دیفای

معرفی 5 مورد از بهترین پلتفرم های استیک دیفای در سال 2022

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

دنیای کریپتوکارنسی با ورود سیستم مالی غیرمتمرکز و برنامه‌هایی که بر پایه آن فعالیت می‌کنند، دچار تغییر و تحولات بزرگ و چشمگیری شد. از طرف دیگر سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارز دیجیتال هر روز به دنبال راه جدیدی برای کسب درآمد هستند. در همین راستا، پلتفرم‌هایی غیر متمرکز برای استیک ارز دیجیتال یعنی خرید یک ارز و نگهداری آن در کیف پول دیجیتال ارائه شده است که فعالیت در آن‌ها انتخاب اصلی بسیاری از سرمایه گذاران این بازار است. شناخت بهترین پلتفرم های استیک دیفای به شما کمک می‌کند تا تصمیم درست‌تری برای آینده سرمایه خود بگیرید.

در واقع با شناخت این پلتفرم‌ها و آشنایی با ویژگی‌های اصلی آن‌ها، می‌توانید بر اساس نوع و میزان دارایی خود یکی از آن‌ها را برای استیک کردن ارز دیجیتال مورد نظر انتخاب کنید. فراموش نکنید که اگر به دنبال کسب درآمد و سودی خوب هستید، حتی انتخاب یکی از بهترین پلتفرم های استیک دیفای نیز باید همراه با کسب اطلاعات و تجربه کافی باشد. در ادامه این مطلب به معرفی این پلتفرم‌ها و بررسی دقیق آن‌ها خواهیم پرداخت.


بیشتر بخوانید: دیفای چیست؟ همه‌چیز درمورد Defi، امور مالی غیر متمرکز


استیک دیفای چگونه کار می‌کند؟

استیک دیفای در واقع به معنای ذخیره کردن دارایی‌های خود برای مدت زمانی مشخص در پلتفرم‌های مخصوص و قفل کردن آن‌ها است. در این فرایند دارایی شما توسط کاربران دیگر بلاکچین مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرد و شما با توجه به نرخ بهره موجود، سود دریافت می‌کنید.

بنابراین می‌توان این گونه گفت که استیکینگ به معنای راهی برای کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال است بدون اینکه نیاز باشد شما دارایی خود را در معرض فروش قرار دهید. برخی از تحلیلگران به این فرایند کشت سود یا ییلد فارمینگ (Yield Farming) می‌گویند.

استیک ارز دیجیتال در بازار رمز ارزها چه فایده‌ای دارد؟

فرایند استیکینگ در دنیای کریپتوکارنسی راهی برای کسب درآمد، بدون از دست دادن دارایی است. در واقع شما می‌توانید با ذخیره کردن دارایی خود و قفل کردن آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف، نقدینگی را به بازار تزریق کنید و در عوض آن سود دریافت کنید.

استخر استیک دیفای چیست؟

این قابلیت قدرت محاسباتی چند کاربر جهت اعتبارسنجی تراکنش‌های یک بلاکچین را باهم ترکیب می‌کند. این ترکیب قدرت شانس موفقیت و دریافت جوایز کریپتو به این کاربران را افزایش می‌دهد.

بهترین پلتفرم های استیک دیفای

دیفای یا سیستم مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) شامل تمام سرویس‌های مالی می‌شود که روی بلاکچین ایجاد شده است. برنامه‌ها و پلتفرم‌های دیفای عموما روی شبکه بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کنند و این امکان را ایجاد می‌کنند تا افراد بدون نیاز به شخص سوم یا نهادهای نظارتی به تمام خدمات و محصولات مالی دسترسی داشته باشند. در این قسمت به معرفی چند نمونه از بهترین پلتفرم‌های استیک دیفای خواهیم پرداخت.

پلتفرم دیفای سواپ (DeFi Swap)، بهترین پلتفرم استیکینگ معرفی شده در 2022

پلتفرم دیفای سواپ به عنوان یکی از پلتفرم‌های جدید تبادل ارز دیجیتال این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا از قابلیت استیکینگ آن استفاده کنند. هدف اصلی پلتفرم دیفای سواپ به عنوان یکی از بهترین پلتفرم های استیک دیفای این است که فضایی غیرمتمرکز برای انجام امور مالی در اختیار تریدرها قرار دهد. ضمن اینکه این پلتفرم، توکن بومی خود را تحت عنوان “DEFC” ارائه داده است.

افرادی که در پلتفرم دیفای سواپ توکن دیفای (DEFC) دارند می‌توانند با استیک کردن دارایی خود تا ۷۵% سود کسب کنند. همچنین شما می‌توانید توکن DEFC را از طریق مبادلات ارزی مختلف نیز به دست آورید. همچنین یکی دیگر از دلایلی که ذخیره توکن دیفای را توجیه می‌کند، هزینه معاملات یا کارمزد انجام تراکنش‌ها است. تمام هزینه‌هایی که از فروش این توکن به دست می‌آید بین دارندگان این توکن تقسیم می‌شود.

در حال حاضر شما در پلتفرم سواپ دیفای می‌توانید در چهار قسمت، عملیات استیکینگ را با نرخ‌های بهره متفاوت انجام دهید:

  • دوره ۳۰ روزه با ۳۰% سود
  • دوره ۹۰ روزه با 45% سود
  • دوره ۱۸۰ روزه با 60% سود
  • دوره ۳۶۰ روزه با ۷۵ درصد سود

در نهایت خوب است بدانید که پلتفرم دیفای سواپ به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های استیک دیفای، معایبی هم دارد. یکی از ویژگی‌های منفی آن این است که فقط از توکن دیفای برای انجام عملیات استیکینگ پشتیبانی می‌کند. مورد دیگر اینکه هیچ نسخه‌ای از آن برای گوشی‌های موبایل وجود ندارد.

پلتفرم دیفای سواپ (DeFi Swap)
پلتفرم دیفای سواپ (DeFi Swap)

پلتفرم استیک دیفای Aqru، دریافت تا 12 درصد بازده سالانه (APY) از استیبل کوین‌ها

یکی دیگر از بهترین پلتفرم‌های استیک دیفای، پلتفرم Aqru است که مهم‌ترین ویژگی آن کاربری ساده آن است. شما با استفاده از این پلتفرم می‌توانید تمام مبادلات ارزی خود را با استفاده از کارت‌های اعتباری، سپرده‌های بانکی و … انجام دهید. به عبارتی اگر شما ارز فیات در حساب بانکی خود داشته باشید و قصد استیک کردن دارایی خود در بازار رمز ارزها را نیز داشته باشید، پلتفرم Aqru به شکل کاملا خودکار این فرایند را برای شما انجام خواهد داد.

در حال حاضر امکان استیک کردن ۵ ارز دیجیتال مختلف در این این پلتفرم وجود دارد:

  • Bitcoin
  • Ethereum
  • USD Coin
  • Tether
  • DAI

نرخ سودی که شامل استیک این رمز ارزها می‌شود نیز به این گونه است که 12% سود بابت استیبل کوین‌ها (کوین‌هایی که نسبت به یک واحد مشخص، مثلا واحد پولی، همیشه ارزش یکسانی دارند) و 7% سود بابت بیت کوین یا اتریوم کسب می‌کنید. ضمن اینکه این پلتفرم یک ویژگی خوب و مهم دارد. شما در هنگام استیک کردن در این پلتفرم در هیچ دوره‌ی زمانی، محدودیتی ندارید و به عبارتی هر زمان که مایل باشید می‌توانید دارایی خود را خارج کنید.

کارمزد و هزینه‌هایی که پلتفرم Aqru به عنوان یکی از بهترین پلتفرم های استیک دیفای از کاربران خود دریافت می‌کند به این گونه است که برای برداشت ارز دیجیتال، مقداری کم و برای برداشت ارز فیات هیچ هزینه‌ای دریافت نخواهد کرد. ضمن اینکه این برداشت‌ها چیزی حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد. توجه داشته باشید که هنگام ثبت نام در این پلتفرم، ۱۰ توکن USDT به عنوان پاداش به شما تعلق خواهد گرفت.

پلتفرم استیک دیفای Aqru
پلتفرم استیک دیفای Aqru

پلتفرم YouHolder، استیک انواع دارایی‌ها در یک پلتفرم

یکی دیگر از بهترین پلتفرم های استیک دیفای که در سال ۲۰۱۷ و به عنوان یک پلتفرم سوئیسی تأسیس شد، YouHoler است. این پلتفرم با توجه به کاربری ساده و ویژگی‌های مثبتی که دارد تا کنون توانسته چیزی حدود ۱۵۰ هزار کاربر را جذب خود کند.

بارزترین و مهم‌ترین ویژگی این پلتفرم، امنیت آن است. همان‌طور که از یک پلتفرم غیرمتمرکز انتظار می‌رود، YouHolder نیز امکانی را برای سرمایه گذاران و کاربران خود فراهم کرده است که از طیف وسیعی از گزینه‌‌های امنیت حساب استفاده کنند. ضمن اینکه این پلتفرم دارای بیمه پیشگیری از جرم و محافظت از دارایی‌ها تا سقف ۱۵۰ میلیون دلار است.

نرخ بهره برای استیک ارز دیجیتال در این پلتفرم با توجه به نوع دارایی کاملا متفاوت است؛ اما این نرخ برای برخی از دارایی‌ها تا 15% امکان افزایش یافتن خواهد داشت. نکته مهم دیگری که درباره پلتفرم YouHolder به عنوان یکی از بهترین پلتفرم های استیک دیفای وجود دارد این است که سود به دست آمده به شکل هفتگی به استیک کنندگان پرداخت می‌شود. ضمن اینکه محدودیتی برای دوره زمانی استیک ارز دیجیتال در این پلتفرم وجود ندارد و شما هر زمان که بخواهید می‌توانید دارایی خود را برداشت کنید.

پلتفرم YouHolder، استیک انواع دارایی‌ها در یک پلتفرم
پلتفرم YouHolder، استیک انواع دارایی‌ها در یک پلتفرم

پلتفرم Crypto.com، امکان استیک بیش از 40 کریپتوکارنسی

یکی دیگر از بهترین پلتفرم‌های استیک دیفای، پلتفرم Crypto.com است که به نسبت بسیاری از پلتفرم‌های دیگر از تعداد ارز دیجیتال بیشتری برای انجام عملیات استیکینگ پشتیبانی می‌کند. شما در این پلتفرم می‌توانید بیشتر از ۴۰ ارز دیجیتال را ذخیره کنید و با استیک کردن آن‌ها سود خوبی کسب کنید. برخی از توکن‌هایی که در این پلتفرم پشتیبانی می‌شوند شامل موارد زیر است:

  • Bitcoin
  • Ethereum
  • USD Coin
  • Avalanche
  • Tezos
  • Solana
  • Pax Gold
  • DAI

نرخ سود استیک کردن ارز دیجیتال در پلتفرم Crypto.com با توجه به نوع رمز ارز مورد نظر کاملا متفاوت است. اما بیشترین نرخ سود در دسترس در این پلتفرم چیزی حدود 14.5% است. ضمن اینکه این نرخ به دوره زمانی که شما دارایی خود را در این پلتفرم قفل می‌کنید نیز بستگی دارد. دوره‌های زمانی برای استیک کردن ارز دیجیتال در این پلتفرم در بازه‌های ۱ماهه و ۳ماهه ارائه شده است.

پلتفرم Crypto.com، امکان استیک بیش از 40 کریپتوکارنسی
پلتفرم Crypto.com، امکان استیک بیش از 40 کریپتوکارنسی

پلتفرم Binance، نرخ‌ بهره بالا و انعطاف در دوره‌های استیکینگ

پلتفرم Binance به عنوان یکی دیگر از بهترین پلتفرم‌های استیک دیفای می‌تواند انتخاب خوبی برای استیک کردن ارزهای دیجیتال و کسب سود از این راه باشد. نرخ بهره در این پلتفرم نسبتا زیاد است. به عبارتی شما با استیک کردن توکن AXS در یک دوره زمانی ۹۰ روزه، می‌توانید چیزی حدود ۱۲۰% سود کسب کنید. همچنین توکن‌های دیگری که برای استیک کردن در این پلتفرم در دسترس کاربران قرار دارند نیز می‌توانند تا حدود 50% برای دوره‌های زمانی ۹۰ تا ۱۲۰ روزه سود داشته باشند.

به طور کلی یکی از ویژگی‌های خوب و بارز پلتفرم Binance به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های استیک دیفای، انعطاف پذیری آن است. انعطاف پذیری به این معنا است که شما طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال مختلف را می‌توانید در دوره‌های زمانی متفاوت استیک کنید و در مواقع دلخواه، دارایی خود را برداشت کنید. در همین راستا خوب است به این نکته نیز اشاره شود که چیزی حدود ۱۲۰ ارز دیجیتال برای انجام عملیات استیکینگ در این پلتفرم در دسترس است.


بیشتر بخوانید: معرفی راه‌های مختلف استیک اتریوم: با ایمن سازی اتریوم، پاداش کسب کنید


سخن پایانی

عملیات استیک کردن ارز دیجیتال یکی از راه‌های کسب درآمد در بازار رمز ارزها برای افراد سرمایه گذار است. در واقع با این کار شما دارایی خود را به بازار تزریق کرده‌اید و در جریان قرار داده‌اید و هم‌زمان بابت آن سودی مشخص دریافت خواهید کرد. همان‌طور که دیدید پلتفرم‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. فراموش نکنید که انتخاب یکی از بهترین پلتفرم‌های استیک دیفای باید با توجه به نوع و میزان دارایی شما و هدفتان از سرمایه گذاری انجام شود.

بهترین پلتفرم های استیک دیفای کدام است؟

بهترین پلتفرم های استیک دیفای که در بازار رمز ارزها شناخته شده است، شامل پلتفرم‌هایی مثل DeFi Swap، Aqru، YouHolde و Binance می‌شود.

آیا می‌توان ارزهای دیفای را استیک کرد؟

شما می‌توانید بر روی پلتفرم‌هایی که نام بردیم عمل استیکینگ را انجام دهید. بطور مثال بر روی پلتفرم Defi Swap با استیک کردن ارزهای دیفای می‌توانید تا 75% APY (بازدهی درصدی سالانه) کسب کنید.

آیا استیک دیفای امن است؟

استیک ارزهای دیفای در یک پلتفرم قابل اعتماد، امن است؛ اما در اینکه ارزش دارایی شما در طول استیکینگ تغییری نکند هیچ تضمینی وجود ندارد.

استیک دیفای BNB چیست؟

شما می‌توانید ارز BNB را در بلاکچین بایننس استیک کنید و توسط آن سود کسب کنید. بایننس سهام توکن بومی خود را با نرخ بهره تا 5.23% APY به کاربران ارائه می‌دهد.

منبع
business2community

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا