تحلیل و سرمایه گذاری

کسب درآمد از ارز دیجیتال، چگونه از ارز دیجیتال سود بگیریم؟

ارزهای دیجیتال بیش از یک دهه است که وجود دارند و سریعا به روشی محبوب برای درآمدزایی از اینترنت تبدیل شده‌اند. بازار کریپتوکارنسی فوق‌العاده جذاب است. راه‌های متعددی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال مانند، سرمایه‌گذاری، ترید کردن، استیکینگ و… وجود دارند.
از طرفی، با توجه به افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین، اتریوم و ارزهای دیگر، افراد زیادی دنبال کسب سود ارز دیجیتال هستند. به‌خاطر همین، در این مقاله از اینوکس به‌سراغ این پرسش رفته‌ایم که چگونه از ارز دیجیتال سود بگیریم.

12 روش کسب درآمد از ارز دیجیتال

پاسخ‌های متعددی برای سوال چگونه از ارز دیجیتال سود بگیریم وجود دارند؛ بااین‌حال، برخی از روش‌های کسب سود ارز دیجیتال، نسبت به سایرین رواج بیشتری دارند. به‌خاطر همین، در این بخش به توضیح این روش‌های کسب سود کریپتو می‌پردازیم.

کسب درآمد از ارز دیجیتال، چگونه از ارز دیجیتال سود بگیریم؟
کسب درآمد از ارز دیجیتال، چگونه از ارز دیجیتال سود بگیریم؟

سرمایه‌گذاری (Investing)

سرمایه‌گذاری (Investing) روشی عالی برای کسب سود از ارز دیجیتال است. شما می‌توانید کوین‌هایی مانند بیت کوین، اتریوم و یا بخشی از یک صندوق شاخص کریپتوکارنسی را بخرید. سرمایه‌گذاری روشی عالی برای افزایش تنوع سبد ارزهای شما و مدیریت ریسک است. زمانی که می‌خواهید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، مطمئن شوید که حتما به‌طور کامل تحقیق کرده‌اید و درکی کامل از ریسک‌های موجود دارید.

در این مورد بخوانید: مدیریت سرمایه در کریپتو | آموزش مدیریت معاملات ارز دیجیتال

وام دادن (Lending)

یک روش دیگر برای گرفتن سود از ارزهای دیجیتال، وام دادن (Lending) است. وام کریپتو یعنی ارزهای دیجیتال خود را به فرد دیگری وام دهید و در ازای آن سود بگیرید. نرخ سودی که دریافت خواهید کرد، بر اساس نوع ارز دیجیتالی که وام داده‌اید و مقدار آن مشخص خواهد شد. پلتفرم‌های وام‌دهی متفاوتی وجود دارند؛ از جمله پلتفرم‌‌های وام‌دهی غیرمتمرکز (DLP)، متمرکز و وام دادن همتا به همتا.

ترید کردن (Trading)

سرمایه‌گذاری هدفی بلندمدت است که برای آن باید یک استراتژی خریدن و هولد (نگهداری) مناسب داشته باشید، در حالی‌که در هنگام ترید کردن (Trading) از فرصت‌های کوتاه‌مدت بازار استفاده می‌کنید. بازار کریپتوکارنسی غیرقابل پیش‌بینی است. به‌طور کلی قیمت این دارایی‌های دیجیتال می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه به‌شکل قابل‌توجهی افزایش یابد یا کم شود. برای آنکه یک تریدر موفق باشید، باید مهارت‌های تحلیلی و فنی عالی داشته باشید.

یک روش دیگر برای کسب سود از ارز دیجیتال، معامله جفت ارزهای معاملاتی مانند بیت کوین/ تتر بر اساس ترندهای بازار و تحلیل تکنیکال است. برای این کار باید چارت‌ها را مطالعه کرده و با استفاده از اندیکاتورها حرکات قیمت را در آینده پیش‌بینی کنید.

در این مورد بخوانید: معرفی بهترین استراتژی‌ ترید ارز دیجیتال در ۲۰۲۳؛ کم‌ریسک و سودده

خریدن و هولد کردن

تهیه ارزهای مورد نظرتان از یک صرافی کریپتو و خرید تعداد بیشتری از آن‌ها زمانی که قیمت افت می‌کند، «خرید در کف» نام دارد. ارزهایتان را می‌توانید ماه‌ها یا سال‌ها بعد، پس از کسب سود قابل‌توجه نسبت به زمان خرید آن‌ها، بفروشید.

قیمت کوین‌هایی مانند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین روزانه نوسان دارد. کوین‌های جدیدی مانند «چیا» (Chia) به‌علت هیاهویی که حول آن‌ها شکل می‌گیرد، بیشتر احتمال دارد با قیمت بالاتری وارد بازار شوند. البته این ارزها پس از مدتی ارزش خود را از دست می‌دهند و بازیابی قیمت آن‌ها زیاد طول می‌کشد.

استیک کردن

استیک کردن (Staking) روشی دیگر برای کسب درآمد از ارز دیجیتال است. در این روش مقدار مشخصی از کوین‌های خود را برای یک بازه زمانی مشخص، در کیف پولتان نگه می‌دارید. بنابراین با استفاده از آن ارزها، درآمد منفعل خواهید داشت. مقدار سودی که می‌توانید به‌دست آورید طبق نوع ارز دیجیتال و تعداد کوین‌هایی که استیک می‌کنید، مشخص خواهد شد.

در این مورد بخوانید: بهترین ارز برای استیک با بالاترین سود در سال ۲۰۲۳

کشت سود

شما می‌توانید در بازار کریپتوکارنسی از سرمایه‌گذاری خود به سود برسید. انجام این کار از طریق فرآیندی به اسم «کشت سود» (Earning Interest) امکان‌پذیر است. از این طریق، ارزهای خود را به یک پلتفرم قرض می‌دهید و در قبال آن سود می‌گیرید. کشت سود با اینکه به‌طور بالقوه دارای ریسک است؛ اما می‌تواند یک روش عالی برای کسب سود ارز دیجیتال باشد. مقدار سودی که به‌دست می‌آورید، به پلتفرم و نوع ارزی که قرض می‌دهید بستگی دارد.

برنامه‌های افیلیت

بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال برنامه‌های افیلیت (Affiliate Programs) دارند که اجازه می‌دهند به ازای مشتریانی که معرفی می‌کنید، کمیسیون بگیرید. این روش راهی عالی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون نیاز به ترید یا سرمایه‌گذاری است. البته برنامه‌های افیلیت بسیار رقابتی هستند.

سود سهام

سود سهام (Dividends) روش دیگری برای درآمدزایی از ارز دیجیتال است. اگر با سرمایه‌گذاری در سهام یا اوراق بهادر آشنا باشید، احتمالا از مفهوم سود سهام آگاهی دارید. به زبان ساده، پرداخت نقدی بابت داشتن بخشی از سهام یک شرکت است. برای مثال، اگر یک شرکت نیم دلار سود کند، این سود با توجه به میزان سهام هر شخص، بین سهام‌داران تقسیم خواهد شد.

ایردراپ‌ها

یک روش دیگر برای کسب توکن‌های رایگان ارز دیجیتال بدون نیاز به سرمایه‌گذاری، شرکت در ایردراپ‌ها (Airdrops) است. ایردراپ‌ها برخلاف روش‌های فروش رایج و معرفی توکن، کاربران را ملزم نمی‌کنند که پولی را واریز کرده یا پیشاپیش هزینه کنند. به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات پروژه در رسانه‌های اجتماعی، پیوستن به یک جامعه آنلاین و یا تکمیل وظایف ساده مانند تماشای یک ویدئوی آزمایشی نمونه‌ کارهایی است که در ایردراپ‌ها باید انجام دهید.

ثبت‌نام در سایت‌های فاست

یک راه دیگر برای درآمدزایی از ارزهای دیجیتال بدون ریسک سرمایه‌گذاری، ثبت‌نام در یک سایت فاست (Faucet) است. در این سایت‌ها کاربران با انجام وظایف ساده می‌توانند ارز رایگان به دست بیاورند. این وظایف می‌توانند هر چیزی باشند از تکمیل فرم‌های کپچا گرفته تا انجام بازی‌هایی که به‌تازگی راه‌اندازی شده‌اند.

البته توجه کنید که مقدار پاداشی که این سایت‌ها پیشنهاد می‌دهند معمولا اندک است. در حقیقت، مقدار آن اغلب مقدار اندکی بیت کوین است؛ بنابراین، شاید فعالیت در این سایت‌ها برای همه سودمند نباشد. بااین‌حال، فراموش نکنید که نیازی به واریز پول در این سایت‌ها ندارید، بنابراین کسب سود از آن‌ها بدون ریسک است.

در این مورد بخوانید: فاست ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

اهدا کردن

بعضی از پروژه‌های کریپتو به کاربران ارز دیجیتال اهدا (Giveway) می‌کنند. این روش کسب درآمد از ارز دیجیتال شبیه به شرکت در ایردراپ‌ها است، یعنی برای دریافت این هدایا باید وظایفی را انجام دهید.

برای دریافت این ارزهای اهدایی، باید بلیت رایگان دریافت کنید و کارهای خاصی انجام دهید؛ مانند دنبال کردن یک پروژه در توییتر یا پیوستن به گروه تلگرامی آن. کاربران برای آنکه بیشترین شانس را داشته باشند، باید تمام وظایف تعیین‌شده را انجام دهند تا تعداد بلیت رایگان بیشتری به‌دست آورند.

استخراج

آخرین پیشنهاد ما برای نحوه کسب سود از ارزهای دیجیتال، استخراج (Mining) است. در این روش ماینرها تراکنش‌های بلاک‌چین را تایید می‌کنند تا بلوک‌های جدید به زنجیره بلوکی اضافه شوند. در نتیجه، ماینرها بابت تلاش خود ارز دیجیتال به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند. برای استخراج می‌توان از سخت‌افزارهای اختصاصی یا سرویس‌های استخراج ابری استفاده کرد.

اما متاسفانه استخراج ارزهایی مانند بیت کوین که ارزش بازار بالایی دارند، برای یک کاربر معمولی دیگر امکان‌پذیر نیست. برای این کار باید برای خرید دستگاه‌های استخراج زیاد هزینه کنید و همچنین باید مجوز استخراج بگیرید. بنابراین می‌توانید از پلتفرم‌های استخراج ابری استفاده کنید.

در این مورد بخوانید: بهترین ارز برای استخراج در سال ۲۰۲۳، معرفی ۱۴ ارز برتر

در استخراج ابری سرمایه‌گذاران باید ارزهای دیجیتال منتخب خود را سپرده‌گذاری کنند و سایر کارها را خود پلتفرم مربوطه انجام خواهد داد. سپس، این توکن‌ها برایتان درآمد منفعل به‌همراه خواهند داشت که سهم شما از پاداش بر اساس میزان سپرده‌گذاری مشخص می‌شود. البته قبل از استفاده از این روش کسب سود از ارز دیجیتال، از اعتبار سرویس ابری مطمئن شوید.

سخن اینوکس با شما

راه‌های متعددی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال وجود دارند. بعضی از این روش‌ها برای درآمدزایی منفعل مناسب هستند و برخی دیگر در درازمدت سودآور خواهند بود. به‌خاطر همین، در این مقاله، چندین روش کسب در آمد کریپتو را توضیح دادیم تا بهترین روش را بر اساس قدرت ریسک خود و همچنین استراتژی سرمایه‌گذاری‌تان انتخاب کنید.

سوالات متداول کسب درآمد از ارز دیجیتال

راحت‌ترین راه برای کسب سود از ارز دیجیتال چیست؟

تمام روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو را باید با ریسک بالا در نظر بگیرید؛ اما شرکت در ایردراپ‌ها یا ثبت‌نام در سایت‌های فاست نیازی به سرمایه‌گذاری اولیه ندارند.

آیا از طریق ارزهای دیجیتال می‌توان پولدار شد؟

سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی را نباید یک روش سریع برای پولدار شدن دانست. بدون تردید برخی سرمایه‌گذاران خوش‌شانس پول خوبی به دست می‌آورند؛ اما آن‌ها معمولا یک پروژه ارزشمند را خیلی زود شناسایی می‌کنند. بنابراین باید زمان ورود به این بازار مدیریت ریسک و سرمایه را فراموش نکنید.

راه‌های کسب سود ارز دیجیتال چیست؟

روش‌های متعددی درآمدزایی از بازار کریپتو وجود دارند؛ از جمله ترید کردن، خریدن و هولد کردن، برنامه‌های افیلیت و راه‌های دیگری که در این مقاله توضیح داده‌ایم.

محمدامین نعمتی

در آستانه دهه چهارم زندگی هستم و‌ شیفته سینما، موزیک، دنیای تکنولوژی و بلاکچین و کشف تجربه‌های جدید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا