کیف پول

نحوه خرید شیبا در تراست ولت؛ آموزش گام‌به‌گام با تصویر

شیبا اینو (SHIB) یکی از ارزهای دیجیتال محبوب بازار کریپتو است که بسیاری از افراد به خرید آن علاقه دارند. از طرفی، کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت (Trust Wallet) نیز محبوبیت بسیار زیادی به دست آورده و خصوصاً کاربران ایرانی به‌خاطر راحتی تراست ولت، به‌طور گسترده از این کیف پول استفاده می‌کنند. اما آیا می‌دانید که امکان خرید شیبا در تراست ولت فراهم است؟

در واقع، تراست ولت علاوه‌بر ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال، به شما امکان خرید و فروش آن‌ها را هم می‌دهد. این قابلیت کار را برای شما بسیار راحت می‌کند. به‌خاطر همین، در این مقاله از اینوکس، به‌سراغ آموزش گام به گام خرید شیبا در تراست ولت رفته‌ایم. همچنین برای دیدن قیمت به‌روز این رمزارز بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

شیبا اینو چیست؟

شیبا اینو (Shiba Inu) با نماد اختصاری SHIB، در بین ارزهای دیجیتال، بیشترین حضور را در شبکه‌های اجتماعی دارد. یعنی کاربران کریپتو در محیط‌های آنلاین، بیشتر از هر ارزی، درباره‌ی شیبا صحبت می‌کنند. تا سال 2021، دوج کوین (Dogecoin) ترند اول شبکه‌های اجتماعی بود، تا اینکه شیبا توانست جای آن را بگیرد. یادمان باشد که شیبا به قاتل دوج کوین معروف است.

در این مورد بخوانید: آینده ارز شیبا

شیبا اینو محبوب‌ترین میم‌کوین پس از دوج کوین بوده و طرف‌داران زیادی دارد. توکن شیبا در سال 2020، در شبکه‌ی اتریوم و با استاندارد ERC-20، توسط شخصی ناشناس با نام مستعار ریوشی پایه‌گذاری شد. شیبا عرضه‌ی کلی برابر با 1000 میلیارد واحد دارد. در ابتدا، ریوشی 50 درصد از کل عرضه را برای ویتالیک بوترین خالق اتریوم فرستاد.

بوترین 10 درصد از آن‌ها را به یک بنیاد کووید در هندوستان اهدا کرد و 450 تریلیون توکن باقی‌مانده را سوزاند. درحال‌حاضر، عرضه‌ی باقی‌مانده‌ی شیبا 550 تریلیون واحد است. در سال‌های اخیر شیبا رشد قابل توجهی را پشت‌سر گذاشته، به‌طوری که اگر 100 دلار روی شیبا سرمایه‌گذاری می‌کردید، سرمایه‌ی شما در مارس 2022، به 128000 دلار می‌رسید.

ارز دیجیتال شیبا در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس، کوکوین، هیوبی گلوبال، کوین بیس و اینوکس لیست شده است. از طرفی، امکان خرید شیبا در تراست ولت نیز فراهم بوده و شما به‌راحتی می‌توانید از طریق این کیف پول، به خرید SHIB اقدام کنید.

راه اندازی و ساخت کیف پول تراست ولت

تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول غیرحضانتی است که کلیدهای خصوصی را در اختیار خود کاربران قرار می‌دهد. در اصل، تراست ولت یک کیف پول بر مبنای شبکه‌ی اتریوم است؛ اما از شبکه‌های دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از تراست ولت می‌توانید به شبکه‌های اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس، پالیگان، آوالانچ و… دسترسی داشته باشد.

در این مورد بخوانید: نحوه تبدیل ارز در تراست ولت، ۶ مرحله با تصویر

به‌این‌ترتیب، تراست ولت امکان ذخیره‌سازی انواع توکن‌ها و کوین‌های شبکه‌های مختلف را فراهم می‌کند. حالا که با این کیف پول آشنا شدید، پیش از آموزش خرید شیبا در تراست ولت، بیاید تا نحوه راه‌اندازی این ولت را یاد بگیریم. اگر قبلاً کیف پول تراست ولت را راه‌اندازی نکرده‌اید، مراحل زیر را باید انجام دهید تا کیف پول شما ساخته شود. همچنین برای خرید آسان ارز شیبا با تومان، صرفا کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید.

پس از دانلود و نصب نرم‌افزار Trust Wallet با صفحه‌ی زیر مواجه می‌شوید. در این صفحه روی «ساخت کیف پول جدید» (Create a New Wallet) کلیک کنید.

مرحله 1 راه اندازی و ساخت کیف پول تراست ولت

برای ادامه باید مقررات نرم‌افزار را بپذیرید. پس از خواندن مقررات، تیک مربوطه را بزنید و روی «ادامه» (Continue) کلیک کنید.

مرحله 2 راه اندازی و ساخت کیف پول تراست ولت

در این بخش، عبارت بازیابی خود را می‌بینید. به‌خاطر داشته باشید که این عبارت همان کلید خصوصی شما است که به‌شکلی کاربرپسند درآمده، پس اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به‌طور جدی از آن مراقبت کنید.

مرحله 3 راه اندازی و ساخت کیف پول تراست ولت

حالا عبارت بازیابی را به‌ترتیب در کادر زیر انتخاب کرده و روی «ادامه» کلیک کنید.

مرحله 4 راه اندازی و ساخت کیف پول تراست ولت

حالا کیف پول شما آماده است و می‌توانید به صفحه ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشید. در قسمت ارزها، Shiba Inu را جستجو کرده و آن را به ارزهای خود اضافه کنید. به‌این‌ترتیب، امکان خرید شیبا در تراست ولت فراهم می‌شود.

مرحله5 راه اندازی و ساخت کیف پول تراست ولت

کارمزد تراست ولت چقدر است؟

نحوه خرید شیبا در تراست ولت در 12 مرحله ساده

گفتیم که شیبا یک توکن مبتنی بر شبکه اتریوم است. در نتیجه، برای خرید شیبا در تراست ولت، باید مقداری اتر (ETH) در کیف پول خود داشته باشید.

برای خرید اتریوم می‌توانید به‌راحتی از صرافی اینوکس اقدام کنید و سپس اتریوم را به کیف پول خود انتقال دهید. بااین‌حال، اگر می‌خواهید اتریوم را از داخل خود ولت بخرید، این گزینه هم برای شما فراهم است. پس، به‌صورت زیر عمل کنید:

در تراست ولت روی گزینه‌ی «خرید» (Buy) کلیک کرده و سپس، اتریوم را انتخاب کنید.

مرحله 1 خرید شیبا در تراست ولت
مرحله 1 خرید شیبا در تراست ولت

مقدار اتریوم مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

مرحله 2 خرید شیبا در تراست ولت
مرحله 2 خرید شیبا در تراست ولت

در اینجا دو روش خرید وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از Moonpay و Simplex به خرید اتریوم اقدام کنید.

انتخاب یکی از این دو گزینه به کشور شما بستگی دارد. ما در اینجا Simplex را انتخاب می‌کنیم. پس از انتخاب این گزینه، به صفحه زیر منتقل می‌شوید. در این صفحه باید کد امنیتی و مشخصات خواسته‌شده را وارد کنید. سپس روی Pay Now بزنید. حالا یک کد به ایمیل شما فرستاده می‌شود. کد را از ایمیل مشاهده کرده و در کادر مربوطه وارد کنید.

مرحله 3 خرید شیبا در تراست ولت
مرحله 3 خرید شیبا در تراست ولت

در این مرحله، پرداخت شما تایید می‌شود. حالا باید روی «بازگشت به تراست ولت» (Return to Trust Wallet) کلیک کنید.

مرحله 4 خرید شیبا در تراست ولت
مرحله 4 خرید شیبا در تراست ولت

بین 30 دقیقه تا 4 ساعت طول می‌کشد تا اتریوم به تراست ولت شما واریز شود.

پس از واریز اتریوم به کیف پول شما، می‌توانید از صرافی‌های غیرمتمرکز گوناگون برای خرید شیبا در تراست ولت اقدام کنید. ما در اینجا یونی سواپ (Uniswap) را انتخاب کرده‌ایم. برای این کار، به بخش Browser بروید. درصورتی‌که در گوشی‌های آیفون گزینه‌ی Browser را مشاهده نمی‌کنید، به مرورگر تلفن خود بروید و عبارت trust://browser-enable را جستجو کنید. با این کار، به بخش Browser تراست ولت منتقل می‌شوید.

حالا Uniswap را جستجو کنید. سپس، این صرافی غیرمتمرکز را مشاهده خواهید کرد.

مرحله 5 خرید شیبا در تراست ولت

روی گزینه‌ی اول کلیک کرده و سپس دوباره Uniswap را انتخاب کنید.

مرحله 6 خرید شیبا در تراست ولت

در مرحله‌ی بعد، مقدار اتریومی را که می‌خواهید به خرید شیبا در تراست ولت اختصاص دهید، انتخاب خواهید کرد.

مرحله 7 خرید شیبا در تراست ولت

در مرحله بعد، باید برای خرید شیبا در تراست ولت، گزینه‌ی SHIB را انتخاب کنید.

مرحله 8 خرید شیبا در تراست ولت

در مرحله بعد روی چرخ دنده بزنید و در بخش Slippage Tolerance، میزان تحمل لغزش را انتخاب کنید. مثلاً اگر تحمل لغزش را روی 10 درصد بگذارید، توکن‌های دریافتی شما ممکن است که 10 درصد کمتر و یا 10 درصد بیشتر باشند. ما در اینجا 12 را انتخاب می‌کنیم.

مرحله 9 خرید شیبا در تراست ولت

سپس روی «سواپ» (Swap) کلیک کنید.

در مرحله بعد اطلاعات تراکنش را مشاهده می‌کنید. پس از مطالعه‌ی اطلاعات ارائه‌شده، اگر مورد تأییدتان بود، روی Confirm کلیک کنید.

مرحله 10  خرید شیبا در تراست ولت

در صفحه‌ی بعدی، اطلاعات تکمیلی را مشاهده کرده و سپس روی Send کلیک کنید.

تراکنش شما به‌این‌طریق تکمیل می‌شود. حالا اگر در صفحه بعد، روی View in Explorer بزنید، مشخصات و وضعیت تراکنش انجام‌شده‌ی خود را مشاهده خواهید کرد.

مرحله11  خرید شیبا در تراست ولت

با انجام این مراحل خرید شیبا در تراست ولت انجام می‌شود. حالا باید منتظر بمانید تا توکن‌های شما به کیف پولتان انتقال کنند.

خرید ترون برای تراست ولت؛ ۸ مرحله تبدیل تتر به ترون در تراست ولت

سخن پایانی

ارز شیبا یکی از ترندهای اصلی شبکه‌های مجازی در حوزه‌ی کریپتو است و افراد زیادی به سرمایه‌گذاری روی آن علاقه دارند. از طرفی، کیف پول تراست ولت هم نزد بسیاری از کاربران محبوب است و به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه، ممکن است که دارندگان این کیف پول دوست داشته باشند که به خرید شیبا در تراست ولت اقدام کنند. این آموزش گام‌به‌گام به‌خوبی خرید شیبا در تراست ولت را آموزش می‌دهد.

سوالات متداول

آیا می‌توان در تراست ولت ارز دیگری به جز شیبا را ذخیره کرد؟

بله، کیف پول تراست ولت این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا انواع رمزارزهای معتبر را ذخیره نماید.

از کجا از شیبا بخریم؟

شما می‌توانید میم کوین شیبا اینو را از صرافی های معتبر همچون صرافی ارز دیجیتال اینوکس خریداری کنید و سپس این ارز را در کیف پول صرافی یا کیف پول تراست ولت نگهداری کنید. برای این کار صرفا کافی است اینجا کلیک کنید.

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا