ارزهای دیجیتال

معرفی ارز AAVE (ارز آوی)، ارز معروف وام‌‌دهی در کریپتو

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

ارز AAVE، یک رمز ارز بر بستر اتریوم است که سیستم بانکداری سنتی را در حوزه ارزهای دیجیتال، پیاده سازی کرده است. در این سیستم، امکان وام دادن و وام گرفتن از ارزهای موجود در پلتفرم، با هر میزانی وجود دارد و امکان انجام معاملات کلان، برای افرادی که نقدینگی کافی ندارند، فراهم می‌شود. رمز ارز AAVE به دلیل الگوریتم ساختی که دارد، قابلیت استخراج ندارد. امکانات، امنیت، سهامدان و شرکای بسیار قدر و نامی این پلتفرم همگی باعث شده است تا در میان کاربران خوره ارزهای دیجیتال از مجبوبیت بالایی برخوردار باشد. در ادامه این مطلب توضیحات بیشتری، پیرامون نحوه عملکرد این پلتفرم و ارز خواهیم داد.

ارز AAVE چیست و چه معنایی دارد؟

سرمایه‌ گذاری، وام گرفتن، وام دادن و واژه‌های این چنینی، مفاهیمی هستند که در سیستم بانکداری سنتی آشنا هستند و کاربردهای بسیاری دارند و در بستری معین و پردازش‌شده، صورت می‌پذیرند. شبکه و ارز دیجیتال AAVE دقیقا همین سیستم را در بستر بلاک چین عملی می‌کند.

به معنای ساده‌تر این شبکه بستری را فراهم کرده است تا افرادی که می‌خواهند ارزهای دیجیتال خود را هولد کنند، همزمان نیز بتوانند از سرمایه خود سود مضاعف کسب کنند. سیستم AAVE همچنین خدمات مختلفی مانند عرضه وام‌ ارزهای دیجیتال به افرادی که برای انجام معامله، به این ارزها نیاز دارند نیز ارائه می‌دهد.

این سیستم قرض گرفتن و قرض دادن، سبب می‌شود تا افرادی که برای انجام معاملات کلان و یا معاملاتی که میزان سرمایه مورد نیاز برای آن بیشتر از داراییشان است، بتوانند سود بیشتری را کسب کنند. همچنین این سیستم، فرصتی را فراهم کرده است که افرادی که مایل هستند، سرمایه ارز دیجیتال خود را برای مدتی هولد کنند، بتوانند از آن کسب سود نیز بکنند.

پلتفرم AAVE یک سیستم بر پایه اتریوم است که کاربران آن می‌توانند انواع مختلفی از استیبل‌کوین‌ها تا آلت‌کوین‌ها را بین خود رد و بدل کرده و قرض بدهند و یا بگیرند. پلتفرم AAVE بستری را فراهم کرده است تا برخلاف سیستم‌های بانکداری قدیمی برای گرفتن وام، نیازی به ارائه وثیقه‌ نخواهد بود.

AAVE در زبان فنلاندی به معنای “شبح” است و افرادی که در توییتر نیز فعالیت دارند و بر روی این پروتکل کار می‌کنند، از این نماد، برای بیو پروفایل خود استفاده می‌کنند.

خالق ارز آوی (AAVE) چه کسی است و چگونه روی کار آمد؟

در سال 2017 پروژه AAVE که در ابتدا با نام ETHLend شناخته می‌شد، توسط استانی کولچوف (Stani Kulechov) فنلاندی کلید خورد. استانی کولچوف و همکارانش، در همان سال اول توانستند، حدود 16 میلیون دلار سرمایه از عرضه ارز LEND که در این شبکه جریان داشت، به دست آورند. ذخیره این سرمایه در منابع پروژه اعضای تیم را به این فکر فرو داشت تا برای ارتقای پروژه، برنامه‌ریزی‌های همه جانبه‌ای داشته باشند. بنابراین پس از گذشت یک سال ارز ETHland را به AAVE تغییر نام دادند.

چالش بزرگی که در این مرحله وجود داشت این بود که دارندگان LEND نمی‌توانستند در سیستم AAVE از توکن‌های خود استفاده کنند. در واقع سرمایه عظیمی به طور راکد باقی مانده بود و توانایی ورود به پروژه جدید را نداشت. در نهایت برای حذف تمام ارزهای قدیمی و تبدیل آن‌ها به ارزهای جدید تصمیم گرفته شد تا به ‌ازای هر یک توکن LEND حدود 100 توکن AAVEپرداخت شود و به این صورت ارزهای جدید جایگزین ارزهای قدیمی شوند.

ارز آوی (Aave) چگونه کار می‌کند؟

در این بخش به بخش‌های مختلف رمز ارز Aave می‌پردازیم.

فرایند وام دهی کریپتو

AAVE، سیستمی است که وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان را به هم پیوند می‌دهد. وام‌دهندگان می‌‌توانند رمز ارز خود را روی این پلتفرم، با سیستمی قوی و هوشمندانه قفل کنند و بر روی بلاک چین اتریوم، ذخیره نمایند.

در واقع این سیستم، به عنوان یک استخر نقدینگی عمل می‌کند که افرادی که نیازمند دریافت وام هستند، می‌توانند مبلغ مورد نظرشان را دریافت کنند. افرادی که ارز خود را در این پلتفرم برای ارائه وام ذخیره کرده‌اند، به ازای مدت زمانی که وجه خود را در دسترس قرار می‌دهند، سود دریافت خواهند کرد. وام دهندگان هر زمان که مایل باشند، می‌توانند رمز ارزهای خود را از پلتفرم خارج کنند و هیچ ممناعتی در این خصوص، وجود نخواهد داشت.

وام‌گیرندگان به ازای مبلغی که قرار است از این پلتفرم دریافت نمایند، وثیقه‌ای به ارزش ارز دیجیتالی قرار می‌دهند و به مقدار مساوی A Token دریافت خواهند کرد. محدودیت زمانی برای بازپرداخت وام وجود ندارند؛ اما هرچه مدت زمان نگهداری وام بیشتر باشد یقینا سود بیشتری باید پرداخت شود.

در این مورد بخوانید: وام دهی دیفای: چطور در Defi وام دریافت کنیم؟

سهامداری (Staking)

استکینگ یا سپرده گذاری، به معنای قفل‌کردن دارایی در قراردادهای هوشمند یک شبکه بلاک چین برای مدت زمان معین است. با این کار هم امنیت و اجرای صحیح عملیات در شبکه تضمین می‌شود و هم کاربران پاداش دریافت می‌کنند.

استکینگ، در واقع روشی برای کسب درآمد جانبی از رمز ارزها است. فرق این نوع از هولد کردن سرمایه با هولد در کیف پول این است که به ازای میزان سرمایه‌ای که در جریان است سود دریافت خواهید کرد و این مورد در ذخیره در کیف پول رخ نخواهد داد.

وام‌های فلش یا سریع (Flash Loans)

AAVE اولین پروتکل وام دهی دیفای است که وام‌های فلش یا سریع را ارائه می‌دهد. کاربرانی که این وام‌ها را دریافت می‌کنند باید در مدت زمان بسیار کوتاهی نسبت به بازپرداخت آن اقدام نمایند. دریافت وام‌های فلش نیازمند ارائه هیچ وثیقه‌ای نیست و همین مورد می‌تواند یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت و یا حتی ضعف این سیستم باشد.

فناوری وام‌های فلش بر مبنای بلاک‌های اتریوم است؛ به این صورت که در مدت زمانی که یک بلاک اتریوم ساخته شود مبلغ زیادی از این ارز دیجیتال به شما تعلق خواهد گرفت و می‌توانید از آن برای آربیتراژ انجام معاملات کوتاه‌مدت بهره ببرید. بازپرداخت این مبلغ تا قبل از بسته شدن بلاک، با سود کارمزد 0.09 باید انجام شود. اگر وام‌های فلش در همان بلوک بازپرداخت نشوند به طور خودکار برگشت داده می‌شوند و در دفتر کل آن بلوک چیزی ثبت نخواهد شد.

ارز آوی (Aave) چگونه کار می‌کند؟
ارز آوی (Aave) چگونه کار می‌کند؟

چه تعداد توکن آوی وجود دارد؟

در نوامبر 2017 یک میلیارد توکن AAVE با نرخ 0.0162 دلار به ازای هر توکن به فروش رسید و در همان سال 23 درصد از توکن‌های این رمز ارز به بنیان گذاران آن داده شد. اگر کمبود توکن‌ها در این پلتفرم وجود داشته باشد از توکن‌های سهام به عنوان جایگزین و جبران استفاده می‌شود.

آیا ارز آوی قابلیت استخراج دارد؟

هر رمز ارزی که قابلیت استخراج داشته باشد، باید مبتنی بر الگوریتم اثبات کار یا PoW باشد. بنابراین قبل از این که برای استخراج ارز اقدام نمایید اول باید بررسی کنید که آیا طبق این الگوریتم کار می‌کند یا خیر. رمز ارز AAVE طبق الگوریتم PoS یا اثبات سهام کار می‌کند و بر همین اساس قابل استخراج نیست.

بهترین ویژگی‌های ارز آوه (AAVE) چیست؟

سیستم ثبت راحت و آسان

گویا و واضح بودن تمام مراحل ثبت‌نام و یا دریافت وام و دیگر خدمات این شبکه باعث شده است تا کاربران برای استفاده از این سیستم مشکلی نداشته باشند و به راحتی عمل کنند. همین مورد یکی از مهم‌ترین عواملی است که کاربران جدید را برای استفاده از پلتفرم AAVE ترغیب می‌کند. تمام مراحل ثبت نام و دریافت وام به صورت مرحله‎‌ای نمایش داده می‌شود و حتی اگر اطلاعات کمی نیز راجع به آن داشته باشید سردرگم نخواهید شد.

امنیت بالا

امنیت عالی و بسیار بالای این سیستم باعث شده است تا سرمایه ‌گذاران بزرگ این عرصه، مایل باشند تا رمز ارزهای خود را در این پلتفرم نگهداری کنند و همزمان نیز از آن سود دریافت نمایند. از آن جایی که پلتفرم AAVE در زیر ساخت اتریوم بنا نهاده شده است، باعث می‌شود تا از گزند خرابکاری و هک مصون بماند و همین مورد باعث می‌شود تا افراد با خیال راحت‌تری سرمایه خود را وارد این بستر نمایند.

شرکای معروف و قدرتمند

یکی از مهم‌ترین عواملی که افراد ثروتمند را ترغیب به سرمایه ‌گذاری در پلتفرم‌های این چنینی می‌کند این است که بدانند چه افراد حقیقی و حقوقی در آن پلتفرم سهیم هستند. آوگوتچی(Aavegotchi) ، بلنسر و اکسی اینفینیتی از مهم‌ترین همکاران و شرکای AAVE هستند؛ همچنین معتبرترین صرافی‌های دنیا روی این سیستم سرمایه گذاری کرده‌اند که همگی نشان از اعتبار بالای این پلتفرم است.

سیستم پردازش موفق

سرعت پردازش بالا و ترافیک کم برای انجام امور متفاوت در یک پلتفرم، امری است که کاربران را ترغیب به روی آوردن به آن می‌کند. در AAVE با کمک چین لینک پردازش بخش عمده‌ای از داده‌ها به خارج از بلاک چین اتریوم انتقال داده شده است. همین فناوری باعث شده است تا حجم عظیمی از ترافیک شبکه کاهش پیدا کند و سیستم ارائه وام تنها در چند ساعت صورت بگیرد.

پوشش بیمه‌ای دارایی مشتریان

یکی از مهم‌ترین ویژگی این پلتفرم این است که هرگز سرمایه خود را در این بستر از دست نخواهید داد. AAVE سرمایه کاربران خود را بیمه می‌کند و این اطمینان را به آن‌ها می‌دهد که رمزارزهای آن‌ها هرگز از دست نخواهند رفت. یک استخر نقدینگی برای این امر در AAVE احداث شده است طیف وسیعی از رمز ارزها را در خود جای داده است و برای پوشش سرمایه کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین ویژگی های ارز آوره
بهترین ویژگی های ارز آوره

چالش‌ها و مشکلات پیش روی ارز AAVE

  • یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این پلتفرم، این است که برای دریافت همه وام‌ها، باید مبلغ هنگفتی از ارز دیجیتال را به عنوان وثیقه قرار دهند.
  • در این سیستم، بر خلاف بانکداری سنتی که برای ارائه وام، برآوردهای خاصی از میزان درآمد شخص وام گیرنده انجام می‌شود تا استطاعت مالی وی برای بازگشت وجه تعیین شود، وجود ندارد.
  • در این سیستم، تعادلی بین میزان وام دریافتی و مقدار وثیقه وجود ندارد و وام گیرندگان باید مقدار زیادی رمز ارز را به عنوان وثیقه در سیستم قرار دهند.
  • تمامی وام‌گیرندگان، بایستی مبلغ زیادی را برای دریافت وام سپرده‌گذاری کنند که این موضوع، برای افرادی که نقدینگی کمی دارند، معظل بزرگی محسوب می‌شود.

آینده ارز Aave، شبحی در رمز ارزها

آینده ارزهای دیجیتال به موارد مختلفی نظیر سیاست‌گذاری‌ها، شرکا و همکاران پروژه، رقبا، برنامه‌ریزی‌ها و اهداف پروژه و عوامل این چنینی، بستگی دارد. موقعیت پیش‌بینی شده برای یک رمز ارز می‌تواند تاثیر به سزایی در سرمایه‌ گذاری‌های انجام‌شده روی آن داشته باشد.

به طوری که اگر تیم توسعه فناوری یک رمز ارز دیدگاه کامل و وسیعی را از آینده روشن آن داشته باشد و به کاربران خود ارائه دهد، احتمال سرمایه‌ گذاری و ایجاد اطمینان بیشتر در بین کاربران بیشتر خواهد شد. همین موضوع می‌تواند تاثیر شگرفی در رشد رمز ارز در بین رقبا و همچنین بازار سرمایه داشته باشد.

تاکنون بیش از 100 رقیب برای AAVE وجود دارد که بالا آمدن از میان این تعداد رقیب، تماما به هوش و خلاقیت تیم توسعه دهنده این رمز ارز دارد.

سخن پایانی، معرفی ارز Aave

ارز AAVE، یکی از رمز ارزهای نو ظهور حوزه ارزهای دیجیتال است که در همین سال‌های اندک فعالیت خود نیز توانسته نظر کاربران و سرمایه‌داران بسیاری را به خود جلب کند. ارز آوه به عنوان یک پروژه مالی غیرمتمرکز، توانسته است رمز ارزهای هولد شده که راکد باقی مانده بودند را وارد گردش ارزهای دیجیتال بین کاربران مختلف کند و از این طریق، سودهای کلانی را نیز به آن‌ها ارائه دهد. در حال حاضر، این تیم در نظر دارد تا با افزایش محافظت از سرمایه تأمین‌کنندگان نقدینگی بتواند میزان ریسک را در این پلتفرم، تا حد زیادی کاهش دهد.

منبع
bitstampacademy.binance

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا