کیف پول

نحوه برداشت از تراست والت در 4 گام

اگر می‌خواهید برخی از توکن‌های خود را در تراست ولت به صورت نقدی بفروشید، باید توکن‌ها را به یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال ارسال کنید که امکان برداشت از حساب بانکی را ارائه می‌دهد.

هنگامی که توکن‌های شما به صرافی‌ ارسال شد، این امکان را دارید آن‌ها را با ارز فیات مبادله کرده و وجوه را از حساب بانکی خود برداشت کنید. به هر روی، نحوه برداشت از تراست ولت شامل طی کردن چندین مرحله مختلف است که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

نحوه فروش توکن به ارز فیات در تراست ولت

برای فروش توکن به ارز محلی کشور محل زندگی خود باید از سرویسی استفاده کنید که امکان برداشت از حساب بانکی را فراهم می‌کند. چنین خدماتی در دنیای ارزهای دیجیتال به عنوان Off-Ramp یا مسیرهای خروج شناخته می‌شوند، زیرا به شما امکان می‌دهند ارز دیجیتال را به ارز فیات تبدیل کنید.

تراست والت ویژگی‌های زیادی برای مبادله ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد، اما هیچ گزینه‌ای برای برداشت مستقیم از حساب بانکی ندارد.

دو نوع اصلی Off-Ramp به شرح زیر هستند:

  1. راحت‌ترین راه برای برداشت از تراست والت، استفاده از یک صرافی معتبر است که از فروش، تبدیل و برداشت پشتیبانی می‌کند. هنگامی که توکن‌های خود را به صرافی ارسال کردید، این امکان را خواهید داشت آن‌ها را به ارز فیات بفروشید و وجوه را از بانک خود برداشت کنید.
  2. تراکنش‌های همتا به همتا مانند فروش کالا به صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی است. شما توکن‌های خود را به فرد دیگری می‌فروشید و در ازای آن، ارز مورد نظرتان را می‌گیرد؛ اما مانند فروش کالا به افراد غریبه، استفاده از پلتفرم همتا به همتا ریسک‌پذیر است، مگر اینکه خریدار را بشناسید و به او اعتماد کنید.

مراحل و نحوه برداشت از تراست والت

ما در این مقاله از صرافی متمرکز استفاده می‌کنیم، زیرا مسیر امن‌تری است. مراحل کار به شرح زیر هستند:

انتخاب صرافی متمرکز

برای اینکه ببینید کدام صرافی‌ها متناسب با شرایط شماست، وارد سایت https://www.coingecko.com شوید و توکن مورد نظر خود را جستجو کنید. برای مشاهده لیستی از همه صرافی‌های پشتیبانی شده، تب Markets را انتخاب کنید و ستون Pair را برای جفت معاملاتی علامت بزنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید بایننس کوین (BNB) را به دلار آمریکا (USD) بفروشید، به صرافی نیاز دارید که شامل جفت معاملاتی BNB/USD باشد.

مبادله برخی توکن‌ها با USD و سایر ارزها آسان نیست؛ اما نگران نباشید! اگر یک میم‌کوین ناشناخته مانند Safemoon دارید، این امکان را خواهید داشت آن را در تراست والت با BNB که توسط اکثر صرافی‌های بزرگ پشتیبانی می‌شود، تعویض (Swap) کنید.

قبل از ثبت نام ابتدا مطمئن شوید که صرافی مورد نظرتان در منطقه زندگی شما پشتیبانی می‌شود. همچنین شرایط مربوط به تأیید صحت اطلاعات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید تمام اطلاعات لازم برای فروش و برداشت وجوه را به صرافی ارائه دهید.

اتصال حساب بانکی

هنگامی که در مورد انتخاب صرافی تصمیم نهایی را گرفتید، باید حساب خود را ایجاد و تأیید کنید. تمام مدارک لازم را برای اطمینان از تأیید اعتبار حساب خود ارائه دهید تا بتوانید عملاً توکن‌ها را بفروشید و برداشت از تراست ولت را نهایی کنید. پس از ثبت نام، بهتر است اطلاعات حساب بانکی خود را به صرافی اضافه کنید.اکثر صرافی‌ها در حال حاضر به شما اجازه استفاده کارت‌های نقدی را نیز می‌دهد.

وارد صرافی شوید، کیف پول خود را باز کرده و قسمت Receive یا Deposit خود را پیدا کنید. در برخی از صرافی‌ها، ابتدا باید توکنی را که می‌خواهید دریافت کنید انتخاب نمایید. به هر روی، گزینه (Copy) را انتخاب کنید تا آدرس را در کلیپ بورد خود کپی کرده باشید.

برداشت از تراست والت
اتصال حساب بانکی و دریافت memo

به خاطر داشته باشید که کیف پول صرافی شما چندین آدرس Deposit دارد؛ بنابراین باید آدرس را برای توکن صحیح کپی کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ETH خود را به صورت نقدی بفروشید، به آدرس سپرده ETH خود نیاز دارید و نباید بیت‌کوین یا BNB را ارائه دهید.

ممکن است قبل از اینکه آدرس کیف پول خود را کپی کنید، یک شبکه را انتخاب نمایید. به عنوان مثال، دو نوع BNB در کیف پول تراست ولت وجود دارند که شامل زنجیره بیکن بایننس (BEP-2) و زنجیره هوشمند بایننس (BEP-20) هستند.

اگر BNB موجود در زنجیره هوشمند بایننس را به صرافی ارسال می‌کنید، باید شبکه زنجیره هوشمند بایننس را در نظر بگیرید تا آدرس سپرده صحیح را دریافت کنید. اگر شبکه مناسب را انتخاب نکنید، توکن‌های خود را از دست خواهید داد.

اگر memo (کد شناسایی) را به همراه آدرس سپرده مشاهده کردید، هنگام ارسال توکن در تراست والت به آن اطلاعات نیاز خواهید داشت. برخی از توکن‌هایی که به memo نیاز دارند عبارتند از:

  • BNB
  • ATOM
  • EOS
  • HBAR
  • XEM
  • XRP
  • XLM
  • STX
  • ALGO
  • ANC
  • BLUNA
  • LUNC

ارسال از تراست والت

گزینه Send in در کیف پول تراست والت را انتخاب کنید. این گزینه را در گوشه سمت چپ بالای اپلیکیشن خواهید دید. همان توکنی را انتخاب ‌کنید که آدرس سپرده را برای آن کپی کرده‌اید. با این کار صفحه ارسال برای آن توکن باز می‌شود. شما می‌توانید با انتخاب گزینه Paste کنار Recipient Address در بالای اپلیکیشن، آدرس را جایگذاری کنید.

اگر memo در صرافی فهرست شده بود، memo را از صرافی کپی کنید، سپس آن را در قسمت «memo» در تراست والت جای‌گذاری نمایید. اگر به memo نیاز نیست، قسمت مربوط به آن را خالی بگذارید. مقدار توکن انتخابی را برای ارسال به صرافی مشخص کنید. برای ارسال کل توکن مورد نظر خود از تراست والت به صرافی می‌توانید گزینه MAX را انتخاب کنید.

برداشت از تراست والت

حالا گزینه Continue را انتخاب کنید. یک پیام تأیید نمایش داده می‌شود که به شما امکان می‌دهد قبل از ارسال، هزینه‌ها را بررسی کرده و آدرس مقصد را دوباره بررسی کنید. برای تکمیل تراکنش گزینه Send را انتخاب کنید.

هنگامی که توکن‌ها را به کیف پول خود در صرافی ارسال کردید، فقط باید منتظر بمانید تا تمام تاییدیه‌های لازم در بلاکچین برای توکن‌های شما انجام شوند. ممکن است یک اعلان یا یک پیام ایمیل برای شما ارسال شود که نشان می‌دهند توکن‌هایتان دریافت شده‌اند. ناگفته نماند، ارسال توکن‌ها ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشند.

برداشت از تراست ولت

مراحل فروش ارز دیجیتال شما در صرافی متفاوت است، اما به طور کلی باید گزینه‌های Trade یا Sell را پیدا کنید. سپس با انتخاب توکن و ارز محلی خود می‌توانید تبدیل را انجام دهید.

هنگامی که توکن خود را به ارز فیات تبدیل کردید، این امکان را دارید وجوه را از کیف پول خود در صرافی به حساب بانکیتان برداشت کنید. یک گزینه به نام Withdraw را مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد مقدار پول نقد و حساب بانکی مرتبط را انتخاب کنید. برخی از صرافی‌ها همچنین به شما امکان می‌دهند از خدماتی مانند PayPal بهره‌مند شوید. اکنون مراحل برداشت از تراست ولت به طور کامل انجام شده است.

هزینه‌های برداشت از تراست ولت

تقریباً همه بلاکچین‌ها برای پردازش تراکنش‌ها کارمزد می‌گیرند. هزینه‌هایی که برای ارسال یا مبادله توکن‌ها باید بپردازید، بر اساس نوع شبکه بلاکچین تعیین می‌شوند. این هزینه‌ها ممکن است به دلیل شرایط شبکه و عوامل بازار در نوسان باشند. تراست والت هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند، هزینه‌هایی که باید پرداخت کنید، همگی مربوط به بلاکچینی است که در آن فرآیند خرید و فروش را انجام می‌دهید. در مورد هزینه‌ها ابتدا به موارد زیر توجه کنید:

  • برای ارسال یا مبادله توکن‌های ERC20 در شبکه اتریوم باید ETH را در کیف پول خود داشته باشید. هزینه‌ها در اتریوم «گس» نامیده می‌شود.
  • برای توکن‌های BEP-2 در زنجیره بایننس به مقداری BNB در کیف پول خود نیاز خواهید داشت.
  • برای توکن‌های BEP-20 در زنجیره هوشمند بایننس به Smart Chain BNB در کیف پول خود نیاز دارید.
  • برای توکن‌های TRC-10 و TRC20 در زنجیره ترون باید مقداری TRX داشته باشید.
  • برای توکن‌های VET و VeThor باید از VTHO استفاده کنید.

قبل از انجام معامله می‌توانید کارمزدها را تخمین بزنید. همچنین قبل از اینکه توکن‌های خود را بر روی یک بلاکچین بفروشید یا ارسال کنید، هزینه‌های فعلی را با استفاده از ابزارهای زیر بررسی کنید:

  • ماشین حساب کارمزد بیت کوین: https://estimatefee.com
  • ماشین حساب گاز اتریوم: https://ethgasstation.info

سخن اینوکس با شما

در حالی که نمی‌توانید از حساب بانکی خود به طور مستقیم برای برداشت از تراست والت اقدام کنید، اما این امکان را دارید توکن‌ها را به یک صرافی متمرکز بفرستید، در آنجا بفروشید تا شرایط برداشت برای شما فراهم شود. هنگامی که توکن‌های خود را با ارز محلی مبادله کردید، می‌توانید وجوه را از حساب بانکی خود برداشت کنید. در نهایت با برداشت پول از تراست ولت می‌توانید پول نقد در حسابتان داشته باشید و به کارهای مالی خود رسیدگی کنید.

منبع
wikihow

مرجان اسلامیان

من معتفدم نوشتن در خون همه آدماست، بعضی ها شعر خوب مینویسند، بعضی‌ها داستان کوتاه، بعضی‌ها خاطرات، بعضی‌ها جملات قشنگ و بعضی‌ها رمان چند جلدی، پس مهم نیست چی می‌نویسیم، مهم این است که خواننده‌ای در گوشه‌ای از جهان نوشته‌ ما را می‌خوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا