ارزهای دیجیتال

آموزش سریع نحوه استیک دیفای در پلتفرم DeFi Swap

دیفای چیزی شبیه یک بانک غیرمتمرکز مجازی است. این فناوری باعث می‌شود تا امور مالی را با هزینه‌ای کمتر و سرعتی بالاتر انجام دهید. با استیک دیفای می‌توانید بخشی از ارز دیجیتال خود را برای دوره‌ای که خودتان مشخص می‌کنید، قفل کنید. این کار به نحوی باعث سود شما می‌شود. در این مقاله به شما، مفهوم استیک و نحوه استیک دیفای را توضیح خواهیم داد.

دیفای چیست؟

همان‌طور که می‌دانیم، دیفای (Decentralized Finance) اصطلاحی است که برای همه برنامه‌های مالی روی زنجیره بلوکی (بلاک‌چین) مورداستفاده قرار می‌گیرد. دیفای تمام اموری که از طریق بانک‌ها انجام می‌شود را پشتیبانی می‌کند. پروژه‌ای همتا به همتاست (E2E) که برای امور مالی دنیای ارز دیجیتال و روی پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک‌چین اجرا می‌شود. این پروژه واسطه را حذف می‌کند و نیاز به ساخت حساب کاربری نیز ندارد. با دیفای می‌توان کارهایی مثل گرفتن وام، دادن وام، گرفتن سود، پرداخت‌های همتا به همتا، معامله در صرافی‌های غیرمتمرکز، سرمایه‌گذاری‌های با سود کلان و… را انجام داد.


بیشتر بخوانید: دیفای چیست؟ همه‌چیز درمورد Defi، امور مالی غیر متمرکز


استیک کردن به چه معناست؟

درحالی‌که بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو برای به‌دست‌آوردن ارز بیشتر اقدام به استخراج (Mine) ارز دیجیتال می‌کنند، دیگر گزینه در دسترس برخی از سرمایه‌گذاران استیک‌کردن است.

استیک، قفل‌کردن بخشی از ارز دیجیتال شما برای مدتی به‌عنوان راهی برای مشارکت در شبکه بلاک‌چین است. در برابر این امر، کسانی که استیک می‌کنند، می‌توانند سودی را به‌صورت ارز یا توکن اضافی کسب کنند.

استیک دیفای چیست؟

دیفای یک امور مالی غیرمتمرکز است که پیش‌بینی می‌شود در آینده تحولی در دنیای ارز دیجیتال ایجاد کند. شما در دیفای قادر هستید تا امور مالی سنتی را این‌بار با ارزهای دیجیتال تکرار کنید. یعنی می‌توانید با ارزهای دیجیتالی وام بگیرید، وام دهید و کسب سود کنید.

بهترین پلفترم‌های استیک دیفای

ما پس از بررسی چندین پلتفرم مخصوص استیک دیفای، 5 تا از بهترین پلتفرم‌های استیک دیفای را برای شما انتخاب کردیم که شامل موارد زیر هستند:

  • DeFi Swap
  • Aqru
  • YouHolder
  • Crypto.com
  • Nexo
  • Binance

بیشتر بخوانید: معرفی ۵ مورد از بهترین پلتفرم های استیک دیفای در سال ۲۰۲۲


نحوه استیک دیفای در DeFi Swap

در ادامه نحوه استیک دیفای را با یکی از بهترین پلتفرم‌های حال حاضر جهان کریپتوکارنسی برای این امر به شما آموزش خواهیم داد. بهترین و بهینه‌ترین پلتفرمی که سال 2022 در جهان رمزارزها برای استیک دیفای فعالیت می‌کند، پلتفرم “DeFi Swap” است. چگونگی کار با این پلتفرم در زیر نمایش داده خواهد شد.

قدم اول استیک دیفای: اتصال به کیف پول دیجیتال

وارد پلتفرم “DeFi Swap” شوید. روی “Connect to a wallet” کلیک کنید؛ می‌بینید که دو گزینه پیش روی شماست:

• Install Metamask
• WalletConnect

اگر از کیف پولی جز Metamask بهره می‌برید، روی “WalletConnect” بزنید. با اسکن QR Code کیف پول خود را برای استیک دیفای به DeFi Swap متصل کنید. این پلتفرم محبوب، دایره وسیعی از کیف پول‌های دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. چند نمونه از این کیف پول‌ها را نام خواهیم برد.

• Tokenary
• Infinity Wallet
• Wallet 3
• SecuX
• Wmbire
• Kering Pro
• Ledger
• Kryptogo

قدم اول استیک دیفای: اتصال به کیف پول دیجیتال
قدم اول استیک دیفای: اتصال به کیف پول دیجیتال

قدم دوم استیک دیفای: Swap با توکن بومی DeFi Coin (DEFC)

در ادامه مراحل انجام و نحوه استیک دیفای در این پلتفرم، پس از اتصال کیف پول، شما می‌توانید هر رمز ارز مورداستفاده خود را با کوین دیفای، Swap کنید. کافی است ارز و مبلغ موردنظر خود را وارد کنید و بعد گزینه Swap را انتخاب کنید.

قدم دوم استیک دیفای: Swap با توکن بومی DeFi Coin (DEFC)
قدم دوم استیک دیفای: Swap با توکن بومی DeFi Coin (DEFC)

قدم سوم نحوه استیک دیفای: استیک به‌وسیله DeFi Coin

وقتی DeFi Coin را به دست آوردید، به صفحه مزرعه در DeFi Swap بروید، مقدار مورد نظرتان برای استیک DeFi Coin و دور قفل بودن آن (Lock-in period) را وارد کنید. حالا می‌توانید با کلیک روی “Defi Coin”، داراییتان را استیک کنید.

قدم سوم نحوه استیک دیفای:  استیک به‌وسیله DeFi Coin
قدم سوم نحوه استیک دیفای: استیک به‌وسیله DeFi Coin

با چه توکن هایی می‌توانیم استیک کنیم؟

اکثر ارزها قابلیت استیک دارند؛ پس در ادامه 7 رمز ارز معروف را معرفی خواهیم کرد.

اتریوم

پیش‌ از این، اتریوم از سیستم PoW استفاده می‌کرد؛ اما اکنون به سمت استفاده از سیستم PoS می‌رود. به گفته سایت اتریوم، برای استیک این ارز، به حداقل 32 اتریوم نیاز دارید تا صاحب اعتبار شوید. همچنین مسئول ذخیره داده‌ها، پردازش تراکنش‌ها و افزودن بلاک‌های جدید به بلاک‌چین خواهید بود. این ارز قابلیت اجرای نحوه استیک دیفای را دارد.

POW یا سیستم اثبات کار، نوعی پروتکل است که باعث افزایش امنیت و جلوگیری از هک می‌شود. POS یا سیستم اثبات سهام، نوعی روش برای حفظ امنیت شبکه‌های بلاک‌چین است که قدرت آن از POW بیشتر است و می‌توان گفت امروزه، به طور کامل، جایگزین POW شده است.


بیشتر بخوانید: معرفی راه‌های مختلف استیک اتریوم: با ایمن سازی اتریوم، پاداش کسب کنید


کاردانو

سرمایه‌گذاران می‌توانند توکن بومی شبکه کاردانو (ada) را جهت کسب سود به استخرها واگذار کنند. کاربران کاردانو حتی می‌توانند، در صورت داشتن توانایی فنی و مدیریت لازم، استخرهای سهام راه‌اندازی کنند.


بیشتر بخوانید: آموزش استیک کردن کاردانو، از انتخاب ولت تا استخر سهام


سولانا

توکن SOL نیز می‌تواند در یک استخر سهام، برایتان سود کسب کند. این موضوع به شرطی امکان پذیر است که سرمایه‌گذار از یک کیف پول دیجیتالی استفاده کند که بتواند از این توکن پشتیبانی کند.

مزایا و سودهای حاصل از استیک

استیک کردن مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آن ها اشاره می‌کنیم.

  • می‌توانید توکن‌های بیشتری به دست آورید.
  • استیک به منابع کم‌تری نیاز دارد. در مقایسه با استخراج کریپتو، استیک منابع بسیار کمتری مانند برق و سوخت مصرف می‌کند.
  • کسانی که استیک می‌کنند، از حق رأی و مشارکت برخوردار می‌شوند. آن‌ها بیشتر در یک اکوسیستم خاص یا شبکه بلاک‌چین مستقر هستند. در این صورت، ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد نوسانات بعدی یک ارز دیجیتال خاص به دست آورند؛ این موضوع شبیه به داشتن سهام در یک شرکت است. با استیک، حق رأی به دست می‌آورید.
  • استیک می‌تواند یک راه سریع و آسان برای رشد سرمایه ارزی باشد. آن‌ها می‌توانند رشد ارز خود را تماشا کنند. این یک راه ساده و آسان برای ادامه سرمایه‌گذاری است، درحالی‌که تلاش بسیار کمی انجام می‌دهید. همچنین با اجرای استیک دیفای، سود بیشتری نسبت به ترید کسب خواهید کرد .البته این موضوع همیشگی نیست و برخی از افراد با نوسان‌گیری، می‌توانند بیشتر از استیک سود کنند. این موضوع به مهارت شما بستگی دارد.

ریسک‌های استیک

مانند هر نوع سرمایه‌گذاری، استیک نیز خطرات خود را دارد. قبل از شروع سرمایه‌گذاری باید از مواردی آگاه باشید.

  • ارز دیجیتال یک سرمایه‌گذاری بی‌ثبات و نوسانی است. ماهیت بی‌ثبات کریپتو و نوسانات ارز مربوطه می‌تواند شما را وادار کند که استراتژی خود را به طور روزانه بازنگری کنید. نوسانات را باید در نظر داشته باشید.
  • استیک شامل قفل‌کردن وجوه خود برای یک دوره زمانی است. اگر ارزهای خود را برای ماه‌ها یا سال‌ها قفل کنید، برای مدتی به آن‌ها دسترسی نخواهید داشت. همچنین ممکن است پس از شروع، راهی برای خارج‌کردن ارزتان از حالت استیک وجود نداشته باشد.
  • اگر خارج از یک صرافی استیک می‌کنید، با راه‌اندازی استخر توسط خودتان، ممکن است مرتکب اشتباه شده و جریمه‌هایی را متحمل شوید. این موضوع «اسلش» نامیده شده و برای سرمایه‌گذاران بی‌تجربه به کار برده می‌شود. بخشی از وجوه می‌تواند به‌عنوان جریمه از شما گرفته شود.
  • شما باید هزینه پرداخت کنید. به‌خصوص، اگر از طریق صرافی‌ها این کار را انجام دهید، هزینه‌هایی دررابطه ‌با استیک وجود دارد. کارمزدها برای هر معامله متفاوت است. آن‌ها معمولاً درصدی از سود کسی که استیک می‌کند هستند. دانستن نحوه استیک دیفای به شما کمک می‌کند کم‌تر زیان ببینید.

آیا استیک دیفای امن است؟

همانند بسیاری از موارد موجود در جهان کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال، استیک دیفای نیز ریسک‌پذیر است. هنگامی که شما DeFi Coinها را استیک می‌کنید، در واقع از مالکیت آن‌ها صرف‌نظر کرده‌اید. اگر پلتفرم مورد استفاده شما برای استیک دیفای هک شود یا نحوه استیک دیفای به‌صورت ناامن صورت گیرد یا coinهای شما از دست برود، عملاً راهی برای بازگشت سرمایه‌تان وجود ندارد. بعضی از پلتفرم‌های استیک برای محافظت از کاربران خود در برابر چنین خطرهایی، دست به تنظیم بیمه‌نامه زده‌اند؛ اما مشخصاً تضمینی از این بابت وجود ندارد.

نکته مهم دیگری که همواره هنگام استیک دیفای باید در نظر داشت، تغییر ارزش ارز و به روایتی سقوط آن حین دوره استیک کردن شماست. با سقوط ارزش ارز ممکن است ضرر شما از استیک از سودتان بیشتر شود.

سخن پایانی

بهترین پلتفرم‌های استیک دیفای به شما خدمتی را ارائه می‌کنند تا ارز کریپتوی خود را در حالتی قرار دهید تا به بهترین نحو برای شما کار کند. این امر موجب کسب سود بیشتر است. بسیاری از این پلتفرم‌ها به کاربران خود نرخ‌های بهره دورقمی ارائه می‌کنند که بسیار فراتر از پس‌اندازهای سنتی خواهد بود.

برای استیک، به DeFi Swap بروید. استیک دیفای را انجام دهید و از آن بهره ببرید. شما می‌توانید با استیک DeFi Coin بومی پلتفرم تا 75% نرخ، سود کسب کنید. این شیوه، بهترین روش برای شروع استیک است! همین حالا کیف پول دیجیتال خود را متصل کنید تا سود سرمایه آغاز شود!

سوالات متداول

آیا استیک دیفای مشمول مالیات می‌شود؟

سود حاصل از استیک توکن‌های دیفای مشمول مالیات می‌شود. سازمان امور مالیاتی اساس‌نامه شفافی مبنی بر نحوه گزارش سود استیک ارائه نکرده است. بیشتر کارشناسان امور حسابداری و مالیاتی توصیه می‌کنند این سود را همانند دیگر سودهای معمول به‌حساب آوریم. براین‌اساس، سودهای استیک همانند دیگر سودهای معمول به‌جای سود سرمایه گزارش می‌شود.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا