کیف پول

کارمزد تراست ولت چقدر است؟ روش کاهش کارمزد تراست والت

تراست ولت یا تراست والت (Trust Wallet) یک کیف پول ارزهای دیجیتال است که ظاهرا استفاده از آن هزینه‌ای ندارد. این ویژگی عالی است، چون این پلتفرم قابلیت‌های مفید فراوانی در اختیار کاربران خود می‌گذارد. بااین‌حال، بسیاری از کاربران از کارمزد بالای استفاده از این کیف پول شکایت دارند. این مسائل باعث شده است سوال‌ها و سوءتفاهم‌های زیادی در مورد کارمزد تراست ولت شکل بگیرد. بنابراین حقیقت چیست؟

در ظاهر برای استفاده از خدمات تراست ولت باید کارمزد بپردازید اما تنها این نیست. مثلا، زمان انجام یک تراکنش در این کیف پول باید کارمزد شبکه را پرداخت کنید. سرویس‌های شخص ثالث روی این کیف پول نیز زمان خرید ارزهای دیجیتال از آن‌ها، از شما کارمزد اضافه می‌گیرند. پس در این مقاله از اینوکس موضوع کارمزد تراست ولت را بررسی می‌کنیم و می‌گوییم این کارمزدها را باید بابت چه چیزی بپردازید، چقدر هستند و چطور می‌توانید مقدارشان را کاهش دهید.

فهرست موضوعات مقاله

آیا استفاده از تراست ولت کارمزد دارد؟

در پاسخ به اینکه آیا تراست ولت کارمزد دارد، باید بگوییم که جواب منفی است. تراست ولت یک کیف پول غیرحضانتی و رایگان محسوب می‌شود. این شرکت برای هیچ‌کدام از خدمات خود و استفاده از این پلتفرم، از شما هزینه‌ای نمی‌گیرد. همچنین برای دانلود اپلیکیشن این کیف پول و افتتاح یک حساب، نیازی به پرداخت پول ندارید.

با این‌حال، این کیف پول کاملاً رایگان نیست؛ به این دلیل که در این پلتفرم برای استفاده از خدمات شخص ثالث و انجام تراکنش روی شبکه‌های مختلف، باید کارمزد کیف پول تراست ولت را بپردازید. پرداخت کارمزد شبکه‌ها در تراست ولت که به اسم گس فی نیز شناخته می‌شوند، برای پردازش و تکمیل تراکنش‌های شما روی یک شبکه بلاک‌چین (مانند اتریوم) الزامی است. این کارمزدها به حساب شرکت توسعه‌دهنده تراست ولت نمی‌رود، بلکه به شبکه‌ای تعلق می‌گیرد که تراکنش شما را پردازش می‌کند.

کارمزد تراست ولت به ماینرهای کریپتو (یا ولیدیتورها) داده می‌شود که فعالیت آن‌ها در پشت صحنه، عملکرد بدون عیب و امنیت شبکه را تضمین می‌کند. علاوه‌بر این، در هنگام خرید ارزهای دیجیتال، باید به 6 خدمات‌دهنده شخص ثالث در تراست ولت، کارمزد بپردازید.

کارمزد تراست ولت چقدر است؟

زمان استفاده از تراست والت (Trust Wallet)، این کیف پول هیچ کارمزدی از شما نمی‌گیرد. اما هزینه‌هایی به‌عنوان کارمزد تراست ولت وجود دارند که مجبور به پرداخت آن‌ها هستید. این کارمزدها به‌طور کلی در دو دسته کارمزدهای شبکه و کارمزد خدمات شخص ثالث قرار می‌گیرند.

کارمزدهای شبکه در تراست ولت

ساده بگوییم، زمانی که می‌خواهید در تراست ولت تراکنشی را انجام دهید، کارمزد اجباری شبکه را باید بپردازید. برای مثال؛ زمانی که می‌خواهید 15 کاردانو را برای یکی از دوستان خود ارسال کنید، از یکی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز روی شبکه اتریوم استفاده کنید و یا با بیت کوین پرداختی انجام دهید، باید کارمزدهایی را بپردازید.

مقدار کارمزد شبکه در تراست ولت به شبکه‌ی بلاک‌چینی که از آن استفاده می‌کنید و ترافیک روی آن شبکه در زمان انجام تراکنش بستگی دارد. مثلا، بلاکچین اتریوم بیشترین کارمزد شبکه را دریافت می‌کند. همچنین کارمزد تراکنش‌ها روی بلاکچین بیت کوین در زمان روند صعودی بازار، بیشتر است.

نکته‌ای که اکثر افراد درباره کارمزد تراست ولت نمی‌دانند این است که می‌توانید مقدار پرداختی را تغییر دهید. اما انتخاب مقداری کمتر از پیشنهاد تراست ولت، سرعت انجام تراکنش را کاهش می‌دهد.

کارمزد استفاده از خدمات شخص ثالث در تراست ولت

زمان خرید ارزهای دیجیتال در این کیف پول، باید کارمزد استفاده از خدمات شخص ثالث در تراست والت را بپردازید. این کارمزدها ثابت هستند و سرویس‌دهنده موردنظر آن را مشخص می‌کند. کارمزدهای منتشرشده روی سایت تراست ولت عبارتند از:

  • Mercuryo: در این مورد 3.95 درصد در زمانی که برای خرید از کارت اعتباری استفاده کنید.
  • MoonPay: برای حواله بانکی 1 درصد ، برای خرید با کارت اعتباری 4.5 درصد و یا حداقل 3.99 دلار. هرکدام از این مبالغ که بیشتر باشند، دریافت می‌شوند.
  • Ramp Network: کارمزد تراکنش برای خرید با کارت‌های نقدی و اعتباری 2.9 درصد
  • Simplex: کارمزد برای تراکنش‌ها با کارت اعتباری و نقدی 3.5 درصد یا 10 دلار. هرکدام از این مبالغ که بیشتر باشند، دریافت می‌شوند.
  • Transak: کارمزد برای تراکنش‌ها زمان استفاده از کارت‌های اعتباری و نقدی صادرشده به دلار آمریکا، 5.5 درصد یعنی حداقل 30 دلار به ‌ازای هر تراکنش
  • Wyre: کارمزد 2.9 درصد به‌ علاوه 0.30 دلار برای تراکنش‌ها با کارت اعتباری یا نقدی، حداکثر 5 دلار

این نکته مهم است که اگر تصمیم به خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از دو سرویس Simplex یا Moonpay بگیرید، تراست ولت بیشتر از کارمزدی که این سرویس‌دهندگان مشخص کرده‌اند، چیزی از شما نخواهد گرفت.

چرا کارمزد تراست ولت بالا است؟

همان‌طور که در بالا گفتیم تراست ولت هیچ کارمزد تراکنش داخلی دریافت نمی‌کند. با این حال، ارسال ارز دیجیتال مستلزم هزینه شبکه یا همان «گس فی» است. این کارمزدها در جهت تأیید تراکنش‌ها به عنوان پاداش به ماینرها و یا ولیدیتورها داده می‌شود. بنابراین، هزینه‌های برداشت بسته به ازدحام شبکه، سختی بلوک و دارایی ارسال شده، بسیار متفاوت است.

اکثر افراد هزینه‌ی بالایی را برای کارمزد تراست ولت می‌پردازند، چون نمی‌دانند که از چه شبکه‌هایی استفاده کنند و یا چطور گس فی تراست ولت را تا جای ممکن پایین بیاورند. همچنین کارمزد تراست والت زمانی بالا است که یک تراکنش پیچیده‌تر انجام دهید، مانند ثبت یک تراکنش در یک قرارداد هوشمند یا تبدیل توکن در یک صرافی غیرمتمرکز.

کارمزد شبکه‌های بلاک‌چین چه تفاوتی با هم دارند؟

اتریوم، به‌علت پیش‌نیازهای بلوک‌های این شبکه برای انجام یک تراکنش در آن، بیشترین کارمزد تراست ولت را دارد. اما شبکه‌های بلاک‌چین جایگزین و ارزان دیگری مانند بایننس اسمارت چین و شبکه ترون وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

این شبکه‌ها معمولا برای تکمیل یک تراکنش کارمزدی کمتر از 1 دلار می‌گیرند. اگر ندانید چطور از شبکه‌های ارزان‌تر استفاده کنید، کارمزد تراست ولت بسیار بالا خواهد رفت. در ادامه توضیح خواهیم داد که چطور شبکه اتریوم را در تراست ولت به یک شبکه دیگر تغییر دهید. تصاویر از روی یک دستگاه iOS گرفته شده‌اند، اما مراحل استفاده از دستگاه‌های اندرویدی نیز به‌همین شکل خواهد بود.

  • اپلیکیشن تراست ولت را باز کنید. در صفحه اصلی حساب خود، در گوشه بالا سمت راست روی گزینه “Toggle” کلیک کنید.
کارمزد تراست ولت چقدر است
  • Smart Chain BNB را انتخاب کنید.
کاهش کارمزد تراست والت
  • حالا می‌توانید توکن‌های BNB و BEP-20 خود را به آدرس بایننس اسمارت چین‌تان بفرستید. اگر می‌خواهید آدرس کیف پول بایننس اسمارت چین خود را ببینید، روی تب “Smart Chain” کلیک کنید.
کارمزدهای شبکه در تراست ولت
  • برای مشاهده آدرس دریافت خود روی گزینه “Receive” کلیک کنید.
چرا کارمزد تراست ولت این‌قدر بالا است
  • در این مرحله از کاهش کارمزد تراست ولت می‌توانید برای دریافت توکن‌های BNB یا BEP20 در کیف پول خود، کد QR را اسکن کرده یا آدرس کیف پولتان را کپی کنید.
کارمزد شبکه‌های بلاک‌چین چه تفاوتی با هم دارند
  • نکته: با استفاده از روش بالا می‌توانید شبکه‌های دیگر مانند ترون را نیز اضافه کنید.

انجام تراکنش‌های بیشتر به‌معنای پرداخت کارمزدهای بیشتر است

کارمزد اتریوم در تراست ولت

عامل دیگری که روی کارمزد تراست ولت تاثیر می‌گذارد، ترافیک شبکه است. اجازه دهید شبکه اتریوم را مثال بزنیم. مقدار گس فی شبکه اتریوم از طریق سیستمی به اسم «مزایده اولین قیمت» (first price auction) مشخص می‌شود. هر فرستنده ارز دیجیتال در این شبکه ملزم است که یک قیمت پیشنهادی یا حد گس ثبت کند، یعنی مشخص کند برای عملکرد سیستم چقدر مایل به هزینه است.

سپس ماینرها مطلوب‌ترین تراکنش‌ها را برای قراردادن در بلوک بعدی انتخاب می‌کنند. روی کاغذ چنین مکانیزمی به فرستندگان اجازه می‌دهد تا با تعیین کارمزد بیشتر، تراکنش‌های خود را در اولویت بالاتری قرار دهند. کارمزد بسیار زیادی که برخی از افراد مجبور به پرداخت هستند، به علت تراکنش‌های بیشتر کاربران در شبکه است و در نتیجه، منطقی است که تعداد «پیشنهاددهندگان قیمت» در شبکه اتریوم بیشتر باشد.

تراست ولت همیشه برای جبران این موضوع و تضمین اینکه تراکنش‌ها تا جای ممکن سریعا رسیدگی می‌شوند، مقدار گس فی را پیشنهاد می‌دهد. کمتر کردن این مقدار باعث خواهد شد برای انجام تراکنش خود بیشتر صبر کنید یا حتی تراکنش انجام نشود.

حداقل برداشت از تراست ولت چقدر است؟

هیچ محدودیت رسمی برداشت (حداقل یا حداکثر) برای انتقال ارز دیجیتال از طریق Trust Wallet وجود ندارد. با این حال، مبلغ برداشت شده از نظر فنی باید بیشتر از «گس فی» بلاکچین باشد. این مبلغ می‌تواند کمتر از یک سنت تا صدها دلار در زمان اوج تراکم شبکه متفاوت باشد.

برای چه چیزهایی در تراست ولت باید کارمزد بپردازید؟

قبل از استفاده از این کیف پول باید بدانید که بر اساس نوع تراکنش مقدار خاصی کارمزد دریافت می‌شود. چند نمونه از آن‌ها را در این بخش توضیح داده‌ایم.

کارمزد برداشت از تراست ولت

امکان برداشت نقدی از تراست ولت وجود ندارد. بنابراین برای این موضوع کارمزدی مشخص نشده است؛ اما برای برداشت ارزهای دیجیتال و نقد کردن آن‌ها، باید ارز موردنظر را به یک ارز دیجیتال معروف مانند بیت کوین یا اتریوم تبدیل کنید. سپس ارز نهایی را به یک صرافی معتبر مانند بایننس بفرستید و در آن‌جا به پول نقد تبدیل کنید.

کارمزد انتقال از تراست ولت

برای هر تراکنشی که زمان استفاده از این کیف پول انجام می‌دهید، مقداری کارمزد باید بپردازید؛ اما تراست ولت ادعا می‌کند که زمان استفاده از این کیف پول برای فرستادن ارزهای دیجیتال کارمزدی نمی‌گیرد.

کارمزد سواپ از تراست ولت

کاربران زمان استفاده از “DApp Browser” در تراست ولت برای کار با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز یا هنگام تبدیل یک ارز دیجیتال به دیگری در صرافی‌های غیرمتمرکز داخل این کیف پول، نیازی به پرداخت کارمزد اضافه ندارند.

کارمزد استفاده از شبکه‌ها

کارمزد شبکه مربوط به هر تراکنشی می‌شود که توسط آن ارز دیجیتالی را از یک آدرس به آدرس دیگر می‌فرستید. مقدار آن به شبکه‌ انتخاب‌شده و ترافیک آن شبکه بستگی دارد.

چطور کارمزد تراست ولت را پرداخت نکنیم؟

چندین روش برای پرداخت نکردن کارمزد تراست ولت یا کاهش مقدار آن وجود دارد.

یک شبکه بلاک‌چین ارزان‌تر را انتخاب کنید

از شبکه بلاکچینی استفاده کنید که کارمزد آن کم است. گزینه‌های پیش‌فرض روی تراست ولت عبارت‌اند از TRX، BSC و اتریوم. چون اتریوم در بین این دیگر شبکه‌ها گران‌ترین است، اگر به‌اندازه کافی اتریوم برای پرداخت گس فی ندارید، از یک شبکه جایگزین استفاده کنید.

هزینه GWEI را روی حداقل تنظیم کنید

زمان انجام تراکنش به گزینه‌ی GWEI دقت کنید و آن را به حداقل مقدار لازم، کاهش دهید. گاهی بهتر است کارمزد کمتری بپردازید، حتی اگر سرعت انجام تراکنشتان آهسته‌تر شود.

تنظیمات تبدیل توکن را تغییر دهید

با رفتن به بخش swap setting”” و تنظیم “Slipperage Tolerance” روی کمترین مقدار ممکن، می‌توانید کارمزد شبکه را در زمان تبدیل توکن، کاهش دهید. در نتیجه، مقدار کارمزد شبکه لازم برای انجام تراکنش شما کم خواهد شد.

زمانی که سطح تقاضا کم است، خرید کنید

کارمزد شبکه زمانی که افراد بیشتری ارز دیجیتال می‌خرند، افزایش می‌یابد. بنابراین خرید را به زمانی موکول کنید که ترافیک شبکه کمتر است.

کارمزد تراست ولت را با استفاده از کسورات مالیاتی کاهش دهید

این گزینه برای ایرانیان نیست، اما یک روش غیررایج برای کاهش کارمزد تراست ولت، استفاده از کسورات مالیاتی است.

تغییر گس فی در تراست ولت

افراد زیادی نمی‌دانند که می‌توانند گس فی تراکنش‌های خود را تغییر دهند. تراست ولت مقدار گس فی را پیشنهاد می‌دهد تا اجرای سریع‌تر و بدون مشکل تراکنش‌ها با اطمینان انجام شود؛ اما شما می‌توانید این مقدار را تغییر دهید.

نحوه تغییر گس فی در تراست ولت

برای مثال زیر، شبکه اتریوم را انتخاب کرده‌ایم.

یک تراکنش ایجاد کنید

فرض می‌کنیم که می‌خواهید مقداری اتریوم را به یک دوست فرضی بفرستید. در کیف پول خود روی تب ETH کلیک کرده و سپس گزینه “Send” را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید آدرس گیرنده و مقدار اتریوم ارسالی را وارد کنید. پیش از رفتن به مرحله بعد، اطلاعات واردشده را بررسی کنید.

وارد تنظیمات پیشرفته شوید

زمانی که آدرس گیرنده را تایید کردید، تراست والت خلاصه‌ای از تراکنشی را که شامل کارمزد شبکه نیز می‌شود، نشان می‌دهد. شما می‌توانید از بخش تنظیمات پیشرفته، مقدار گس فی را تغییر دهید. برای دسترسی به این قسمت، از گوشه بالا سمت راست صفحه روی دکمه چرخ‌دنده بزنید.

کارمزدها را تغییر دهید

پیش از تغییر گس فی تراست ولت، توجه کنید می‌تواند جلوی انجام تراکنش شما را بگیرد و یا اینکه تراکنش در 2.0k گیر کند. در بخش تنظیمات پیشرفته می‌توانید تنظیمات مربوط به حداقل کارمزد و انعام ماینرها را تغییر دهید؛ برای کاهش کارمزد طمع نکنید تا حتماً تراکنش شما انجام شود.

تنظیمات خود را ذخیره کنید

برای انجام تغییرات، پس از وارد کردن مقدار کارمزد، روی گزینه “Save” کلیک کرده و سپس تراکنش را تکمیل کنید. در ضمن این راهکار برای تغییر گس فی تراکنش‌های شبکه‌های بلاکچینی دیگر نیز کاربرد دارد.

سخن اینوکس با شما

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار دادیم، باید به‌خوبی از مقدار کارمزد تراست ولت یا تراست والت (Trust Wallet) آگاه شده باشید. همچنین یاد گرفتید که چطور می‌توانید آن را کاهش دهید. مجددا تاکید می‌کنیم که استفاده از خود این کیف پول و نصب آن هزینه‌ای ندارد و کارمزدهایی که پرداخت می‌کنید، مربوط به انجام تراکنش‌ها و استفاده از خدمات شخص ثالث می‌شوند.

سوالات متداول

آیا تراست ولت کارمزد می‌گیرد؟

تراست ولت از مشتریان خود بابت استفاده از خدماتش، کارمزدی نمی‌گیرد. اما اگر بخواهید با استفاده از این کیف پول ارز دیجیتال بخرید، خدمات‌دهندگان شخص ثالث کارمزد می‌گیرند. در نتیجه، تراست ولت اضافه‌تر از این کارمزدها، هزینه‌ای از شما نمی‌گیرد.

مقدار کارمزد تراست ولت برای هر تراکنش چقدر است؟

شرکت این کیف پول اکیدا اعلام کرده است استفاده از خدمات آن هزینه‌ای ندارد. اما برای تکمیل یک تراکنش روی یک شبکه بلاکچینی باید گس فی بپردازید. ماینرهایی که تراکنش را تایید می‌کنند، گس فی را دریافت خواهند کرد. یعنی هیچ بخشی از کارمزدی که برای تراکنش‌ها می‌پردازید به جیب این شرکت نمی‌رود.

چرا کارمزد تراست ولت این‌قدر بالا است؟

تراست ولت کارمزدی نمی‌گیرد. کارمزد زیادی که برخی کاربران زمان استفاده از تراست ولت باید بپردازند، به نوع شبکه‌ای که در آن می‌خواهند تراکنش خود را انجام دهند و همچنین ترافیک آن شبکه بستگی دارد. با‌این‌حال، راه‌هایی برای کاهش این کارمزدها وجود دارد که در این مقاله توضیح دادیم.

آیا تراست ولت کیف پول گرانی است؟

استفاده از این کیف پول و نصب آن هیچ هزینه‌ای ندارد.

چطور کارمزد تراست ولت را پرداخت نکنیم؟

کارمزد پرداختی در این کیف پول را می‌توانید با انتخاب یک شبکه بلاکچینی ارزان‌تر، تغییر گس فی و خرید ارزهای دیجیتال زمانی که ترافیک شبکه پایین است، کاهش دهید.

منبع
ebutemetaverse

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خوب بود لطفاً در مورد هزینه های NFTsدرکیف پول تراست ولت ونحوه خرید و فروش آن اطلاعات بدهید .ممنون

    1. سلام برزو جان
      برای خرید و فروش nft در تراست ولت باید opensea را به کیف پول خودتان متصل کنید.
      مقالات زیر میتونن براتون کمک کننده باشند:
      معرفی ۹ سایت NFT معتبر برای خرید و فروش ان اف تی

      آموزش ساخت NFT در OpenSea مرحله به مرحله با تصویر

      به زودی یک مقاله جامع‌تر در خصوص نحوه خرید و فروش nft در تراست ولت منتشر خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا