اصطلاحات و مفاهیم

فاست ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

کرپیتو فاست، سایت‌ها یا برنامه‌های آنلاینی هستند که در ازای انجام وظایف خاص مثل رقابت در بازی‌های مختلف، دیدن ویدئو، خواندن مقاله و…. به شما شانس دریافت جوایز رایگان ارزهای دیجیتال می‌دهند. فاست همانند بیت کوین، یک سیستم غیرمتمرکز بوده که از فناوری بلاک چین برای انجام فعالیت‌های خود استفاده می‌کند. فاست کریپتو، مشابه با ارزهای دیجیتال، بخشی از یک سیستم مالی غیرمتمرکز است که از طریق تراکنش‌های همتا به همتا فعالیت می‌کند.

در واقع فاست ارز دیجیتال با دور زدن سرویس‌های مالی سنتی و سیستم‌های پرداخت، مانند بانک‌ها و کارت‌های اعتباری و دیگر مدل‌های تجاری تبلیغاتی همچون Google Ads که عموما حد واسط بین کاربر و وب سایت یا برنامه است، تراکنش‌ها را بدون هیچ کارمزدی انجام می‌دهد. در ادامه این مقاله از سایت صرافی اینوکس می‌خواهیم در مورد این اصطلاح بیشتر توضیح دهیم، برای آشنایی بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فاست ارز دیجیتال چیست

اولین فاست مربوط به فاست بیت‌کوین بوده که در سال 2010 ساخته شد. سازنده این فاست فردی به نام گوین آندرسن(Gavin Andersen) بود، که سیستم آن به گونه‌ای بود که به هر کاربری که یک کپچا(Captcha) را کامل می‌کرد، 5 بیت کوین رایگان پاداش می‌داد. اما این روند با افزایش قیمت بیت‌کوین، منتفی شد و فاست به هیچ کاربری به اندازه اولین فاست، توکن رایگان نمی‌دهد.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که با ظهور پروژه‌های جدید در بازار ارز دیجیتال، کاربران بیشتری به این بازار جذب می‌شوند. بنابراین افراد بیشتری تمایل به آموزش ارز دیجیتال دارند. در این میان فاست ارز دیجیتال می‌تواند نقش مهمی بین عرضه و تقاضا در بازار داشته باشد.

کاری که یک کاربر در فاست انجام می‌دهد شامل کلیک کردن بر روی یک تبلیغ پولی، تکمیل تست کپچا(Captcha) یا ورود روزانه به سیستم است. در این حالت است که کاربر می‌تواند توکن رایگان از فاست دریافت کند.

اما سوال اینجاست که سود هر یک از طرفین چقدر است؟ فاست ارز دیجیتال، معمولا واسطه‌گری سیستم‌های متمرکز مثل Google Ads یا هر شرکت کسب درآمد آنلاین دیگر را قطع می‌کند و مستقیما به کاربر پاداش خواهد داد. عواملی همچون کلیک‌های تبلیغاتی و تست‌های کپچا موجب ترافیک در سایت می‌شوند. این عوامل به خودی خود منجر به کسب درآمد برای سایت خواهد شد. در این حالت کاربر توکن را به صورت مستقیم در کیف پول خود ذخیره خواهد کرد.

اگر می‌خواهید ۲۰ استراتژی دریافت ارز دیجیتال رایگان را یاد بگیرید و با بهترین سایت‌های فاست آشنا شوید پس مقاله زیر را باید بخوانید:

در این رابطه بخوانید : ۲۰ روش دریافت ارز دیجیتال رایگان در سال ۲۰۲۳

معرفی انواع مختلف فاست ارز دیجیتال

اساس تقسیم بندی فاست، نوع توکنی است که پاداش می‌دهد. از جمله فاست‌های موجود در بازار، می‌توان به بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین یا لایت‌کوین اشاره کرد. به عنوان مثال در فاست بیت‌کوین کاربران می‌توانند واحدهای کوچکتری به نام ساتوشی دریافت کنند. به بیان دیگر، این توکن‌های رمزنگاری شده دارایی‌های متفاوتی هستند که افراد می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند. دارایی‌های رمزنگاری می‌توانند به عنوان پاداش از طریق فاست بیت‌کوین، دوج‌کوین و لایت‌کوین استفاده شوند.

تفاوت فاست ارز دیجیتال با ایردراپ

سیستم پاداش‌دهی فاست و ایردراپ هر دو یکسان بوده اما تفاوتی که با همدیگر دارند در این است پاداش ایردراپ براساس یک برنامه از پیش تعیین شده پرداخت می‌شود که ممکن است این برنامه توزیع پاداش از قبل اطلاع رسانی شود. گاهی اوقات نیز امکان دارد بعد از انجام ایردراپ، درباره نحوه پرداخت پاداش نیز توضیح داده شود. ایردراپ معمولا به کسانی تعلق می‌گیرد که هولدر توکن آن هستند که از کیف پول خود برای تبلیغ پروژه استفاده می‌کنند و یا وظایف خاصی را انجام می‌دهند.

تفاوت بانتی(Bounty) با فاست ارز دیجیتال

فاست با بانتی نیز متفاوت است، چرا که بانتی به مجموعه پاداش‌هایی در فضای ارز دیجیتال گفته می‌شود که توسط فضای بلاک چین به کاربر داده می‌شود. البته این پاداش‌ها در صورتی پرداخت می‌شود که کاربران تسک‌های مشخصی را انجام داده و در ازای آن پاداش بگیرند. همچنین بانتی‌های ارز دیجیتال، یک ابزار در بازار ارز دیجیتال بوده که پروژه خود را تبلیغ کرده و در بازار ظاهر می‌شوند.

روش کار فاست ارز دیجیتال چگونه است

سیستم فاست کریپتو بسیار ساده و مورد پسند بسیاری از کاربران است. برای استفاده از این سیستم، کاربر باید در سرویس ارز دیجیتال مورد نظر ثبت نام کند. به علاوه سایت‌ها و برنامه‌های سریعی وجود دارند که برای کارهای ساده به کاربران پاداش می‌دهند. در هر صورت برای دریافت پاداش، کاربر باید کیف پول ارز دیجیتال داشته باشد و گاهی از وی درخواست می‌شود تا هویت خود را تایید کند.

وظایف ممکن است شامل تماشای ویدیو، خواندن مقاله، ارسال تبلیغات، بازی کردن و تکمیل نظرسنجی و … باشد. این نوع کارها مشخص و واضح هستند و معمولاً انجام دادن آن‌ها آسان است، اما گاهی ممکن است زمان بر باشد.

با انجام وظایف، به کاربران مقدار بسیار کمی ارز دیجیتال پاداش داده می‌شود. با این حال، اگر به طور مداوم از فاست استفاده کنید، به مرور زمان پاداش آن جمع می‌شود و شاید به مقدار قابل قبولی برسد. البته نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که ممکن است برداشت پاداش‌ها با محدودیت حداقل برداشت همراه باشد.

ریسک‌های فاست ارز دیجیتال چیست

همان‌گونه که استفاده از فاست مزایایی به همراه دارد، معایبی نیز دارد. همان‌طور که گفته شد برای دریافت پاداش سیستم فاست باید تسک‌هایی را در وب سایت انجام داد. از آنجایی که وب سایت‌های کلاهبرداری بسیاری در این زمینه وجود دارد که ممکن است خود را به عنوان فاست کریپتو معرفی کنند. بنابراین این وب سایت‌ها با انتقال بدافزارها به کامپیوتر شما، موجب آسیب به دستگاه و داده‌های شما خواهند شد. پس بهتر است قبل از استفاده از این وب سایت‌ها، بررسی‌های لازم را انجام دهید.

از دیگر ریسک‌هایی که می‌توان در زمان استفاده از فاست ارز دیجیتال بیان کرد، کم بودن میزان پاداش‌ها است که ارزش وقت گذاشتن ندارند. به گونه‌ای که برخی از کاربران گزارش داده‌اند که با یک هفته فعالیت در سیستم فاست، کمتر از یک دلار پاداش دریافت کرده‌اند. پس برای جلوگیری از این ریسک بهتر است به دنبال فاست‌هایی باشید که ارزش وقت گذاشتن داشته باشند.

سخن اینوکس با شما

فاست ارز دیجیتال در مقایسه با زمان راه اندازی ارائه بیت کوین رایگان برای حل کپچای ساده، پیچیده‌تر و متنوع‌تر شده‌اند. پس برای شروع کار با این ابزار در بازار ارز دیجیتال باید تحقیقات لازم را داشته باشید. مراقب وعده‌های شبه‌ناک وب سایت‌های مشکوک باشید. بهتر است برای شروع کار از برندهای معتبر در این زمینه استفاده کنید. در صورتی که از فاست‌های کریپتو به صورت مدام استفاده کنید، پاداش‌های کم می‌تواند به مقدار قبل توجهی تبدیل شود. در صورتی که ارزش بازار توکن‌هایی که جمع آوری کرده‌اید افزایش یابد.

منبع
academy

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا