ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال شیبا چیست؟ چه آینده‌ای در انتظار آن است؟

بازار میم کوین‌ها به طور تصاعدی رشد کرده است، به خصوص ارزهای دیجیتالی که اسم نژادهای مختلف سگ را روی خود دارند! در حال حاضر محبوب‌ترین سکه‌ها بین میم کوین‌ها، دوج کوین و شیبا اینو هستند. این کوین‌ها از جوک‌های اینترنتی الهام گرفته شده‌اند و در مقایسه با ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین و اتریوم در معرض نوسانات بیشتری قرار دارند. در این مقاله به تمام سوالاتی که لازم است قبل از سرمایه گذاری در مورد اینکه ارز دیجیتال شیبا چیست، بدانید، اشاره می‌کنیم تا در نهایت با آگاهی کامل، بتوانید از بازار این ارز، کسب درآمد داشته باشید.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

شیبا اینو یک اکوسیستم ارز دیجیتال است که توسط یک توسعه دهنده ناشناس به نام ریوشی تأسیس شده است. مانند Dogecoin، شیبا اینو نیز یک نژاد سگ است که در بازار رمزارزها، خود را قاتل دوج‌کوین می‌نامد.

برای دانستن اینکه شیبا چیست، باید به این نکته توجه داشته باشیم که شیبا اینو به عنوان جایگزینی برای Dogecoin ساخته شده است و بر روی بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند. این رمزارز می‌تواند قراردادهای هوشمند را اجرا کند و همراه با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) که دوج فاقد آن است، کار کند. ریوشی، خالق ناشناس پروژه، گفته است که تصمیم دارد اکوسیستم Shiba Inu را روی اتریوم مونتاژ کند؛ زیرا این اکوسیستم در فضای دیجیتال، ایمن و تثبیت شده است و به دیگر پروژه‌ها اجازه می‌دهد غیرمتمرکز بمانند.

شیبا اینو اولین اکوسیستم در نوع خود است که گروه ارزهای دیجیتال خود را تأسیس کرد که شامل SHIB، LEASH و BONE می‌شوند. شیبا اینو بر پایه اتریوم است و در ابتدا تقریباً یک کوادریلیون سکه داشت. با این حال، برای ایمن نگه داشتن بلاک چین، نیمی از آن‌ها به عنوان هدیه به ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، داده شد. البته، ویتالیک نیز بسیاری از سکه‌های شیبا خود را سوزاند و بخشی از آن را نیز به هند اهدا کرد تا به این کشور در مبارزه با بحران کووید کمک کند.

ارزهای دیجیتال اکوسیستم شیبا موارد استفاده متفاوتی دارند. به عنوان مثال، SHIB ارز پایه پروژه است و برای معاملات تجاری استفاده می‌شود. LEASH عرضه محدودی از 107646 سکه دارد و به عنوان پاداشی برای سرمایه گذارانی که ارزهای دیجیتال را در صرافی غیرمتمرکز شیبا استیک می‌کنند، ارائه می‌شود و نقدینگی را برای بازار فراهم می‌کند.

دلیل محبوبیت ارز دیجیتال شیبا چیست؟

به گفته‌ی سایت Stock Advisor، سرمایه گذاری در میم کوین‌هایی مانند Shib و Doge بیشتر چیزی شبیه به قمار است. البته اگر بتوانید در زمان درست، خرید و فروش اینگونه رمزارزها را داشته باشید، می‌توانید به درآمد هم برسید.

دلیل واقعی محبوبیت شیبا صرفا به خاطر ذات خنده‌دار و میم‌گونه‌ای است که در جامعه دارند. این‌گونه رمزارزها هیچ پشتوانه قدرتمندی در دنیای واقعی ندارند و صرفا جهت یک شوخی گذرا ساخته می‌شوند. البته دو ارز دوج و شیبا کمی پا را فراتر از شت‌کوین‌های دیگر گذاشته‌اند و امروزه محبوبیت بیشتری در جامعه پیدا کرده‌اند. از دیگر دلایل محبوبیت این رمزارزها می‌توان به پشتیبانی شدن‌شان توسط سلبریتی‌ها نیز اشاره کرد که خواه ناخواه، در پرطرفرارتر شدن این ارزها تاثیر گذار بوده‌اند.

شیبا سواپ چیست؟

این آلت‌کوین به دلیل سودهای عظیم خود تا به امروز مورد توجه قرار گرفته است و به نظرنمی‌رسد به این زودی‌ها آرام شود. بسیاری از سرمایه گذاران، مایل به خرید و نگهداری این توکن هستند؛ اما با صرف خرید و نگه داشتن SHIB، آیا بیشترین بهره را از این ارز می‌برید؟ اگر بخواهیم صادقانه پاسخ دهیم، خیر. به لطف اکوسیستم قوی شیبا اینو، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید حتی بیشتر از سرمایه گذاری خود، درآمد کسب کنید.

شیبا سوآپ پلتفرم رسمی مبادلات کوین است. این پلتفرم، ترکیبی از کوین‌های SHIB، LEASH و BONE است که به کاربران امکان می‌دهد برای کسب WOOF، به DIG، BURY و SWAP بپردازند. لیش(Leash) به عنوان بخشی از تلاش‌های شیبا اینو، برای پیشی گرفتن از دوج کوین (CCC:DOGE-USD) به عنوان محبوب ترین رمزارز به وجود آمد. لیش در ابتدا از قیمت‌های Dogecoin به عنوان راهی برای افزایش ارزش استفاده می‌کرد. اساساً، قیمت‌های Leash توسط الگوریتمی کنترل می‌شد که به طور مداوم عرضه توکن LEASH را تغییر می‌داد. این الگوریتم تضمین می‌کند که قیمت‌های LEASH همیشه 1000 برابر بیشتر از قیمت Dogecoin در هر زمان معین باشد. لیش دیگر به این روش عمل نمی‌کند و به لطف عرضه کلی بسیار محدود، ارزش نزدیک به 2000 دلار خود را حفظ کرده است.

Bone جدیدترین توکن از این سه است که نمایانگر جنبه حاکمیتی شبکه غیرمتمرکز ShibaSwap است. سواپ ترید غیرمتمرکز یا به نوعی تریدینگ بدون واسطه است. این پلتفرم همچنین به ShibArmy اجازه می‌دهد تا به NFTهای آینده و ابزارهای اضافی مانند ردیاب‌های پورتفولیو دسترسی داشته باشد تا ناوبری در دنیای کریپتو را ساده‌تر کند. در 6 جولای، شیبا کوین راه اندازی رسمی شیبا سواپ را اعلام کردو در نتیجه آن، قیمت شیبا 14 درصد افزایش یافت.

در کیف پول Shiba inu باید به دنبال چه چیزی باشید؟

سطح حفاظت

به هر روشی که از کیف پول خود استفاده کنید، ایمنی سرمایه گذاری، اولویت شماره یک شما است. شما فناوری مورد استفاده برای ذخیره ارز، چه در دستگاه کاربر شخصی یا روی یک بستر متمرکز، چه در صورت وجود فرایند احراز هویت دو مرحله‌ای، چه در صورت وجود گزینه پشتیبان گیری و …، همه را باید بررسی کنید.

شهرت شرکت

شرکت سازنده این فناوری را بررسی کنید. چه کسی لیدر تیم است؟ چه پروژه‌های دیگری از طرف این شرکت در جریان است؟ جزئیات کوچک مانند شماره تماس یا آدرس ایمیل در وب سایت و در دسترس بودن تیم پشتیبانی نیز ارزش توجه دارد.

دسترسی

آیا می‌توانید کیف پول ارزهای دیجیتال خود را با خود حمل کنید و آیا این عمل راحت خواهد بود؟ اگر یک تریدر فعال هستید، استفاده از کیف پولی که فقط روی رایانه شخصی جواب می‌دهد، گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

بهترین کیف پول برای ارز شیبا چیست؟

کیف پول Shiba Inu برای هر کسانی که به دنبال خرید سکه‌های شیبا هستند، ضروری است. برای دانستن اینکه کیف پول شیبا چیست و چه کاربردی دارد، باید توجه داشته باشید که مکان‌ها یا روش‌های ذخیره سازی کوین‌ها از نظر ظاهری ، عملکرد و قابلیت اطمینان، دارای تفاوت است، بنابراین شما باید بر اساس اهداف و ترجیحات خود به انتخاب کیف پول نزدیک شوید. از آنجا که Shiba Inu یک توکن ERC20 است، هر کیف پولی که با دارایی‌های دیجیتالی ایجاد شده در blockchain Ethereum کار کند، قادر به میزبانی میم کوین‌های شما خواهد بود.

در ادامه چند کیف پول محبوب ارز شیبا را معرفی می‌کنیم.

کیف پول Trezor

Trezor قدیمی‌ترین و یکی از مشهورترین کیف پول سخت افزاری برای ذخیره ارزهای دیجیتال است. این کیف پول به شما این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتالی خود را در یک فضای سرد (Cold Storage) ذخیره کنید؛ ضمن اینکه توانایی اتصال سریع آن‌ها را با اتصال یک کیف پول به رایانه نیز خواهید داشت. مزیت این رویکرد در مقایسه با کیف پول نرم افزاری معمولی، ایمنی کریپتوکارنسی است. اگر این کیف پول، حتی به یک رایانه آسیب پذیر متصل شود، کلید خصوصی آن همیشه در خود دستگاه باقی خواهد ماند و کد خود را به برنامه‌های شخص ثالث افشا نمی‌کند.

کیف پول Keepkey

Keepkey یک کیف پول سخت افزاری است که در مقایسه با سایر کیف پول‌های این نوع، قیمت مناسب‌تری دارد با این حال، این کیف پول، همان اقدامات امنیتی مشابه مدل‌های گران قیمت را انجام می‌دهد و برخلاف رقبای خود، استفاده از آن آسان است.

کیف پول لجر نانو X

Ledger Nano X نوع جدیدی از کیف پول‌های سخت افزاری رمزارزها است که برای کاربران تلفن‌های هوشمند طراحی شده است. این سخت‌افزار، مجهز به بلوتوث، صفحه نمایش و حافظه زیاد است که به شما امکان می‌دهد تا 100 کیف پول ارز دیجیتال مختلف را روی آن نصب کنید. سیستم Dual-Chip آن باعث می‌شود که کیف پول تقریباً از هک شدن مصون باشد.

کیف پول Ellipal Titan

Ellipal Titan یک کیف پول سرد ( cold wallet) نسبتاً جدید است که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است و باعث می‌شود دستگاه ضد آب، ضد آتش و مقاوم در برابر کپک باشد. این کیف پول به خوبی طراحی شده است و دارای یک رابط کاربر پسندانه است. این کیف پول، همچنین گزینه Staking coin، کسب بهره، تبادل یا خرید ارزهای دیجیتال را نیز فراهم می‌کند.

کیف پول Zengo

Zengo می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربرانی باشد که کیف پول‌های ارز دیجتال را بسیار پیچیده می‌دانند. Zengo به جای رمز عبور و Seed phrase که معمولاً در سایر کیف‌های مشابه استفاده می‌شود، از فناوری متفاوتی استفاده می‌کند. این فناوری شامل اسکن صورت شما است. این فناوری بدان معنا است که اگر تلفن خود را گم کنید، می‌توانید برنامه را بر روی تلفن جدید خود نصب کنید، صورت خود را اسکن کنید و وجوه شما بلافاصله بازیابی می‌شوند. منحصر به فرد‌ترین قسمت این کیف پول این است که حتی اگرZengo ، شرکت سازنده، متوقف شود، کاربران هنوز هم به دارایی‌های خود دسترسی خواهند داشت.

کیف پول Exodus Wallet

Exodus یک کیف پول موبایل مناسب با عملکرد ساده است. Exodus از استیکینگ، تبادل رمزارزها و همچنین ذخیره بیش از 100 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند.

کیف پول Trust Wallet

Trust Wallet کیف پول رسمی مبادله Binance است و مسلما یکی از کیف پول‌های مورد نیاز Hot Storage است. علاوه بر ذخیره وجوه، Trust Wallet به کاربران خود اجازه می‌دهد تا رمزارز خریداری کنند، به استیکینگ بپردازند، توکن‌های NFT ذخیره کنند و از یک مرورگر DAPP برای تجارت در مبادلات غیرمتمرکز استفاده کنند. سودآورترین و راحت‌ترین راه خرید کوین‌های Shiba Inu، خرید آن‌ها بر روی Binance و انتقال آن‌ها به تراست ولت است.

انتقال شیبا از تراست ولت به کوینکس

کوینکس، یک صرافی رمزارز است و مقر اصلی آن در هنگ کنگ قرار دارد. از مزیت‌هایی که این صرافی دارد این است که با وجود تحریم‌های مختلف، همچنان خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند به راحتی و با داشتن یک ایمیل در آن ثبت‌نام کنند.

شما بعد از اینکه در صرافی کوینکس ثبت‌نام کنید، در بخش Assets و انتخاب گزینه Deposit می‌توانید لیست ارزهایی که قابلیت انتقال به کوینکس دارند را مشاهده کنید. در قسمت نوار جستجو، ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با زدن دکمه کپی، آدرس کیف پول مورد نظر خود را در پلتفرم کوینکس کپی کنید.

در تراست ولت، وارد برگه‌ی ارزی که می‌خواهید انتقال دهید، شوید. در برگه مورد نظر روی Send کلیک کرده و سپس آدرس کپی شده را در این قسمت paste کنید. در بخش بعدی مقدار ارزی که می‌خواهید انتقال دهید را وارد کنید و در نهایت آن را تایید کنید.

ارز شیبا در کدام صرافی‌ها لیست شده است؟

Shiba Inu، خود را در صرافی‌های تجاری مختلف در سراسر جهان ثبت کرده است. اکثر صرافی‌های برتر، اکنون، این میم کوین را برای معامله در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند. رمزارز شیبا اینو سود خوبی برای پلتفرم‌ها ایجاد کرده است، زیرا هزاران سرمایه گذار برای سرمایه گذاری به سمت آن هجوم آورده‌اند.

از آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آسیا، استرالیا و آفریقا، شیبا موفق شده است به درون مبادلات در سراسر جهان نفوذ کند. همچنین، تنها در ژانویه 2022، شش پلتفرم معاملاتی مختلف در سراسر جهان Shiba Inu را فهرست کردند. همچنین شما می‌توانید این کوین را در صرافی‌های ایرانی نیز مشاهده کنید.

برای خرید آسان ارز شیبا با تومان، صرفا کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نحوه استخراج شیبا

از آنجایی که استخراج خود سکه شیبا اینو غیرممکن است، راحت‌ترین و ساده‌ترین راه برای به دست آوردن آن از طریق ماینینگ، استفاده از استخر استخراج unMineable است.

نحوه استخراج سکه شیبا اینو در رایانه شخصی

برای شروع استخراج کوین Shiba Inu در رایانه شخصی خود به چندین چیز نیاز دارید:

  • کامپیوتر یا لپ تاپ با ویندوز 64 بیتی
  • یک اتصال اینترنتی
  • یک کیف پول شیبا اینو

استخر unMineable برنامه ماینر مخصوص به خود را دارد که شامل ماینرها برای هر دو نوع GPU و CPU است. برای شروع استفاده از آن، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به سایت unMineable.com بروید و روی دکمه «دانلود» در صفحه اصلی کلیک کنید.
  2. برای دانلود ZIP برنامه، روی دکمه سبز رنگ «دانلود» کلیک کنید. اگر فایل‌های ماینینگ توسط برنامه آنتی ویروس شما حذف یا مسدود شده باشند، احتمالاً باید نسخه اصلی را دانلود کنید. در برخی از مرورگرها، دانلود فایل ممکن است مسدود شود زیرا ماینرها به طور پیش فرض بدافزار در نظر گرفته می‌شوند.
  3. آرشیو دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید، پوشه به دست آمده را باز کنید و برنامه را اجرا کنید. قبل از انجام این کار، ممکن است لازم باشد برنامه را به لیست فایل‌های حذف شده در نرم افزار آنتی ویروس خود اضافه کنید.
  4. پس از راه‌اندازی برنامه، روی دکمه «ادامه» کلیک کنید، سخت‌افزاری که می‌خواهید برای استخراج استفاده کنید – CPU یا GPU – را انتخاب کنید و سپس روی دکمه «بعدی» کلیک کنید. لطفاً توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از طریق GPU ماین کنید، حداقل به ۶ گیگابایت VRAM برای استخراج Ethash و ۳ گیگابایت برای استخراج Etchash یا Kawpow نیاز دارید.
  5. Shiba Inu را از لیست dropdown ارزهای دیجیتال انتخاب کنید، آدرس کیف پول Shiba Inu خود را وارد کنید و روی «شروع» کلیک کنید.
  6. پس از شروع استخراج، می‌توانید تنظیمات را در گوشه سمت راست پایین باز کنید و میزان شدت استخراج را انتخاب کنید.
  7. برای بررسی آمار خود در مورد unMineable، باید آدرس کیف پول SHIB خود را در کادر جستجو وارد کنید.

چگونه ارز شیبا بخریم؟

شیبا اینو ابتدا در Uniswap ثبت شد و در همان بدو ورود، بدون ارزش معامله می‌شد. اما در 8 می، ‌قیمت آن به بیش از 300 درصد افزایش یافت. توکن شیبا، اولین موردی بود که در اکوسیستم شیبا ظاهر شد و شما می‌توانید آن را در Uniswap خریداری کنید؛ اما این همه ماجرا نیست.

برخی از صرافی‌های متمرکز وجود دارند که می‌توانید توکن‌های Shiba Inu را در آن دریافت و خریداری کنید، از جمله این صرافی‌ها می‌توان به eToro، Coinbase، Webull، Crypto.com و Binance و صرافی‌ ایرانی اینوکس اشاره کرد. علاوه بر این، از آنجایی که پلتفرم ShibaSwap راه‌اندازی شده است، اکنون می‌توانید توکن‌ها را روی پلتفرم قرار دهید تا بتوانید استخر نقدینگی توکن Bones را ایجاد کنید.

تفاوت ارز دیجیتال شیبا و دوج کوین چیست؟

همان طور که در مقاله آینده رمزارز شیبا ذکر شد، دوج‌کوین و شیبا اینو، شباهت‌هایی دارند، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. در این بخش، به تفاوت‌های اصلی بین این دو ارز دیجیتال اشاره می‌کنیم:

معاملات و سرعت بالا

دوج کوین به دلیل استفاده از فناوری Scrypt سرعت تراکنش بالاتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارد. این فناوری می‌تواند 40 تراکنش در ثانیه را با اندازه بلوک 1 مگابایت و بلاک چین یک دقیقه‌ای نگه دارد. از سوی دیگر، تراکنش‌های Shiba Inu در هر ثانیه همچنان تحت تأثیر وابستگی آن به اتریوم است. در حال حاضر، این ارز انعطاف‌پذیری زیادی در طراحی ندارد و بار سنگین هزینه‌های سرسام‌آور را متحمل می‌شود.

عرضه و تقاضا

Dogecoin عرضه خود را مانند سایر ارزهای دیجیتال محدود نمی‌کند. هدف این است که از نگهداری مقادیر زیادی از توکن، توسط سرمایه گذاران ثروتمند جلوگیری شود. برعکس، توسعه دهندگان Shiba Inu از رویکرد متفاوتی برای مکانیسم عرضه آن استفاده کردند. عرضه سکه شیبا اینو در حال حاضر بیش از 500 تریلیون است و سقف آن یک کوادریلیون است.

تاریخچه قیمت

مقایسه عملکرد قیمت قبلی بین دو رمزارز، می‌تواند راه خوبی برای تعیین اینکه در کدام یک از آن‌ها سرمایه گذاری کنید، باشد. این مقایسه، نه تنها برای پیش‌بینی‌های دقیق بازار کافی است، بلکه می‌توان تأثیر نیروهای بازار را بر هر کوین نیز تعیین کرد. دوج‌کوین دو هفته پس از راه‌اندازی به سود ۳۰۰ درصدی دست یافت. با این حال، طبق نمودار تاریخچه قیمت دوج‌کوین، این مدت کوتاه بود؛ زیرا این کوین در سال‌های بعد با کاهش شدید روبرو شد.

در سال 2017، Dogecoin افزایش دیگری را از 0.0002 دلار به 0.0090 دلار قبل از پایان سال تجربه کرد. قیمت به محض افزایش، مجددا کاهش یافت؛ اما این موضوع نشانه‌ای از پتانسیل این کوین، برای سرمایه گذاران در دوج‌کوین بود. در سال 2019، این کوین در حدود 0.0025 دلار معامله می‌شد و قیمت آن تا سال 2020 به 0.0030 دلار افزایش یافت. قیمت‌ها بعداً در سال 2021 افزایش یافت و در فوریه به 0.082 دلار رسید. در هنگام نوشتن این مقاله، نمودار لایو قیمت دوج‌کوین، ارزش 0.076 دلار را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، شیبا اینو در سال 2020 با سطح قیمت کمتر 0.00000001 دلار عرضه شد. این قیمت برای تشویق سرمایه گذاری شیبا اینو و تاریخچه قیمت شیبا اینو پایین نگه داشته شد و تا پایان سال به همین شکل باقی ماند. در آوریل 2021، قیمت به 0.0000036 دلار رسید و ارزش آن در اکتبر به 0.0000826 دلار افزایش یافت. نمودار قیمت توکن شیبا اینو در طول نگارش این مقاله، ارزش 0.00001460 دلار را نشان می‌دهد.


بیشتر بخوانید: دوج کوین چیست؟ آشنایی با شت‌کوین معروف دنیای کریپتو کارنسی


پیش‌بینی‌های آینده ارز شیبا

طبق گفته TradingBeasts، قیمت آتی دوج‌کوین در پایان سال 2022 مبلغ 0.22 دلار خواهد بود. این ارز دیجیتال حرکت خود را تا سال 2023 حفظ خواهد کرد و قیمت در سال 2024 به 0.30 دلار خواهد رسید. در مقابل، DigtalCoinPrice نسبت به پیش بینی Dogecoin خوش بینی کمتری دارد. DigtalCoinPrice پیش‌بینی می‌کند که این ارز دیجیتال در پایان سال 2022 به 0.18 دلار و در سال 2027 به 0.40 دلار برسد.

پیش‌بینی قیمت آتی ارز دیجیتال شیبا دشوار است؛ زیرا یک رمزارز معمولاً با بازار کل ارزهای دیجیتال هماهنگ نیست. DigitalCoinPrice تخمین می‌زند که شیبا در پایان سال 2022 به 0.000028 دلار خواهد رسید و تا سال 2025 ، قیمت هر کوین آن 0.000047 دلار خواهد بود. در همین حال، TradingBeasts تخمین می‌زند که SHIB تا سال 2025 به قیمت 0.000044 دلار به ازای هر کوین خواهد رسید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به سوال اساسی ارز دیجیتال شیبا چیست، پاسخ کاملی دادیم و تمام جوانب آن را بررسی کردیم. ما نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم که این ارزهای دیجیتال به طور قابل‌توجهی، بر پایه تبلیغات اینترنتی رشد می‌کنند. نه دوج‌کوین و نه کوین شیبا اینو، نوآوری‌های جدیدی ندارند که به دنیای بلاک‌چین بیاورند. به نظر می‌رسد Dogecoin سرمایه گذاری قوی‌تری در مقایسه با Shiba Inu است. با این حال، Shiba Inu دارای مزایای فنی نسبت به دوج کوین و رشد بیشتری مانند ورود به دنیای NFT است. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم بگیرید در کدام رمزارز سرمایه گذاری کنید، باید پیشرفت‌های هر دو کوین را دنبال کنید و با آگاهی تصمیم‌گیری کنید.

از کجا رمزارز شیبا بخریم؟

شما می‌توانید رمزارز شیبا را با بهترین قیمت و کیفیت از صرافی ارز دیجیتال اینوکس خریداری نمایید. برای اینکار صرفا کافی است اینجا کلیک کنید.

شیبا، کوین است یا توکن؟

چیزی که توکن را از کوین متمایز می‌کند این است که کوین‌ها بلاک چین‌های خاص خود را دارند، در حالی که توکن‌ها، در بستر بلاک چین‌های موجود ایجاد می‌شوند. در مورد شیبا اینو، باید گفت که شیبا یک توکن است و در بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند.

منشا ارز دیجیتال شیبا چیست و متعلق به کدام کشور است؟

توکن شیبا اینو، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در آگوست 2020 توسط یک فرد یا گروه ناشناس به نام “ریوشی” ایجاد شد. نام این سگ، از نژاد شیبا اینو یک نژاد سگ ژاپنی گرفته شده است که منشا آن منطقه چوبو در کشور ژاپن است.

Shiba Inu خود را در کدام کیف پول ذخیره کنم؟

Shiba Inu یک توکن اتریوم ERC-20 است و به همین دلیل، می‌توان آن را در هر کیف پول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری سازگار با اتریوم ذخیره کرد.

آیا شیبا به رشد خود ادامه خواهد داد؟

رشد شیبا کاملاً ممکن است؛ زیرا اخیراً ارزش آن حدود 45٪ افزایش یافته است و همچنان در حال افزایش است. به گفته کوین بیس، ارزش این ارز هنوز بسیار کمتر از یک سنت است.

منبع
ixfi

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا