ارزهای دیجیتال

13 تا از بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال در سال 2023

هم اکنون، کریپتو داغ‌ترین بحث، در بازار سرمایه گذاری است و افراد زیادی در حال تلاش برای کسب سود در دنیای ارز دیجیتال هستند. اگرچه یکی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال، خرید و نگهداری آن‌ها تا زمان افزایش قیمت و ارزش دارایی است؛ اما کسب درآمد و سود در بازار کریپتو، تنها محدود به این روش نمی‌شود. اگر در این بازار دقت بیشتری کنید، افراد زیادی را خواهید دید که به دنبال وام‌دهی کریپتو و کسب سود هستند. در این روش، شما می‌توانید از طریق سرمایه گذاری در پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال، سود بالایی را کسب کنید.

لازم به ذکر است که مفهوم اصلی وام کریپتو مشابه تسهیلات سنتی است؛ با این تفاوت که در برخی از پلتفرم‌ها، به جای ارز‌‌های فیات، ارزهای دیجیتال نیز وام داده می‌شود. در واقع، وام گیرندگان، وام‌‌های کریپتو را از پلتفرم‌‌های مختلف، برای تجارت یا هر هدف دیگری دریافت می‌کنند. سرمایه گذاران نیز در ازای مبلغی که در پلتفرم‌‌های غیرمتمرکز به وام گیرندگان، وام می‌دهند، سود خود را به صورت ارزهای دیجیتال دریافت می‌کنند.

شما می‌توانید با مطالعه مقاله وام دهی کریپتو با تمامی نکات، نحوه وام گرفتن، مزایا و معایب آن به طور کامل آشنا شوید. در ادامه، با ما همراه شوید تا به معرفی پلتفرم های وام دهی کریپتو بپردازیم و تمامی نکات مهم برای انتخاب یک پلتفرم مناسب را بررسی کنیم.

فهرست موضوعات مقاله

نحوه انتخاب پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

اولین گام برای کسب یک تجربه موفق در زمینه وام دهی کریپتو، انتخاب یک پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال قابل اعتماد است که بتواند تمامی انتظارات شما را نیز برآورده کند. در این انتخاب، چندین فاکتور بسیار مهم، تاثیر گذار هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

 نرخ بهره (Interest rates)، مهم‌ترین فاکتور‌ در انتخاب پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌‌های که در هنگام انتخاب پلتفرم های وام دهی کریپتو باید در نظر بگیرید، نرخ بهره است. پیشنهاد می‌کنیم، پلتفرمی را انتخاب کنید که با توجه به دارایی ارز دیجیتال شما، مناسب‌ترین نرخ بهره را ارائه کند. لازم به ذکر است که اغلب، امکان دریافت وام کریپتو با نرخ بهره کمتر از 10 درصد و حتی 0 درصد نیز وجود دارد.

ریسک‌های پلتفرم، امنیت اولویت اول است!

همانطور که می‌دانید، امروزه، کریپتو اصلی‌ترین هدف حملات سایبری محسوب می‌شود؛ از این رو در انتخاب پلتفرم‌ های وام دهی ارز دیجیتال حتما میزان امنیت پلتفرم را در نظر بگیرید و سابقه آن را در این مورد بررسی کنید.

بر اساس تحقیقات انجام شده، کلاهبرداری و سرقت در پلتفرم‌های DeFi در سال 2021 بیش از 10 میلیارد دلار اعلام شده است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم، پلتفرم‌‌هایی را انتخاب کنید که تدابیر امنیتی و حفاظتی خود را به طور کامل، در وب سایتشان مشخص کرده باشند.

کارمزد و هزینه‌ها، مقایسه کارمزد پلتفرم‌های مختلف

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب پلتفرم مناسب، بررسی و مقایسه کارمزد پلتفرم‌‌های متفاوت با توجه به نوع ارز دیجیتال است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید، برای ارزهای دیجیتال مختلف از پلتفرم‌‌های متفاوتی نیز استفاده کنید.

مدت زمان وام، ثابت یا متغییر بودن؟

هنگام انتخاب پلتفرم، حتما مدت زمان وام را از نظر ثابت یا قابل تغییر بودن بررسی کنید.

محدودیت سپرده، حداقل میزان سپرده باید چقدر باشد؟

یکی دیگر از فاکتورهای که باید در انتخاب خود در نظر بگیرید، محدودیت سپرده است. در برخی از پلتفرم‌ها شروطی برای داشتن حداقل میزان سپرده وجود دارد.

مبلغ وثیقه، بررسی مبلغ وثیقه در هر پلتفرم

وثیقه، برای وام گیرندگان، یکی از مهم‌ترین فاکتورها به منظور انتخاب پلتفرم مناسب است. بهتر است که وثیقه مورد نیاز وام خود را با توجه به مبلغی که می‌خواهید وام بگیرید، در پلتفرم‌‌های گوناگون مقایسه و بررسی کنید.

محدودیت‌های جغرافیایی

در برخی از سایت های وام دهی کریپتو، محدودیت جغرافیایی تعیین می‌شود؛ بدین صورت که با توجه به موقعیت جغرافیایی محل زندگیتان، ممکن است واجد شرایط برای استفاده از پلتفرم وام دهی خاصی نباشید.

در آخر، بهتر است بدانید که در سیستم‌‌های وام دهی ارز دیجیتال، حق انتخاب بین دو نوع پلتفرم دستی و خودکار نیز فراهم شده است. بسیاری از افراد، برای تسهیل روند انجام کارها، از پلتفرم خودکار استفاده می‌کنند.

معرفی بهترین پلتفرم های وام دهی کریپتو در 2023

در این بخش نگاهی به بهترین پلتفرم های وام دهی کریپتو می‌اندازیم:

پلتفرم وام دهی کریپتو CoinRabbit

اگر به دنبال ساده‌ترین و سریع‌ترین پلتفرم وام دهی کریپتو هستید، بهترین انتخاب coinrabbit است. این پلتفرم، با داشتن اتصال کاربری ساده و عدم نیاز به احراز هویت یا KYC، بهترین انتخاب برای مبتدیان و سرمایه گذارانی است که می‌خواهند در وقت خود صرفه جویی کنند.

در واقع، شما برای ساخت اکانت در این پلتفرم، فقط به شماره تلفن یا ایمیل خود نیاز دارید. CoinRabbit، علاوه بر سهولت در استفاده از پلتفرم، با انجام بررسی‌‌های امنیتی و داشتن قوانین ضد پولشویی (AML)، امنیت سرمایه کاربران خود را نیز تامین می‌کند. همچنین، در این سیستم، از کیف پول سرد (cold wallet) استفاده می‌شود که نسبت به دیگر والت‌ها غیر متمرکز از امنیت بالاتری برخوردار است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید برای محافظت بیشتر از اکانت خود، از تایید دو عاملی یا 2 FA نیز استفاده کنید.

 پلتفرم وام دهی کریپتو CoinRabbit
پلتفرم وام دهی کریپتو CoinRabbit

در زمان نگارش این مقاله، نرخ بهره وام یا APR به صورت ماهانه 1.2٪ است و امکان برداشت رایگان، بدون محدودیت در زمان و تعداد نیز برای وام‌‌های شما فراهم شده است. همچنین، بازپرداخت وام به صورت اقساط یا کلی امکان پذیر است. در CoinRabbit، شما می‌توانید قیمت لیکویید شدن دارایی را مطابق با شرایط خود کاهش دهید. همچنین، می‌توان گفت، این پلتفرم، بالاترین نرخ بهره سالانه یا APY (10%) را در بازار دارد.

در این سیستم، سود به صورت روزانه پرداخت می‌شود و حق انتخاب زمان برداشت سود، با کاربر است. بنابراین، اگر به دنبال یک درآمد غیرفعال مناسب هستید، CoinRabbit با ساده سازی و تسریع این فرایند، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. اگرچه این پلتفرم هنوز بسیار جوان است، اما، به سرعت در حال رشد است. CoinRabbit، اکنون خود را در میان بسیاری از ارزهای دیجیتال تثبیت کرده است و با دیگر فعالان بزرگ این بازار از قبیل ChangeNOW، Guarda Wallet، Atomic Wallet نیز همکاری می‌کند.

پلتفرم وام دهی کریپتو SpectroCoin

در میان طیف وسیعی از خدمات SpectroCoin ، وام‌‌های کریپتو، یکی از بهترین کاربرد‌‌های آن در بخش امور مالی متمرکز، محسوب می‌شود. در این پلتفرم، شما می‌توانید بر اساس نوع کوین، نسبت وام به ارزش (LTV) را در بازه 25٪ تا 75٪ انتخاب کنید. این پلتفرم وام دهی کریپتو، BTC، ETH، XEM و DASH را به عنوان وثیقه می‌پذیرد. واضح است که بالاترین LTV به BTC و ETH متعلق است. لازم به ذکر است که انتخاب یک LTV بالا، نرخ‌‌های بهره شما را افزایش می‌دهد و بلعکس، مبلغ وام بیشتر، باعث کاهش آن می‌شود.

همچنین، برداشت به صورت EUR، USDT، BTC، ETH و … مجاز است. می‌توان گفت بهترین مزیت SpectroCoin، انعطاف پذیری آن در ارائه وام است؛ به این صورت که شما می‌توانید از مبالغ 25 یورو تا یک میلیون یورو استفاده کنید. اگرچه در این پلتفرم، مدت زمان تمامی وام‌ها، حداکثر یک سال است؛ اما امکان تمدید زمان با افزایش نرخ بهره وجود دارد. بهتر است بدانید که در این سیستم، بهره وام، ماهانه، به صورت خودکار کسر می‌شود؛ در حالی که می‌توانید وام را با حفظ LTV توافق شده، در زمان انتخابی خود بازپرداخت کنید.

پلتفرم وام دهی کریپتو SpectroCoin
پلتفرم وام دهی کریپتو SpectroCoin

پلتفرم وام دهی کریپتو Nebeus

Nebeus، همه انتظارات شما را از یک پلتفرم همه جانبه کریپتو برآورده می‌کند؛ زیرا دارای یک سیستم کامل برای وام دهی، کسب درآمد، ترید کردن و حتی بیمه کردن رمز ارز است. در بحث وام‌‌های کریپتو، این پلتفرم، برخی از بهترین نرخ‌های بازار را ارائه می‌کند. به عنوان مثال، شما می‌توانید کریپتو یا استیبل کوین را وام بگیرید و به ترتیب 6.5 درصد و 12.85 درصد سود در سال به دست آورید. نکته مهم این است که شما می‌توانید بدون محدودیت زمانی و به صورت 24 ساعته، و بدون هیچ کارمزدی، سود خود را برداشت کنید.

علاوه بر نرخ‌‌های چشمگیر سود، بهترین کارایی Nebeus، وام دهی کریپتو است. به طور کلی دو نوع وام در این پلتفرم ارائه می‌شود که شامل وام‌‌های سریع و انعطاف پذیر است. وام‌‌های سریع با بهره 0 درصد بیشتر مناسب خرج‌‌های کوچک روزانه هستند و وام‌های انعطاف‌پذیر، متناسب با شرایط ویژه هر فرد ارائه می‌شوند؛ زیرا شرایط این وام‌ها تا حداکثر LTV 80 درصد و مدت زمان 36 ماه، قابل تغییر هستند. همچنین، شما می‌توانید در این پلتفرم، از 9 ارز دیجیتال متفاوت به عنوان وثیقه استفاده کنید.

پلتفرم وام دهی کریپتو Nebeus
پلتفرم وام دهی کریپتو Nebeus

بهترین مزیت این پلتفرم این است که وام‌ها واقعاً بدون ریسک محسوب می‌شوند، زیرا در برابر مارجین کال (margin calls) با دادن مهلت 10 روزه (buffer period) و مدیریت منحصر به فرد آن، از شما محافظت می‌کند. همچنین، Nebeus، وثیقه ارز دیجیتال شما را در حساب‌های ذخیره‌سازی سرد جداگانه که توسط Lloyd’s of London، به مبلغ 100 میلیون دلار بیمه شده است، نگه می‌دارد. بنابراین، اگر به دنبال یک پلتفرم فوق العاده هستید که تمام نیازهای کریپتو شما را پوشش دهد، Nebeus قطعا یک انتخاب عالی خواهد بود.

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال CakeDeFi

در زمان نگارش این مقاله، Cake DeFi ، از وام‌‌های کریپتو با وثیقه گذاشتن BTC، ETH، USDC و USDT پشتیبانی می‌کند. در این پلتفرم، شما در یک دسته (batches)‌ به همراه دیگران سرمایه‌ گذاری می‌کنید و می‌توانید عملکرد گذشته آن را نیز بررسی کنید. هر دسته به مدت چهار هفته اجرا می‌شود و در پایان آن، می‌توانید سرمایه خود را برداشت کنید یا به صورت خودکار آن را به دسته بعدی منتقل کنید. لازم به ذکر است که وام دادن از طریق Cake DeFi، هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. علاوه بر این، شما می‌توانید با تماس با پشتیبانی، هر مبلغی را که بخواهید، حتی بیشتر از مبلغ کل دسته، وام دهید.

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال CakeDeFi
پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال CakeDeFi

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال Blockfi

Blockfi ، پلتفرمی برای خرید، فروش و کسب ارز دیجیتال است. در این پلتفرم، APY یا نرخ بهره سالانه به میزان 8.5٪، در ارزهای دیجیتال مختلف می‌رسد که به صورت ماهانه نیز پرداخت می‌گردد. همچنین، هیچ هزینه پنهان اضافی یا شرط داشتن حداقل موجودی در این پلتفرم وجود ندارد.

شما می‌توانید تمام دارایی‌‌های رمزارز خود را در یک مکان ذخیره کنید و از سود آن بهره‌مند شوید. اگر به پول نقد نیاز دارید، می‌توانید با وثیقه قرار دادن دارایی‌های رمز ارز خود از Blockfi با نرخ بهره (APR) 4.5% وام بگیرید. لازم به ذکر است که فرایند باز کردن حساب کاربری در Blockfi، بسیار ساده است.

بهترین مزیت این پلتفرم این است که برای هر فردی با هر سطح تخصصی انتخاب ایده آلی محسوب می‌شود. اگر مبتدی هستید، مدیران خدمات پلتفرم، اطلاعات کاملی پیرامون ارزهای دیجیتال به شما ارئه می‌دهند. از طرف دیگر، اگر در این زمینه متخصص هستید، می‌توانید سوالات خود را با پشتیبانی در میان بگذارید. همچنین، سیستم امنیتی Blockfi برای محافظت از دارایی‌‌های ارز دیجیتال شما بهترین است.

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال Celsius

وقتی صحبت از وام دادن و قرض گرفتن ارزهای دیجیتال می‌شود، Celsius از بهترین پلتفرم‌‌های بازار محسوب می‌شود. با وام دادن کریپتو، در این پلتفرم می‌توانید تا 17 درصد سود کسب کنید. لازم به ذکر است که شما برای وام گرفتن، وام دادن یا انتقال ارز دیجیتال نیازی به پرداخت هیچ کارمزدی ندارید.

نکته مهم دیگر این است که امکان استفاده از این پلتفرم هم در قالب وب و هم در فرمت اپلیکیشن وجود دارد. همچنین، شما می‌توانید انتظار APY تا 17٪ را از این پلتفرم داشته باشید که به صورت هفتگی، پرداخت می‌شود. در این پلتفرم، بدون توجه به نوع کریپتویی که وام می‌دهید، سود کسب خواهید کرد. علاوه بر این، اگر بر روی توکن CEL (انحصاری این پلتفرم) سرمایه گذاری کنید، از 25٪ سود بیشتر بهره مند می‌شوید.

در هنگام بازدید وب سایت Celsius، ماشین حسابی را مشاهده می‌کنید که با استفاده از آن، می‌توانید بر اساس رمز ارز و مدت زمان انتخابی، سود خود را محاسبه کنید. اگر فورا به پول نقد نیاز دارید، نیازی به فروش رمزارز خود ندارید؛ زیرا می‌توانید آن را به عنوان وثیقه قرار دهید و مبلغ مورد نیاز خود را با سود (APR) کمتر از 1% وام بگیرید.

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال Celsius
پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال Celsius

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال AAVE

AAVE، یک پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز بسیار معروف است. این پروتکل به صورت غیر حضانتی (non-custodial protocol) عمل می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید از سپرده‌‌های ارز دیجیتال خود سود کسب کنید یا با وثیقه قرار دادن آن‌ها وام بگیرید. AAVE، یک پلتفرم نقدینگی توسعه‌یافته است که علاوه بر وام دهی، کاربردهای فراوان دیگری نیز دارد.

در این پلتفرم، نرخ‌‌های بهره به وضوح ذکر شده است و شما می‌توانید نرخ‌‌های سپرده و وام را با دیگر پلتفرم‌‌های وام دهی کریپتو مقایسه کنید. لازم به ذکر است که مفاهیم مختلفی در پروتکل AAVE مانند Bug Bounty و Flash Loans وجود دارد. نکته جالب این است که در صورت مشاهده هر گونه اشکال، می‌توانید با گزارش آن به توسعه دهندگان پلتفرم، تا حتی 250000 دلار را به صورت توکن‌‌های USDC دریافت کنید.

در این مورد بخوانید: معرفی ارز AAVE (ارز آوی)، ارز معروف وام‌‌دهی در کریپتو

پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال AAVE
پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال AAVE

پلتفرم وام دهی Compound

Compound ، یک پروتکل محبوب دیگر در میان پلتفرم‌‌های وام دهی کریپتو است. این پلتفرم از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از آن‌ها به صورت سپرده یا برای وام دهی کریپتو استفاده کنید. همچنین، Compound دارای توکن انحصاریCOMP است که انتخاب بهتری به منظور وثیقه گذاشتن برای وام‌‌های کریپتو است.

نکته مهم دیگر این است که این پلتفرم از امنیت بسیار بالایی برخوردار است؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید به آن اعتماد کنید. شما می‌توانید هر 24 ساعت یکبار، از حساب خود واریز یا برداشت را انجام دهید. لازم به ذکر است که Compound، در حال ساخت محصولات، خدمات و ابزارهای زیادی برای اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) است.

پلتفرم وام دهی Compound
پلتفرم وام دهی Compound

پلتفرم وام دهی MakerDAO

به محض باز کردن حساب در پلتفرم Maker، شما می‌توانید، بیش از 25 ارز دیجیتال مختلف را به عنوان وثیقه استفاده کنید. همچنین، MakerDAO، ارز دیجیتال خود را با نام Dai نیز ارائه کرده است. شما می‌توانید با وثیقه قرار دادن ارزهای دیجیتال، Dai را به عنوان وام دریافت کنید.

پلتفرم Maker، به همراه Dai یک اکوسیستم گسترده برای ارائه انواع برنامه‌ها و خدمات را تشکیل می‌دهد. بنابراین، در این اکوسیستم، شما می‌توانید به راحتی از اپلیکیشن مناسب برای دریافت، استفاده، نگه‌داشتن و… Dai استفاده کنید. علاوه بر این، بازی‌های زیادی در پروتکل Maker نیز وجود دارد که در میان آن‌ها Sandbox بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این پلتفرم، علاوه بر وام گرفتن، امکان سپرده گذاری و فروش کریپتو نیز فراهم شده است.

پلتفرم وام دهی MakerDAO
پلتفرم وام دهی MakerDAO

پلتفرم وام دهی YouHodler

در پلتفرم YouHodler، شما می‌توانید با وثیقه گذاشتن 15 کوین برتر بازار تا LTV (نسبت وام به ارزش) 90 درصد، وام کریپتو دریافت کنید. این پلتفرم، خدمات سپرده گذاری، تبادل و حتی پرداخت به افراد از طریق رمزارز را ارائه می‌کند. بهتری مزیت این پلتفرم این است که شما با وثیقه قرار دادن رمز ارز، علاوه بر پول نقد می‌توانید BTC، USDT، USD، EUR، CHF یا GBPرا وام بگیرید. همچنین شما می‌توانید حتی وام 100 دلاری نیز بگیرید!

لازم به ذکر است که در YouHodler، به راحتی می‌توانید دارایی‌‌های کریپتو خود را چینج کنید. بهتر است بدانید که در این پلتفرم، امکان کسب سود تا 12 درصد با سپرده گذاری ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌‌های مختلف نیز وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی‌‌های جذاب این پلتفرم ، قابلیت Multi HODL است. این قابلیت، در واقع یک ابزار کارآمد است که به شما کمک می‌کند بر روی افزایش یا کاهش ارزش ارز شرط بندی کنید و سود کسب کنید.

پلتفرم وام دهی YouHodler
پلتفرم وام دهی YouHodler

پلتفرم وام دهی CoinLoan

CoinLoan، یکی دیگر از پلتفرم‌‌های قابل اعتماد موجود در اندروید و iOS، برای مدیریت تمامی دارایی‌‌های دیجیتال است. در این پلتفرم، کارمزدی برای واریز و برداشت محاسبه نمی‌شود. علاوه بر این، شما می‌توانید با سپرده گذاری دارایی‌‌های خود به سادگی به صورت روزانه سود کسب کنید یا با وثیقه گذاشتن آن‌ها وام بگیرید.

وب سایت رسمی این پلتفرم، از تمامی دارایی‌‌های ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. شما فقط با چند کلیک می‌توانید به راحتی ارز دیجیتال را بخرید، بفروشید یا مبادله کنید. همچنین، CoinLoan، امنیت کامل دارایی‌‌های شما را تضمین می‌کند. این پلتفرم برای افزایش امنیت دارایی‌‌های دیجیتال شما، احراز هویت بیومتریک را نیز ارائه می‌کند.

پلتفرم وام دهی CoinLoan
پلتفرم وام دهی CoinLoan

پلتفرم وام دهی کریپتو MoneyToken

در پلتفرم MoneyToken، شما می‌توانید تمام دارایی‌های رمز ارز خود را مدیریت کنید و همچنین به راحتی وام بگیرید. فرایند وام گرفتن در این پلتفرم بسیار ساده است و تنها به چند کلیک نیاز دارد؛ تنها کافی است شرایط وام و واریز وثیقه را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا درخواست شما پذیرفته شود و وام به حساب شما واریز شود.

در این پلتفرم غیرمتمرکز شما کنترل کامل دارایی‌‌های استیک شده خود را دارید و می‌توانید وام فوری نیز بگیرید. شما حتی می‌توانید در MoneyToken از سرمایه خود به دیگران وام‌‌های به ارزش حتی 100 دلار نیز بدهید.

پلتفرم وام دهی کریپتو MoneyToken
پلتفرم وام دهی کریپتو MoneyToken

پلتفرم وام دهی کریپتو Binance

بایننس، پیشروترین صرافی ارز دیجیتال در جهان محسوب می‌شود که در آن بیش از 1400000 تراکنش در ثانیه انجام می‌شود. این پلتفرم علاوه بر اینکه یک صرافی محبوب است، اکوسیستم مخصوص خود را نیز ساخته و یک کوین “BNB” را نیز راه اندازی کرده است. هدف اصلی بایننس، افزایش سطح امور مالی غیرمتمرکز در سراسر جهان است. هم اکنون، بسیاری از ارائه دهندگان خدمات ، برنامه‌‌های بلاک چین خود را بر روی اکوسیستم بایننس می‌سازند.

در این مورد بخوانید: راهنمای گام به گام برای دریافت وام کریپتو از بایننس، سیستم وام دهی بایننس چطور کار می‌کند؟

می‌توان گفت، بایننس، همه نیازهای شما را در دنیای بلاک چین برآورده می‌کند. شما می‌توانید در این پلتفرم رمز ارز خود را بخرید، بفروشید، چینج کنید، ترید کنید یا حتی با وثیقه گذاشتن آن، وام بگیرید. علاوه بر این، بایننس بازار NFT خود را نیز ساخته است تا فضایی را ایجاد کند که سازندگان بتوانند، NFT‌‌های خود را به حراج بگذارند. در نهایت می‌توان گفت، بایننس فراتر از یک پلتفرم وام دهی کریپتو است و تمامی امور مربوط به بلاک چین را در اکوسیستم خود ارائه می‌کند.

در یک نگاه، بررسی پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

در این مقاله، به معرفی پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال پرداختیم و فاکتور‌‌های موثر در انتخاب یک پلتفرم مناسب را بررسی کردیم. اگر در دنیای کریپتو فعال هستید، حتما به فعالیت در زمینه وام دهی کریپتو فکر کنید. شما می‌توانید با وام دادن از دارایی‌‌های کریپتو خود در پلتفرم‌‌های مختلف، سود بالایی به دست آورید؛ تنها کافیست آن‌ها را استیک کنید و نقدینگی را در پلتفرم‌ها فراهم کنید. می‌توان گفت، وام دهی کریپتو یکی از بهترین راه‌‌های کسب درآمد غیر فعال است.

سوالات متداول

در این بخش، به سوالات متداول، پیرامون موضوع پلتفرم های وام دهی کریپتو، پاسخ می‌دهیم:

بهترین پلتفرم های وام دهی کریپتو کدامند؟

بهترین پلتفرم های وام دهی کریپتو شامل YouHodler، CoinLoan، Nexo، MoneyToken، BlockFi و … هستند.

آیا پلتفرم‌ های وام دهی کریپتو امنیت دارند؟

سرمایه گذاری و کسب سود هیچگاه بدون ریسک نیست و وام‌‌های کریپتو نیز از این قائده مستثنا نیستند. اما شما می‌توانید با بررسی ریسک‌‌های وام دهی کریپتو و پلتفرم‌‌های آن، از خطرات احتمالی پیشگیری کنید.

آیا می‌توان از طریق وام‌‌های کریپتو کسب درآمد داشت؟

سرمایه گذاران با دادن وام های کریپپتو، می‌توانند درآمد غیرفعال، با نرخ‌‌های بالاتر از سود سپرده گذاری کسب کنند. همچنین، این روش می‌تواند جایگزین مناسبی برای کسب درآمد از طریق استیک کردن کریپتو باشد.

آیا می‌توان بدون وثیقه، وام کریپتو دریافت کرد؟

این کار در حال حاضر بعید است؛ زیرا در وام‌‌های کریپتو نیازی به بررسی اعتبار نیست و تنها ضمانتی که از شما دریافت می‌شود، ارز دیجیتال به عنوان وثیقه است که نزد وام دهنده تا پایان مدت زمان وام باقی می‌ماند.

منبع
geekflareembroker

تحریریه اینوکس

تیم تحریریه اینوکس، متشکل از متخصصان و نویسندگان با سابقه در حوزه کریپتو و ترید سعی می‌کند مفاهیم و اخبار روز ارزهای دیجیتال را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا