ارزهای دیجیتالبلاکچین

راهنمای گام به گام برای دریافت وام کریپتو از بایننس، سیستم وام دهی بایننس چطور کار می‌کند؟

با گسترش بیشتر پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال و به خصوص پلتفرم بایننس، تمایل کاربران به فعالیت‌های مالی در این حوزه بیشتر شده است. وام دهی بایننس یکی از خدماتی است که مورد استقبال بخش بزرگی از جامعه کریپتوکارنسی قرار گرفته است. در این مطلب به چگونگی دریافت وام کریپتو از بایننس می‌پردازیم و گام به گام فرایند این کار را بررسی می‌کنیم.

مراحل دریافت وام کریپتو از بایننس

ٰبرای شروع کار و استفاده از خدمات وام دهی بایننس باید از طریق صفحه وام‌های کریپتو اقدام کنید. با دنبال کردن این مراحل، فرایند به سادگی انجام می‌شود:

مرحله اول دریافت وام از بایننس: صفحه دریافت وام‌های کریپتو شده را باز کنید

در صفحه اصلی Binance، روی تب [Finance] در بالای نوار اصلی کلیک کنید و گزینه [Crypto Loans] را از منوی کشویی انتخاب کنید.

مرحله اول دریافت وام کریپتو از بایننس
مرحله اول دریافت وام کریپتو از بایننس

مرحله دوم دریافت وام از بایننس: فرم وام را پر کنید

در صفحه وام‌های کریپتو، بایننس از شما می‌خواهد که مشخص کنید کدام ارز دیجیتال را می‌خواهید وام بگیرید. همچنین در این صفحه مشخص می‌کنید که چه مقدار از یک ارز مشخص را به عنوان وثیقه در اختیار بایننس قرار می‌دهید.

مرحله دوم دریافت وام کریپتو از بایننس

پس از مشخص کردن مقدار مورد نظر برای دریافت وام کریپتو از بایننس و همچنین مشخص کردن مبلغ وثیقه نوبت به بازه زمانی می‌رسد. در بخش بازه وام (Loan Time) از بین گزینه‌های موجود، یکی را انتخاب کنید.

بایننس به کاربران خود اجازه می‌دهد تا برای مدت مشخصی در بازه‌های 7، 14، 30، 90 و 180 روزه وام بگیرند. این موضوع قابل توجه است که پیش از تاریخ انقضا، هیچ جریمه‌ خاصی برای تسویه بدهی‌ها وجود ندارد. بنابراین منطقی است که بازپرداخت مبلغ وام گرفته شده، طی روزها و ساعات آخر انجام شود.

در سمت راست صفحه وام، تفکیک LTV که بیانگر درصد ارزش مبلغ وام نسبت به ارزش وثیقه سپرده شده است، وجود دارد که نسبت LTV اولیه و سطح لیکوئید‌شدن را نشان می‌دهد. این سطوح در بین دارایی‌های پشتیبانی شده متفاوت است، بنابراین به این رقم به عنوان معیاری برای اندازه‌گیری نسبی ریسک به مقدار وثیقه، توجه داشته باشید.

در زیر بخش LTV، سطح لیکوئیدشدن دارایی که به عنوان وام دریافت می‌کنید و همچنین نرخ بهره وجود دارد. در نهایت، بایننس مبلغ کل سود و کل مبلغ بازپرداختی یا مبلغ وام را نمایش می‌دهد.

برای رفتن به مرحله بعد، روی [Start Borrowing Now] کلیک کنید.

مرحله سوم: اطلاعات وام را تأیید کنید.

در آخرین مرحله، باید صحت تمام جزئیات وام را تأیید کرده و با شرایط دریافت وام کریپتو از بایننس موافقت کنید. برای مطالعه شرایط وام قبل از تایید، می‌توانید از لینک موجود در صفحه استفاده کرده و با کلیک روی آن قوانین را مطالعه کنید.

مرحله سوم:  تایید شرایط دریافت وام کریپتو از بایننس
مرحله سوم: تایید شرایط دریافت وام کریپتو از بایننس

اگر از شرایط وام دهی بایننس راضی هستید، با انتخاب گزینه تایید [Confirm] مبلغ مورد نظر را دریافت کنید. بایننس آن‌ها را به کیف پول «Fiat and Spot» شما واریز می‌کند و از آنجا می‌توانید وجه واریزی را به یک کیف پول آفلاین انتقال دهید.

در این مورد بخوانید: سیستم وام دهی کریپتو (Crypto Lending) چطور کار میکند؟ نحوه دریافت سریع وام کریپتو!

چگونه وام کریپتو بایننس را بازپرداخت کنیم؟

شما می‌توانید وام خود را در دو بازه زمانی مختلف بازپرداخت کنید. اگر مبلغ وام گرفته‌شده را پیش از اتمام تاریخ انقضا بازپرداخت کنید، احتمالا هزینه زیادی را متحمل نخواهید شد. در غیر این صورت بازپرداخت وجه در بازه دوم، یعنی پس از تاریخ انقضا، هزینه بیشتری خواهد داشت. شایان ذکر است که هرچه زمان پرداخت پس از تاریخ انقضا بیشتر شود، هزینه بازپرداختی افزایش می‌یابد.

یکی از نکات مهم در بازپرداخت وام بایننس، بازه‌های زمانی و مهلت تمدید آن در سیستم وام‌دهی بایننس است. برای وام‌های کوتاه‌مدت (یعنی ۷ و ۱۴ روزه)، بایننس بازپرداخت وام را ۷۲ ساعت تمدید می‌کند. این در حالی است که برای وام‌هایی با شرایط طولانی‌تر، وام دارای تمدید بازپرداخت ۱۶۸ ساعته است. بایننس در طول دوره‌های تمدید وام چیزی معادل سه برابر نرخ بهره استاندارد (برای دارایی وام گرفته شده) را دریافت می‌کند.

زمانی که فکر می‌کنید آماده پرداخت بدهی خود هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: به صفحه وام های کریپتو بروید.

در این بخش، جهت دیدن تمام وام‌های بازپرداخت نشده، تب سفارشات در حال انجام [Ongoing Orders] را انتخاب کنید. وامی را که قصد بازپرداخت آن را دارید، پیدا کرده و روی گزینه بازپرداخت [Repay] در سمت راست جزئیات وام کلیک کنید.

بازپرداخت وام کریپتو در بایننس
بازپرداخت وام کریپتو در بایننس

مرحله دوم: پرداخت وام

با انتخاب گزینه بازپرداخت وام و انتقال به مرحله بعد، یک کادر برای شما لود می‌شود تا مبلغ مورد نظر برای بازپرداخت وجه را مشخص کنید. همچنین در این کادر امکانی به کاربر داده می‌شود که تعیین کند آیا قصد استفاده از وثیقه برای بازپرداخت را دارد یا نه. در صورت عدم استفاده از مبلغ وثیقه، بازپرداخت به طور مستقل از آن انجام می‌شود.

انتخاب نحوه بازپرداخت وام کریپتو در بایننس
انتخاب نحوه بازپرداخت وام کریپتو در بایننس

در اولین بخش مشخص شده در تصویر بالا، می‌توانید مبلغ دقیق بازپرداختی را تایپ کرده یا در صورت تمایل، از اعداد ثابت از پیش تعیین شده گزینه‌ای را انتخاب کنید. برای انجام بازپرداخت روی تأیید بازپرداخت [Confirm repayment] کلیک کنید.

بایننس مبلغ بازپرداخت را از موجودی کیف پول «Fiat and Spot» شما برای ارز وام گرفته شده کسر می‌کند، بنابراین باید مطمئن شوید که دارایی‌های موجود در کیف پولتان برای بازپرداخت مبلغ کافی است.

در غیر این صورت، می‌توانید با انتخاب کادر کنار گزینه [Repay with Collateral]، بازپرداخت را با استفاده از مبلغ وثیقه انتخاب کنید.

بازپرداخت را تأیید کنید و بایننس معادل مبلغ بدهی شما را از دارایی‌های تحت وثیقه کسر می‌کند. موجودی به کیف پول « Fiat and Spot» واریز خواهد شد.

نحوه تنظیم وثیقه برای جلوگیری از لیکوئید شدن وجه (از دست رفتن وجه)

در اینجا فرآیند ساده برای تنظیم وثیقه وام یا دستیابی به نسبت LTV سالم وجود دارد:

مرحله اول: به صفحه وام‌ها بروید

در صفحه «وام‌های کریپتو»، صفحه [Ongoing Orders] را انتخاب کنید تا وام‌های جاری خود را مشاهده کنید. روی دکمه [Adjust LTV] در کنار وامی که قصد افزایش وثیقه آن را دارید، کلیک کنید.

مرحله دو: وثیقه بیشتری را سپرده‌گذاری کنید

در صفحه «تنظیم LTV»، می‌توانید از نوار لغزنده برای انتخاب نسبت LTV با توجه به ریسک پذیری خودتان استفاده کنید. سیستم وام دهی بایننس، تعداد دارایی‌هایی را که به این نسبت می‌رسند، محاسبه می‌کند. در غیر این صورت، می‌توانید رقم دقیقی را که می‌خواهید از کیف پول خود واریز کنید در قسمت مبلغ وثیقه [Collateral Amount] وارد کنید.

حال روی دکمه افزودن وثیقه [Add Collateral] کلیک کنید. با این کار به بایننس اجازه می‌دهید تا وجوه تعیین شده را به طور خودکار از کیف پول اسپات شما کسر کند. اگر میزان LTV خیلی کم باشد، فرآیند دقیقی در جهت کاهش مقدار وثیقه عمل می‌کند. به عبارتی زمانی این اتفاق می‌افتد که وثیقه بیش از مقدار لازم وجود داشته باشد. از این رو برای حذف مقدار مشخص، روی منوی کشویی افزودن [Add] کلیک کنید و به جای این گزینه، حذف [Remove] را از لیست انتخاب کنید.

سخن پایانی

دریافت وام کریپتو از بایننس، از طریق محصول Crypto Loans این پلتفرم ساده است و فقط نیازمند طی کردن چند مرحله آسان است. همان طور که در این متن توضیح داده شد، هر فردی که یک حساب تایید شده بایننس داشته باشد می‌تواند از این محصول استفاده کند. یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد این است که وام‌های کریپتو دارای چندین مزیت نسبت به وام‌های معمولی هستند. مقرون به صرفه بودن، سهولت دسترسی و راحتی از جمله این موارد هستند. علاوه بر این، سیستم وام دهی بایننس، به دلیل رابط کاربری نه چندان پیچیده، نرخ بهره کم و قابلیت اطمینان بالا، یکی از بهترین مکان‌ها برای دریافت وام است.

سوالات متداول

سیستم وام دهی بایننس چیست؟

نوعی سیستم وام‌دهی برای دریافت یا دادن وام به کاربرانی است که در این پلتفرم فعالیت می‌کنند. بایننس از گرفتن مبلغی به عنوان وثیقه، در سیستم وام‌دهی خود پشتیبانی می‌کند.

چگونه می‌توان از بایننس وام گرفت؟

هر فردی که یک حساب تایید شده بایننس داشته باشد، واجد شرایط دریافت وجه از بایننس است، مشروط بر اینکه دارایی کافی برای عمل به عنوان وثیقه داشته باشد می‌تواند وام دریافت کند.

منبع
finbold

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا