذاری ترون خود به ولیدیتور مورد نظرتان، اعتماد خود را به او ابراز می‌کنید که باعث می‌شود ولیدیتور در بلاک چین ترون قدرتمندتر شود.

ولیدیتور بخش مهمی از مکانیسم اجماع اثبات سهام (POS) است که مسئولیت آن تأیید بلوک ها برای کسب پاداش است.

از آنجایی که ولیدیتورها برای تایید تراکنش‌های بلاک چین دستمزد دریافت می‌کنند، به کسانی که ترون خود را به آنها واگذار کرده‌اند، پول پرداخت می‌کنند. شما با استیک ترون در اتمیک ولت به عنوان ولیدیتور خود به سود می‌رسید.

نکات مهم قبل از استیک ترون در اتمیک ولت

برای موفق آمیز بودن استیک ترون در اتمیک ولت ابتدا باید نکات زیر به خاطر نگه دارید:

هزینه شبکه

هر بار که می‌خواهید ترون خود را به اشتراک بگذارید، باید هزینه شبکه را بپردازید. هزینه‌ها مستقیماً توسط بلاکچین ترون دریافت می‌شوند. هنگامی که تصمیم می‌گیرید برای اولین بار رمز ارز خود را استیک کنید، یک آدرس اختصاصی برای شما ایجاد می‌شود که متعلق به شماست و با کلیدهای خصوصی قابل دسترسی است. هر زمان که ارز خود را استیک می‌کنید، تراکنشی انجام می‌دهید که بخشی از دارایی شما را به این آدرس اختصاصی منتقل می‌کند. به همین دلیل است که شما هزینه شبکه پرداخت می‌کنید.

رزرو 2.2 ترون برای کارمزدهای آتی

2.2 ترون برای کارمزدهای آتی برای خروج از استیکینگ در آدرس شما رزرو می‌شود. این بدان معناست که این مقادیر هنوز در آدرس شما هستند و برای ارسال یا مبادله در دسترس هستند، اما برای استیک کردن در دسترس نیستند. این کار به منظور جلوگیری از موقعیتی انجام می‌شود که در آن شما به طور تصادفی تمام سرمایه خود را به اشتراک می‌گذارید و نمی‌توانید کوین‌های خود را استیک کرده یا پاداش خود را مطالبه کنید.

مسدود شدن سپرده در طول دوره استیک

سپرده ترون شما در طول دوره استیک مسدود می‌شود. این بدان معناست که ترون استیک شده شما در کل موجودیتان محاسبه نمی‌شود. همچنین شما نمی‌توانید آنها را انتقال داده یا مبادله کنید.

عدم امکان لغو استیکینگ تا سه روز

پس از استیکینگ تا سه روز نمی‌توانید سپرده‌تان را لغو کنید.

رای‌دهی

استیک ترون به دو تراکنش نیاز دارد، یکی ترون را به رای تبدیل می‌کند و دیگری آن را به یک ولیدیوتور خاص واگذار خواهد کرد. هر دو تراکنش در زمان استیک کردن کوین‌ها به طور خودکار انجام می‌شود. با این حال، گاهی اوقات تراکنش دوم انجام نمی‌شود و شما با رای‌های بدون واگذاری باقی می‌مانید. رای‌های واگذار نشده پاداشی ایجاد نمی‌کنند، بنابراین باید به صورت دستی رای دهید.

سود استیک ترون در اتمیک ولت چقدر است؟

سود استیک ترون در اتمیک ولت 5 درصد سالانه است. برای مثال اگر شما 100 ترون در این ولت استیک کنید بعد از یکسال 5 ترون، بعد از یک ماه 0.41 ترون و بعد از یک روز 0.01 ترون بیشتر به شما تعلق می‌گیرد.

سود استیک ترون در اتمیک ولت

مراحل استیک ترون در اتمیک ولت

  • روی  Stakingدر نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.
  مرحله دوم استیک ترون در اتمیک ولت
  • ارز TRX  را انتخاب کنید.
مرحله سوم  استیک ترون در اتمیک ولت
  • روی Stake کلیک کنید.
مرحله چهارم  استیک ترون در اتمیک ولت
  • در مورد مقدار سهام تصمیم بگیرید. شما همچنین می‌توانید ولیدیتور مورد نظر را در این قسمت انتخاب کنید.
  • رمز عبور خود را وارد کرده و روی Confirm کلیک کنید.
  • سپرده TRX شما اکنون استیک شده است. اکنون منتظر بمانید تا اولین سود خود را در حدود سه روز دیگر به دست آورید.

در این مورد بخوانید: سود استیک در تراست ولت چقدر است؟ دریافت پاداش با گرو ارز

نحوه خروج از استیک در اتمیک ولت

  1. در تب Staking ارز TRX را انتخاب کنید.
  2. روی Unstake کلیک کنید.
  3. مبلغی که می‌خواهید از سهام خارج کنید را وارد کرده و Unstake را بزنید.
  4. لطفا توجه داشته باشید که شما می‌توانید حداقل سه روز بعد از استکینگ از استیک کردن خارج شوید.
  5. پس از اینکه از استیک کردن خارج شدید، ترون شما در موجودی شما ظاهر می‌شود.

رای دادن در استیک ترون

همانطور که قبل‌تر بیان شد، استیک ترون به دو تراکنش نیاز دارد. یکی TRX شما را به رای تبدیل می‌کند و دیگری این رای‌ها را به ولیدیتور خاصی واگذار می‌کند. هر دو تراکنش به صورت خودکار در زمان استیک کردن انجام می‌شوند. با این حال، گاهی اوقات تراکنش دوم انجام نمی‌شود. پس چگونه می‌دانید که تراکنش دوم انجام شده است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا می‌توانید برگه TRX staking خود را بررسی کنید. اگر دکمه «Vote» را نمی‌بینید، معامله انجام شده است. زمانی که تراکنش دوم انجام شد و ترون شما با موفقیت استیک شد. روند کار شبیه به عکس زیر خواهد بود:

رای دادن در استیک ترون

اگر دکمه «Vote» را مشاهده کردید، آن را فشار دهید تا رای‌ها به ولیدیتورها واگذار شوند. با این کار، ترون شما با موفقیت استیک خواهد شد. زمانی که باید تراکنش را به صورت دستی انجام دهید، روند کار شبیه به عکس رو برو خواهد بود:

سخن اینوکس با شما

ترون یک ارز دیجیتال قوی با الگوریتم اثبات سهام (Proof Of Stake) است. کیف پول اتمیک  امکان انتخاب منبع سهام در هر کوین موجود را برای انجام استیکینگ فراهم می‌کند. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که رمز ارز خود را کجا سپرده گذاری کنید.  شما برای استیک ترون در اتمیک ولت راه سختی پیش روی ندارید، فقط مراحل گفته در این مقاله را گام به گام انجام دهید. فقط توجه داشته باشید که بعد از سه روز استیک کردن می‌توانید سود خود را برداشت کنید.

منبع
atomicwalletsupport.atomicwallet

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا