ارزهای دیجیتال

پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال کدامند؟ 14 ارز جذاب اما نوسانی

نوسان جزو جدایی ناپذیر بازار ارزهای دیجیتال است؛ به طوری که هم می‌تواند چالش و هم می‌تواند یک فرصت طلایی برای تریدر، ایجاد کند. دنیای کریپتوکارنسی قابلیت این را دارد که به کسانی که ریسک‌پذیری بالاتری دارند، پاداش دهد. پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال، می‌توانند آن ارزهایی باشند که معامله‌گر ریسک‌پذیر برای کسب سود، روی آن‌ها تمرکز می‌کند.

قیمت پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال اغلب به صورت روزانه تغییر می‌کند. این امر می‌تواند فرصت‌های متعددی پیش‌ پای معامله‌گران قرار دهد. در این مقاله از اینوکس، می‌خواهیم پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال برای معاملات در سال 2023 را بررسی کنیم. سرمایه‌گذارانی که به دنبال توکن‌هایی هستند که پتانسیل سودآوری بالایی دارند، بهتر است پروژه‌هایی که در این مقاله معرفی می‌شوند را زیر نظر داشته باشند.

معرفی اجمالی پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال

شیبا: رمزارز میم نوظهور با پتانسیل رشد صعودی
دوج کوین: میم کوین معروف با توکنومیک تورمی.
ایپ کوین: تقویت اکوسیستم Bored Ape Yacht Club و تشویق هنرمندان به پروژه‌‌های nft
ریپل: سهولت پرداخت‌های بین المللی را با تراکنش‌های سریع و کم هزینه
سولانا: ارائه سرعت و مقیاس پذیری در پلتفرم قراردادهای هوشمند
پولکادات: تسهیل ارتباط یکپارچه بین بلاکچین‌های مختلف
میم های وال استریت: میم و توکن جدید که در پیش فروش خود بیش از 25 میلیون دلار جمع آوری کرده است.
Launchpad XYZ: برای خرید NFT، مبادله ارزهای دیجیتال و دسترسی به پیش فروش توکن‌ها
eTukTuk: اولین پلتفرم ارز دیجیتال خودرو که بر روی بلاکچین کاردانو ساخته شده
Chimpzee: هدف این پروژه، محافظت از حیوانات و نجات محیط زیست است.
توکن اسکورپین: بر اساس زنجیره هوشمند بایننس، می‌تواند برای کسب درآمد غیرفعال، بازی‌های آنلاین و پلتفرم ورزشی استفاده شود.
yPredict: هدف این ارز دیجیتال، ارائه بینش تحلیلی به کاربران بر اساس عضویت است.
اویل پپه: توکن پیش فروش

نقد و بررسی پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذارانی که به دنبال ارزهای دیجیتال با بیشترین پتانسیل هستند می‌توانند پروژه های زیر را در نظر داشته باشند.

1. شیبا اینو (Shiba Inu)

شیبا اینو به دلیل آنکه از پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال است، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این ارز دیجیتال فرصت‌های بالقوه‌ای را برای سرمایه‌‌گذاری به معامله‌گران ارائه می‌دهد. شیبا اینو در آگوست 2020 توسط یک نهاد یا گروه ناشناس به نام «ریوشی» تأسیس شد.

شیبا از کنترل هر مقام مرکزی یا موسسه مالی خارج است که این مورد خود یک مزیت بالقوه است. این ارز دارای یک پلتفرم با رویکرد بلاکچین اتریوم است و تراکنش ایمن، تبادلات همتا به همتا را بدون واسطه شفاف و بدون دستکاری، ارائه می‌دهد.

نمودار یکساله شیبا اینو (Shiba Inu)
نمودار تغییر قیمت یکساله شیبا اینو (Shiba Inu)

ShibaSwap یک صرافی غیرمتمرکز در اکوسیستم شیبا اینو است. این صرافی به کاربران کمک می‌کند تا چندین ارز دیجیتال را معامله کنند و از طریق ییلد فارمینگ، درآمد غیرفعال داشته‌ باشند. علاوه بر این، پروژه شیبا اینو با ایجاد یک بازار NFT و یک پلتفرم بازی توانسته اکوسیستم خود را گسترش دهد. بنابراین می‌توانیم شیبا اینو را نیز در فهرست پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال قرار دهیم.

در این رابطه بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری در معاملات و سرمایه‌گذاری

2. دوج کوین (Dogecoin)

دیگر مورد از پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال که طرفداران فراوانی دارد و اغلب فعالان صنعت کریپتو آن را می‌شناسند، دوج کوین است. این ارز دیجیتال در دسامبر 2013 توسط «بیلی مارکوس» و «جکسون پالمر» ایجاد شد. یکی از ویژگی‌های اساسی این ارز دیجیتال، تراکنش‌های سریع و ارزان قیمت است که آن را برای پرداخت با مبلغ کم و استفاده روزمره، مناسب می‌کند.

نمودار یکساله دوج کوین
نمودار تغییر قیمت یکساله دوج کوین

هر بلاک جدیدی که در دوج کوین ایجاد می‌شود، یک دقیقه به طول می‌انجامد. همین امر، امکان تأیید تراکنش‌ها با سرعت بیشتری را امکان‌پذیر می‌کند و کارمزدها را کاهش می‌دهد. کاربران از این طریق می‌توانند دارایی خود را بدون پرداخت هزینه‌های زیاد، منتقل کنند.

دوج کوین از نظر عرضه با بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر متفاوت است؛ زیرا برای عرضه آن سقفی تعیین نشده است. با این حال، این موضوع بدان معناست که ارزش DOGE ممکن است به سرعت سایر ارزهای دیجیتال کاهش ‌یا افزایش یابد. بنابراین باتوجه به کاهش و افزایش قیمت این توکن، دوج کوین نیز شامل پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال است.

3. ایپ کوین (ApeCoin)

ایپ کوین، از دیگر توکن‌های پرنوسان‌ است که به‌ عنوان توکن بومی برای پروژه Bored Ape Yacht Club (BAYC) و Mutant Ape Yacht Club (MAYC) عمل می‌کند. این محیط‌ها، پروژه‌های مهم NTF هستند. هدف ایپ کوین، ایجاد پیوند بین هنرمندان علاقه‌مند به هنر دیجیتال و کلکسیون‌های آثاری هنری و تشویق آن‌ها به پروژه‌های محبوب NFT است.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم ایپ کوین، «توکنومیک» آن است که از یک مدل کاهش تورم پیروی می‌کند. بخشی از توکن‌ها به خزانه‌داری جامعه تخصیص می‌یابد و از این بودجه برای توسعه مداوم پروژه استفاده می‌شود. ایپ کوین فراتر از اکوسیستم BAYC و MAYC است.

این توکن طوری توسعه داده شده است که به عنوان وسیله‌ای برای تبادل، ذخیره ارزش و کاربرد در پلتفرم‌های مختلف Web 3 عمل کند. با این تفاسیر، می‌توان ایپ کوین را جزء پرنوسان‌‌ترین ارزهای دیجیتال دانست. بنابراین می‌توان برای معاملات روی این توکن حساب ویژه‌ای باز کرد.

نمودار یکساله ایپ کوین (ApeCoin)
نمودار تغییر قیمت یکساله ایپ کوین (ApeCoin)

4. ریپل (XRP)

XRP یا ریپل، توکن بومی شبکه ریپل است که توجه زیادی را در دنیای کریپتو به خود جلب کرده است. اگرچه برخی به دلیل خطرات بالقوه نظارتی از این ارز دیجیتال به عنوان یکی از پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال می‌دانند اما ریپل چندین ویژگی خاص دارد که آن را از سایر ارزهای دیجیتال، متمایز می‌کند. 

اول اینکه سرعت تراکنش‌ها در ریپل بالاست و تایید آن سه تا پنج ثانیه طول می‌کشد. ریپل به طور قابل توجهی سریع‌تر از بیت کوین و اتریوم است. ثانیاً تراکنش‌های ریپل هزینه کمی دارند؛ بنابراین گزینه‌ای مقرون به صرفه محسوب می‌شوند. 

نمودار یکساله ریپل (XRP)
نمودار تغییر قیمت یکساله ریپل (XRP)

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه ریپل، مقیاس‌پذیری بالای آن است. پروتکل ریپل می‌تواند 1500 تراکنش در ثانیه (TPS) را انجام دهد که نسبت به بهترین ارزهای دیجیتال، عملکرد بهتری دارد.

این مقیاس‌پذیری، امکان پرداخت‌های بین المللی را در راحت‌ترین حالت ممکن، فراهم می‌کند. همین امر رپیل را به گزینه‌ای جذاب برای بانک‌ها و موسسات مالی تبدیل کرده است.بنابراین بی‌راه نیست اگر بگوییم ریپل جزء پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی است.

در این مورد بخوانید: ۱۴ تا از بهترین ارزهای زیر یک دلار برای سرمایه‌گذاری

5. سولانا (Solana)

سولانا یک پلتفرم بلاکچین محبوب و یکی از پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال است. یکی از بارز‌ترین ویژگی‌های سولانا، سرعت آن است. مکانیزم اجماع منحصر به فرد شبکه که الگوریتم اثبات تاریخ (PoH) نام دارد، دلیل اصلی سرعت سولانا است. 

یکی دیگر از جنبه‌های قابل‌توجه سولانا، کارمزد پایین تراکنش است. کاربران هنگام انجام تراکنش‌ها می‌توانند حداقل هزینه را پرداخت کنند. این پلتفرم از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را به راحتی ایجاد کنند. 

نمودار یکساله سولانا (Solana)
نمودار تغییر قیمت یکساله سولانا (Solana)

مقیاس‌پذیری، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سولانا است. با افزایش تعداد کاربران و تراکنش‌های بسیاری که در این شبکه انجام می‌شود، سولانا می‌تواند بدون کاهش سرعت یا کم‌شدن امنیت، همچنان عملکرد خوب خود را حفظ کند. بنابراین باید سولانا در فهرست پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال حضور داشته باشد تا تریدرها از این توکن به عنوان یک گزینه مناسب برای معامله، استفاده کنند.

6. پولکادات (Polkadot)

هدف پلتفرم پولکادات، ارائه قابلیت همکاری، مقیاس‌پذیری و امنیت است. همه‌ی این ویژگی‌ها، پولکادات را به یک دارایی دیجیتال بسیار محبوب تبدیل می‌کند. قابلیت همکاری یک ویژگی مهم برای پولکادات است که امکان ارتباط یکپارچه بین بلاکچین‌های مختلف را فراهم می‌کند. این قابلیت باعث تقویت همکاری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات می‌شود و نوآوری را در اکوسیستم بلاکچین ترویج می‌کند.

مقیاس‌پذیری، دیگر ویژکی مهم پولکادات است. در پولکادات از پاراچین (Parachain) برای پردازش چندین تراکنش به طور همزمان استفاده می‌شود که ظرفیت کلی شبکه را افزایش می‌دهد. پاراچین، زنجیره‌های موازی است که به طور همزمان اجرا می‌شود. این سیستم کارآمد باعث کاهش ازدحام و زمان تراکنش می‌شود و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. 

نمودار یکساله پولکادات (Polkadot)
نمودار یکساله پولکادات (Polkadot)

در نهایت، پولکادات می‌تواند امنیت شبکه خود را تضمین کند. این پلتفرم از یک سیستم امنیتی مشترک استفاده می‌کند که در آن هر بلاکچین، مسئول محافظت از سطح خود است. پولکادات از جمله توکن‌هایی است که تریدرها در انجام معاملات کوتاه‌مدت از آن استفاده می‌کنند. بنابراین باید این توکن را نیز در فهرست پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال قرار دهیم.

7. میم‌های وال استریت (Wall Street Memes)

یکی از پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری، میم‌های وال استریت است. والت استریت میمز، یک پلتفرم میم است که توانسته بیش از 400 هزار نفر دنبال کننده و فالوور بدست آورد. سازندگان این پلتفرم، اخیراً ارز دیجیتال بومی وال استریت میمز با نماد WSM را به صورت پیش‌فروش راه‌اندازی کردند.

سازندگان وال استریت میمز قبل از راه ‌اندازی توکن WSM، پروژه NFT خود را با نام Wall St Bulls معرفی کرده بودند. این پروژه تنها در 30 دقیقه توانست 10 هزار NFT اتریوم را بفروشد. وال استریت میمز پس از موفقیت پروژه NFT خود، امیدوار است که به یکی از قوی‌ترین ارزهای دیجیتال میم تبدیل شود. نیمی از دو میلیارد عرضه توکن در 30 مرحله پیش‌فروش به کاربران علاقه‌مند ارائه شد. 

میم‌های وال استریت (Wall Street Memes) از جمله پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال
میم‌های وال استریت (Wall Street Memes) از جمله پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال

قیمت WSM تا پایان پیش فروش از 0.025 دلار به 0.0337 دلار افزایش یافته است. وال استریت میمز در مرحله اول تنها در دو روز توانست 500 هزار دلار جمع آوری کند. 30 درصد دیگر از عرضه توکن وال استریت میمز به عنوان پاداش کنار گذاشته شده‌ است. همچنین 20 درصد باقیمانده برای نقدینگی DEX و CEX در نظر گرفته شده‌ است.

با توجه به محبوبیت این توکن، این احتمال وجود دارد که WSM در بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس منتشر شود. بنابراین می‌توان این توکن را جزء پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال، دسته‌بندی کرد.

8. اویل پپه (Evil Pepe Coin)

اویل پپه، از پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. قیمت توکن اویل پپه برای پیش‌فروش، 0.000333 دلار است که به همه سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا توکن را با قیمت مناسبی، خریداری کنند. با این حال، این توکن پس از فهرست شدن در صرافی‌های غیرمتمرکز، نوسانات زیادی را به خود دیده است.

سازندگان این توکن اعلام کرده‌اند که می‌خواهد Evil Pepe به ارزش بازار بیش از 100 میلیون دلار برسد. از آنجایی که توکن اویل پپه کاربرد خاصی را ارائه نمی‌دهد، سرمایه‌گذاری در این توکن فقط می‌تواند بر اساس حدس و گمان باشد. این پلتفرم، می‌خواهد سرمایه‌گذارانی را جذب کند که مایلند برای رسیدن به سودهای کلان، ریسک بزرگی کنند.

تاکنون بیش از یک میلیون دلار برای پیش‌‌فروش این ارز دیجیتال، جمع‌آوری شده‌ است. پس از پایان پیش‌فروش و بعد از عرضه این توکن در صرافی‌های غیرمتمرکز، می‌توان شاهد افزایش قیمت اویل پپه بود. 

پیش‌فروش 90 درصد از این توکن در مجموع 6.66 میلیارد از عرضه آن را شامل می‌شود. مابقی پس از فهرست شدن در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) به مدت یک ماه قفل و غیرقابل استفاده می‌شوند.

در این مورد بخوانید: کسب درآمد از ارز دیجیتال، چگونه از ارز دیجیتال سود بگیریم؟

9. لانچ‌پد ایکس وای‌ زد (Launchpad XYZ)

لانچ‌پد ایکس وای‌ زد، دیگر توکن نوسانی بازار ارز دیجیتال است. این پلتفرم در حال ایجاد یک اکوسیستم Web 3 است که به اعضای خود، امکان دسترسی به فعالیت‌های مختلف را می‌دهد. 

کاربران پس از پیوستن به این اکوسیستم، می‌توانند کیف پول رمزنگاری Web 3 خود را برای مبادله توکن‌ها ایجاد کنند. لانچ‌پد ایکس وای‌ زد یک صرافی غیرمتمرکز NFT مخصوص به خود را دارد که در آن کاربران می‌توانند با استیک توکن بومی این شبکه یعنی LPX، هزینه معاملاتی کمتری را پرداخت کنند.

لانچ‌پد ای‌وای‌زی (Launchpad XYZ) از جمله پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال
لانچ‌پد ای‌وای‌زی (Launchpad XYZ) از جمله پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال

لانچ‌پد ایکس وای‌ زد از یک بازار NFT میزبانی می‌کند که در آن کاربران می‌توانند کلکسیون خود را مدیریت کنند و NFT‌‌هایشان را به اشتراک بگذارد. کاربران این امکان را دارند تا NFTها را به عنوان وثیقه برای گرفتن وام در اکوسیستم استفاده کنند. 

این ارز دیجیتال قصد دارد 10 میلیون کاربر را وارد اکوسیستم Web 3 کند. اولین گام برای این موضوع، راه‌اندازی پیش‌فروش توکن LPX بود. لانچ‌پد ایکس وای‌ زد تاکنون نزدیک به یک میلیون دلار جمع آوری کرده و 250 میلیون دلار توکن LPX را برای پیش‌فروش، اختصاص داده است. بنابراین این توکن نیز در لیست پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال جای می‌گیرد.

10. وای‌پریدیکت (yPredict)

وای‌پریدیکت (yPredict)
وای‌پریدیکت (yPredict)

توکن yPredict، دیگر توکن موجود در لیست ارزهای دیجیتال نوسانی است. هدف این ارز دیجیتال، ارائه بینش تحلیلی به کاربران بر اساس عضویت است. با توجه به وایت پیپر این توکن، توکن بومی این ارز به نام YPRED برای خرید عضویت در مدل‌های پیش‌بینی‌ کننده، استفاده خواهند شد. 

این مدل‌های پیش‌بینی‌ کننده توسط معامله‌گران خبره ایجاد می‌شود که نظرات خود را در مورد آینده فضای کریپتوکارنسی، بیان می‌کنند. کاربران در اکوسیستم وای‌پریدیکت می‌توانند مدل‌های مختلفی را از طریق بازار مالی خریداری کنند.

هر مدل از مجموعه‌ای استاندارد از اندیکاتورها و ابزارهای تکنیکال تشکیل شده‌ است. به عنوان مثال، وای‌پریدیکت از یک الگوریتم تشخیص الگوی Patent-Pending برای انجام تحلیل تکنیکال روی ارزهای دیجیتال مختلف استفاده می‌کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی برای ارائه سیگنال‌های معاملاتی به کاربران قابل استفاده است.

بنابراین باتوجه به آینده جذاب این توکن، می‌توان آن را درون پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال فهرست کرد.

12. شامپانزه (Chimpanzee)

شامپانزه، یک پلتفرم جدید ارز دیجیتال است که هدف این پروژه، محافظت از حیوانات و نجات محیط زیست است. کاربران می‌توانند در این پروژه مشارکت داشته باشند. این مشارکت از طریق مبالغی که کاربران در این اکوسیستم تزریق می‌کنند، خواهد بود. 

شامپانزه به خیریه‌های حیوانات در سراسر جهان کمک خواهد کرد. این پلتفرم قبلاً به کاشت 20 هزار درخت در گواتمالا کمک کرده است. علاوه بر این، این ارز دیجیتال حدود 15 هزار دلار برای کمک به محافظت از فیل‌ها اهدا کرده است. توکن CHMPZ که از پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال است را می‌توان برای خرید پاسپورت‌های NFT استفاده کرد که این مورد برای کسب بازده سالانه 20 درصد، استیک شود. 

شامپانزه (Chimpanzee)
شامپانزه (Chimpanzee)

در این بازی با NFT‌ های خود می‌توانید وارد محیط مورد نظر برای کسب درآمد (Play-to-Earn) شوید که در آن با شکارچیان غیرقانونی جنگل مبارزه می‌کنید تا محیط زیست را نجات دهید. گیمرها می‌توانند توکن‌های رایگان CHMPZ را بدست آورند و از آن‌ها در فروشگاه اینترنتی شامپانزه برای خرید کالا، استفاده کنند.

13. توکن اسکورپیون (Scorpion Token)

توکن اسکورپیون بر اساس زنجیره هوشمند بایننس، می‌تواند برای کسب درآمد غیرفعال، بازی‌های آنلاین و پلتفرم ورزشی استفاده شود. این توکن که شامل پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، در حال حاضر در مرحله پیش‌فروش خود دارای قیمت 0.014 دلار است.

این پروژه از زمان فهرست‌شدن در پیش‌فروش، بیش از 450 هزار دلار جمع‌آوری کرده است. پس از فهرست شدن توکن‌ها در صرافی کریپتو، قیمت این توکن به 0.05 دلار افزایش یافت.

توکن اسکورپیون (Scorpion Token)
توکن اسکورپیون (Scorpion Token)

این توکن همچنین می‌تواند برای کسب پاداش‌های هفتگی و بازی‌های رایگان در پلتفرم Scorpion استفاده شود. این پلتفرم دارای بیش از 210 بازی آنلاین و بیش از 160 بازی لایو یا زنده است. کاربران می‌توانند از بازی‌های محبوب مانند موجود در این پلتفرم استفاده کنند.

14. ای‌توک‌توک (eTukTuk)

ای‌توک‌توک که بر روی بلاکچین کاردانو ساخته‌شده است، از جمله پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. این پروژه قرار است تجهیزات تامین وسایل نقلیه الکتریکی (EVSE) و ایستگاه‌های شارژ EV را در کشورهای در حال توسعه راه‌اندازی کند.

ای‌توک‌توک در حال ترویج استفاده از وسایل نقلیه بدون آلایندگی (ZEVs) در بین کشورهای در حال توسعه است. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد که توکن‌ها را برای کسب بازده سالانه زیاد (APY)، استیک کنند. 

ای‌توک‌توک (eTukTuk)
ای‌توک‌توک (eTukTuk)

زمانی که رانندگان با توکن‌های TUK در ایستگاه‌های شارژ EV پرداخت‌های خود را انجام می‌دهند، بازده سالانه را می‌توان توسط استیک بدست آورند. ای‌توک‌توک تخمین می‌زند که رانندگان با روی آوردن به وسایل نقلیه الکتریکی، تقریباً 400 درصد به درآمد خود اضافه می‌کنند.

از آنجایی که TUK در حال آماده شدن برای پیش‌فروش توکن خود است، باید آن را به دلیل هدف جذابی که دارد، از جمله پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال دانست. با این حال، این توکن کاربرد پایدار و موارد استفاده زیادی دارد که باعث شده به یک توکن عالی برای نگهداری در دراز مدت تبدیل شود. از مجموع عرضه 2 میلیاردی، 12.5 درصد از توکن‌های TUK برای پیش‌فروش در دسترس است.

سخن اینوکس با شما

پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال، هم خطرات و هم مزایای مختص به خود را دارند. معامله‌گران با درک عوامل مؤثر بر نوسانات بازار، می‌توانند از این فرصت‌ها برای کسب سودهای بالقوه موجود در بازار، استفاده کنند. 

دلیل اصلی نوسانات ارزهای دیجیتال، اندازه بازار نسبتاً کوچک در مقایسه با بازارهای مالی سنتی است. در نتیجه، حتی رویدادهای کوچک یا خبرها نیز می‌توانند باعث نوسانات قابل‌توجه در قیمت این ارزها شوند. عوامل موثر دیگر شامل احساسات بازار، معاملات سوداگرانه، تغییرات نظارتی و پیشرفت‌های تکنولوژیکی هستند. 

در این مقاله سعی کردیم پرنوسان‌ ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار را بررسی و آن‌ها را به شما مخاطبین عزیز معرفی کنیم. در پایان مقاله امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید و اطلاعات مفید و ارزشمندی را از آن کسب کرده باشید.

منبع
techopedia

مرجان اسلامیان

من معتفدم نوشتن در خون همه آدماست، بعضی ها شعر خوب مینویسند، بعضی‌ها داستان کوتاه، بعضی‌ها خاطرات، بعضی‌ها جملات قشنگ و بعضی‌ها رمان چند جلدی، پس مهم نیست چی می‌نویسیم، مهم این است که خواننده‌ای در گوشه‌ای از جهان نوشته‌ ما را می‌خوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

دکمه بازگشت به بالا