بلاکچینارزهای دیجیتال

بهترین توکن های اتریوم در سال 2023

به آسانی هر ارزی را معامله کنید

پس از انقلابی بزرگ به نام رمز ارزها در عرصه مالی و فناوری، توکن‌ها و ارزهای دیجیتال فراوانی به‌وجود آمدند. اما تنها ارزی که شانه به شانه بیت کوین رشد کرد و روزبه‌روز به محبوبیت آن اضافه شد، اتریوم بود.
علاوه بر محبوبیت این ارز، بلاک چین آن برای بسیاری از افرادی که قصد ایجاد توکن مخصوص خود را دارند، کاربردهای فراوانی داشته است. زیرا استانداردهای سخت‌گیرانه بلاک چین اتریوم به سرمایه‌گذاران این اطمینان را می‌دهد که توکن‌های موجود در این زنجیره معتبر و سودمند خواهند بود.
حال اولین سوالی که ذهن سرمایه‌گذاران و طرفداران ارزهای دیجیتال را مشغول می‌کند، تعداد توکن های اتریوم و ویژگی‌های آن‌ها است. به‌همین علت در این مطلب تصمیم گرفتیم فهرستی از بهترین توکن های اتریوم و هر آن‌چه را که باید درباره آن‌ها بدانید، شرح دهیم. بنابراین تا انتها همراه ما بمانید.

تفاوت کوین و توکن در چیست؟

پیش از این‌که به فهرست توکن های اتریوم بپردازیم، بهتر است توضیحی درباره تفاوت کوین اتریوم و توکن‌های آن بدهیم. به زبان ساده در توضیح کوین به ارزهایی می‌گوییم که بلاک چین ویژه خود را دارند. اما توکن‌ها از بلاک چین ارزهای دیگر برای انتقال و گردش مالی استفاده می‌کنند.

به‌عنوان مثال اتریوم یک کوین است که شبکه اختصاصی خود یعنی اتریوم بلاک چین را دارد. اما رمز ارزهایی مانند چین لینک و یونی سوآپ توکن‌هایی هستند که بلاک چین اتریوم را برای میزبانی از خود انتخاب کرده‌اند.
بنابراین اگر کیف پول دیجیتالی داشته باشید که از اتریوم پشتیبانی می‌کند، تمام توکن های اتریوم نیز با آن سازگار خواهند بود و می‌توانید از آن برای نگهداری دارایی‌های بر پایه بلاک چین اتریوم خود استفاده کنید.

چه تعداد توکن اتریوم وجود دارد؟

بر اساس آخرین آماری که در آوریل 2022 منتشر شده است، در حال حاضر 450 هزار توکن بر پایه ERC20 وجود دارد. این استاندارد به توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد تا برای ارائه توکن جدید مجبور به ایجاد بلاک چین نباشند و بتوانند در بستری مطمئن توکن‌های خود را برای معامله بگذارند. بنابراین تعداد توکن های اتریوم ثابت نیست و هر سال تعداد قابل توجهی به آن افزوده می‌شود.

با این‌که شبکه‌هایی مانند TRC20 ترون در بعضی از موارد عملکرد بهتری دارد، اما همچنان ERC20 محبوبیت بسیار زیادی در میان توسعه‌دهندگان دارد. زیرا این شبکه قدیمی‌تر است و کاربردهای بسیاری نسبت به سایر بلاک چین‌ها دارد. از این‌رو تعداد توکن های اتریوم نسبت به سایر بلاک چین‌ها با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

بر اساس آخرین آماری که در آوریل 2022 منتشر شده است، در حال حاضر 450 هزار توکن بر پایه ERC20 وجود دارد.

در این مورد بخوانید: آموزش ساخت توکن روی اتریوم

فهرست بهترین توکن های اتریوم

در ادامه بهترین توکن های اتریوم برای سرمایه‌گذاری را معرفی کرده‌ایم. اما برای این‌که دیدگاه بهتری نسبت به هر توکن پیدا کنید، خلاصه‌ای از پروژه‌های در پیش روی هر یک و مزایا و معایب آن‌ها را نیز شرح داده‌ایم.
بنابراین اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری موفق و آگاهانه‌ای در این حوزه داشته باشید، به توضیحات زیر دقت کنید.

لاکی بلاک، بهترین توکن ERC20 برای سرمایه‌گذاری

لاکی بلاک (لاکی بلوک یا Lucky Block) ارز دیجیتال محبوبی است که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند تا به پلتفرم شرط بندی بزرگی در جهان تبدیل شود. اولین و مهم‌ترین پروژه این توکن ایجاد یک بستر برای لاتاری در جهان است.
با وجود آن‌که لاکی بلاک به‌تازگی به‌وجود آمده است اما با توجه به اهدافش، پتانسیل بسیار بالایی برای رشد در آینده دارد. بنابراین در حال حاضر فرصت خوبی است که آن را به توکن های اتریوم کیف پول خود اضافه کنید.
در حال حاضر با وجود بیش از 37 میلیارد توکن، مارکت کپ لاکی بلاک تقریبا 73 میلیون دلار است.

شیبا اینو، میم‌کوین موجود در همه سیستم اتریوم

شیبا اینو (Shiba Inu) از جمله میم کوین‌هایی است که برای حمایت و اهدای پول به خیریه به‌وجود آمد. از آن‌جایی که این توکن را در بلاک چین اتریوم ساخته‌اند، در تمام اکوسیستم اتریوم معتبر است. به‌عبارتی در بازارهای غیرمتمرکز و پلتفرم‌های تولید کاربرد دارد.
خالق این توکن مشخص نیست و او را با نام مستعار «ریوشی» می‌شناسیم. با این‌که شیبا در دسته‌بندی میم کوین‌ها یا شت کوین‌ها قرار می‌گیرد، نسبتا موفق عمل کرده است. این توکن مانند دوج کوین اکوسیستم غیرمتمرکز اختصاصی خود را به‌وجود آورد و به‌همین علت محبوب شد.

سندباکس، ساخت اسناد سه بعدی

پروژه سند باکس (Sandbox) در سال 2021 به‌عنوان پلتفرمی که تمرکز اختصاصی بر بازی‌های موبایلی دارد، آغاز شد. یکی دیگر از توکن های اتریوم است که در حقیقت برای رقابت با ماین‌کرفت (Minecraft) به وجود آمد.
ایده اولیه سندباکس ایجاد پلتفرمی مشابه متاورس در شبکه اتریوم بود که در سال 2018 شروع شد. اما در حال حاضر اساس سندباکس ویرایش نرم افزارهایی است که تیم آن به‌وجود آورده‌اند. به عبارتی به کاربران اجازه می‌دهند تا اشیاء سه بعدی مانند جانوران، لباس‌ها، ساختمان‌ها و وسایل نقلیه را بسازند.
بنابراین عملکرد کامل سندباکس به کمک فناوری‌هایی مانند شبکه هوشمند اتریوم، سیستم NFT، توکن‌ها و تعامل‌های بلاک چینی ممکن شده است. در حال حاضر بیش از 900 میلیون توکن سندباکس در شبکه موجود است.

تتر، جایگزین دیجیتالی برای دلار

تتر یا USDT یکی دیگر از توکن های اتریوم و استیبل کوینی است که در ابتدا روی بلاک چین بیت کوین ایجاد شد. سپس لایه جدیدی از خود ارائه داد و در شبکه اتریوم و ترون نیز راه‌اندازی شد. این رمز ارز ارزشی برابر با یک دلار آمریکا دارد و هدف اصلی خلق آن جایگزینی با ارز ملموس رایج در آمریکا بود.
به عبارتی هدف پروژه این رمز ارز این است که بتواند علاوه بر آمریکا، در تمام جهان به‌عنوان دلار غیر متمرکز برای خرید و فروش کالاهای دیجیتال و حتی غیر دیجیتال به‌کار رود. از آن‌جایی که تتر هم قیمت دلار آمریکا است، برای افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن می‌گردند، بسیار مفید خواهد بود.
زیرا این رمز ارز برخلاف سایر ارزها مانند بیت کوین و اتریوم، قیمت ثابتی دارد و نوسان‌های بازار ارزهای دیجیتال روی آن تاثیری نمی‌گذارد و مستقل از آن‌ها عمل می‌کند.

مانا، خرید و فروش نرم‌افزارهای واقعیت مجازی

در سال 2015 پلتفرمی به نام دیسنترالند (Decentraland) به وجود آمد که به کاربران اجازه می‌داد تا سهام اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی را بخرند، بفروشند یا مدیریت کنند. در این صورت مخاطبان این نرم‌افزارها در سطح جهانی افزایش می‌یابد و ارزش آن‌ها بیشتر می‌شود.
توکن اصلی این پلتفرم مانا (MANA) است که برای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتالی به نام LAND مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارایی‌ها را در قرارداد هوشمند اتریوم نگهداری می‌کنند.
البته کاربرد توکن مانا به همین موضوع محدود نمی‌شود و برای مقایسه آواتار، خرید زمین در دنیای مجازی و سایر موارد به کار می‌رود.

چین لینک، یکپارچه‌سازی داده‌های خارج از زنجیره

چین لینک (Chainlink) یکی از توکن های اتریوم است که یکپارچه‌سازی داده‌های خارج از زنجیره را در قراردادهای هوشمند آسان می‌کند. به لطف این ویژگی، چین لینک مورد توجه صرافی‌های بزرگی مانند Huobi قرار گرفته است.
توکن چین لینک، LINK نام دارد و در حال حاضر حدود 1 میلیارد از آن در گردش است. چین لینک پروژه خود را به‌عنوان شبکه‌ای از نودها (nodes) معرفی می‌کند. هدف این شبکه اجرای برنامه‌ای است که بتواند بر داده‌های دنیای واقعی نظارت کند و آن‌ها را به قراردادهای هوشمند در حال اجرا در شبکه اتریوم انتقال دهد.

یونی سوآپ، یکی از محبوب‌ترین توکن‌های اتریوم

یونی سوآپ (Uniswap) بزرگترین صرافی غیر متمرکز رمز ارزها است که روی بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند. توکن اصلی آن UNI است و جزو محبوب‌ترین توکن های اتریوم قرار دارد.

برخلاف صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال مانند بایننس و کوین بیس، یونی سوآپ از قراردادهای هوشمند به نفع سایر توکن‌های اتریوم استفاده می‌کند و به‌عنوان بازارساز خودکار (AMM) عمل می‌کند.

به عبارتی Uniswap از اولین پروژه‌هایی است که یک پروتکل نقدینگی خودکار را برای ساده‌سازی معاملات ایجاد کرد. پروتکلی که برای معامله تمام توکن های اتریوم ERC20 می‌توانید از آن استفاده کنید. علاوه بر این، معامله در این صرافی بدون کارمزد و واسطه انجام می‌شود.

سخن نهایی

بازار کریپتوکارنسی در سال 2021 به بالاترین ارزش خود تاریخش رسید، به‌طوری که قیمت بیت کوین از 64 هزار دلار و اتریوم از 4 هزار دلار عبور کرد. از آن زمان به بعد، شاهد افت قابل توجه قیمت تمام ارزهای دیجیتال بودیم اما ظاهرا دوباره بازار به سمت بالا دارد حرکت می‌کند. خوب است که در این بازار توکن‌های مهم و امن را بشناسیم و دنبال کنیم.

در مطلب بالا لیستی از بهترین توکن های اتریوم را معرفی کردیم که قیمت آن‌ها در حال حاضر بسیار برای سرمایه‌گذاری مناسب است و با بررسی بیشتر خود می‌توانید بخشی از سرمایه خود را به خرید خود اختصاص دهید.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا