ارزهای دیجیتال

9 راه پیدا کردن ارزهای دیجیتال جدید به صورت جامع

ورود مقادیر زیادی از پول، مرزهای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را به صورت کلی دگرگون کرده‌است. در حال حاضر بالغ بر ۱.۸ میلیون ارز دیجیتال برای ترید و معامله، در دسترس است. هر کدام از این ارزهای دیجیتال، دارای شرایط بنیادی و اهداف خاص خود هستند. به همین علت در این مقاله از اینوکس به نحوه پیدا کردن ارزهای دیجیتال جدید برای کسب سود و سرمایه‌گذاری در این بازار پرتلاطم می‌پردازیم.

بازار ارزهای دیجیتال

پس از اینکه در اوایل سال ۲۰۲۲، بیت کوین و دیگر ارزهای بازار کریپتو سقوط کردند، بلومبرگ گزارشی ارائه کرد که در آن عنوان شد ارزهای دیجیتال به کمترین قیمت یا کف قیمتی خود رسیده‌اند. بیت کوین در سال ۲۰۱۷، حمایت‌هایی در سطح قیمتی ۱۹۵۱۱ دلار پیدا کرد که در آن زمان، رکوردی بالا برای این ارز دیجیتال بود.

این توکن در آگوست ۲۰۲۲ روندی متزلزل را تجربه کرد و به زیر سطح ۲۰ هزار دلاری سقوط کرد اما در این دوره، این توکن به زیر بالاترین سطح حمایتی سال ۲۰۱۷ که حوالی ۱۹۵۰۰ بود، سقوط نکرد. معامله‌گران، اغلب سطوح تکنیکالی را بررسی می‌کنند تا مشاهده کنند آیا بیت کوین پس از سقوط ۵۷ درصدی سال ۲۰۲۲، آیا به کف قیمتی خود رسیده‌است و مورد حمایت قرار خواهد گرفت یا خیر.

پیدا کردن ارزهای دیجیتال جدید چگونه امکان‌پذیر است؟

بررسی و کنکاش ارزهای دیجیتال، ممکن است کاری سخت و گیج‌کننده باشد. در واقع فقدان معیارهای قابل‌سنجش و قابل اعتماد برای سرمایه‌گذاران در بازاری که مملو از کلاهبرداری است، این افراد را به سمت محتاط‌بودن و دوری از ریسک، هدایت می‌کند.

با وجود تمام این مشکلات، ارزهای دیجیتال همواره یک دسته از دارایی‌های ارزشمند و قابل‌بررسی هستند و پیدا کردن ارزهای دیجیتال جدید یکی از روش‌های جذاب سرمایه‌گذاری و کسب سود قبل از محبوبیت و افزایش قیمت کوین در بازار است. در ادامه برخی از این روش‌ها را با هم مشاهده و بحث می‌کنیم:

صرافی‌های ارز دیجیتالBinance, Coinbase, Crypto.com, Gemini, Kraken
جمع‌آوری داده‌هاCoinGecko, CoinMarketCap
شبکه‌های مجازیDiscord, Telegram, X (Twitter)
وب‌سایتSmith & Crown, Top ICO List
ابزارهاPooCoin Charts, Token Sniffer
پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکزاین برنامه‌ها، جایگزین خدمات مالی سنتی می‌شوند. برخی از این برنامه‌ها ممکن است دارای توکن یا کوین باشند.
بازار NFTOpenSea, Rarible, SuperRare
توکن عرضه اولیهعرضه اولیه توکن، رویدادی است که در آن سرمایه برای انتشار توکن توسط سازنده جمع‌آوری می‌شود.
صندوق‌های قابل‌معاملهشما می‌توانید به صورت غیر مستقیم در ارزهای دیجیتال از طریق مشتقاتی که در صرافی‌های اصلی ارائه می‌شوند، سرمایه‌گذاری کنید.

در این رابطه بخوانید : ۱۴ تا از بهترین ارزهای زیر یک دلار برای سرمایه‌گذاری

صرافی‌ها

صرافی‌های ارز دیجیتال، یکی از راه‌های مطمئن برای پیدا کردن ارزهای دیجیتال جدید است. سرمایه‌گذاران بدین منظور، می‌توانند به صرافی‌های معتبر مانند کوین بیس مراجعه کرده و در این وب‌سایت، ارزهای دیجیتال جدید که لیست شده‌اند را بررسی کنند. البته برای دسترسی بهتر به تمام اطلاعات، لازم است در این وب‌سایت‌ها ثبت نام کنید.

جمع‌آوری داده‌ها

روش دیگر برای کسب اطلاعات درباره توکن‌های جدید، گردآوری اطلاعات است. شخصی که این اطلاعات و داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند، می‌تواند اطلاعات مفیدی را درباره ارزهای دیجیتال جدید به شما ارائه دهد. به عنوان مثال یکی از منابع قدرتمند در این زمینه، وب‌سایت CoinMarketCap است. این سایت می‌تواند اطلاعات زیادی از جمله قیمت، حجم، ظرفیت و سایر موارد را به کاربر ارائه کند.

شبکه‌های مجازی

شبکه یا رسانه‌های مجازی، یکی از سریع‌ترین منابع خبری و اطلاعاتی محسوب می‌شوند. به عنوان مثال شبکه مجازی X که همان توییتر سابق محسوب می‌شود، از جمله سریع‌ترین پلتفرم‌هایی است که در ایالات متحده وجود دارد. در این شبکه می‌توانید به سرعت با توسعه‌دهندگان یا بنیان‌گذاران ارزهای دیجیتال گفتگو کنید و اخبار و تغییر و تحولات موجود را در بازار ارزهای دیجیتال، بررسی کنید.

وب‌سایت‌ها

یکی دیگر از ابزارها و منابع موجود برای دسترسی و پیدا کردن ارزهای دیجیتال جدید، وب‌سایت‌ها هستند. وب‌سایت‌های مختلفی در زمینه ارزهای دیجیتال وجود دارند که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تا ارز دیجیتال مناسب خود را برای سرمایه‌گذاری، پیدا کنند. از جمله برخی از این وب‌سایت‌ها می‌توان به Top ICO List و Smith Crown اشاره کرد.

ابزارها

یکی دیگر از منابع اطلاعاتی در دسترس برای پیدا کردن ارزهای دیجیتال جدید، ابزارها هستند. شما می‌توانید با کمک ابزارها، اعتبار و امنیت یک ارز دیجیتال را بررسی کنید. به عنوان مثال نمودار یا چارت‌های موجود در PooCoin به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس نام یا آدرس یک ارز، اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها، قراردادها، مالکان، قیمت و سایر موارد را بررسی کنید. همچنین این وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا بررسی کنید که آیا شخص فعالی بر روی این توکن وجود دارد یا خیر.

وب‌سایت Token Sniffer به شما این امکان را می‌دهد که کد قرارداد را مشاهده کنید و یک نقشه حبابی شامل آدرس سازنده و آدرس ۱۰۰ دارنده برتر به همراه درصد آن‌ها را در اختیار داشته‌باشید.

پلتفرم‌های دیفای (DeFi)

پلتفرم‌های مالی غیر متمرکز یا دیفای (DeFi) از جمله پلتفرم‌هایی هستند که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن‌ها در محیط کریپتو استفاده کنند. این دسته از پلتفرم‌ها، مانند بازارهای مالی سنتی هستند با این تفاوت که قراردادهای هوشمند برای انجام تراکنش‌ها، استفاده می‌شود. 

بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT ها، از جمله دارایی‌های دیجیتال جذابی هستند که به صورت توکن وجود دارند. این فرآیند به صورت کدگذاری انجام شده و ذخیره اطلاعات درون یک بلاکچین صورت می‌گیرد. مالکیت این دسته از توکن‌ها به صورت اجماع تایید می‌شود و مورد اعتبارسنجی قرار می‌گیرد.

این دسته از توکن‌ها، اجزای مهمی از محیط متاورس هستند که توسط برخی از شرکت‌ها که در محیط دیجیتال فعالیت می‌کنند، حمایت می‌شود. دو نمونه از بازارهای محبوب در زمینه NFT، پلتفرم‌های OpenSea و Rarible هستند. در این پلتفرم‌ها، شما می‌توانید قیمت NFT های مختلف را بررسی و مشاهده نمایید.

عرضه اولیه توکن (ICO)

عرضه اولیه توکن، یکی از روش‌های جمع‌آوری سرمایه‌های خطرپذیر در سال ۲۰۱۸ بود. استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های برجسته به طور یکسان وارد گروه ICO می‌شوند. البته حباب ICO پس از مدتی می‌ترکید؛ زیرا کلاهبردارها وارد اکوسیستم می‌شوند و همین موضوع باعث مداخله کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) شد.

صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF)

یکی از روش‌های پیدا کردن ارزهای دیجیتال جدید، استفاده از صندوق‌های قابل‌معامله در بورس تحت عنوان ETF است. سرمایه‌گذاران می‌توانند به صورت غیرمستقیم و از طریق این صندوق‌ها، درون ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. در این زمینه، معاملات آتی کریپتو، بورس کالای شیکاگو (CME) که شامل بیت کوین و اتریوم است، گزینه‌ای محبوب برای سرمایه‌گذارانی است که به دنبال سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار کریپتو هستند.

در این مورد بخوانید: ETF چیست؟

نکات مهم و چالش‌های ارزهای دیجیتال جدید

برای پیدا کردن ارزهای دیجیتال جدید، برخی از اصطلاحات مهم در بازار کریپتو وجود دارند. در واقع هر کوین یا توکنی، برای پیشبرد اهداف خود، یک نقشه راه را طی می‌کند. این نقشه راه حاوی اصطلاحاتی است که برای سرمایه‌گذار از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نکته: قبل از اینکه این موارد را بیان کنیم، باید این موضوع مهم را گوشزد کنیم که بسیاری از منابع اطلاعاتی، ممکن است اطلاعات و داده‌های اشتباه را عنوان کنند. بنابراین توصیه می‌شود از وب‌سایت‌ها و منابع مفید و معتبری همچون CoinMarketCap استفاده نمایید تا به داده‌ها و اطلاعات درست دست پیدا کنید.

موارد استفاده

یکی از موارد مهمی که در هنگام پیدا کردن ارزهای دیجیتال جدید باید مدنظر قرار دهید، موارد استفاده آن است. به عنوان مثال موارد استفاده از توکن اتریوم (ETH)، هزینه‌های پرداختی در زنجیره بلاکچین است. منظور از هزینه‌های پرداختی، میزان مصرف انرژی برای تایید تراکنش است.

توکن اتریوم دارای مقیاس‌پذیری مناسب برای توسعه در آینده است و بسیاری از برنامه‌های دیفای (DeFi) که روی بلاکچین توسعه داده شده‌اند، از شبکه اتریوم استفاده می‌کنند.

استفاده از اتریوم به عنوان یک ماشین مجازی جهانی در دیفای تقویت می‌شود. همچنین شایعه شده است که این توکن، وب ۳ را نیز تأمین می‌کند.

از طرفی دیگر، بیت کوین صرفا به عنوان یک روش پرداخت در سطح جهانی طراحی شده‌است. پیش از سال ۲۰۲۲، هنگامی که فعالان بازار ارز دیجیتال متوجه افزایش ارزش و قیمت این ارز دیجیتال شدند، ارزش سرمایه‌گذاری روی این توکن بیش از قبل مورد توجه قرار گرفت. همچنین مقداری قبل‌تر از افزایش قیمت، این توکن به عنوان ذخیره ارزش و به عنوان یک دارایی برای سرمایه‌گذاری استفاده شد.

میزان نقدینگی

مورد دیگری که باید در هنگام پیدا کردن ارزهای دیجیتال جدید به آن دقت کرد، میزان نقدینگی توکن مورد نظر است. یک توکن که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شود باید حجم مناسبی از نقدینگی را داشته‌باشد تا در زمان نیازمندی، بتوانیم به آسانی و بدون دردسر، آن را بفروشیم.

اگر در هنگام پیدا کردن یک ارز دیجیتال، متوجه شده‌اید که حجم کمی دارد، باید منتظر بمانید و ببینید که آیا این ارز دیجیتال، توسعه می‌یابد یا خیر. اگر ارزی را مشاهده کردید که حجم زیادی از معامله ندارد و سرمایه‌گذاران تمایل به خرید آن ندارند، بدین معناست که هم‌اکنون این ارز ارزش خرید ندارد یا پروژه آن کلاهبرداری است.

ارزش

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از خرید یک ارز دیجیتال باید آن را مورد بررسی قرار دهید، ارزش خرید است. در واقع اگر یک توکن ارزش خرید داشته‌باشد، بسیاری از سرمایه‌گذاران به آن روی خوش نشان می‌دهند و اقدام به خرید آن می‌کنند. بنابراین ارزش (Value) دارایی مورد نظر خود را قبل از خرید بررسی کنید تا بتوانید کمی از آینده و روند حرکتی آن اطلاعات کسب نمایید.

یکی از مثال‌هایی که در این زمینه می‌توان از آن کمک گرفت، NFT ها یا توکن‌های غیرقابل تعویض هستند. تعداد زیادی از آهنگسازان یا نوازندگان، NFT مخصوص خود را تولید می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود افرادی که قصد خرید یک آهنگ را دارند، بتوانند به صورت مستقیم از هنرمند مدنظر خود حمایت کنند. البته در این زمینه باید برخی از نکات را مورد توجه قرار دهید. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:

  • قیمت: یک رکن اساسی و مهم است. در واقع یکی از ارکان اصلی برای انتخاب توکن ایده‌آل، این است که قیمت آن نیز ارزشمند باشد. برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی که پول زیادی در بازار ارز دیجیتال ندارند، توکن‌های ارزان‌تر می‌تواند مفیدتر باشد.
  • چشم‌انداز آینده ارز دیجیتال : اگر بتوانید آینده و هدف ارز دیجیتال و پروژه‌ی آن را بررسی کنید، می‌توانید توکن‌های متمایز و بهتری را خریداری کنید. در نتیجه این موضوع باعث ایجاد یک سرمایه‌گذاری ارزشمند می‌شود.
  • عرضه: بسیاری از ارزهای دیجیتال، دارای مقداری به عنوان حداکثر عرضه هستند. حداکثر عرضه به معنی حداکثر تعداد توکن‌هایی است که می‌توان در شبکه ایجاد کرد.
  • قیمت و حجم بازار: اطلاعات مهمی درون قیمت و حجم هر ارز دیجیتالی وجود دارد. این دارایی‌ها همواره دارای نوساناتی هستند و قیمت و ارزش آن‌ها کم و زیاد می‌شود. در این رابطه هیچ تضمینی مبنی بر ثبات افزایش یا کاهش قیمت وجود ندارد و سرمایه‌گذار باید قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال، ریسک نوسانات موجود در آن را بپذیرد.

آیا امکان خرید یک ارز دیجیتال قبل از فهرست شدن در صرافی وجود دارد؟

ممکن است برخی از ارزهای دیجیتال قبل از اینکه در صرافی‌ها فهرست شوند، برای پیش‌فروش در دسترس قرار گیرند. این دسته از پیش‌فروش‌ها در رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری و یا سایت‌هایی که این دسته از اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند مانند کوین مارکت کپ، اعلام می‌شوند. در این رابطه مهم است که قبل از خرید، به دقت اطلاعات و پروژه ارز مورد نظر را بررسی کنید.

ارزهای دیجیتال هر چند مدت یکبار عرضه می‌شوند؟

ارزهای دیجیتال جدید به طور مرتب ارائه می‌شوند. سایت کوین مارکت کپ که اطلاعات مفید و مناسبی را جمع‌آوری می‌کند، روزانه آمار و اطلاعات این دسته از توکن‌ها را عنوان می‌کند و برترین آن‌ها را در دسته‌ی توکن‌های ایده‌آل، قرار می‌دهد. علاوه بر کوین مارکت کپ، در این زمینه پلتفرم X و تلگرام نیز فعال هستند و می‌توان از آن‌ها نیز برای این منظور بهره برد.

سخن اینوکس با شما

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله که توسط اینوکس نگارش شد، درباره چگونگی پیدا کردن ارزهای دیجیتال جدید صحبت کردیم و مباحث پیرامون آن را به صورت کامل پوشش دادیم. نکته‌ی مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که قبل از خرید ارز دیجیتال، باید به صورت کامل پروژه‌ی این ارز را بررسی کنیم و با بررسی تمام جوانب، اقدام به خرید آن نماییم.

بنابراین به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که بدون داشتن اطلاعات کافی از طریق منابع مختلف، اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و کریپتو نمایید. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید، هر سوال یا مشکلی در این زمینه داشتید می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

محمدجواد بختیاری

علاقه‌مند به دنیای دیجیتال، مباحث مالی و سرمایه‌گذاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا