متاورس

متاورس شیبا اینو و سرمایه‌گذاری در زمین‌های آن

شیبا اینو (SHIBA INU)، دومین میم‌کوین برتر کریپتو محسوب می‌شود که در سال 2021 شاهد رشد چشمگیر آن بودیم. افزایش قیمت آن و تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید این ارز، باعث شد تیم شیبا، اقدامات مهمی را در جهت گسترش کاربرد‌های آن ارائه دهد. یکی از این اقدامات، ایجاد صرافی Shibaswap است که بدون نیاز به احراز هویت و تنها با اتصال کیف پول، کاربران می‌توانند توکن‌های خود را مبادله کنند. اکنون شیبا، پروژه متاورس شیبا اینو (Shiba Inu Metaverse) را ارائه کرده است. اگر ادعاهای تیم سازنده آن در مورد این پروژه، به واقعیت تبدیل شود، شیبا خود را از ارز دیجیتال دوج‌کوین، متمایز خواهد کرد. با در نظر گرفتن انبوه طرفداران و سرمایه‌گذاران این ارز، ورود شیبا به دنیای متاورس، آینده این ارز را متحول خواهد کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتر این پروژه آشنا شویم.

پروژه متاورس شیبا اینو

این پروژه، ایده توسعه‌دهنده اصلی، یعنی شیتوشی کوساما (Shytoshi Kusama) است و توسط سایر اعضای تیم پشتیبانی می‌شود. متاورس شیبا اینو بر روی بستر شیباریوم توسعه پیدا می‌کند. به گزارش کوین دسک و به نقل از تیم توسعه‌دهنده، برای این منظور، شیباریوم در چند ماه آینده مورد آزمایش عمومی اولیه قرار می‌گیرد. پس از آن، آزمایش عمومی بتا را پشت سر خواهد گذاشت. زمانی که شیباریوم، بر روی شبکه اصلی فعال شود، تمام SHIB به آن‌جا منتقل می‌شود. همچنین، این سیستم جدید، حداقل کارمزد تراکنش را ارائه می‌دهد که نزدیک به صفر خواهد بود. یکی از رویدادهای مهم و در حال بررسی، قرارداد بین متاورس شیبا اینو و استدیو بازی‌سازی AAA است. در صورت نهایی شدن این قرارداد، استودیوی بازی‌سازی، توسعه هنری را انجام خواهد داد و تیم شیبا اینو بر جنبه‌های پیاده‌سازی بلاک‌چین تمرکز می‌کند.


بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال شیبا چیست؟ چه آینده‌ای در انتظار آن است؟


چرا در متاورس شیبا اینو، زمین بخریم؟

افراد با خرید زمین در متاورس شیبا اینو، علاوه بر نوعی سرمایه‌گذاری، می‌توانند بخشی از آینده این پروژه در کوتاه‌‌مدت تا بلندمدت باشند. توسعه‌دهندگان این پروژه، مزایایی برای جامعه کاربری در نظر گرفته‌اند. این مزایا، موجب رشد این پروژه و همچنین به‌وجود آمدن تجربه‌ای کاملا خاص می‌شوند که با پاداش نیز همراه است. متاورس شیبا اینو، روشی خاص و هیجان‌انگیز برای کسب درآمد، ارائه کرده است. این متاورس، برای کاربرانی که خریدار زمین هستند، فضاهای خصوصی قرار داده است. مالکان زمین‌ها، از طریق این فضاها، پروژه‌های خود را می‌سازند و مدیریت می‌کنند. با این روش، آن‌ها می‌توانند درآمد کسب کرده و پاداش نیز دریافت کنند. در متاورس شیبا اینو، منطقه‌های مختلفی وجود دارد که نقش‌های اساسی ایفا می‌کنند. افراد با خرید زمین در این مناطق، مزایای فوق العاده‌ای به دست خواهند آورد. جزئیات بیشتر مربوط به این زمین‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

انواع زمین در متاورس شیبا اینو

به گزارش کوین دسک، به تازگی تیم توسعه‌دهنده شیبا اینو، جزئیات مربوط به پروژه متاورس این میم‌کوین پرسروصدا را، فاش کرده‌اند. بر اساس گزارش این تیم، در این دنیای مجازی، 100.595 قطعه زمین وجود دارد که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. تعدادی از این زمین‌ها، متعلق به مکان‌های اصلی هستند و تعدادی نیز در اختیار تیم توسعه‌دهنده قرار دارند. این مناطق برای فضاهای داخل متاورس شیبا مورد استفاده قرار می‌گیرند و مکانی عمومی تلقی می‌شوند. خیابان‌ها، جاده‌ها، راهروها، بلوارها و مراکز اصلی (هاب‌ها)، از جمله مکان‌هایی هستند که امکان خرید آن‌ها وجود ندارد. در متاورس شیبا، زمین‌های مجازی، به صورت مرحله‌ای و در فازهای مختلف، برای فروش عرضه می‌شوند. در مرحله اول، 36.431 قطعه زمین آزاد شده است که درجه‌بندی و سطوح متفاوتی دارند.

درجه‌بندی زمین‌ها در متاورس شیبا اینو

در متاورس شیبا، این دارایی‌های مجازی، در 4 سطح گوناگون تقسیم‌بندی می‌شوند و تعداد قطعات آن‌ها نیز به شرح زیر است:

  • نقره‌ای (Silver Fur) / 17030 قطعه
  • طلایی (Gold Tail) / 7356 قطعه
  • پلاتینی (Platinum Paw) / 5714 قطعه
  • الماسی (Diamond Teeth) / 2024 قطعه

مناطق مختلف در نقشه متاورس شیبا اینو

در فاز ابتدایی این پروژه، 4 منطقه مختلف طراحی شده است:

  • منطقه رشد (Growth District)
  • منطقه دفاعی (Defense District)
  • منطقه فناوری (Technology District)
  • منطقه ارزها (Currencies District)

نحوه قیمت‌گذاری زمین‌ها در متاورس شیبا اینو

قیمت این زمین‌های مجازی، بر اساس موقعیت و دسترسی آن‌ها به بخش‌های مختلف، تعیین شده است. بعضی از این زمین‌ها، فرصت بهتری برای ساخت وساز در مناطق استراتژیک دارند، در نتیجه درآمدزایی بیشتری خواهند داشت. در متاورس شیبا اینو، ارزش زمین‌ها به شرح زیر است:

  • نقره‌ای (Silver Fur) / 0.2 اتریوم
  • طلایی (Gold Tail) / 0.3 اتریوم
  • پلاتینی (Platinum Paw) / 0.5 اتریوم
  • الماسی (Diamond Teeth) / 1 اتریوم

لازم به ذکر است، تعداد 4307 قطعه برای هاب‌ها و 15 قطعه برای تیم توسعه‌دهنده کنار گذاشته شده است که غیر قابل خرید هستند.

چرا از اتریوم برای خرید و فروش در متاورس شیبا استفاده می‌شود؟

سرمایه حاصل از فروش این زمین‌ها قرار است که برای توسعه متاورس شیبا اینو استفاده شود. بنابراین این تیم، تصمیم گرفته است که برای معاملات این زمین‌های مجازی، از ارز اتریوم استفاده کند. دلیل این کار، جلوگیری از نوسانات قیمت توکن بومی شیبا اینو، یعنی SHIB است زیرا این کار ریسک بالایی دارد. همزمان با افزایش درخواست‌ها برای خرید زمین‌های متاورس شیبا، شاهد بالا رفتن تقاضا برای خرید ارز SHIB و در نتیجه افزایش ناگهانی قیمت آن می‌شویم.

همچنین برای پرداخت هزینه‌ها، فروش مقادیر بالایی از توکن‌ها، می‌تواند منجر به سقوط قیمت SHIB شود. تیم توسعه‌دهنده شیبا اینو، در این رابطه گفته است: «استفاده از توکن بومی شیبا اینو، می‌تواند مشکل ساز شود، زیرا قیمت این ارز، در زمان نقد کردن زمین‌ها کاهش پیدا می‌کند. این موضوع، مخالف برنامه‌های ما است.»

تیم توسعه دهنده پروژه، تصمیم گرفتند با افزایش چندین کاربرد به ارز شیبا، ارزش آن را در متاورس افزایش دهند. اکنون در متاورس شیبا اینو، به عنوان یک روش پرداخت، علاوه بر اتریوم، از اکوسیستم Shiba نیز استفاده می‌شود. یعنی توکن‌های SHIB، LEASH و BONE در فازهای مختلفی در این متاورس نقش خاص خود را دارند.

توسعه دهندگان اذعان داشتند که دارندگان توکن LEASH، در مراحل بعدی می‌توانند به خرید زمین بپردازند. این روش در حال آزمایش است و هنوز تیم توسعهدهنده، به‌طور قطعی بیانیه‌ای برای آن صادر نکرده است. کاربران در متاورس شیبا اینو، شیوه‌های تعامل و حق انتخاب‌های فراوان خواهند داشت و از طریق روش‌هایی خلاقانه در دنیای مجازی شیبا غوطه‌ور خواهند شد.

توکن‌های اکوسیستم شیبا

اکوسیستم شیبا، برای تسهیل در معاملات متاورس خود، سه توکن زیر را توسعه داده است:

  • SHIB، توکن اصلی و بومی شبکه محسوب می‌شود و نقش ویژه آن، توکن سوزی است. مالکان زمین‌ها می‌توانند در ازای سوزاندن SHIB، قطعه خود را سفارشی‌سازی کرده و نام آن را عوض کنند. همچنین از SHIB، برای اجاره هابز (HUBS) استفاده می‌شود. گران‌قیمت‌ترین زمین‌ها (مکان‌های غیر قابل خرید) در کل متاورس، هابزها هستند.
  • LEASH، به منظور پاداش دادن به کاربرانی است که به اکوسیستم شیبا باور دارند. همچنین دارندگان این توکن، می‌توانند با بلوکه کردن آن در وبسایت رسمی، در تعیین قیمت و خرید زمین‌های متاورس شیبا، حق تقدم داشته باشند.
  • BONE، علاوه بر پاداش دادن، برای رای‌گیری‌های اکوسیستم مورد استفاده است. حجم کل عرضه این توکن، 250 میلیون واحد تعیین شده است.

مراحل و نحوه خرید زمین در متاورس شیبا اینو

بر اساس بیانیه‌ای که در وبلاگ شیبا سواپ منتشر شد، آدرس رسمی پروژه متاورس شیبا، SHIB.io است. کاربران می‌توانند برای ثبت نام و خرید زمین، به این وبسایت مراجعه کنند. لازم به ذکر است، کاربر باید از کیف پول MetaMask یا یک کیف پول سازگار با WalletConnect استفاده کرده و آن را به وب سایت Shib.io متصل کند.

فروش زمین‌ها در سه مرحله انجام خواهد شد:

مرحله اول، مراسم مزایده (BID EVENT)

پیش فروش مرحله اول، طی 72 ساعت به اتمام رسید. در این مرحله، افراد به زمین‌هایی با بهترین موقعیت‌ها دسترسی داشته‌اند. برای شرکت در این مزایده، لازم بود تا کاربران برای خرید قطعه زمین مورد نظر خود، قیمتی را در نظر گیرند. سپس از طریق ابزارهای موجود در وبسایت رسمی، توکن‌های LEASH یا Shiboshi خود را بلوکه کنند. پس از آن، کاربران به نقشه متاورس دسترسی پیدا می‌کردند و می‌توانستند پیشنهاد قیمتی خود را ارائه دهند.

پس از ارائه این پیشنهاد، قادر به لغو کردن آن نبودند تا زمانی که پیشنهادی بالاتر دریافت می‌شد. در پایان مزایده، بالاترین قیمت پیشنهادی، مالکیت زمین را دریافت کرد و پس از آن می‌توانست شروع به ساخت و ساز در آن قطعه کند. اگر کاربری به‌طور همزمان مالک چند قطعه باشد، برای کاهش هزینه‌های اضافی، می‌تواند همه قطعات را با هم بسازد.

مرحله دوم، مراسم هولدر (HOLDER EVENT)

این مرحله، برای کسانی است که توکن‌های LEASH یا Shiboshi دارند اما در مرحله اول شرکت نکرده‌اند یا پیشنهاد خریدی ارائه نداده‌اند. مرحله دوم، طی هفت روز و بدون مزایده، بلافاصله پس از اتمام مرحله اول، برگزار شد. کاربران با بلوکه کردن توکن‌های LEASH یا Shiboshi، برای خرید زمین در متاورس شیبا اینو، اقدام کردند.

در مراسم هولدر، قیمت زمین‌ها ثابت و ظرفیت محدود بوده است. زمان بلوکه شدن دارایی نیز بین 45 تا 90 روز بود. پس از اتمام مراسم، کاربران توانایی ساخت و ساز در قطعه‌های خود را داشتند.

مرحله سوم، فروش عمومی (PUBLIC SALE)

بعد از تمام شدن مراحل اول و دوم، که جمعا 10 روز طول کشید، فروش عمومی آغاز شد. در این مرحله، خرید زمین‌های باقی‌مانده برای عموم افراد، آزاد است. این قطعه‌ها، بدون نیاز به بلوکه کردن دارایی و با قیمتی ثابت به فروش رسیدند.

در یک نگاه

تیم توسعه دهنده شیبا، در سال 2021 و پس از افزایش تقاضا برای خرید این ارز، تصمیم گرفت پروژه‌های خود را گسترش دهد. پروژه متاورس شیبا اینو نیز حاصل این توسعه است. در این متاورس، با خرید زمین، علاوه بر سرمایه‌گذاری در آن، می‌توانید درآمد کسب کنید و شانس دریافت پاداش داشته باشید. این زمین‌های مجازی، در 4 سطح و منطقه گوناگون، عرضه می‌شوند. دنیای رمزارزهای دیجیتال، دارای نوسانات مختلفی است و تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد. قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، در بازار ارزهای دیجیتال، بهتر است با دانش کافی و آگاهی کامل، وارد این دنیای پر رمز و راز شویم.

منبع
coindeskgfinityesports

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا