کیف پول

بیشترین بیت کوین متعلق به کیست؟ 10 دارنده بزرگ BTC

بیت کوین (Bitcoin) مشهورترین و مهم‌ترین ارز دیجیتال دنیا است و ارزش بازاری بیش از 500 میلیون دلار دارد. این مسئله نشان می‌دهد که احتمالاً بزرگ‌ترین دارندگان بیت کوین دارای سرمایه‌ی سرسام‌آوری هستند. در واقع، صحبت از میلیاردها دلار بیت کوین است که در کیف پول‌های ارز دیجیتال قرار گرفته‌اند. به‌خاطر همین، در این مقاله از اینوکس، بررسی می‌کنیم که بیشترین بیت کوین متعلق به کیست.

بیشترین بیت کوین متعلق به کیست؟ (10 هولدر برتر بیت کوین)

حالا که شما هم علاقه‌مندید بدانید که بیشترین بیت کوین متعلق به کیست، در این بخش، بدون مقدمه، به‌سراغ 10 هولدر برتر بیت کوین می‌رویم. این افراد به‌عنوان نهنگ‌های بیت کوین شناخته‌ می‌شوند و شامل موارد زیر هستند.

کیف پول سرد بایننس (Binance Cold Wallet)

در کیف پول سرد صرافی بایننس، 248597 BTC نگهداری می‌شود که ارزشی در حدود 6.4 میلیارد دلار دارد. آدرس این کیف پول به شرح زیر است:

34xp4vRoCGJym3xR7yCVPFHoCNxv4Twseo

بزرگترین هولدر بیت کوین کیف پولی است که متعلق به صرافی ارز دیجیتال بایننس می‌باشد. از آنجایی‌که بایننس بزرگترین صرافی دنیا از نظر حجم معاملات و تعداد کاربران محسوب می‌شود، طبیعتا بیشترین بیت کوین هم متعلق به این صرافی است. حجم بیت کوینی که در این کیف پول قرار دارد، تقریباً 1.2 درصد کل بیت کوین در گردش است. این کیف پول از ماه اوت 2018 فعال شد.

در واقع، صرافی بایننس از این کیف پول سرد برای نگهداری بلندمدت دارایی کاربران خود استفاده می‌کند. در نتیجه، این کیف پول تراکنش‌های خروجی بسیار اندکی دارد. پس، فقط زمانی که نیاز به بیت کوین زیادی باشد، از کیف پول سرد بایننس برداشت انجام می‌شود؛ برای مثال، یکی از تراکنش‌های خروجی این کیف پول، 21600 بیت کوین بود.

کیف پول سرد بیت فینکس (Bitfinex Cold Wallet)

در ادامه بررسی اینکه بیشترین بیت کوین متعلق به کیست، به کیف پول سرد بیت فینکس می‌رسیم. در این کیف پول 178010 BTC قرار دارد که ارزش آن در حدود 4.6 میلیارد دلار است. آدرس این کیف پول به شرح زیر می‌باشد:

bc1qgdjqv0av3q56jvd82tkdjpy7gdp9ut8tlqmgrpmv24sq90ecnvqqjwvw97

دومین هولدر بزرگ بیت کوین، صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس است که این دارایی‌ها را در کیف پول سرد خود نگهداری می‌کند. این صرافی در سال 2012 تأسیس شد و با اینکه بحث‌های فراوانی درباره‌ی آن می‌شود (مانند هک شدن در سال 2016 و شکایت مشترکی که از این صرافی و شرکت تتر شد)؛ همچنان یکی از ستون‌های مهم بازار کریپتو است.

مدیریت این کیف پول، شبیه ولت سرد بایننس بوده و به‌ندرت تراکنش‌های خروجی از آن ارسال می‌شوند. گاهی این کیف پول با دریافت حجم بزرگی از بیت کوین، تأمین می‌شود؛ برای مثال، دریافت 50 هزار بیت کوین در فوریه 2020، یکی از این موارد است.

در این رابطه بخوانید : پس از استخراج آخرین بیت کوین در جهان چه اتفاقی خواهد افتاد؟

کیف پول رابین هود (Robinhood Wallet)

کیف پول رابین‌هود دارای 118300 BTC است که ارزش آن تقریباً در حدود 3 میلیارد دلار می‌شود. آدرس این کیف پول عبارت است از:

Bc1ql49ydapnjafl5t2cp9zqpjwe6pdgmxy98859v2

بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاک چین، Arkham Intelligence، سومین هولدر بزرگ بیت کوین، پلتفرم معاملاتی رابین‌هود محسوب می‌شود. بااین‌حال، هنوز این پلتفرم، به‌طور رسمی مالکیت کیف پول را اعلام و تأیید نکرده است. در واقع، این کیف پول توسط شرکت «جامپ تریدینگ» (Jump Trading) مدیریت می‌شود که یک شرکت مدیریت ارزهای دیجیتال است.

از ماه مه 2023، این کیف پول تراکنش‌های بزرگی را دریافت کرده که هر تراکنش شامل 1600 تا 1900 BTC بوده است. سپس، در 30 ژوئن، دریافت این تراکنش‌ها متوقف شد. پس از آن، تنها تراکنش‌های کوچکی توسط این کیف پول صورت گرفته؛ همچنین، تا کنون، کیف پول رابین‌هود فقط یک تراکنش خروجی با حجم 0.051 بیت کوین را انجام داده است.

کیف پول سرد بایننس (Binance Cold Wallet)

این ولت، یکی دیگر از کیف پول‌های سرد صرافی بایننس است که 115117 BTC در آن قرار دارد و ارزش این دارایی تقریباً برابر با 3 میلیارد دلار است. آدرس این کیف پول سرد به شرح زیر می‌باشد:

39884E3j6KZj82FK4vcCrkUvWYL5MQaS3v

این کیف پول، سومین هولدر بزرگ بیت کوین محسوب می‌شود و در تاریخ ژوئن 2023، 115177 بیت کوین را دریافت کرد. در واقع، این یک تغییر کیف پول بود، چون کل مبلغ موجود در یک کیف پول دیگر، به این ولت منتقل شد. این کیف پول تا کنون هیچ تراکنش خروجی‌ای نداشته و فقط چند تراکنش کوچک ورودی به آن انجام شده است.

کیف پول FBI (مربوط به هک بیت فینکس در 2016)

در ادامه بررسی اینکه بیشترین بیت کوین متعلق به کیست، به کیف پول FBI می‌رسیم. این کیف پول 94643 BTC دارد که ارزش تقریبی آن برابر با 2.4 دلار می‌شود. آدرس این کیف پول به‌صورت زیر است:

Bc1qazcm763858nkj2dj986etajv6wquslv8uxwczt

درحال‌حاضر، این کیف پول در اختیار مقامات فدرال ایالات متحده (FBI) قرار دارد و حاوی بیت کوین‌هایی است که در سال 2016، از صرافی بیت فینکس به سرقت رفت. برای اولین‌بار این کیف پول در سال 2020 فعال شد؛ یعنی زمانی که ایلیا لیختنشتاین و هدر مورگان به‌عنوان متهم پرونده‌ی هک بیت فینکس شناخته شدند. این افراد در هنگام پول‌شویی بیت کوین‌های به سرقت رفته، به دام افتادند.

تمام تراکنش‌های بزرگی که نقدینگی این کیف پول را تأمین می‌کردند، در 1 فوریه 2022 انجام شدند. از آن زمان، فقط حجم کمی بیت کوین به این ولت ارسال شده و تا کنون، این کیف پول تراکنشی خروجی نداشته است. البته باید منتظر ماند و دید که تحقیقات FBI به کجا می‌انجامد و تراکنش‌های آینده‌ی این کیف پول به چه شکل خواهد بود.

مالک ناشناس شماره 1 (Unidentified owner #1)

ششمین هولدر بزرگ بیت کوین فردی ناشناس است. کیف پول این فرد، دارای 94505 BTC بوده که تقریباً حدود 2.4 میلیارد دلار ارزش دارد. آدرس این کیف پول به شرح زیر است:

37xuVSEpWW4trkfmvWzegTHQt7BdktSKUs

مشخص نیست که این کیف پول متعلق به چه کسی است. این کیف پول در سال 2019 فعال شد و در همان موقع، این ولت 94505 بیت کوین را یک‌جا دریافت کرد. این اتفاق در بازار کریپتو بسیار خبرساز شد. ازآن‌موقع، این کیف پول تراکنش‌های ورودی کمی داشته؛ همچنین، تا کنون، این کیف پول تنها دو تراکنش خروجی کوچک با حجم‌های 0.1 و 0.618 BTC را انجام داده است.

بنابر بررسی‌های به عمل آمده، حدود یک‌سوم حجم دارایی‌های این کیف پول از صرافی هیوبی سرچشمه گرفته است. بااین‌حال، مشخص نیست که این کیف پول متعلق به هیوبی بوده و یا اینکه نهنگ یا موسسه‌ی خاصی آن را در اختیار دارد.

کیف پول هکری ام تی گاکس (Mt. Gox Hacker Wallet)

هفتمین هولدر بزرگ بیت کوین، هکر صرافی Mt. Gox است. در این کیف پول 79957 BTC نگهداری می‌شود که ارزشی در حدود 2 میلیارد دلار دارد. آدرس این کیف پول عبارت است از:

1FeexV6bAHb8ybZjqQMjJrcCrHGW9sb6uF

این کیف پول متعلق به فردی می‌باشد که صرافی Mt Gox را هک کرده و موجب ورشکستگی این صرافی شده است. در ماه اوت 2023، مارک کارپلز، مدیرعامل سابق این صرافی گفت: «اعلام می‌کنم که 79965.55 بیت کوینی که به آدرس 1Feex ارسال شده، مجوز این کار را نداشته و شامل دارایی سرقت‌شده از این صرافی است. بنابراین، این پول باید در اختیار طلبکاران صرافی قرار بگیرد.»

با اینکه این کیف پول از سال 2011 راه‌اندازی شده؛ اما تا کنون هیچ تراکنش خروجی‌ای نداشته و صرفاً چند تراکنش کوچک را دریافت کرده است.

کیف پول FBI (بیت کوین مصادره‌شده از Silk Road)

در ادامه بررسی اینکه بیشترین بیت کوین متعلق به کیست، به کیف پول مربوط به دارایی‌های Silk Road می‌رسیم. این کیف پول دارای 69370 BTC بوده که ارزشی در حدود 1.8 دلار دارد. آدرس این کیف پول به شرح زیر است:

Bc1qa5wkgaew2dkv56kfvj49j0av5nml45x9ek9hz6

در واقع، Silk Road یک بازار دیجیتالی در دارک‌وب بود که کالاها و خدمات غیرقانونی را در ازای بیت کوین به فروش می‌رساند. بااین‌حال، این دارایی‌ها از خود مدیران این پلتفرم ضبط نشده‌اند؛ بلکه در بین سال‌های 2012 تا 2013، فردی ناشناس با لقب Individual X، این بازار را هک کرد و بیت کوین‌ها را به سرقت برد.

پس از اینکه مقامات فدرال ایالات متحده او را دستگیر کردند، او در سال 2020 موفقت کرد که دارایی‌ها را به مقامات آمریکا واگذار کند.

برای خرید آسان ارز بیت کوین با تومان، صرفا کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ذخیره BTCB بایننس (Binance BTCB Reserve)

نهمین هولدر بزرگ بیت کوین، کیف پول پشتیبانی توکن BTCB است. در این کیف پول 68200 BTC نگهداری می‌شود که ارزشی در حدود 1.7 میلیارد دلار دارد. آدرس این کیف پول به‌صورت زیر است:

3LYJfcfHPXYJreMsASk2jkn69LWEYKzexb

این کیف پول حاوی بیت کوین‌هایی است که برای پشتیبانی از توکن BTCB ذخیره شده‌اند. در واقع، BTCB توکنی است که ارزشی برابر با BTC دارد و بر روی بلاک چین BNB با استاندارد BEP-2 راه‌اندازی شده است. از نظر تئوری، BTCB شبیه «رپد بیت کوین» بوده؛ با این تفاوت که رپد بیت کوین بر روی بلاک چین اتریوم کار می‌کند.

به‌این‌ترتیب، بیت کوین‌های ذخیره‌شده در این کیف پول تضمین می‌کنند که BTCB همیشه ارزشی برابر با بیت کوین داشته باشد.

مالک ناشناس شماره 2 (Unidentified owner #2)

در ادامه پاسخ به سوال بیشترین بیت کوین متعلق به کیست باید بگوییم که دهمین هولدر بزرگ بیت کوین نیز فردی ناشناس است که 59300 BTC را در کیف پول خود داشته و این بیت کوین‌ها ارزشی در حدود 1.5 میلیارد دلار دارند. آدرس این کیف پول به‌صورت زیر است:

Bc1qd4ysezhmypwty5dnw7c8nqy5h5nxg0xqsvaefd0qn5kq32vwnwqqgv4rzr

نقدینگی اصلی این کیف پول ناشناس، با برداشت از صرافی بیت فینکس در اوت 2021 تأمین شده؛ علاوه‌بر آن، در سال 2022 نیز تراکنش‌های ورودی کوچکی را از کیف پول‌های بایننس و کوکوین داشته است. این کیف پول تنها یک تراکنش خروجی بزرگ داشته که شامل ارسال 10000 BTC به صرافی بیت فینکس در ژوئیه 2022 می‌شود.

سخن اینوکس با شما

همان‌طور که مشاهده کردید، برخی از کیف پول‌های ارز دیجیتال دارای حجم زیادی از بیت کوین‌ها هستند. برخی از این کیف پول‌ها توسط صرافی‌های سرشناسی، مانند بایننس و بیت فینکس اداره می‌شوند و بعضی دیگر حاصل رویدادهای ناگوار دنیای کریپتو هستند. به‌هر‌حال، آشنایی با این کیف پول‌ها جذاب است، به‌خاطر همین، در این مقاله، بررسی کردیم که بیشترین بیت کوین متعلق به کیست.

سوالات متداول

چطور بیت کوین (Bitcoin) بخرم؟

شما می‌توانید ارز بیت کوین را از صرافی اینوکس به عنوان یکی از معتبرترین صرافی‌های رمزارز کشور خریداری نمایید. برای خرید این ارز دیجیتال صرفا کافی است اینجا کلیک کنید.

بیشترین بیت کوین متعلق به کیست؟

بزرگترین کیف پول بیت کوین که دارای 248000 بیت کوین می‌باشد، متعلق به صرافی ارز دیجیتال بایننس است. بااین‌حال، احتمالاً بزرگ‌ترین دارنده‌ی بیت کوین باید شرکت سرمایه‌گذاری Grayscale باشد که بیش از 623000 BTC را به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری Grayscale Bitcoin Trust در اختیار دارد.

علاوه‌بر آن، باید ساتوشی ناکاموتو، بنیان‌گذار ناشناس بیت کوین را هم در نظر بگیریم. برخی از کارشناسان معتقدند که ناکاموتو بیش از 1 میلیون BTC را در اختیار دارد. البته بعضی دیگر معتقدند که این دارایی باید در حدود 600 تا 700 هزار بیت کوین باشد.

چند نفر دارای بیت کوین هستند؟

حدود 859 هزار آدرس کیف پول در بلاک چین بیت کوین ثبت شده‌اند که هرکدام حداقل 1 BTC را در اختیار دارند. بااین‌حال، تعداد افراد را نمی‌توان به‌دقت مشخص کرد؛ چراکه هر شخص و یا شرکت می‌تواند چندین آدرس کیف پول را در اختیار داشته باشد.

منبع
cryptonews

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا